I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Common - The Dreamer/The Believer Album Preview

Utländsk Hiphop - Audio & Video

2011-12-16 12:19

[Audio] Common - The Dreamer/The Believer Album Preview

"Visst är det vackert.."

2011-12-16 17:03
Trodde aldrig jag skulle säga detta om ett hip-hop album 2011 men...
Ett av de bästa albumen.. någonsin

Den som påstår att det här inte är åtminstone det bästa albumet i år, kan ta och köra upp en Whoa Hoodie Classic (469:-) i röven.

Albumet har allt, han visar än en gång att han är kungen av metaforer och liknelser. Riktigt fina rhyme-schemes, det han säger i låtarna är så poetiskt, så uppmuntrande, så sant och genialiskt så det finns inte. Albumet ger mig en positiv energi, den strålar ut hoppfullhet, han ger oss äkta hip-hop i en ny men fräsch form. NO I.D gör även riktigt bra ifrån sig som producerat skivan.

För att förstå hur bra hans texter egentligen är så räcker det inte med att bara lyssna igenom det, man måste lyssna på det flera gånger, studera alla rader efter eventuella dubbel-meddelanden osv. ett tips är http://www.rapgenius.com där dem ofta förklarar texternas innebörd rätt bra.

det här är magi

10/10
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-12-16 17:35
Har bara hunnit smålyssna lite på skivan men man hör ju direkt att det är en riktigt guldklimp. Ska bli kul att nöta den!

2011-12-16 19:02
The Dreamer//The Believer , Undun , Cats & Dogs och Section.80 , Charity Starts At Home samt Frank Ocean -Nostalgia Ultra är det jag tar med mig från 2011.

2011-12-17 00:20
Vilka har släppt, Cats & Dogs och Charity Starts At Home?

Vi verkar ha lite samma smak :)

2011-12-17 09:30
Evidence och Phonte

2011-12-17 15:24
Får checka dom, fattar inte att jag missat att Phonte släppt...

2011-12-20 20:04
Nu finns det på Spotify: http://open.spotify.com/album/17eQeA5m7DpsZ42mUAGjgG - riktigt tungt!!!
Allt jag ville var att få tag på lite Trocadero...