[Video] Joey Bada$$ - Snakes [Prod. J Dilla]

Utländsk Hiphop - Audio & Video

[Video] Joey Bada$$ - Snakes [Prod. J Dilla]

Mest en läsare här på Whoa men senaste veckorna har jag satt Joey Bada$$ mixtape 1999 på repeat konstant, så jag tänkte att det är värt ett inlägg. Han är en 17 årig badass från Brooklyn, märks väldigt mycket att han är inspirerad av album som Illmatic, Ready to Die och andra boom bap klassiker. Feta sounds från MF DOOM, J Dilla, Statik Selektah och Lord Finesse bl.a.
Hoppas han får mer shine på sig så han förhoppningsvis kan putta A$AP Rocky från tronen och andra squared folks.

Multi-syllable niccuhs gon love this.

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Har också lyssnat väldigt mycket på hans mixtape, fantastiskt begåvad ung man!! Älskar de flesta beatsen han kör på också. Kommer bli något stort och fint av honom.
Fast det blir nog svårt att "putta" Rocky från tronen, då han är kung enligt mig. Men det är en annan diskussion..

Lisa? skrev:
Har också lyssnat väldigt mycket på hans mixtape, fantastiskt begåvad ung man!! Älskar de flesta beatsen han kör på också. Kommer bli något stort och fint av honom.
Fast det blir nog svårt att "putta" Rocky från tronen, då han är kung enligt mig. Men det är en annan diskussion..

Ja verkligen en kille med talang denna Joey. Det är så vackert när man får höra hans första mixtape innan en ev. kommersiell skiva (läs A$AP Rocky). Tycker att det mesta han gjort efter LiveLoveA tapet har varit under kritik. Big Spender, Goldie och en JFK salute med Lana del Rey räcker inte för mig tyvärr, har dock mixtapet i cd växlaren för jag gillar det starkt fortfarande. Fett iallafall att vi kan dela the saying of att "Jag lyssnade på Joey Bada$$ när han hade under 10k views på tuben" lolz
Poet

2012-07-05 22:23
vilken tron sitter A$AP Rocky på menar ni ??
"life's a garden, dig it."
Balhoo skrev:

word

på tronen för ointelligent mainstreamrap för fjortisar? varför i helvete skulle man ens vilja sitta på den tronen? hoppas verkligen inte joey badass tar över den..
Ok låt , men lite småtråkigt, no?

Vet inte om jag skulle säga att Asap sitter på tronen men av de nya artisterna som kommit senaste tiden står han klart ut, på ett sätt som jag så här spontant inte känner att joey badass gör. (Och gör knappast "mainstreamrap" och om det är för fjortisar så gillar fjortisar oväntat spännande musik nuförtiden)
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Skivsamlare

2012-07-06 12:32

Hahaha min första tanke med. Tråkigare rappare får man leta efter.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

inte mainstreamfjortisrap ala flo-rida och pitbull men som t.ex. mac miller, wiz khalifa osv
agche - antingen underskattar jag 14åringar eller underskattar du Asap Rocky. Det här är knappast nån sorts hitlisteförsök:

och om 14åringar ändå gillar det så bra för dom.

För att inte gå för off topic så lyssnade jag lite mer på Joey Badass och tycker nu han påminner lite om en lite tristare Lupe Fiasco
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Var på semester så har inte kunnat svara men, den tronen jag menar rocky sitter på är den han delar med folk som mac miller, wiz khalifa, rick ross och alla andra mtv hobby rappare. Jag menar inte att det är "den som är bäst tronen" inte alls.. Utan den som säljer mest och syns mest i media som rapradar, xxl, source etc.

Missförstå mig inte, men diskussionen jag ville få fram var den att tror ni också att han kommer blomma ut och hoppa på tåget eller tror ni att han kommer vara en cat-in-the-back? Hiphopen tappar ju talanger till stoopid music som säkert hade varit bättre om de följde på samma spår som sina respektive debutmixtape/album.
Poet

2012-07-13 16:55
LincolnFiction - jag förstod nästan att du inte menade "king of NY"-tronen eller så, men var tvungen att fråga. förstår vad du menar.

jag skrev inte så för att kasta skit på Rocky heller, själv gillar jag Rocky, inte allt han gör men han levererar ibland!
Poet

2012-07-13 17:05
Bara att den här tråden börjat handla om A$AP Rocky säger väl sitt liksom ;)
Groupie

2012-07-14 01:17
Jag har egentligen hört för lite av Joey Badass men det skulle förvåna mig om han lyckades "putta A$AP Rocky från tronen", vad nu det betyder. Göra klassisk hiphop i alla ära, men utan några egna uttryck så kommer du bara trampa vatten i hela din karriär. Förutsatt att ditt mål är att flytta på squared folks från någon tron vill säga.

dundermannen P17
Nej, konventionell musik är det inte direkt varken klassisk eller radio. Däremot så är han ju sjukt hajpad och Peso har setts av över 11 miljoner pers på youtube så en hit är det ju ändå mätt med dagens mått.
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.
Han är 17 år och har släppt sitt första mixtape med galet tunga namn, klart att det finns stor potential i honom. Tycker hela mixtapet håller en jävligt hög standard.
Battlerappare

2012-08-07 17:35
Vart kan man hitta saker med han?