I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] RiFF RAFF - OBTUSE ANGLE (Official Video)

Utländsk Hiphop - Audio & Video

2013-07-15 20:37

[Video] RiFF RAFF - OBTUSE ANGLE (Official Video)

Sommarhitten? En yt användare beskriver hans swag på följande sätt:

been listing to riff raff since start most people were hating on him,its not his fault that his SWAG is so immaculate that its last level 58 BOSS swag,this tune is straight frosted ice yo riff raff big up for this track this is pure dope musical gold,a blessing to the ears,my swag is? level 40 so soon i will be a boss swag cook like u,straight wight tiger walker,also any body hating on ma spelling,im ganster so dont make me come and take your SEGA,rice out 24/7

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-07-15 21:42
Jag kan utan att överdriva säga att detta var det sämsta jag hört hittils i mitt 23år långa liv.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-07-16 13:58
jaja fresh, utan problem... fattar inte varför action bronson rappar med honom. skämmigt!
Producent

2013-07-16 15:02
Jag måste säga att jag gillar den. Det är väl ingen bra låt på något sätt egentligen, men jag blir rätt glad av den. Jag tittar på hela videon med ett brett leende.

Angående varför Bronson vill göra musik med honom så tror jag att förklaringen helt enkelt är att han har lite mer humor och distans än er två.

Om det inte är sant som dom säger i den här videon dvs, och dom känt varandra sen elementary: "He was always doing roundhouse kicks... first day in school... i saw this guy in a red beard, in fifth grade. I was just terrified, all i saw was just desks, broken i half."

http://www.complex.com/music/2012/09/watch-riff-raff-hang-with-action-bronson-the-alchemist-domo-genesis
Give my regards to King Tut, asshole

2013-07-19 10:31
Gimmick rappare som lever på att se annorlunda ut. Vinner många hjärtan på sin karisma, men känns inte som en artist utan mer som en komiker. Folk drar väl på hans låtar på fest och sätter sig i ett hörn och tror dom e lite wild n' crazy. Hans flow är väl helt okey... men jag tror inte många hade lyssnat på honom om han vore svart, sorgligt men sant.
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2013-07-19 10:34
Och vem bryr sig om allas favvo Action Bronson hänger med honom? skulle det göra Riff Raff till en respekterad rappare? eller Action till en dålig person? :)

2013-07-20 22:22
ehm? lever på att se annorlunda ut? är inte all stor konst annorlunda, tänjer gränser och bryter normer? snubben gör skit som inte liknar något annat och det är dåligt? folk på whoa är fan patetiska, behandlar hiphop som någon slags revolutionerande social rörelse som ska rädda världen. hiphop är underhållning. vill du ha djup läs en jävla bok och sluta låtsas som om tupac är nelson mandela.
:D

2013-07-20 23:47
Har jag sagt att hiphop inte e underhållning? Det är din åsikt om du tycker så, du får gärna lyssna på Riff Raff tills du kollapsar och tycka han är bäst i världen. Jag är ingen hiphop polis, men snubben säger inte ett skit som får mig att blir underhållen... kanske hans karisma och klädstil e lite kul, men inget mer. Inom Hiphop finns alla stilar, låt det vara så.. visst du vill ha underhållning och gå på cirkus 24/7. Men livet är inte svart och vitt, skulle vilja se dig lyssna på riff raff medans du blir knullad av gestapo i röven. Jag älskar roliga rappare och texter, som inte är så jävla seriösa... men samtidigt vill jag ha något annat ibland också, lite mer djup i.

2013-07-21 00:02
"lite" var ordet. ja, visst det finns väl hiphop som är djupare än riff raff men det är som att säga att frigolit är hårdare än en bomullstuss. djup musik existerar inte.

2013-07-21 10:15
Djup = Emotionell musik, känslor... hört talas om det? Jaja, skit i samma... smaken är som baken.

2013-07-21 12:33
glädje... hört talas om det? ingår i begreppet "känslor". riff raff är alltså enligt dig en av de djupaste snubbarna där ute.

2013-07-22 11:50
Klot-Einar

Så svårt är det inte, du är ärlig, personlig och självblottande... När de ingredienserna finns kan det vara hur mkt hunor som helst men ändå ha själ. Sen blir ju skills en annan diskussion

2013-07-23 04:40
rap game robert frost

2013-07-23 11:01
Klot-Einar

Ingen kan tala för alla, men att säga att "musik är underhållning whatever sluta va pretto" känns så extremt avslaget... Jag har däremot samma cyniska likgiltighet mot det mesta annat så jag kan ju förstå dig... Blir väl så om musik aldrig berört dig speciellt mkt.

Ju mer personlig "uppoffring" det ligger bakom desto mer kommer jag bry mig om musiken i slutändan... Det är som med allt annat, glider du in på arbetsplatsen första dagen o slänger upp en snus i taket och vrålar "visa pattarna" lär folk inte ta dig på allvar. Rap, som med poesi, ger ett sånt utrymme att få mkt sagt som du inte annars får utrymme att göra, använder du det utrymmet för att spela pajas är det mkt möjligt att folk kommer se dig som just en pajas. Musiken är ju mer bestående än dig själv och kommer finnas kvar efter du kolar.

Men igen, jag kan uppskatta musik bara gjort för att underhålla och sure, det berör ju på ett visst sätt också

2013-07-27 10:35
Sen är han inte nyskapande för fem öre, iaf hans musik. Flowet...ja, kan nämna ett dussin south snubbar med samma stuk. Men hans image, kläder, utseende... ja, där finns det nog bara en riff raff!