I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Eminem - The Monster

Utländsk Hiphop - Audio & Video

2013-10-28 22:28

[Audio] Eminem - The Monster

Med låtar som denna kommer inte mmlp2 hålla måttet.

(Inlägget ändrat av VinpaZ 2013-10-28 22:31:05)

How can hip-hop be dead if Wu-Tang is forever?

2013-10-28 22:42
Inte bra..
Alla fyra låtar som hittills släppts från skivan har haft så otroligt tråkiga beats...

Riktigt tråkigt detta.

Groupie

2013-10-29 07:36
Man undrar vad Slim Shady skulle gjort om han hörde det här back in the days. Tror denna kan bli en radio-hit dock. Personligen gillar jag den inte, nog första och sista gången jag lyssnar på den.

Producent

2013-10-29 14:46
när låten just började blev jag positivt inställd över rakt-på-sak-poprefrängen (gillar rihanna), tyckte första versen var helt OK också. men beatet är, precis som på alla andra låtar som släppts från denna skiva, horribelt. och vers 2 och 3 är ännu värre.

förstår inte hur eminem, som en gång varit ganska briljant på att göra låtar med allt vad det innebär, kan ha blivit så sjukt smaklös. jag trodde ALDRIG att mmlp2 skulle kunna bli sämre än Recovery, men samtliga singlar är ju tamejfan sämre än nästan alla spår från den skivan

skittrist :(
 https://soundcloud.com/jakkthemixer

2013-10-29 14:58
Gillar den faktiskt.. lyssnade på en version på youtube som jag antar någon mixat med för rättighetstjosan, beatet var lugnare och ärligt talat lät det mycket bättre.

Men låten är bra, rihanna är kanon..
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2013-10-29 17:42
Den var ju ändå bättre än man trodde när man såg tracklisten
Producent

2013-10-29 18:09
tar tillbaka det om att beatet är horribelt. fortfarande inget mördarbeat men det fyller sin funktion, hör jag nu när jag lyssnar i studion istället för på laptopen

refrängen kom fram bättre också i bättre lyssning, den är grym! (inga monitorer i världen kan rädda vers 2 dock)

allt som allt är det nog åtminstone den låt jag gillar mest av de som släppts hittills.... men höjer inte direkt förhoppningarna för resten av skivan. fortfarande inte ett enda GRYMT beat och inget intressant koncept och ingen helt igenom OK rap-insats

men nu finns det en hitrefräng iaf, alltid nåt :)
 https://soundcloud.com/jakkthemixer
Poet

2013-10-29 19:45
Rihanna på refrängen en av sakerna jag inte ville ha....
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-10-29 19:54
Jag ville inte ha rihanna med på skivan men hon är ju den som gör låten bra, 1a versen är bra.. refrängen är härlig om han nu ändå ska göra rixfm musik
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2013-10-29 20:24
Detta var ju exakt vad jag trodde det skulle bli, en jäkla pop-låt.

Wanted to receive attention for my music
Wanted to be left alone in public, excuse me

Att ha med detta i en låt, på ett album som heter MMLP2.
Fyfan va besviken jag blev.
Kommer han inte ens ihåg hur det lät på The Way I Am?

2013-10-29 20:25
Eminem har gjort dålig musik i över 10 år nu. Hans legacy är inte lika imponerande längre.

MMLP=legendary status. Men därefter har de fan varit jobbigt att bli besviken släpp efter släpp.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2013-10-30 23:25
HAHA! Fan, jag börjar skratta varje gång jag ser folk skriva: '' kan det bli värre än recovery''
Ja, ni är fett oldschool hip-hop. Så jävla mainstream att de som påstår sig veta något om hip-hop(mer än andra) alltid ska klanka ner på Recovery.

Skivan blev en succé. Eminem var självutlämnande(då han är som bäst). Däremot har släppen till kommande album inte varit att hänga i granen.

2013-10-31 00:34
av att döma utifrån de jag hört hittills så kan denna skivan va toppklass, fullkomligt älskar beatsen och samplingarna dom gjort, han e mer tillbaka med sitt röstläge även om han ibland fortf. skriker så gör han det nu på "rätt ställen" så att säga.

Detta är efter halvlyssning genom hela och nu inne på andra varvet lite mer koncentrerat.

folk kommer klaga, jag vet det, speciellt på hans sångdelar eller va man ska kalla det, men de ska bli roligast nu, vad alla tycker..

Brainless är f.ö fucking sjukt fet.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89