I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Övrigt] Hur stor skada på scenen innebär det som skedde på Vendetta?

Utländsk Hiphop - Battles

Producent

2012-06-10 06:38

[Övrigt] Hur stor skada på scenen innebär det som skedde på Vendetta?

Eller slätas det bara över helt? Känns som hela rörelsen plötsligen tog flera steg bakåt nu. Deals, ersättningar, media hype, spridning osv, typ som klockan kanske dras tillbaka två år pga den jävla fuck upen.. Förhoppningsvis så passerar skiten som om det aldrig hade hänt, dvs alla bara glömmer det helt, hehe..

//Paz

2012-06-10 06:49
Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte om detta skadade scenen.

Vad var det egentligen som hände? mr bigshot blev servad av en icke-känd battlerappare.

Kanske når det allmänheten att det är inom battles den bästa lyriken finns?

Detta kan, med lite tur resultera i att någon annan artist blir offended och vill visa att riktiga rappare också kan battla. Vem vet?

(med icke-känd menar jag att han är underground och endast är känd inom battles, inte för sin musik)

Trist för canibus dock, men han har bara sig själv att skylla

Producent

2012-06-10 06:58
Ahh, sorry, ska vara lite tydligare. Scenen är ju redan stor nu men inom sina snäva ramar. Här hade vi chansen att gå till nästa steg liksom, väva in TV-avtal, signade artister, spridning utanför den egna subkulturen osv. Ta det till nästa steg. Men nu kanske allt dras tillbaka 2 år istället. Var egentligen bara den aspekten jag tänkte på. Alla steg som battlescenen tagit fram till nu kanske tappade mycket av den utvecklingen? Men jag vet inte, kanske det bara slätas över, no problems liksom, hehe.. Det är därför jag skapade tråden. För att folk ska spekulera lite, :)
Manager

2012-06-10 13:34
Vad hände?
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2012-06-10 14:37
Ja, vad hände?

/Vinnie Paz

2012-06-10 14:54
Såg inte ppvn men kollat runt lite på youtube/twitters/rapmusic:

SpoilerIllmaculate blev dyngrak så han vs Arsonal blev avblåst vilket ledde till att Diz vs Canibus fick köra istället där Canibus skämde ut sig nå in åt helvete, chokade och drog fram ett anteckningsblock stort som en dörr och rappade inantill (ändå för jävla dåligt), Diz tappade modet och körde typ inte ens klart sin 3dje runda.

Illmaculate vs Arsonal blev av till slut iaf och det var tydligen också pinsamt där Ill försökte sig på o freestyla och tappade bort sig samt pratade och tjafsade i Arsonals rundor (som skall ha varit riktigt risiga dem med)

Det man kan säga är väl att alla dessa månaders hypande av "det största eventet någonsin" blev ganska illa.

Moderator

2012-06-10 15:05
SpoilerSåg det inte heller men har läst runt lite och kollat lite klipp. Och fyfan vad jag tycker synd om både Organik och Diz, man såg ju hur besvikna båda två var..
time isn't wasted when you're getting wasted .

2012-06-10 15:15
Jag hoppas verkligen att man bara stryker ett streck över dethär, fast det blir fan inte lätt, jag hade lite madrömmar inatt tror jag fast jag kommer inte ihåg vad som hände där hehe.

Tycker så jäävla synd om Organik och hela battlescenen alltså. Men fan tror Ripper att han är? Men eventet blev ändå fett om man hade stängt av vid kl 4-5 , saurus mot cruger, dna vs eurg, bender vs syd, va feta. Cadelack Ron vs Johnny Storm blev aldrig av eller? Bättre kvalité på streamen än förra gången, feta intervjuar och alla va på bra humör.

Ska kolla illmac mot arsenol nu :)

2012-06-10 15:33
jaojao_ skrev:

Ska kolla illmac mot arsenol nu :)

Langa gärna en review på den battlen vore kul o höra om den var så illa som det låter

Producent

2012-06-10 16:09

2012-06-10 16:19
tycker inte illmac vs arsonal va så farlig, förutom lite prat så var det i princip bara att lilmac upprepade "freestyle-bars" han la i första ronden i tredje.

Haha stackars Organik alltså :/

2012-06-11 00:28
Har haft känslan av att Can vs Diz skulle floppa på ett eller annat sätt hela tiden. Att hela eventet skulle bli ett fiasko trodde jag aldrig dock. KOTD får helt enkelt gå tillbaka till skissbordet och planera ett helt galet WD3 för att kompensera för det eller något. Hoppas större rappare fattar att detta inte är en lek. Tycker verkligen synd om Diz..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-06-11 00:39
vad menar du med att hela eventet var ett fiasko?

2012-06-11 00:43
De två största matcherna blev inte riktigt som de borde ha blivit. Hela hypen var byggd kring Can vs Diz och nu slutade det som det gjorde. Jag vet inte hur många här inne som hänger på twitter men det har exploderat med kommentarer om detta det senaste dygnet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionen

2012-06-11 01:19
Jag vet inte om du såg DNA vs Eurgh.

2012-06-11 01:31
Jag såg ingen utav battlesen, har bara kollat den bootlegade versionen av Diz vs Can pga alla rykten som spreds om den. Hörde att DNA hade performance of the night och då är det jävligt illa då det fanns minst 3 pers i byggnaden som är kapabla till att göra större saker.
Producent

2012-06-11 20:21
En sak som tyvärr är en konsekvens är att säkert en hel del personer kommer att banga på WD3 PPV men det blir isf säkert mest pga den bristande kvaliteten på streamen och alla tekniska problem. Såg en poll på RM där 40% ville ha pengarna tillbaka och aldrig skulle köpa en stream igen från KOTD, 40% skulle aldrig köpa en PPV igen och 20% kunde tänka sig köpa igen.

2012-06-11 22:09
maaaaa va fan snackar ni om?! hur hänger vendetta turneringen ihop med canibus skiten? :S

2012-06-12 14:17
MtotheJ skrev:
maaaaa va fan snackar ni om?! hur hänger vendetta turneringen ihop med canibus skiten? :S

hahaha e du helt efter eller? hur kan du missat att KOTD hade ett event i helgen som hette Vandetta, där Canibus floppa grovt mot Diz och mänsklighetens framsteg haha.
och vad jag vet, så hade KOTD namnet vandetta innan O-zone & The ring plocka upp det oxå.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Arrangör

2012-06-12 16:19
Dizzy89 P22
och vad jag vet, så hade KOTD namnet vandetta innan O-zone & The ring plocka upp det oxå.

Kopierat från en annan tråd:
Det är enbart ett sammanträffande att vår turnering fått samma namn som KOTDs event. Vi lanserade turneringen som Vendetta med logga och allt för ca ett halvår sedan när deras event gick under arbetsnamnet Makavelli.

Så det är enbart en slump att de valt samma namn. Förhoppningsvis blir det inte för förvirrande för er fans.

Vet du någonting vi inte vet?

2012-06-12 16:24
Dizzy89: my bad, jag har ingen koll överhuvudtaget på amerikanska scenen. men tack för du förklarade det. Jo jag såg battlen inatt o klippen när dem kom ut i förrgår eller nått. Okej men då är det väl en tillfällighet att båda heter vendetta antar jag.

2012-06-12 16:48
Vendetta skrev:
Dizzy89 P22

Kopierat från en annan tråd:
Det är enbart ett sammanträffande att vår turnering fått samma namn som KOTDs event. Vi lanserade turneringen som Vendetta med logga och allt för ca ett halvår sedan när deras event gick under arbetsnamnet Makavelli.

Så det är enbart en slump att de valt samma namn. Förhoppningsvis blir det inte för förvirrande för er fans.

Vet du någonting vi inte vet?

hahaha nej det gör jag inte. jag vet bara att jag personligen läste om KOTDs event innan ert, även om jag visste om att ni hade en turnering på gång. kan väl va möjligt att jag förväxlat och faktiskt läste namnet hos er först, men det är väldigt länge sen nu så de är lätt att man blandar ihopa.
huvudsaken med mitt inlägg va ju inget emot er överhuvudtaget, utan va mer för att klara upp för den förvirrade ;) vilket jag gjorde, även om jag hade något fel haha.

Ses den 30e! ;)
Arrangör

2012-06-12 16:55
Dizzy89 P22
Det var absolut inte menat på något illa vis. Ville genuint veta ifall du satt inne på någon info som vi inte kände till :)

Vi insåg att många skulle tro att vi "stulit" namnet när de bytte namn, så vill vara så tydliga som möjligt med att så inte är fallet.

Producent

2012-06-12 18:33
Vendetta skrev:
Dizzy89 P22
Det var absolut inte menat på något illa vis. Ville genuint veta ifall du satt inne på någon info som vi inte kände till :)

Vi insåg att många skulle tro att vi "stulit" namnet när de bytte namn, så vill vara så tydliga som möjligt med att så inte är fallet.

Hehe, jag gick också på denna (det gjorde tydligen några fler här också), blev ju i slutändan bara en slump att två battleevent vid ungefär samma tidpunkt hette Vendetta även om ni var först? Lite förvirrande blev det kanske, men det är cool liksom, Vendetta är ett soft namn på ett event, :)

Keff av KOTD att sno namnet då liksom fast de kanske inte kände till er turnering? Jag hade inte hört talas om den heller först men jag följer å andra sidan inte med så mycket på den svenska scenen längre.

En sak är garanterat säkert, ert event kommer nog bli ihågkommet som det bättre av dessa två events, ;)

//Paz

2012-06-14 22:36
Tur att Eurgh vs DNA var dope!

2012-06-15 01:56
Vanskapt_ skrev:

2012-06-15 01:57

2012-06-15 11:52
Jag tror inte att just det Canibus gjorde gör någon skada. Han gjorde en "sabotage" kan man säga :) Och det sabba inget för O-zone.