|
|
|
|
|
[Video Battle] KOTD - 2012 Grand Prix R3 - Caustic vs Daley
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Förstår inte varför Daley inte kunde gå på toa och göra vad han nu gjorde innan han drog de första raderna, det kanske hade gett han första ronden.
3-0 Caustic
www.twitter.com/nollettfemsju
|
|
|
han fick en allvarlig panik attack och sprang iväg på toa och spydde.
|
|
|
"Allvarlig panik attack?"
Snarare en vanlig panikattack. Utan särskrivning och "allvarlig" då han var tillbaka efter några minuter.
Men du är ju proffset...
Roligt av Caustic!
|
|
|
vanlig Går sällan så pass långt så att du spyr, utan brukar stanna vid takypné eller dyspné och hyperhidros (svettningar) och varar ofta inte mer än runt minuten, allt över det anses som "allvarliga" proffset Kunskapsnivån överstiger tydligt din egna iallafall, så bespara mig ytterligare försök till "svar på tal" är du hygglig. Tig nu.
|
|
|
Skojar du med mig nu? Eller försöker du på riktigt att förstå någonting?
Nej, en PANIKÅNGESTATTACK brukar inte gå över på några minuter.
Otroligt roligt med folk som försöker vara smarta genom att läsa lite forum. Men det faktum att du är trettiofyra år och särskriver... är underbart.
Du har aldrig haft en panikattack, då hade du inte försökt leka kunnig.
Du är en idiot som inte har en aning om vad du pratar om och det är vääldigt disrespectful att ge ut felaktig information om folks psykiska problem.
Nyss fanns inte diagnosen DAMP heller, har du några nya smarta påhitt? Kanske lobotomi är framtiden?
|
Producent
2012-07-21 12:07
|
Kanske han var sjuk eller något? Typ mådde dåligt osv. Ganska OK battle oavsett, plus i kanten när personer fortsätter att köra trots chokes eller andra grejer.
|
Producent
2012-07-21 12:12
|
Ahh glöm den förra kommentaren, såg eftersnacket nu.. Kanske inte den bästa grejen att syssla med battle rap om man har panikångest men det gick ju ganska bra ändå. Strongt att köra på trots handikappet.
|
|
|
disrespectful Du har aldrig haft en panikattack Tur du vet, och jo attackerna brukar inte vara i mer än någon minut i regel, eftersom majoriteten av människorna som lider av dom är fullt medvetna, samt att det ofta har att göra med miljön dom befinner sig i, när dom då avlägsnar sig från platsen (som personen i videon gjorde) så subsiderar också påslaget på det perifera nervssystemet och symtomen börjar ebba ut. Nyss fanns inte diagnosen DAMP heller Det gör den inte heller.
|
|
|
Ja just ja, det var du som var utbildad "uska" med "inriktning" på "psykiatri"
Dvs läst omvårdnadsprogrammet med ett par tillägg.
Väääääääääldigt funny.
|
|
|
Men snälla Brb2009.
Det är jättekul för dig att du upptäckt google. Det är jättebra, verkligen. Kan man ingenting själv så ÄR google en bra källa, men försök att vara källkritisk!
Och jösses. Varför pratar du om saker du inte kan någonting om? Diagnosen DAMP fanns förra torsdagen i alla fall, men du är så otroligt uppdaterat att du har vetskap om att den förlagts sedan dess?
Tror du att omvårdnadsprogrammet har lärt mig någonting om damp och panikattacker?
En del, men det mesta har jag lärt mig utanför både skolan och datorn. Du kanske borde prova samma sak? Jag har vänner med panikattacker, flera vänner. Det brukar i regel ALDRIG vara i en minut eller ett par minuter.
Nu orkar jag faktiskt inte mer, kan inte behöva försöka tala vett i en jättebebis, inte mitt ansvar.
Hejdå
|
|
|
google Mm, eller så står både DSM-IV och ICD-10 i bokhyllan. (tillsammans med tidigare utgåvor) Diagnosen DAMP fanns Visa mig vart du återfinner dessa i manualerna nämnd ovan. Du kanske missat detta men Gillberg's anseende är inte speciellt stort i resten av världen, och det finns en hel del publicerat material att söka sig till, som pekar på att denna diagnos aldrig någonsin kommer finnas med i någon av dom manualer som nämns ovan. Svensk psykiatri är skrämmande efter resten av världen. Det Gillberg försökte lansera som DAMP är ADHD i kombination med (DCD) i resten av världen och har varit långt innan han publicerade sitt arbete. Samma slask-tratt som du finner MBD i återfinner du DAMP i. En del, men det mesta har jag lärt mig utanför både skolan och datorn. Du kanske borde prova samma sak? Jag har vänner med panikattacker, flera vänner. Det brukar i regel ALDRIG vara i en minut eller ett par minuter. Jo anekdotisk bevisföring är trots allt något en välutbildad person inom detta område skulle hänvisa till. Håll dig till en liga du platsar i förslagsvis, du är "uska" varken mer eller mindre. Och ett enormt slöseri med tid.
|
|
|
Hej brb!
Till skillnad från dig så behöver jag inte leta i böcker! Jag _FICK_ diagnosen damp för cirka en vecka sedan.
Men jag antar att jag är fullt frisk nu när du har läst två böcker så jag kan gå och säga det till min doktor, arbetsterapeut och psykolog(de som utförde utredningen).
Tack så mycket, dom lyckades nästan lura mig, tur att du finns brb!
Så, det jag menade med detta var:
Du har fel, och är en idiot. Kul att du kan läsa böcker dock, men med tanke på din särskrivningsproblematik kanske du inte läser tillräckligt mycket.
|
|
|
Vet inte vad ni såg för battle men tyckte daley tog den första och tredje helt klart.
B
|
|
|
Till skillnad från dig så behöver jag inte leta i böcker! Jag _FICK_ diagnosen damp för cirka en vecka sedan. Grattis du fick en diagnos utan internationellt erkännande överhuvudtaget, bestående av en sammansättning kriterier som har samma fasta grund som MBD hade (därav att Gillberg's publicerade arbeten blev förkastade) I resten av världen så finns det ett 30-tal olika läkemedel som används vid behandling av ADHD/ADHD-PI i sverige så finns inte ens ett 10-tal och majoriteten av sådana som haft stark påvisad effekt (och ej är vanebildande alls) som tex modafinil brukas överhuvudtaget inte. Så som sagt jag och övriga världen ger inte speciellt mycket för den svenska psykvården av goda anledningar, och med den fortsatta demonteringen som pågått i snart 15år ser det inte direkt ut som det blir någon ljusning. Så vad är det du har grava problem att förstå?, är det att din "diagnos" som Christoffer Gillberg uppfann förkastades i resten av världen på grund av att delkritierna var alldeles för omfattande (precis som dess föregångare MBD) och luddiga i dess beskrivning. Eller är det att i resten av världen så är det ADHD i kombination med DCD som är det närmsta till denna "diagnos" som du kan komma. Det är f.ö inte speciellt många landsting i sverige som brukar den fortfarande (tack och lov) Hurvida du är "frisk" eller ej är omöjligt att uttala sig om, men du har fått en "diagnos" med lika omfattande mörkertal som sättet BL / BP diagnostiseras på här i sverige, där merparten med "BL" senare utreds i ett annat landsting och flyttas över till BP (på grund av hur luddig kriterierna för BL är här i sverige i det sätt som man tolkar informationsbasen man använder sig av) Vad har stavning att göra med läsförståelse f.ö?, sluta vifta med armarna i luften nu, ta din boll och rulla hemåt.
|
|
|
Brb: jag läser bara drygt hälften av dina inlägg, men jag finner det otroligt kul att observera hur människor ändrar sig så fort de blir överbevisade.. otroligt kul! Det är ett nonsens begrepp som ni har wikipediat fram, något ni hört som slangords begrepp för personer under din skoltid "dampbarn" utan att någonsin (BEVISLIGEN) förstå dess innebörd. Diagnosen idag EXISTERAR inte förstår du vad det betyder?, människor i sverige som fick denna stämplad (under en period på mindre än 4år I BÖRJAN AV 90-talet) har idag fått den borttagen och antingen har dom ADHD/ADHD-PI eller DCD diagnoser. BRB några dagar sedan. Och nu? försöker skylla på mig att du har fel? Men du har nog helt rätt. Den doktorn, psykologen och arbetsterapeuten som alla tre hade lång erfarenhet inom psykiatrin hade nog glömt att läsa den boken du har hemma. ELLER så är det någonting DU har missat och inte förstår... Vad är mest troligt.... Vore bra om du kunde börja åka runt i Sverige och undervisa doktorer. Hade underlättat.
|
|
|
Nu läste jag resten, shit vad tråkigt jag måste ha. Läsförståelse och särskrivning hör inte ihop, bra där. MEN om du läser bättre så får du per automatik bättre Svenska. Det förstår väl farbror själv? Hurvida du är "frisk" eller ej är omöjligt att uttala sig om, Ja, HELT OMÖJLIGT! det är BRB's ORD vs psykiatrin..... riktigt omöjligt! Damp är inte speciellt ovanligt nu för tiden, men jag kan förstå att du är förvirrad. Frågade nämligen min psykolog om samma sak, trodde inte heller den fanns. Men nu kallas alltid ADHD/ADD i samband med motorik och perceptionssvårigheter för DAMP. Spelar alltså ingen roll om jag har ADHD eller ADD, det är DAMP ändå i samband med det jag precis nämnde. Det är hyffsat nytt, så helt ute och cyklar är du inte, men du kanske kan försöka vara lite mer öppensinnad.
|
|
|
Du tror alltså på allvar att ett enskilt fall är relevant i ett större perspektiv när man talar om en diagnos vara eller icke vara?, alla människor som befann sig i kring skolålder när dom utreddes under 90-talet (och utreddes igen som vuxna, vilket är regel när kontakt tas igen med psykiatrin eller att kontakten fortgått under personens levnadsår) och fick denna diagnos har sedermera fått dom omvandlade till andra mer TYDLIGT definierade diagnoser.
Om du ej förstår varför man gör detta så beror det på att det är för att pat skall kunna få en behandlingsplan som passar denne, ju tydligare kriterier desto enklare blir det att utveckla en sådan.
Dom kan inte läst någon manual överhuvudtaget eftersom DIAGNOSEN "DAMP" aldrig någonsin publicerats i någon sådan, och kommer heller aldrig göra, det är psykiatriker som tror på Gillberg's behandlingsplaner som fortfarande brukar denne.
Och då ställs diagnosen helt utifrån det 20-30tal arbeten som Gillberg publicerade (vissa är skrivna av andra personer men han har varit personligt involverad i vartenda ett av dom)
Så jag har inte ändrat mig något överhuvudtaget, det finns mindre seriösa psykiatriker i detta land som ger pat "psykopat" diagnoser också, trots att det inte finns något underlag för en sådan diagnos överhuvudtaget, och istället borde ASPD brukas med och i kombination med andra sub-typer.
Finns människor i sverige som fortfarande har "MBD" diagnoser i sina journaler med, det gör fortfarande inte diagnosen erkänt brukbar idag 2012, eftersom den sedan länge är borttagen.
Snälla sluta trampa vatten nu bara, var stolt då istället att du fått en slasktratts diagnos och håll det där pappret ömt när du vaggar dig själv till sömns om nätterna, men sluta ta upp min tid är du hygglig.
Om något så är det ytterligare bevis bara på hur efter svensk psykvård är, samt det oroväckande i att man brukar diagnoser som helt saknar internationellt erkännande inom den yrkessektor som dessa människor är verksam i.
I ditt nästa inlägg om du förväntar dig någon form av svar mer utförligt än ytterligare örfilar så skall du påvisa var "DAMP" som diagnos står att återfinna i någon godkänd _MANUAL_ som används utav psykiatrin.
Annars är detta avslutat nu. Bespara mig fler brölande "AMEN DURÅ"
|
|
|
Hahaha, att du ens orkar.
Som sagt, jag har bara pyttelite mer förtroende för psykiatrin än för dig, tyvärr BRB.
"I ditt nästa inlägg om du förväntar dig någon form av svar mer utförligt än ytterligare örfilar så skall du påvisa var "DAMP" som diagnos står att återfinna i någon godkänd _MANUAL_ som används utav psykiatrin
Annars är detta avslutat nu. Bespara mig fler brölande "AMEN DURÅ"
Ghaha okej, din taktik för att klara av en diskussion är alltså att i förhand bestämma vad jag ska skriva i nästa inlägg? Ok.
I ditt nästa inlägg om du förväntar dig någon form av svar mer utförligt än ytterligare örfilar så skall du påvisa att du enbart är en insekt som alla har spottat på sen du föddes.
Du föddes med hjälp av din storebror och din pappas nedfläckade provrör.
Annars är detta avslutat nu. Bespara mig fler bölande "AMEN JAG ÄR TRETTIO ÅR JAG FICK ALDRIG EN BARNDOM!!!"
|
|
|
Du kan inte göra det, för diagnosen har aldrig publicerats i någon av dom manualer som psykiatrin använder sig av vid ställande av diagnoser. Och ytterligare så kommer den heller aldrig göra det, eftersom det redan finns mer tydligt definerade diagnoser som redan har kriterier och del-kriterier som omfattar och täcker dom kriterier som "DAMP" har.
Det har heller inget med "taktik" att göra, mer att konstatera samt ifrågasätta hur vettigt du anser det är att du fått en diagnos som inte står att återfinna i någon av dom manualer som är tänkt att användas för just detta ändamål.
Jag har heller ingen "storebror" jag är äldst i den skara syskon jag tillhör.
Bra så.
|
|
|
Hahaha allvarlig panikattack som varade i två minuter.. :D Jösses.
Förövrigt tog Caustic denna även om han inte känns alls lika intressant eller hungrig nu som för något år sedan.
Keep your opinion to yourself nigga no one asked you
|
|
|
Kolla nu har tydligen resten av begåvningsreserven vaknat också, hur pass "allvarlig" en attack är har betydligt mer att göra med hur den tar sig uttryck än hur länge den pågår, eftersom i regel så subsiderar attacken i och med att personen väljer att lämna den aktuella miljön som framkallat den.
Och en smiley fick du med också.
Och vänta, Caustic känns inte alls lika hungrig nu som för något år sedan?, om något så tappade han fokus helt efter han förlorade mot Rone på MOB och sedan har han varit up/down fram till Q-Shinobi i höstas när han gick beast tre raka ronder och fortsatte sedan mot New-L.
|
|
|
Jag lär mig elaka uttryck av brb titt som tätt.
begåvningsreserven, check.
|
|
|
Finns det någon diagnos för såna som Brb??
I'm a different kettle of fish
|
|
|
Såna som avskyr ignoranta skitungar som försöker bära skor som dom inte kan fylla för fem öre?, nej knappast men det är ganska typiskt lågpannade pöbeln att leta så pass enkla och bekväma förklaringsmodeller som möjligt att applicera, istället för att granska vad dom själv har för del i saker och ting för att framkalla sådana reaktioner som dom bemöts av.
|
|
|
Låt brb hållas, jag tycker faktiskt lite synd om honom. Ledsen om jag lät lite elak mot dig Brb, börjar förstå vad du är för människa.
Kul att du orkar fortsätta!
|
|
|
|
|
|
Utifrån tråden enbart och dina egna ord så skulle det gå att skriva en encyklopedi om allting du inte "förstår"
Men psykiatrin har ju gett dig en krycka att luta dig mot nu, trist bara att du väljer att acceptera vad än för smulor dom slänger åt dig utan att granska nogrannare. Men som sagt det är ditt eget val.
Och detta är sport och tidsfördriv varken mer eller mindre, så ni barn kan sluta inbilla er saker nu.
|
|
|
Hahaha BRB! :D så skön du är.
Krycka? Nej, hahaha. Jag är verkligen jätteledsen att jag har fått en diagnos som inte finns i din låtsasvärld. Men du vet heller ingenting om mig. Påverkar mig ingenting att jag fått svar på lite frågor om mig själv, känns bra att veta varför man är som man är.
Du borde göra samma sak! :)
Underbart hur du försöker komma åt mig, men gubben du är trettiofyra. Hur skulle det gå till?
Ha en helt underbar dag Brb!
|
|
|
Dina känsloyttringar både i denna tråd och tidigare säger något helt annat än "too cool for school" bilden du desperat försöker sälja just nu.
Och det är inte i någon "låtsasvärld" ICD och DSM heter dom två manualer som brukas av psykiatrin i världen för diagnostisering, i ingen av dessa så står "DAMP" att finna. (varken tidigare utgåvor, eller den revision som kommer nu härnäst)
Då är min fråga VARFÖR?, Gillberg's påhitt är knappast nytt nej vi pratar +20år och det har kommit nyrevisioner av både DSM och ICD sedan dess, ändå lyser denna "diagnos" med sin frånvaro.
Vad är mest troligt, att en kvacksalvare som även förespråkade och var pigg på att använda "MBD" en stor del av sin karriär är helt rätt ute, och resten av världens samlade psykiatri har fel, eller att man ser igenom denna individs dårskap?
30 publicerade arbeten, det är basis för din "diagnos" och då har Gillberg varit med och skrivit vartenda ett av dessa, i över 20års tid nu har han slitit med att försökt få ett erkännande för sin trosbeskrivning (för det är vad det i sanning är frågan om)
Så, jo du är bevisligen nöjd med vad än för smulor dom slänger åt dig, en människa som var någorlunda funtad hade bett om en andra åsikt från ett annat landsting.
"Felbehandling" är relativt vanligt förekommande inom psykiatrin, det utväger felbehandling inom andra sektorer med väldigt bred marginal.
|
|
|
Hahah, försöker patologisera mig... bra move, det är det enda du kan använda din ålder som fördel till! :)
Håller dock med om:
"Vad är mest troligt, att en kvacksalvare som även förespråkade och var pigg på att använda "MBD" en stor del av sin karriär är helt rätt ute, och resten av världens samlade psykiatri har fel, eller att man ser igenom denna individs dårskap?"
Ta bort ett fåtal ord så talar du om dig själv i tredje person.
"Too cool for school!" <3
Nöjd med de smulor dom slänger mig? Det är samma medicin till adhd och damp. ADHD ingår i min DAMP.
Så.. varför skulle jag då inte nöja mig? För att deras diagnos inte är BRB-godkänd, även fast jag kommer få samma medicin?
Hehe, detta blir sista inlägget så min gästbok står öppen om du känner att du kan locka till mer skratt!
|
|
|
För att om dom använt fel manual så finns det en överhängande risk för att du dels fått en inkorrekt diagnos men också att du följdaktigen kommer felbehandlas.
Och sluta försök använda mig som ett "enskilt" exempel, en korrekt formulering blir
"för att deras diagnos inte står att finna i någon av dom manualer som psykiatrin använder sig av"
Vore det ej så, så skulle du utan problem kunna uppvisa var denna diagnos står att finna i DSM eller ICD, det kan du ej (och dessa är dom enda två manualer som brukas)
Och nej medicineringen för ADHD i kombination med DCD eller ADHD eller för den delen ADHD-PI är _INTE_ samma, inte heller utformas behandlingsplaner i form av olika typer av terapiformer på samma vis eftersom guess what, DET ÄR OLIKA DIAGNOSER DET RÖR SIG OM.
Att sedan behandla dessa diagnoser är betydligt mer komplicerat än "här pelle ta en tablett" det enda medicinering gör är MÖJLIGGÖR andra behandlings och terapiformer.
SÄRSKILT om det rör sig om en person som får sin diagnos ställd i vuxen ålder då denna människa då mest troligt (i regel) har fått lärt in "verktyg" denne inte kan använda alls under hela sitt liv.
Eller fick ni inte lära er sådant på den där brevkursen du tog i psykologi A+B på din väg till undersköterska?
|
|
|
Hahah, okej ett sista får du.
Hehe, nej enligt min psykolog och min doktor är behandlingen samma på ADHD/ADD och DAMP.
Men du vet nog bättre.
Hahaha, älskar hur du försöker förlöjliga min utbildning. Jobbar inte som uska, så det är tyvärr svårt att känna att mitt liv är meningslöst för att en sådan smart människa som du är elak.
Svårt att mäta sig med din utbildning, du kom in på läkarlinjen som nioåring va? Eller har du utbildat dig själv kanske med hjälp av dina böcker du är så stolt över?
NUUU räcker det faktiskt, inte ofta man får säga till en såpass mycket äldre människa att sluta bråka, men undantag finns ju.
Det räcker nu brb, förstår att det är jobbigt att ingen gillar dig, men det ÄR inte mitt fel.. Jag tror du är en bra människa innerst inne.
|
|
|
Hehe Och du är inte intelligent nog att själv ifrågasätta hur rimligt detta påstående från deras sida är?, trots att du dels fått en "diagnos" som ej finns i ICD eller DSM (något du borde vara mycket väl medveten om vad det är och används till) men också att dom säger att tre olika diagnoser (där alla tre har olika subtyper) har exakt samma behandling? Inte ens inom ditt egna landsting?, eller är du bara pillertrillar glad?, isåfall förstår jag att du ej bryr dig, men å andra sidan har du heller inget inom psykiatrin att göra från första början.
|
|
|
Skrev till dig i din gb nu för att du verkar vara en intiativlös rackare! Våran intelligenta konversation uppskattas nog inte av alla.
Nej, är tyvärr inte intelligent nog att lyssna på en kille som är trettiofyra år, hänger på ett hiphopforum och tjaffsar med folk före min doktor och psykolog. Tyvärr, har nog låg IQ I guess :(
Pillertrillar glad är en särskrivning, jobba på den!
|
|
|
Handlar snarare om att lyssna på varningsklockorna som borde ringa i ditt huvud när människor kommer med helt orimliga påståenden om saker och ting.
Att be om en andra åsikt inom medicin och psykiatri är i stort sett regel för varenda människa som fortfarande har ett uns av sin självbevarelsedrift kvar.
Men jag menar du har ju trots allt bara signat upp för att äta narkotikaklassad medicin resten av ditt liv,där samtliga har mindre trevliga bi-effekter, (samt att det saknas vetenskapligt underlag för hur dessa påverkar personer över en längre tidsperiod)
Särskilt här i landet sverige där vi enbart medicinerar dessa diagnoser med preparat som är starkt vanebildande och där tillvänjning snarare är regel än undantag.
Det mest fantastiska med allt detta är att du stolt försvarar din rätt att vara ignorant och att skita i ditt välmående.
Snacka om att ringa in uttrycket "björntjänst"
|
|
|
|
|
|
Vanskapt - Kan du inte bara sluta svar på hans dravel? Så kanske han skjuter sig själv av tristess, med tanke på att argumentera på Whoa är vad snubben gör hela dagarna vid 34 års ålder. Vi brukade göra samma sak för ungefär 10 år sedan. Vad hade du gjort om folk slutade svara eller morsan drog ut internetkabeln?
soundcloud.com/brormusk/sets
|
|
|
Whoa har dött ut så är det bara! Varje gång det finns en tråd med över 20 kommentarer nu för tiden är det för att det bråk i den! haha patetiskt hur orkar man mäta krafter på internet forum! Men det var väl därför det dog ut här också!
|