Wini - Autumn leaves
Jag dedikerar denna till alla människor som är ensamma ikväll. "för på hösten blir vi ensamma personer ensammast på jorden " Det var i förrgår som jag kände mig jävligt nere men samtidigt väldigt inspirerad. Jag behövde något att avreagera mig på och när Freddan (pianovirtuos!) langade några toner över MSN kände jag att en onsdag ju bara är en onsdag så två/tre timmar senare satt jag med en låt som jag var väldigt nöjd med. Ni som har hört mig förr vet kanske att jag inte gör så renodlad rapmusik men nu tar jag det steget längre och kör på äkta smörsång ala Vietnam! Wini - Autumn leaves Text/sång: Wini Piano: Fredrik Jonsson Mix/mastring: Funkeyh draw me a picture of falling leaves i'll tell you to stop when autumn leaves the streets are so cold don't leave me, oh no 'cause i've never felt like this before i've never felt like this before i've never felt like this before i hate all the things that just had to be without you my world is a battlefield and i choose to stay unarmed stay unarmed draw me a picture of falling leaves i'll tell you to stop when autumn leaves (ett stort tack till Jonny som mixar mina låtar så mästerligt och Freddan som lirar piano som en gud!)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ja fan jag glömde: en netplay på 5-6 låtar dyker upp inom en snar framtid. Håll ut! /Wini.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rent sagt så gillar jag denna, rösten och allt känns ju skönt och så.. + detta är första gången jag hör dig på engelska.. eller om det är andra.. kom inte ihåg men det låter jävla skönt iaf! :D och tack för dem fina kommentarerna ;> /Freddan.
älskar din röst.. jävla talang på att sjunga! och även skriva ser fram emot din netplay.. =D
Förlåt ifall jag skriver igen min lilla sångare men kommentera gärna mixningen på låten också ;P (Inspelad med midi)
låååten var riktigt bra som allt du gör!! blir netplayet på svenska eller engelska?
djiah : D vikk p19: svenska!
Jodå nog är den grym :D du hade någon miss på engelskan
Ett löv ifrågasätter inte vindens väg
haha shit jag fick gåshud ibörjan.. gillade detta mycket :) bra sångröst med mycket känsla.. tycker också texten va nice. please keep the good work up ;)
Alltså.. Du kan ju sjunga. No doubt about it. Texten var ganska intetsägande för mig, men du gjorde det med känsla så det spelar mindre roll. Pianot var fint, mixningen var precis som den ska vara. För att summera så kittlar musikstilen inte mig så värst mycket, men du är helt klart bra på det du gör. ...sen blev jag rätt nyfiken på netplayen. Kommer det att vara i det här stuket?
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>
sema: thanks! netplayen kommer nog att vara mer i hiphopstuk, fortfarande melodisk på sina ställen men absolut inte som denna. språket kommer ju att vara svenska också.. jag suger tyvärr på engelska.
skärpning kan väl medge att det är bra, men inget jag gillar. för vanligt, hör sånt här varje dag på radion
*kär* Du är underbar.
cp.
Du vet vad jag tycker, du är grym på sjunga och den är jävligt skön. När kommer duetten med Leslie Cheung?
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"
jävligt schysst röst men gillar dig mer på svenska inte världens bästa engelska i mina öron tyvär!! men det är nice jobbat man
Planet 80!
lite för högt mixat på rösten, den dränker pianot.. detta e så lite instrument att det nog skulle tålas att smältas ihop mer. Jag gillar din rapsång mer än detta. Men visst det var inte dåligt.
mama said knock you out
KIIIPN DIS SHIET RIIL BWOOY. !!!!! lompakko
GOOOD SHIT ! ;D rösten var hur skön som helst ! fortsätt med detta. PZ!
JAG ÄLSKAR DIN MUSIK!!!!!! AAHHH HAR BARA LÄNGTAT TILLS DU SKULEL SLÄPPA FLER LÅTAR!
Eriksson1337 ftw!
:D haha, WIN EY, aka teinien idoli.
diggar känslan mannen....duvet hur man lägger känslor på micken....hört övriga låtar du gjort...och får alltid samma känsla i låtarna typ......punkt.
/ Känslan tar mig dit EP2009
asbra! förutom din engelska och ditt engelska uttal..
Jag kanske inte är bra på att flowa, men att rappa är jag grym på
parasite: jag är faktiskt beredd att hålla med. på vissa ställen brister det. men det övas bort snart. detta är bra övning. bra övning..
detta är jävligt nice:D förbannat skön röst:D önskar att man kunde sjunga som dej:P aja bra låt iaf:) Peace
http://www.myspace.com/mowglibeats http://www.myspace.com/otisrap
så bra! men jag måste säga att introt och när sången kommer in så påminner soundet så jääääävla mkt om Fort Minor - Where´d you go
Jag kanske inte är bra på att flowa, men att rappa är jag grym på
jaja mannen, har hatat lite på vad du gjort innan. men efter detta aldrig mer. men ffs spela aldrig in ett svensk ord igen, engelska är din grej. fett fett, smälter ;D
har lyssnat 5 ggr till på den nu, och typ, ditt uttal är inte alltid vad det borde vara. men det spelar inte så stor roll eftersom din röst skiner över det. sån man märker efter att man analyserar. oh, en sak till, mellan första versen & sånt, så har du för lång paus, asså okej att snubben på pianot spelar fint. men så fint spelar han inte, skulle sjungt mer ;D ha det soft man.
ursäkta spelling, är lite fuckad ;D
MM STÖÖN =D
I'm just writing some dick
skön låt
http://www.pluralis.info.se KÖP SKIVAN! www.myspace.com/mariodrprod
Riktigt riktigt nice :) ser framemot att höra netplayen!
http://www.lospalindromas.com
en riktigt mysig låt :) <3 you winiiiiiiiiiiiiiii
I'll be making more crazy faces than Jim Carrey on crack
bra skriven..,låter bra! tyckte den var lite för lugn
Nytt Mixtape på gång! Elegant Mixtape
Du är bäst.. jag älskar den
RMK & Kompaniett / K.I.M.M www.myspace.com/rikardmedk
Du är grymt duktig sötis =) .. beat och mixning var helt klart grymma också! .. pussar å kramar.
http://JKIBMM.se - Vad FAN gör det om hundra år?
www.myspace.com/WenMec
fint som fan.. men tycker du är skönare när du rap/sjunger
RMK & Kompaniett / K.I.M.M www.myspace.com/rikardmedk
det här är riktigt fett
"aah, han kanske säljer sin bräda, men då får du räkna med o ge nåra tusen"
Du är helt klart bäst, har inte hört en enda dålig låt av dig. Visserligen bara tre låtar jag hört, men alla ligger ofta högt upp på playlisten, herregud alltså, man vill bara dö för den här musiken! Pianokillen var inte dålig alltså! Ojoj!
Well, I do take pills, don't do speed/ don't do crack, don't do coke, I do smoke weed/ Don't do smack, I do do shrooms, do drink beer/ I just wanna make a few things clear
Jag må säga att jag gillar det här otroligt mycket! Men en sak jag märkte var att när jag har mina vanliga EQ-inställningar så är accapellan för hög, det blev mycket bättre när jag hade default! Du är otrolig winnie, mer från dig tack! =D
Oh, tack för att ni är så snälla!
Kan inte säga annat än sanningen. Det jag kände när jag lyssnade på den var rent lugn och harmoni. Din röst är underbar, man får rysningar längs ryggraden om man har riktigt hög volym. Lyriken är väldigt bra i den här, men måste säga att uttalet ibland var lite snett, men det är ingenting man tänker på eftersom man fortfarande förstår vad du sjunger. Låten var kanske lite kort också, men skitsamma. JÄVLIGT BRA!
Yeah, you know..
Tack mannen! Ska tänka på engelskan.
CHai sa det, har spelat denna oavbrutet sen jag skrev mitt förra inlägg på högsta volym och bara legat här, ååh så härligt det är!
Well, I do take pills, don't do speed/ don't do crack, don't do coke, I do smoke weed/ Don't do smack, I do do shrooms, do drink beer/ I just wanna make a few things clear
förbannat jälva bra! får jag kramas med dig?
Lilla Edet | www.tokish.se | Forgotten Souls
T&T P18: Tack så mycket ._. (och man kan alltid krama mig)
Producent
2006-09-03 16:39
Läckert.. Tycker dock att rösten borde sänkas lite.. men annars snyggt.. ha dé
/ JOHNIK / Producent och Beatskapare / Göteborg /<br> http://www.johnik.com
den är fiin.. pianot är grymt.. skulle vilöja ha den lite högre tempo.. känns nästan för långsam
la chrille
inget jag gilla låter gayigt dom andra var mkt bättre