Kan ju lägga ut texten med :)Tobbe: Julen, den har alltid varit lycklig Klapparna till barnen skriva rim och vara skicklig Jag undrar varje år om det ska hända något nytt Men ändå samma tradition som ger oss samma flyt Walle: Julen, Den som ler och ger oss glädje, Kärlek ifrån jorden som tillsammans skapar närhet Vi väntar i förväntan på att tomten snart ska komma Med klapparna vi önskat och med mat så att vi somnar Tobbe: Första advent är det första ljus vi tänder Av alla ljus i staken är det 3 december Bara 4 veckor kvar och längtan ökar bara mer Känslan av att träffa tomten ökar bara mer och mer Walle: Andra advent och vi tänder andra ljuset Det börjar närma sig och jag sitter ner och njuter Det pirras i min mage när jag tänker fram på julen Tomten lova mig en klapp, men tänk om tomten ljuger Reff... Tobbe: Tredje advent och en ynka liten vecka kvar Sitter vi tillsammans känner doften av en pepparkak Familjen den är samlad och vi pratar om vad vi ska få Ingen nämner något tills vi sätter på en julesång Walle: Fjärde advent är den dag vi kallar julafton Vi vaknar fort på morron käkar skinka och sånt Dricker lite glögg innan vi ska öppna ett paket Lysnar på musik, och vad gör vi efter det Tobbe: Jo vi hälsar nu till släkten god jul på alla er Ni ska ha en trevlig dag och den som önskar den får se Jag går till mitt rum och jag somnar snabbt en stund Jag vaknar sedan upp av att någon knackar på min dörr Walle: Kom in, nu står tomten där och väntar Så jag springer snabbt till dörren och känner att han flämtar Han kliver in med säcken bakom ryggen och han säger God jul på er alla här är klapparna ni väntat efter