fett tung text ... uurh fet låt .. kämpa på mayne
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
langa upp TExten!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tack allihopa! Langar upp texten här under!
Intro Den här låten är dedikerad till alla ni som har växt upp utan en ständig kontakt med er far. För er som har gråtit eller som fortfarande gråter för han inte finns där och ni känner att han aldrig kommer att göra det heller. För alla er som känner att ni inte passar in, som känner att ni är utanför. För er som älskar honom för att han gav er livet, men hatar honom för att han tog det ifrån er..
Vers Jag vill bara veta en sak, var det din son du såg. När du var på Karolinska där jag låg och sov. Eller såg du bara ett barn, inget annat än det. Kanske låg jag bara där som namnet hamnade fel. Du försvann, utan ord, ingen ära fanns kvar. Som om mitt liv var värdelöst redan när jag barn. Men jag förstår att du var ung, du var inte mogen än. Så min mamma hon fick kämpa på, mamma tog mig hem. Hon jobbade överallt, bytte jobb från dag till dag. Så gott hon kunde, fick flytta runt från stad till stad. Och jag ska säga dig, det kändes rätt hårt. Jag fick flytta från min mamma när jag fyllde ett år. Så jag fick växa upp både utan dig och mamma. Hos mina morföräldrar fick jag plats och fick jag stanna. Sen dess har allting varit lite sämre än man tror. Så pappa, sanna mina ord, gå några steg i mina skor.
Refräng Varje gång jag ser mig i spegeln.. Ser jag ett ansikte men inte mitt eget.. För det jag ser är inte jag.. Spegeln visar inte mig, den visar min far..
Vers 98, mamma bodde någonstans i Solna. Hade lika taskigt jobb och lika dålig dans med stålar. Försökte fixa så att vi kunde bo tillsammans. Men hon hade inga pengar men vi hade nog varandra. Jag frågade, "mamma när kommer pappa hem?" Och hon svarade, "min son, jag vet inte stackars vän. Kanske kommer han en vacker dag, ha lite tålamod". Och det kändes ganska bra, men det var ändå hårda ord. Ensam tog hon ansvar, när du inte fanns kvar. Gick igenom eld och djupa hav och öppna landskap. Allting för att fylla hålet som du lämnat kvar. Du fanns alltid i mitt huvud, men var ingen hemmafar. Känns som att hoppet sakta rinner ut ur händerna, Och jag kunde gråta mig till sömns ibland på kvällarna. För jag kände att du inte tänkte komma hem igen, Så jag gav då upp men jag blev aldrig som mig själv igen..
Refräng Varje gång jag ser mig i spegeln..
Vers Pappa, ja, jag vet att det alltid kommer finnas skäl, Varför du är borta nu och aldrig kommer finnas här. Men du ska veta att jag aldrig kunde klara av, Tanken av att vara kvar helt utan dig när jag var barn. Ibland så kände jag att världen var kall, Men den var helvetet på jorden när nån nämnde ditt namn! Kom upp och tonåren och började röka hasch, Jag ville få komma bort men ändå så blev jag fast. Vissa nätter var bättre, andra var svåra, Jag ville ha dig här hos mig, du kunde torkat mina tårar. Jag borde kanske vårdas för ångest och depression, Vill ha bort dig ur mitt liv men du är fångad i mitt blod. Önskar att jag kunde minnas när jag såg dig, Minnas hur du såg ut, såna tankar brukar slå mig. Hoppas att du alltid kommer att komma ihåg mig, Älskade det du gav, hatar det du tog ifrån mig..
Refräng Varje gång jag ser mig i spegeln..
Yeah, you know..
Chai , ännu en gång :) En riktigt fet låt ! Bra gjort mayn !
Upp, för att jag lyssnade på den imorse. diggidi-deep som en 4x4 jeep med 40 ton cannabis ;p
Tack både för kommentarerna och uppningen, det värmer gott!
Yeah, you know..
Detta var nog det bästa du har gjort.. Riktigt fet text och du har riktigt bra inlevelse och man känner din mun som försiktigt blåser lite på hjärtat =) haha.. nej men den var riktigt bra...
www.samyprod.com
riktigt rå tung låt, behöver inte säga mer..
www.Laneby.com Spit It Out Crew!
Tack alla! Ni anar inte hur glad jag blir att ni tycker om låten!
Yeah, you know..
Uppar denna igen då
Yeah, you know..
Producent
2007-01-10 19:57
Jag tror jag får citera mig själv: Har lyssnat några gånger nu och jag gillar den mer och mer :) Det stämmer in bra fortfarande! Även refrängen blir skönare o skönare.. Nice wöörk!
över tungt!!! gillas skarpt du gör din grej tungt!
Hej bror
Tack Dawell och tack Rey3z! :)
Yeah, you know..
Fan fick rysningar ...Riktigt Bra låt Feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet..
Rap
gryma verser, diggade inte refrängen specielt.. men den passade til llåten osv bra låt !
Feat låt chai och rmk, jag diggar din sång stil rmk, du sjunger fint :), Fett lagt av chai, Propps till er :) Fett lagt pz
pz
Den är tung. Det finns liksom inte så mkt mer o säga, men tung är den boys, jag är tvärnöjd iallafall :) Det är riktigt snyggt upplagt och du får det att låta fakta Chai och inte massa blåljug för att det ska vara synd om en (iof så vet jag ju att det är sant också men det känns faktiskt).
Jättebra! :)
Slyna = Ouppfostrad och slarvig (tonårs)flicka
jävligtbra reff, och resten va också bra, men reffen va sjukt bra
trött på allt skitsnack och glappande käftar Det finns inget som är äkta!
Tack allihopa! Väldigt glad att vi lyckades få WilleS att få rysningar (;
Yeah, you know..
Tack Kitte!
Yeah, you know..
Shit! grabbar, ryssningar, fan va jag känner igen mig asså! låter som att ni rappar om mig för fan. "Ibland så kände jag att världen var kall, Men den var helvetet på jorden när nån nämnde ditt namn!" BIG UPP! BIG UPP, TWICE!
Fuck
Tack Simpski, glad att du kan relatera till texten
Yeah, you know..
Tueng shiat! Diggar som fan. Kännsla i rappen och sen glider RMK in och ger en gåshud på köpet. Hela kittet helt enkelt! Keep it tuengt som fan!
Tack så mycket!
Yeah, you know..
Usch vad skön. Diggas grymt mycket
Chai:Jag tror jag inte vet något svensk artist,som förmedlar det på ett annorlunda - MEN - grymt,jävligt grymt sätt..texten är så djup,det är sjukt - Du öppnar ditt liv och dina tankar på några rader bara...helt sjukt säger jag.... allt sitter... RMK:Gillar det! skrev ju tidigare i tråden,men det var väll ingen kritik om jag säger så... Beatet var jävligt nice med! förövrigt så ser jag dig inte på msn CHAI. Pusss
Riktigt soft!
Du borde nog ta ut haden ur rumpan! / Dr..
Maayne, Kritik dags!okey, Verserna: helt underbara Chai, Du lägger raderna som du har tänkt igenom dom under hela ditt liv, helt klockrent! Refräng: Också klockren, RMK med sin underbara stämma :) Beat: Diggedy skit cleant! Fresh som fan! Mixning: Propps till RMK! Asså killar, det här var grymt fett, Ballt om ni gör något mer tsm! :)
Signatur?
Propps till Chai måste bara säga att denna låt kändes i mitt hjärta.
Rap
asså vet itne vad ja ska säga. RMK är helt sanslöst skön i reffen. tung låt bra verser av chai. sjukt bra låt
Du borde nog ta ut haden ur rumpan! / Dr..
Kr0nan_ P15olltre Dawell P17 KOMPIS PROOPS KKKKKKKKKOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOMMMMMMMMMMMMPPPPPPPPPPPPPIIIIIIIIIIIIIIISSSSSSS PROOPS
Burn bitch cuse you suck!!!
feeeeeeeeeeet jävla låt känner igän mej ....hade bra Pz
säger det igen, riktigt bra låt!
www.Laneby.com Spit It Out Crew!
Tack allihopa! Det värmer enormt ska ni veta!double_BB P18 Känner varken Kr0nan_ P15, olltre eller Dawell P17. Dock har vi talats vid, men låt dem skriva vad de tycker. Detsamma borde du göra.
Yeah, you know..
Tack KUFCREW, dock var han inte alkis utan han stack helt enkelt.
Yeah, you know..
En sista uppning, sen låter jag den här tråden gå i graven.
Yeah, you know..
Tack så mkt! :)
Yeah, you know..
tack för uppningarna, hoppas att fler har orken att kommentera detta! :)
Yeah, you know..
då ska vi se trots min halsfluss vill jag ändå ge lite tid åt er ....Vers1 ... ja va ska man säga texten e ju sjukt braa flowet lika så.. texten öppnar upp historien på ett bra sätt och aaah man känner de du vill förmedla .. riktigt bra gjort chai....Reff: Richie booiii va kan man säga lika tiiight som vanligt ... tycker att dina höga stämmor som kommer i mellan rummen borde vara lite högre för du ahr sköön behaglig röst ... full poäng här Rikard..Vers2 .. du förlänger din historia låter oss ta del av saker som hänt .. ganska skönt när du tar en konversation me din mamma där ... de får verkligheten att öka i texten enligt mig ... kanon jobbat ... djupt och flowet är as skönt...Vers3 ...jävligt sköönt som ett litet tal till din pappa som inledande vilket e as soooft ... va kan man säga Chai du har gjort det igen riktigt bra maayn... och sånn avslutnings rader innan reffen ... kanon verkligen....Mixning: aah rikard står ju för detta va kan man säga vad kan gå fel? kanon jobbat .... Beatet: proddat av Chai och vilket jävla beat sen riktigt sköön lite gung me riktigt skööna och passande trummor... helt kanon... Avslutningsvis: riktigt bra jobbat 10/10 från mig stark låt att göra och som du gör de sen diliveryn flow och texten e kanon och jag gillar upplägget av tre verser vilket man sällan ser idag när man gör solo prylar ... de sista är ju abra tonläget man måste kommentera vilket är skönaste jag höört på mycket länge riktigt braa ....peace och kärlek från västkusten !
"Vill ha en nice jävla lya utrustad med de nya" // Petter ft feven - Vill Ha
Tack så jättemycket Giggen!
Yeah, you know..
Tack! :)
Yeah, you know..
Riktigt grym på verserna första gången jag hör nåt av dej. va heter du på msn? skulle gärna vilja höra mer du hade fett nice röst, ;) tkr refrängen var riktigt tråkig.. inte på samma klass som verserna, precis som i motgångarnas blomstertid låten så drar refrängen ner låten lite faktist..
Tack så mycket na-prod! Jag hör av mig!
Yeah, you know..
Djup, texten är jätte bra, betat är jätte bra, rappare as bra ! Dom som ger dålig kritik vet inte va dom snackar om, dom kan göra de dom är bäst på gå ner på knä å ta emot !Chai knäcker er alla !
bra låt tycker jag!
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!