Faber - Hiphop är slut nu Zup..Första låten jag har kickat på ett halvår. Bara droppa en kommentar och skriv vad ni tycker :) PEACE
LÄNKFaber - Hiphop är slut nu
Faber - HipHop Är Slut Nu
ref:jag känner mig så förbannad över rapparnas tendens//motsättningar för kulturen när ingen sätter gräns// yah hiphop profetia sätter mitt namn som motiv// för svensk underjord har blivit hiphop industri//
Vers1:jag är utmattad på trenden då rappare söker beröm//kontroverserar åsikter dagens hiphop är en lögn//ett steg i de förflutna då äkta hiphopen fanns//då man förmedla sina budskap som en gatumusikant//ni utnyttjar elementen för att för att få snabbare cash//men de handlar om er kunskap förekomma litterärt//med micken som ett svärd o leverera sina tankar//inte lögner om ens bakgrund för att bli bättre behandlad//jag skriver de jag tycker kallas rap politik//kulturens omfattning som faller ner bit för bit//jag reklamerar mina visioner med vidöppen skrivblock// musiken i grunden de här e hiphopens milstopp//me takten i blodet så gav man allt man kunde ge//men den tiden är försvunnen nu är hiphop inge mer//om ni tittar tillbaka till då hiphopen starta//de va då man önska frihet, en frihet på gatan//
ref x2:jag känner mig så förbannad över rapparnas tendens//motsättningar för kulturen när ingen sätter gräns// yah hiphop profetia sätter mitt namn som motiv// för svensk underjord har blivit hiphop industri//
vers2:för man har ställt simpla frågor inom musiken i takt//som varför man skaffar respekt genom lyriken & rap//illegitima synpunkter gör att vi skiter i allt//betydelsefulla passioner som är äkta menat//destruktiva personer använder hiphop som makt//när allt orsakats av lögner så nedvärderas vi starkt//hiphop ska vara förankring när ingen annan uppfångar din grund//som du kan resonera som egentligen gör dig för stum//förmågan att beskriva sina handlingar på papper//reflektera sina ögonblick med stolhet & krafter//man har underättelser & man vill uppdela respons//o man vill förklara saker som sitt egna kraft tillstånd//med pennan som ett svar o mikrofonen som en stav//jag kämpar för de kulturella värdet som finns kvar//man har glöden kvar i hjärtat som alltid sitter i//för jag kämpar & sliter för svensk poesi//