I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fonky Fresh & Erkky ft. Robin Stahl - Det finns dagar.mp3

Vår Hiphop - Audio & Video

Moderator

2007-03-21 01:29

Shuu..

Här är en låt som är skriven 2005 men inspelad nu 2007.
Medverkar gör även min lillasyster och min trogna vän Robin som också spelar gitarren som kommer in under min vers och i outrot.

Jag står för beatet (producerat 2005) samt mixning, njut!

högerklicka och spara mål som...

Vers1: Fonky Fresh
Refräng: Fonky Fresh & Robin Stahl
Vers2: Erkky
Refräng: Fonky Fresh & Robin Stahl
Mellanspel/Outro: Robin Stahl

högerklicka och spara mål som...

-

http://www.myspace.com/fonkyfizzle - uppdateras med jämna mellanrum. Shuu!

Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda: [email protected]

2007-03-21 01:35
ah din vers fonky känner jag igen den har du släppt förr, bara som vers å samma beat, eller samma sampling iaf.
den är helt soft faktiskt ..

allt var okej,  schysst låt peace kompis
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-21 01:36
nästan först:)
myspace.com/herrolsson026
Moderator

2007-03-21 01:37
Tack så mycket Kekke, ah.. fast nyinspelad osv.

Still the same beat mayne!
Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda: [email protected]

2007-03-21 01:38
Jag tycker denna var riktigt skönt.
Som vanligt najs av fonky.
Erkky - Riktigt skönt röst.
Robin stahl - Fin insatts.

Klart godkänd :)
Pz

2007-03-21 01:47
har redan denna sen några dagar tillbaka :) och som jag sa till min käre vän stalle då på msn var att detta gjorde ni riktigt bra.. hörde ditt snipp sen förut på denna fonky och måste säga att denna här nya produktion av låten låter fetare.

fonky, du gör det bra i denna. flyter bra igenom de hela och det blir riktigt coolt och snyggt när gitarren kommer in. första gången man hörde kom de helt oväntat och man undra lite "va var de där?" så spola man tillbaka och lyssna om och om igen på den snutten.. riktigt snyggt faktiskt!

erkky, aldrig hört dej rappa före denna bara hört av andra att du skulle va ganska duktig.. jag tycker du gör det ganska bra i denna med en känsla som går ut riktigt fint, speciellt i inledningsraderna.. vart faktiskt ganska imponerad och tycker du gjorde det bra :)

stahl, du gör det riktigt bra stalle.. alltid gillat din sång och kommer nog alltid göra =) du gör det bra i denna med. riktigt fint faktiskt :)

Fred!
/D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2007-03-21 01:49
Durlind, tack ännu en gång för nice utförlig kritik! Uppskattas!

Detta är Erikas första låt btw, Peace!

2007-03-21 02:20
Riktigt skönt, erika har fett skön röst, och stahl/du lägger det  TÚNGASTE!

Moderator

2007-03-21 02:35
Thanx Kronan :)

2007-03-21 02:45
digga ej
www.youtube.com/prendel
Moderator

2007-03-21 03:14
Ajt... för att?

2007-03-21 03:21
riktigt j*vla bra.

det är sån här musik som får en att bli glad =)
såhär dags på dygnet så ger det en extra glans.

alla tre gör det kanon!

keep'em coming

2007-03-21 03:31
GAAAAAAAAALET, äntligen släpper du ut skiten ditt as! :D

bra bra bra, som sagt förut.. detta är lätt skönaste du lagt mayn!
och Erkky är fett skön hon med..

Men jag saknar din egna refräng som var på snippen,
var så grymt skön feeling i den, men Stahl har en riktigt fet sångröst no doubt about it! ..

Coolt med gitarr grejen där också, kul med variation...

helhet en riktigt härlig låt som kommer att spelas om och om igen!
Peace alla medverkande (Erika vars har du tagit vägen? :( ) ..

förövrigt har jag nog aldrig skrivit såhär mycket nångång på en låt här tror jag, puss och smek jag är fan trött .. tror jag..
http://JKIBMM.se - Vad FAN gör det om hundra år?
www.myspace.com/WenMec

2007-03-21 07:07
trotts diskutioner och tjafs mellan oss, så ska man inte blunda för ngt bra, good work, keep it up   peace
http://www.myspace.com/smale1 <-- tanka min musik där här överalt? varför inte tanka och ge dig själv en chans att älska musik.,,, tack på förhand peace

2007-03-21 07:10
nice & nice! Men de är något som är skitjobbigt med mixningen som man hör ibland, speciellt på reffrengen, nån slags jobbig delay, lite synd..
work some magic
Rappare

2007-03-21 07:24

Riktigt cleant !

Fonky - Texten är hel nice, tar en fin liten ton med. Helt soft när gittaren glider in. Bra jobbat !

Sthal - Sången är skön. Helt perfa ! 

Erkky - Också en hel nice text. Bra här med.

Det är för tidigt med mer utförligare kommentar från mig ^^ yeye its all looove. // Holla   

AAC - http://www.myspace.com/ntodao

2007-03-21 07:28
Denna var bra.. :)

2007-03-21 07:40
äntligen! fonky på en icke skryt/battle låt!

Fonky: Damn riktigt bra, och texten e guld, som några sagt så e det damn nice när gitarren kommer in. Blir lite skillnad och positiv skillnad. Helt aight tycker du ska fortsätta med såna här låtar diggar dom till 1000!

Robin Stalh: Jadu vad ska man säga förutom att det e helnice! Positivt på slutet också när du sjunger, ut och nästan får det att låta som en tredje vers. Droppa mer sång och rapp robin!

Erkky: Helt okej för att vara första gången. Har för mig att du varit med i "hiphopen (rmx)" ? fast kommer inte ihåg att du rappade men aa iaf riktigt nice för att vara första gången keep it going!

Beat: Beatet e ganska nice, såg att det va ganska gammalt men helt okej! gitarr slingan som kommer är som sagt riktigt nice!

Helhet: Bra låt platsar helt klart på mp3n, fortsätt!

Peeace / Seban
http://www.herrbitter.blogg.se/

2007-03-21 07:57
fan, jag tycker om fonkys vers i den här. riktigt starkt.
gitarr slingan är ju också otroligt skön.   reffen också.

det är det första jag hör med erkky. 
det lät helt okej . skön röst !

peace.

2007-03-21 08:16
du vet redan vad jag tycker om den här ju :P va ska ja kommentera för?
RMK & Kompaniett / K.I.M.M
www.myspace.com/rikardmedk

2007-03-21 09:12
jag tkr den är skön .
fast har väl typ dragit denna sample förr:P
Attityd Crew 2006-09
Lofstrand.tk | http://myspace.com/lvsmusk

2007-03-21 09:23
hört din versen förrut., gillade den då redan mera nu när det kommer reff + mer vers.
bra fonkyy!

2007-03-21 09:42

Riktigt skön.

2007-03-21 09:54
din syrra lägger de schysst som faan..

brukar inte lyssna på dig, men den här var skitbra..

gillar gittar spelet som faan..

FET!
Pundare med Prestationer.

2007-03-21 11:12
Robin fett skön på gurran , och skön reff på han oxå ,
Fonky 5/5 , brukar inte digga dig så mkt faktist men skönt som fan!!!
Erky va fett skön oxå . Låter som en kvinnlig fonky fresh ! haha ..
 Chuuz!
Mr Awesome ..

www.myspace.com/mrwillybwooi

2007-03-21 11:28
älska den här låten!
Skyll inte på mig, jag rösta rött.

2007-03-21 12:16
Gillar fan denna, låter så ärligt haha, eller vad man ska säga. Eller asså det låter inte liksom som en låt nån bara skriver när dem inte har nåt att göra, låter mer som att den kan relateras till nåt. Ahh ni fattar säkert inte men det var så jag kände iaf. Peace.

2007-03-21 12:21
me like:)

2007-03-21 12:24
Lika skön som vanligt..fortsätt droppa låtar peace..
http://www.myspace.com/gmonline
http://www.ginieonline.info.se

2007-03-21 12:40
då ska vi se inlägg skrivet av västkust spaggen

Matte:
du gör de oerhört bra som jag sa i förra du articulerar dina ord på ett bra sätt vilket skapar en klarhet med de du vill säga. ditt flow e kanon bra och texten är sjukligt bra satt och lyssnade på ditt snipp av din vers till jag somna i datastolen hemma... de jag saknar som finns i ditt snipp är "Vad är den känslan"som du hade i förra man kände verkligen " de finns dagar man inte kan resa sig upp" ångesten fanns inlevelsen och sorgen över läget i fråga vilket jag saknar lite i denna. du gör de me en hel ny säkerhet än förut känns som din lilla sthlm flytt gjorde gott för dig. de roliga är att du fortfarande utvecklas du står inte stilla nån gång varje ny grej bjur på nått nytt. de är svårt när man hållt på så länge men du lyckas kanon!

REFF Robin Stahl och Matte:
Robin 
du vet hur bra du är och finns fina små toner i bakgrunden jag hör som är så jävla kanon bra bara du gör de snyggt du gör de me stil och mer kan jag inte säga keep it going mayn.
Matte dig hör jag inte så mykke men de man hör låter bra låter som en skön understämma på nått sätt och den flyter in i robins sång på ett bra sätt kanske en aningen högre så man hör ...
gillar dock inte reverben eller om de är nått echo du lagt på de flippar lite för mykke enligt mig.

Erkky: kanon gumman din text träffar en så jävla hårt man känner allt du skriver och känner den känslan och diliveryn du bjur på är enorm . du flowar på ditt sätt du gör de snyggt och äntligen har whoa fått sin första riktigt bra brud som kan sin grej... din ångest i rösten är kanon ditt röstläge är perfa och drar låten till den känslan jag ser att texten ska bringa. även hört din del på snipp innan men detta är ännu bättre och ännu mer skänt att lyssna på !? du gör de me stil gumman kanon bra.

"men slutar alltid samma när man"

när du drar det då njuter man bara kanon bra !

Robin stahl : me din röst och sång samt gitarr spel sätter du en oerhört hög nivå i låten de låter cleant de låter bra de låter sjukt jävla galet bra .... inget att klaga på alla toner är där dom ska och riktigt skojj att höra dig igen ... du utvecklas bara mer och mer keep it going mayn !

Beatet: jaa matte vi diskuterade ju i vintras de där om beatet och ajg är nog glad idag att jag inte va på de för dessa texter utförande och sångtoner är precis där dom ska vara i beatet... allt är kanon älskar kompet övergångarna och allra helst de sätt du lyckats få in Ruperts gitarr kanon bra gjort ! älskar beatet !

Mixning: även denna bra lagom me effekter och rösterna har fullt me liv du lyfter snyggt fram accorna och volymnivån på allt är kanon förutom din stämma på robin i reffen kunde puttat den lite högre ? tycker jag för att framhäva dig i reffen me du gjorde ju de bra i snppet så aah... annars är mixningen kanon och clean !

Helheten: låten bjur på stark text, bra utförande och en härlig blandning mellan tre röster allt flyter ihop och ni gör de kanon bra dock lite där me känslan matte i första låter lite för glatt enligt mig ! men inget större så !.... fortsätt på detta sätt och dra me syrran mer i nåra låtar kan va kul att höra henne mer för hon har talang och de som krävs !?

Fred och kärlek från Ua och Spaggen

"Vill ha en nice jävla lya utrustad med de nya"
// Petter ft feven - Vill Ha

2007-03-21 12:43
Sjukt bra låt, gillar den som fan! lätt in på mp3n och datorn och överallt där den kan spelas! har hört den förut men den är tusen gånger bättre nu!

10/10

DROPPA TEXTEN FONKY MAN :)
Eriksson1337 ftw!

2007-03-21 12:50

helt ok! :D tycker refrängen låter lite off på något ställe, kanske hörde fel. men annars, soft!

2007-03-21 13:04
jorå rätt detta lät nice asså !
SunShine Reggae!.
Moderator

2007-03-21 13:28
Saknar erkky som back in the days :D... beatet lät lite halvbra tyckte det behövde lite mer fyllighet soft text.. och jag gillar robins sång... Peace !

Rappare

2007-03-21 13:30
Det är grymt tungt. Love it, skönaste från dig fonky. P'z
www.slackerz.se

2007-03-21 13:36
Robin Stahl är min idol .
låten va helt okej övrigt

Producent

2007-03-21 13:49
rätt så nice grejjer alltså family fresh!
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2007-03-21 13:52
grym låt fresh! o din syrra va fet också, man hör faktiskt attt det e din syster på hennes sätt att lägga det..
Blame It On Bruno

2007-03-21 14:09
Skön låt rakt igenom, verkligen! Reffen är riktigt skön och Matte lägger det bra som vanligt. Kul att höra detta!
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Moderator

2007-03-21 14:51
Satan vad fina kommentarer alltså, de värmer i mig när jag läser allt det här, speciellt det ni säger om min lillasyster. Tack, verkligen, tack!! :D

2007-03-21 14:57
Grymt skön låt, beatet, texterna, allt är bra.. Sen gör Robins sång det hela ännu bättre.. Erkky, mysig röst som fan =)

Big ups!

2007-03-21 14:59
Fan alltså, har haft låten på repeat hela förmiddagen. Fastnade verkligen för den här!

Underbart beat
skit snyggt lagt av både Mr.P och Erkky
och underbar sång av Robin

Bästa jag har hört på länge!

Pz
Moderator

2007-03-21 15:33
Tack ännu en gång!

2007-03-21 15:35
töng låt :)
http://www.myspace.com/p2da1

2007-03-21 15:38
Beatet lät lite fattigt, t.ex bas? antingen är den låg eller finns den inte. med en skön basgång så skulle själva beatet ge lyssnaren ett bättre intryck :)

fonky - du gjorde de najs, gillade speciellt den delen som kmr inte på slutet av din vers!
reffen, gjorde mkt av låten må jag säga!

fonky's syster - heltsoft! fortsätt, sverige behöver sånna som du! 
soft, hoppas man få höra nått annat av dig än denna stil med.

Robin - du gjorde de riktigt bra.
propps.

fred.

2007-03-21 15:39
Måste bara att giggen skriver underbart ;o

2007-03-21 15:50
vad Erika låter söt i den här : )
http://www.myspace.com/bigdomilicous

2007-03-21 15:55
fonky e det erkky som är med hiphopen (rmk) eller har jag fått det om bakfoten :P ? gryym låt btw!
http://www.herrbitter.blogg.se/

2007-03-21 15:58
Erika,matte och robin lägger det fett tight!
 - tycker man inte får nån rikigt helhet av att lyssna på låten,låtar som du bara laggt till 5 olika delar och sen sagt att de va klart, men övrigt var de najs!

2007-03-21 16:00
Jaa , ska vi se då ..

Fonky - Tycker om texten som fan , det känns så säkert det du gör, flowet sitter ju perfekt. Det jag saknar, precis som giggen säger så saknar jag lite ångesten i låten. Men märks ju att du blivit bättre rappare för att du var i Stockholm ett tag. Sen älskar jag det när du kör på gittarbiten.

Erkky - Riktigt najs, har för mig att jag har hört denhär versen förut :| om jag inte är ute och cyklar .. men de är riktigt riktigt bra ialla fall :) känns verkligen som att menar det du levererar.

Robin - Ja , vad ska man säga :) En jäävel på att sjunga :) Låter riktigt bra Robin . Keep it up !

Beatet - Är riktigt najz , tycker bäst om gittarslingan - det är riktigt bra .

7 / 10 låter väl fair ?

Välkommen tillbaka till västkusten ;)
Ses i kvartsfinalen ! ;P

Päyz
www.myspace.com/zycoreofnewgeneration

2007-03-21 16:21
Låter som din vers och Erkkys vers är mixade olika ;o