I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rousu Ft. Sweetguns - Living to love you

Vår Hiphop - Audio & Video

2007-03-21 21:37

Rousu Ft. Sweetguns - Living to love you

Tjeeenare !

Jag , macke o crille hooka ihop en liten låt nu ikväll:)

Vers 1 = Rousu
Vers 2 = Romazze
Vers 3 = C-Mooney

Sweetguns är  asså Romazze och C-Mooney!

Ge gärna utförlig kritik :)

Här har ni Länkarna !

http://www.speedyshare.com/833944465.html

http://www.speedyshare.com/983118294.html

tack på förhand:)

Piz

ROUSU

2007-03-21 21:59
Bara bra ;) Rousu du blir bara bättre :)

keep it up :D

2007-03-21 22:01
Den va tung :) Fast tråkigt att det är ett playoutbeat bara :(

men ni båda lägger det bra.

Tack för mig.

Kärlek <3
http://www.myspace.com/bronkish / www.bronka.se

2007-03-21 22:02
Rousu: Du lägger det najjs, det kommer nu man flowet,texten sitter som handen i handsken. Hör stor skillnad i röstläget nu än va det va i början låter mer kontrollerat och lungt, liksom helt naturligt eller hur man ska säga det.

Romazze: Det här är nog andra låten jag hör med dig, tycker det e riktigt nice faktiskt, texten e mycket bra på vissa ställen. De första två raderna öppnar du bra med och du avslutar versen bra också :P

C-Mooney: ALdrig hört dig förr men låter väl helt okej, det är vissa ställen som man ställer sig frågan hur du byggt upp texten bara för att det ska rimma: "kommer jag himmlen att landa" där t.ex vette fan om man säger så, (kan bero på att jag e trött) men i stunden känns det fel med den uppbyggnaden på nåt sätt. Men helt okej mannen!

Beatet: Jaa, played out e det ju så klart, men lägger man det OK på beatet så e det ju bra och det gör ni grabbar.

Helhet: Helt okej låt men kändes som att det va nåt som fattades vet inte vad :/ men iaf betyg: 7.6/10

peeace / Seban
http://www.herrbitter.blogg.se/

2007-03-21 22:02
Bronka vi är 3 om du inte hör det:(
ROUSU

2007-03-21 22:05
Va ni 3? :O oj my bad sorry :P hörde inte skillnad på dom 2 sista :(
http://www.myspace.com/bronkish / www.bronka.se

2007-03-21 22:08
nej detta är inget jag kommer lyssna på igen.. inte att ni skulle va dåliga o så men de som förstör altl är mixningen.. no offece men mixningen skulle va bättre omixad faktsikt =/ för allt låter spräckt och instängt på samma gång.. mixningen kan bara bli bättre så den får ni allt jobba med mycket mer för de lät ungefär som en halvdan mix på en datamick liksom.. o vet ju att ni har rätt schyssta saker att recca i så då fåre inte låta såhär..sen hade alla verser olika volym och volymen skifta en del i verserna med.. vissa stick i beatet kommer även helt fel.. så mixen va de verkligen som förstörde allt, men ska försöka ge kritik på de övriga:)

rousu, inget av de bättre du laggt.. du kan bättre än detta men din vers har sina posetiva sidor och negativa med.. du börjar med fint rimschema och en del bra rim vilket e posetivt för de har ofta vart ganska enkla rim och inget speciellt rimschema.. andra postiva saken är avslutningen på versen vet inte hur många rader de är men sista 4-8 raderna sitter flowet som de ska göra på dej.. negativa sidorna är är först o främst att accan e olika hög iböran och mot slutet och sen en liten flowmiss i mitten där du börjar ordet lite före takten.. "tiden" tror jag det är...

macke, jag sak va hård sätta en hög nivå på hur jag betygsätter dej nu men bara ärliga ord och utifrån va jag hört från dej förut och vet va du kan.. din vers e väldigt ojämn.. ena stunden flowar du de bästa du gjort nånsin och andra stunden tappar du flowet och missar lite.. de är ofta slutraderna innan andningar elr precis efter andningar de sker så de jag tror du ska jobba mer på är när du ska andas och artikulera.. för som du flowar vissa stunder skulle du kunna va mycket bättre än va du gör nu.. men som sagt vissa stunder bästa du gjort andra lite sämre.. noterat här är även att du utvecklats textmässigt me rim o så! nice de!

crille, du gör det stabilt utifrån va jag hört från dej.. du missar inget eller så.. däremot kan man givetvis träna flow och allt sånt men utifrån va du kan och allt låter de stabilt! har faktiskt inge mer att säga än att träna på alla vanliga saker för att utvecklas mer för denna va den stabilaste versen utifrån sin egen kapacitet tycker jag!

men som sagt mixningen var riktigt dålig så den får ni arbeta med gubbar.. ni har fått endel kritik på era andra insattser här nu iaf och det är alltid ärligt från min sida, tycker kompispropps är fel för då får man ingen chans att utvecklas.. om ni undrar nått mer så ahr ni alla min msn så kan jag förklara va jag menar där elr nått..  orkar inte skriva mer här nu iaf :)

Fred!
/D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-21 22:09
hur lyckas du durlind :(
;)
http://www.herrbitter.blogg.se/

2007-03-21 22:11

bra jobbat bois ! har aldrig hört dom andra 2 , men rousu - har hört bättre från dig , men du gör det najz .
hade velat höra dig med mer flyt .. att du inte stoppade upp som du gjorde nu .. men najz jobb =)

päyz !

www.myspace.com/zycoreofnewgeneration

2007-03-21 22:12
Tycker ni lägger det bra :)

pz

2007-03-21 22:16
tackar allihoppa:) kul att ni alla diggade:)
ROUSU
Moderator

2007-03-21 22:35
Nja detta va inte nåt jag fastna för.
Har hört bättre från dig rousu.
Macke har jag inte hört så jätte mkt men de låter helt nice.
Den andra snubben har jag inte hört nåt av men de låter helt okej där me.
Men som durlind säger så är mixningen inte allt för bra.
Volymskilnader och allt möjligt i verserna men men.
Sen är beatet så jävla playat ;/

Peeeeeace
myspace.com/jiahprod

2007-03-21 22:37
okajokaj, tack så mycket iaf. vet inte vad det är som är fel faktiskt
ROUSU

2007-03-21 22:58
tack så mkt alla :) kul att vissa diggar :) sen får man ju träna så ni andra gör de oxå ;)
Romazze

2007-03-21 23:04
mmmmmmm... Den var helt Ok tkr jag,, men jag har ju noll koll på saker och ting,, :P peace

2007-03-21 23:22
yeah kalle tackar ! nja de e nått bugg men det är inget vi bryr oss om !  men tackar:)
ROUSU

2007-03-21 23:27
ja tyckte de lät bra,, har ju inte örat för de extra..
som sagt bra gjort..
pezz

2007-03-22 08:22
okejokej tackar ! upp
ROUSU

2007-03-22 11:43
Macke och Rousu vet jag ju , men vem är den tredje snubben? Sucevic ? eller hur du nu än stavas. ;)

Kanske det mest ut tjatade beatet genom tiderna ;(
Hört bättre från rousu och detta känns nästan som ett steg bakåt i utvecklingen :(

menmen, macke gör det ganska bra för att vara såhär tidigt, och chrille (?) gör det ganska ok, inget  jag kommer spela mer än såhär.

Keep it up. Vill höra mer med Jimmy dock. När blir spelningen? ;)

Peace <33
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-22 13:09
okejokej

du behöver inte prata om jimmy i detta forum!
skriv till honom istället.
ROUSU

2007-03-22 13:13
najjs Rousu :) du blir bättre & bättre (Y)

Keep it up ! <3
H-O-R-A

2007-03-22 13:28
Nää Inte Den Bästa Jag Hört Med Er Grabbar!!, Några Flowmissar osv, Men i helhet va låten bra.. peeyz

p.s skit i engelskan

2007-03-22 15:48
okejokej tackar
ROUSU

2007-03-22 18:55
tack allihopa kul att ni lyssnar
Romazze

2007-03-22 20:04
känns nästan som ett steg bakåt i utvecklingen :(.

roligaste jag hört genom tidenrna:)! min utveckling dog efter 1 låt :( haha
ROUSU