I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Idol | Stand by me | mp3 spelare |

Vår Hiphop - Audio & Video

2007-03-23 14:23

Idol | Stand by me | mp3 spelare |

Hej,

Jag vet inte om jag har lagt upp denna tidigare och får i så fall be om förlåtelse.

År 2005 sökte jag till idol där jag sjöng stand by me i malmö två gånger innan jag kom vidare til slutaudition i sthlm och åkte ut där bland top100. Jag fick i och för sig skylla mig själv och skulle lyssnat på vad Kirsti hon sa till mig. Jag sjöng med andra ord lugna låtar hela vägen upp till slutaudition och sa att jag skulle sjunga en upptempolåt men sjöng en alldeles för lugn låt, men jag trivdes bra med den men fick sota för det.

Hur som helst. I sthlm utanförsamlingssalen så finns det en trappa som går ner och där stod vi ett 6 tal och sjöng. Jag hade med tjejens Mp3 spelare och spelade in när två vänner "bommar" medans jag sjunger och så här låter det:

http://www.speedyshare.com/681218193.html

Finns även på www.AlbinNdoja.2u.se

Hoppas det gillas även om det är gammalt men så låter jag live i alla fall, mer känsla, roligare att sjunga, enjoy.

Mvh Albin Prislander

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-23 14:24
I år blir det inge idol, måste jobba för att få ihop para till lägenhet och tjej ifall någon undrar om man ska söka.

Mvh A
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-23 14:24

2007-03-23 14:40
du sjunger bra som fan albin! tråkigt att du inte söker till idol: /
http://www.herrbitter.blogg.se/

2007-03-23 14:47
Du måste arbeta bort det nasala...
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet.
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
Moderator

2007-03-23 14:48
denna har jag haft sen dagen du la ut den... jag läste inte däruppe så jag skrev frågor men fick dem besvarade där... enda grejen är att jag inte såg dig nånstans hehe..

DU SÖKER I ÅR IGEN !!!! ANNARS JÄVLAR !!!!!

2007-03-23 15:07
Seban:
Tack så mycket

Barnaerskoent 
Jag vet, det var ganska nassalt då fast det är helt okej. Lät lite bättre om du stod där. Det är trots allt en mp3 vi talar om men jag håller med dig.

iCeTaIl: Tja, jo jag vet den är ganska gammal.
Dom visar inte alla, långt ifrån. Man såg mig bara 2 gånger ganska snabbt. en gång när jag kom ut och en gång när jag satt på en Stol men inte på slutaudition förutom snabbt på scenen men ej när jag sjöng.

:)

2007-03-23 16:15
mayn detta gillar jag. tror ja hört den förut me. Shit du borde söka igen. Idol Albin. kan de bli bättre?

Peace bro
http://www.myspace.com/quizze
Moderator

2007-03-23 16:32
ALBIN SVARA PÅ MIN SISTA ORD SÖK SÖK SÖK !!!

2007-03-23 16:45
Du är fan riktigt jävla sjuk på att sjunga, något sånt här har jag inte hört .. aldrig .  Din röst är unik alltså, plus att du låter så säker på saker & ting.    så jag säger som de flesta, SÖK till idol alltså.   du vinner!
who´s side is god really on?

2007-03-23 16:58
Fett bra sång! hur gick det i idol?

2007-03-23 17:30
skulle döda för att få din sång.

riktigt skön röst med andra ord och bra sång.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2007-03-23 17:44
dont be a foool..sök för helvete! annars kommer du ångra dig i framtiden!
Biatch

2007-03-23 18:08
Oj, snabbt gick detta.

Tackar för er respons, bättre än vad jag hade förväntat mig.
Jaghar ett problem dock. Om jag söker till idol, vem ska pröjsa våra räkningar för 7.000.- i månaden om jag kommer vidare? Tjejen har inge jobb och får heller inga pemngar och vår hyra går för 4400:- och soc betalar endast 3600 om det skulle vart ett alternativ.

Det är massor med saker som står i vägen när det gäller pengar och idol pröjsar inte mina saker, det är inte deras problem.

Finns några saker som spelar roll, därför det stoppar mig.

Mvh Albin  

2007-03-23 18:12

det är nice:) synd att du inte gick vidare..

kom tillbaka till själevad;D

2007-03-23 18:30
det är ett major problem 4shu, ! men shit..det kan va nyckeln till para också!! vet inte hur du ska styra allt..hoppas du hittar en lösning och att du söker! vore grymt att se dig i finalen 07;)
Biatch
Moderator

2007-03-23 18:32
Synd att jag inte jag hade dem cashen... SÖK inget kan stoppa dig... bo på gatan 1 månad.. var rik resten av livet :)

2007-03-23 18:55
sjukt skön , jag ber dig söka igen :D. Mer Albin vill vi höra ;)
Attityd Crew 2006-09
Lofstrand.tk | http://myspace.com/lvsmusk

2007-03-23 19:04
Grabbar jag ser vad ni skriver men helt ärligt, det är knas om jag inte jobbar mina vänner. Jag måste jobba. Har jag inga pengar så är det skit speciellt när jag betalar av skulder till bank/CSN och såvidare som många andra gör. Hade man har föräldrar som kunde hjälpa till hade det vart supreme.

Tjejen jobbar inte och det är inte lätt att få jobb, hade hon jobbat hade det sett annorlunda ut.  

Men det kommer året efter får vi hoppas. Idol är inte enda chansen att bli en större Artist och synas i media om man nu vill det.  

Jag tackar för stödet och ser vad ni skriver, jag är inte korkad bara försiktig. Har redan vart utan hem och vill inte vara det igen, speciellt inte när en tjej som är som Sophia ska få sota för att jag är dumstridig.
Moderator

2007-03-23 19:29
Jag förstår dit resonemang men fan albin du kan ju gå så långt och det vet du... har du inga nära vänner som kan ställa upp då ? detta måste ju lösas !

2007-03-23 19:41
Shit, galet tung röst!
Du skulle komma jävligt långt om du sökte, du skulle dessutom ha en bra chans att vinna =)

2007-03-23 22:44
iCeTaIl: Vi pratar om ca 11.000:- totalt med räkningar/mat/hobby/resor och så vidare. och skulle jag komma med och kanske komma till final om vi leker med tanken så pratar vi om 4 månader * 11.000 ungefär. Vet ingen vän tyvärr som har dom pengarna. Men jag förstår.

Thörnblom: Tack tack.  
Moderator

2007-03-23 23:22
bra att du förstår och jag fattar att du inte heller tycker e kul.. men fuck albin ska du rycka dig så låt henne bo hos nån av dina vänner om hon är förstående.. alltså jag vet och jag vill eftersom jag har haft kontakt med dig innan så vet jag att du kan fixa detta.... synd för situationen men tänk på vad du förlorar både på ena hållet och den andra .. jag säger bara synd för dig... eftersom du har kapaciteten för det jag blir nästan ledsen för din skulle mannen... men men som du säger det finns ett annat år men jag vill att du ska stå i finalen och sjunga stand my me !..... Hoppas du förstår hur mycket jag vill att du ska ställa upp också... hade du inte lagt ut denna låten hade jag nog aldrig tjötat men nu när du la ut den var jag bara tvungen att säga min åsikt och min åsikt är inget att snäsa åt utan jag vill dig väl och att du ska kunna lösa det på nått sätt... peace !

2007-03-24 23:54
iCeTaIl: Tack för att du bryr dig.

Tja problemet är hyran och alla räkningar. Vi har ju en lägenhet tillsammans så boende för henne är inga problem. Det är para som är problemet.

Vi får se vad som händer :)  

2007-03-25 00:16
jävligt nice :)
lägger upp låt dirr när jag kmr till sthlm i år

2007-03-25 12:22
Kattsmuggler: Tack och nice :)

2007-03-25 14:45

2007-03-27 10:39

2007-03-27 10:58
Det går alltid att fixa allting..
så jag ser fram emot att se dig i idol iår kompis ;) .. peyz!
http://JKIBMM.se - Vad FAN gör det om hundra år?
www.myspace.com/WenMec

2007-03-27 14:25
WenMec: Är sugen på att söka och se hur långt det går och kommer man så långt att det är top40 som gäller, dvs. programmet så kan man diskutera och kolla över allt annat runtomkring då.  

Ser ni inte mig i tv så vet ni varför.

Mvh Albin :)

2007-03-27 14:49
har haft den här ganska länge. tungt

2007-03-27 14:50
shyssta wailningar (stavning?) du lägger på en del ställen! =)

2007-03-27 15:12
ta ut semester om de går ffs! du får väl offra nån vecka lr 2 på sommaren, men va fan .. du har pontentialen till att ta hem skiten!!

Sök Sök Sök!

Peace

2007-03-27 15:15
Aye man, du sjunger nådigt bra. Söker du inte till idol är du bara crazy. Då kanske du får en villa istället? sök man. Kvinnan har garanterat överseende.
Stand by idol ;>

Peace man!

2007-03-27 19:40
Hehe, jag hör det ni säger, absolut. Vi får se, jag kommer förmodligen att söka och se hur pass långt det får lov att go och om tjejen får bra jobb så att hon kan pröjsa kostnaderna runtomkring.
Har hört att kommer man in i top 10 så står dom för endel kostander enligt några polare, vi får se.   

Tack för att ni tror på mig och tack för att ni tycker det är bra. Jävligt roligt att höra och tycker majoriteten samma sak så ska det väl inte vara så svårt att ta hem skiten :P Visserligen mycket annat som spelar in, inte bara röst. Men jag hör er :)  

2007-03-27 20:48
Fyfan vad fint.

2007-03-27 22:33
:) Tack :)

2007-03-27 23:11
Volim te! :)
One in a milli-on.

2007-03-27 23:18
Du är grym, men att söka till Idol är patetiskt. Undvik det, hur kan ni propsa honom till att sälja sig själv? Börja skriv eget skit och underhåll människor istället utan att slänga dig naken framför dem och tvinga dem att plocka upp dig.

Natti

2007-03-27 23:41

inga problem dags att råna banker brushan ...

Mannen förstår att du har det svårt ...

men jävligt skön röst hade du ! fuck idol han kan bli känd på ett annat sätt. vill man så kan det gå utan idol !

Fortsätt med det du tycker är kul !

ha det

2007-03-27 23:49
maffi shum mir po knon mos than kari .. qija bre nonen idolit mundesh pa idiolin

2007-03-28 12:48
taktsbar-0:
O.k. Saken är den att idol i sig skiter jag i, jag ser inte det som att sälja ut sig fast jag förstår hur du menar. Saken är den att jag tycker det är skoj att sjunga andras låtar och testa på olika typer av stilar vilket är det jag också är bra på. Skriva egna låtar gör jag och har skrivit väldigt mycket själv, bara det att jag inte har pop/soul/ballad/ beats att sjunga på.

Man säljer ut sig som du säger, det är sant men publik är fortfarande publik och det är det som är skoj. Att uppträda hemmifrån på diverse ställen har jag inte riktigt tid och pengar för men om man kommer med i Idol så bor man där och får man där och man uppträder en gång i veckan med en vettigh röstpedagog och man lär sig scenframträdande och eventuellt dans. Allt i ett liksom och där ser jag potential. Men jag förstår vad du menar.

Visst kan man bli stor på andra sätt, problemet jag har sett på marknaden är att via Idol så har man redan sina "idoler". Dom finns där och precis som Daniel Breitzholm själv sa, är det helt meningslöst att skicka in skivor för man _hinner_ inte och har inte resurser att lyssna på alla demos och chansen att man lyssnar på just ditt demo är minimal. Det är massor med faktorer som spelar in.

_FlaMur_
Tack för det första. håller med dig, man kan bli stor på andra sätt så klart men där krävs väldigt mycket engagemang och energi och det har jag men krävs också kontakter och plånbok för att ta sig fram och där har då Idol faktiskt en stor fördel. Är jag bra och ser bra ut i media och har "paketet" dom är ute efter så går det ganska snabbt sen är man där.. ett tag i alla fall. Men sen är det lite som ovan skriver, just det där med att "sälja ut" sig.

Får se hur jag gör. Har ni kontakter som är intresserade av att få in artister så skicka gärna ett mail till: [email protected] så skulle ett uppträdande vara skoj.

Mvh Albin

2007-03-28 13:34
Du sjunger riktigt riktigt bra och rösten den är ju helt perfa, många har ju sagt att du ska söka till idol och så men om du känner att du har lite ont om cash så vänta några år, jag menar du är ju ung och har många år på dej att förverkliga dina drömmar (:

2007-03-28 15:28
Skön röst
Svenska flickor , Socker drickor

2007-03-28 16:17
aa fan brush

2007-03-28 19:27
jakobsh:
Tack så mycket.  Håller med det du säger. Har ju inte jobbat så länge, ca 1 år ungefär. Det har mest vart skola tidigare och det kanske är bättre att skaffa sig en stabil ekonomi och utgå därifrån. Om jag är bra och passar i media idag så försvinner nog inte det imorgon. Bara man håller igång och är aktiv.

Tack ni andra också :)

2007-03-28 21:40

2007-03-29 12:19

2007-03-29 21:09