I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mats-Balladen om Fredrik Åkare och fröken Cecilia Lind(cover)

Vår Hiphop - Audio & Video

2007-04-01 20:36

Mats-Balladen om Fredrik Åkare och fröken Cecilia Lind(cover)

Hade smått tråkigt på väg i bilen från marieberg så jag funderade på om det gick att göra rap av cornelis gammla låt.
så jag kom hem hittade ett beat och försökte.
Och så här blev de en kort liten historia men mysig i alla fall tycker jag*ler*

Texten e tagen rakt av från orginal låten
Menigen med de här va att ha texten helt orginal och sen rappa på ett   beat.

Beat:freebeat-fire pon babylon
Rap:Mats
Text:cornelis vreeswijk
Mixning:Mats

Håll till godo alla nu. och de här va bara en rolig grej.
så håll inte på!

LÄNKEN

/Mats

Nej Tack!!! Jag Kör.

2007-04-01 20:40
grymt! jag gillar den! det gjorde du bra B! tyvärr kan det nog vara svår smält för en del här på whoa. Men jag tycker den va riktigt skön
www.swewave.com

2007-04-01 20:44
Tackar min bror. jo men jag gjorde den snabbt på skoj. jag tycker den e skön*ler*
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>

2007-04-01 20:46
Tycker om orginalet , men dehär låter inte bra alls "/ sry
www.myspace.com/zycoreofnewgeneration

2007-04-01 21:03
skit cool!
tkr du gör det bra rappmässigt och det blir en riktigt bra verision av den här låten! du sa att mixningen inte var så bra men jag tycker inte det är något fel på den men känns som du kan göra det bättre oxå, du e kunnig på sånt! :D men som sagt helt kalrt en bra verison av låten, beatet är riktigt soft med! passar in!

fred!
/D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-01 21:05
fast måste tillägga att orginalet är bäst, men så är det alltid.. man ska inte kunna göra de bättre än orginalet och de här orginalet är ju en riktigt klassiker men jag tycker ändå du gör en bra verison av låten! sry för 2 inlägg hah :D peace!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-01 21:08
Durlind
Tack så mycket....!

Ja klart orginalet e bättre jag försöker inte göra de bättre än orginalet.
jag ville testa de här. och de gjorde jag.. jag gjorde inte de här för att slå ut orginalet de går inte. jag gjorde de här för jag älskar texten och ville kolla hur den funkade att rappa enbart därför....

ocj jag rappar som jag gör och e bara jag. och ville pröva....

så ligger de till

/M
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>

2007-04-02 00:30
^¨¨¨
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>
Rappare

2007-04-02 00:42
tyckte den va chill jag. Du la de snyggt asså.

Fred
Peace

2007-04-02 00:43
Riktigt bra tycker jag :D
http://www.myspace.com/bronkish / www.bronka.se

2007-04-02 00:44
Jag tycker man hör att du trivs med "tonerna" som jag vill kalla det.. men som mer i whoas folkmun skulle få beteckningen "beat"... du har en avslappad passion med din stillsamma rapp..

En mycket trevlig liten produktion som lätt skulle kunna sväva runt i min mp3 när jag ligger i badkaret en söndags kväll som denna !! 

Du gör rätt i att sprida dina ljuva toner över musikaliska mästerverk som denna.. du är en stjärna mats det ska vi inte sticka under stolen med tycker jag, Låt musiken visa vägen.. 
må denna inspelning av cornelius visa ge oss styrka, du ger mig styrka allafall..  tack mats

må gud vara med dig mats   / fredric 

2007-04-02 00:54
hahah du e så jävla söt fredric...

jag tackar för dom ödmjuka orden. kul att några diggar i alla fall...

fredric får jag smyge ner i badkaret med dej=)

och tack till er andra som diggar me...

puss på er
//M
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>

2007-04-02 00:56
Hahaha diggar som fan! .. synd att de inte var lite trummor o shit :D
http://www.myspace.com/aiinac

2007-04-02 00:59
Ainac. jag ville köra bara gitarr slinga. just på den här.. men vist skulle vart gullit med trummor oxå men valde detta beat.. tyckte det vart skönt... vem vet kanske kommer mer skuma covers i framtiden.....

tack för att du diggar....//M
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>

2007-04-02 01:08
Mats bara en liten invändning.. 

först vill jag bara säga tack för tacket :)
och sen det där med badkaret,  hmmm
Du är ju inte direkt sveriges minsta människa.. och jag ser väl direkt inte ut som en jätte-topps så i och med detta tror jag att "the space" inte skulle samarbeta med oss, if u know what im saying..  ;) 

men väl mött på ett trevligt cafe med kanelsnäckor   :)   hahaha

2007-04-02 02:55
Den var shysst mannen.. Detta diggas i mitt hem.. hehe den var fett grym:D Du la det perfeckt o allt... Du är smart som kan få en sån idé Tkr du ska jag lite humor Musik. Så du bajtar gammla godingar sen förr o gör på beas.. Lita på mig.. detta diggas grymt:D hehe.. Roligt som fan att höra sånt här :D

Din röst var grym för att göra lite humorisk Musik:D
fortsätt asså med sånt:D Då kommer det diggas mer lovar dig.. jag tror jag lyssnat på den nu 10 gånger asså :D:D

BIG UPP FÖR DENNA MAN.. HAN HAR HUMOR O SKÖN RÖST..

peace breeh 
|| Www.Dalish.Se | Www.Myspace.Com/Dalish655 ||
Studio 013

2007-04-02 02:56
Tkr du ska glra lite humor Musik...

oj lite fel stavningar:P
|| Www.Dalish.Se | Www.Myspace.Com/Dalish655 ||
Studio 013

2007-04-03 05:31
i like it! som du vet.. o i like dig! ser här uppe att du försöker hoooooooooka min bror i badkar o grejer istället för yours truly och jag ska inte ljuga det känns! det känns långt långt in i hjärtat. Över till låten igen. Jag gillar det mesta du gör för jag gillar din stil. Inte mycke att säga om detta, det är en kul grej o jag hoppas du släpper mer liknande :D för övrigt är det mer plats i mitt badkar och mycke mysigare bubblor. :(

kram!
www.magnusrytterstam.se