... glider in & dödar beatet/ så jävla hett att hela skiten liknar gröna milen/ Tillbax igen! & sätter stället i brand/ jag är igenkänd, med en mästerlig takt/ kommer in gemet, säg mig vem kan stoppa mig/ tästa räkna till tre, innan jag har knockat dig/ battla mig? då får du nog lämna stan/ jag har lungor lika stora som en opera dam/ du blir liggandes på marken när orden har sagt sitt/ÖH! kom igen!, vi ska fortsätta manligt/ alla vet att jag dödar med pennan vad/ så jag är ingen du vill möta så lämna plan/ kör min stil det finns ingen som kan mäta sig/ ditt liv kommer ta slut mannen om du nu är nära mig/ sätt dig i banan? du åker i fara/ tar hiphop tillbaka & låt den bevara/ glider in, sätter fart. skapar draget/ jag är här, för att mata dig galet/ släpper musiken och folket det mättas/ här igen för att radera din längtan/ håller rappen på topp, som jag alltid har gjort/ att jag glider med klass, kan du antyda fort/ rappare dom strävar för att låta som mig/ men ändå finns det nu dom jävlar som gör låtar om mig/ bara idioti (huh) på beats nu förtiden/ det där jag kommer in & kickar skiten som flyter/ klart att du fälls, bara erkänn nu/ du kommer slockna lika simpelt som ett nerbrändt ljus/ i lyricernas värld, jag är framtidens tekniker/ ni lämnas shockad som en klantig elektriker/ "glider in, sätter fart. skapar draget/" det finns ingen jävel som kan lägga det som JAG/ "du kan tästa men du blir utslagen"/ för det finns ingen jävel som kan lägga det som JAG/ jag råder dig, VAD. håll dig på lång distans/ det är MR.TREAT, kom ihåg mitt namn/