'Rain - Minnen från Hösten' [Netplay]
Det här har varit mitt projektarbete i årskurs 3 på gymnasiet. Deadlinen för alltihop är imorgon så det är inte underligt att sista låten precis mixades klart. Det här är fem låtar av varierande teman. Texterna är skrivna under väldigt lång tid och vissa för ett väldigt bra tag sedan. Det är teman som varit väldigt aktuella för mig under året som gått och nu får jag äntligen gå ut med låtarna.HÄR : Vänsterklicka Finns allt (texter, låtar, bilder) HÄR: Högerklicka (spara mål som) finns allt i ett rar-arkiv. _________________________FRAMSIDA (Vänsterklick)BAKSIDA (Vänsterklick) Rain - Minnen från Hösten - Gatumusikanten.mp3 Beat: Bone Thugs instrumentalResten : RainmakerInfo : Ursäkta den populära instrumentalen men det var exakt det soundet jag sökte efter då jag jagade beats till denna låt. Det började med att jag såg en gatumusikant utvid kontoret där jag har praktik och under dagen så skrev jag "hans historia".Rain - Minnen från Hösten - Minnen från Hösten.mp3 Beat: A314 production Resten : Rainmaker Info : Det här är skivans titelspår och det här är en text som jag skrev på under 8 månaders tid till och från. Det är allt jag kände efter att mitt första förhållande gick i graven så, mest betoning på sorgen dock.Rain - Minnen från Hösten - Vi Rockar Partyt.mp3 Beat: A314 Production Resten : Rainmaker Info : Det är nog denna låt som är mest aktuell just nu i min nuvarande sinnesstämning eftersom att klubblivet är oerhört tilltalande och att missa Rainmakern på fredagkvällarna i Piteå är en ovanlig grej så. Här är nått man kan dunka på förfesten kanske. Rain - Minnen från Hösten - Från två Världar.mp3 Beat: Shadowville Production Resten : Rainmaker Info : En till efter-realtions låt den här gången betonad på stadiet av ilska som onekligen inträffar. Som vanligt uppbyggd av metaforer och inte rakt på sak.
Rain - Minnen från Hösten - Midnatts Serenad.mp3 Beat: A314 Production
Resten : Rainmaker
Info : På den här låten gästar gurkan refrängen. Det är den sista i raden av efter-realtions låtar. handlar om den känsla av acceptstans som kommer när man är beredd att gå vidare. Och kändes som ett rimligt sätt att avrunda den här netplayen på.
facebook.com/idiomatisk - fan page
Najs ¨^
Eriksson1337 ftw!
Eriksson1337 Tack så mkt :)T-I-M Fan va kul att du tycker det :D Bara för mig tråden är helt konstig?
Tankar..... Lyssnar... Jofan det låter nice allting:) Kanske kommer med en mer utförlig kritik senare=) när jag lyssnat igenom allt och har tid! Pz
För det första så måste jag säga att jag har längtat efter att får höra din netplay, jag sätter mig ner och lysnar nu:)Gatumusikanten: Beatet passade bra till temat, texten var bra skriven "För jag är inte sjuk, å nej - de va vad de sa åt mig". Det sista dära, det kom lite offbeat, Jag tycker inte att mixningen var så jätte bra men den duger ändå. det känns som att du skulle kunna ha gjort låten bättre, det vet jag att du kan också! flowet det var helt okey, Jag tycker att adlipsen inte riktigt hängde med alltid, men låten var bra, bra jobbat! Betyg: 6/10Minnen från hösten: Den här låten var mycket bättre än "Gatusmusikanten" tycker jag. Texten var grymt bra skriven, ditt flow var skönt, lite variationer :) beatet var bra, passade perfekt till temat!"Ja du skrev den sista sidan i sagan om mitt liv Men du glömde sätta punkt och gav mig vardan som e min" . den raden var grymt sjukt bra! den var skön att lysna på, man får nästan gåshud på armarna ;D inlevelsen var riktigt bra! bra jobbat rain! Betyg: 9/10Vi rockar partyt: Den här låten var riktigt fet, röstläget var helt otroligt :) man får bra inlevelse när man lysnar, mixningen var bra, det är skönt när du ändrar tonlägena. jag tyckte därimot inte om refrängen så mycket, men verserna var bra! du kunde inte ha gjort det mer perfekt ;D bra jobbat på denna med Betyg: 9/10Från två världar: Redan när beatet började så kände jag att den här låten skulle vara bra, och mycket riktigt, det var den med! det märks att du har jobbat med texten, den var riktigt fet, beatet var helt otroligt. inlevelsen i den här låten var riktigt bra,! flowet var skönt, låten var bra, bra jobbat än en gång :) Betyg: 10/10Midnatts Serenad: Det var samma på den här låten, på en del ställen så hörde jag att adlipsen inte riktigt hängde med. beatet var bra, du la det riktigt najjs, texten var bra med! refrängen var helt okey, skön att lysna på. men det är inte den bästa låten som du har gjort enligt mig! Men den var helt okey i alla fall! bra jobbat.. Betyg:7/10 Jag tycker att du har visat utveckling, du har blivit mycket bättre! det märks att du har jobbat ett tag med låtarna. låtarna var bra, och jag längtar redan efter en till net-play med dig! du visar verkligen att hip-hop är ditt liv! man hör att du tycker att det är kul! Men bra jobbat på alla låtar! Pz
Simon - Ahh mahn.. du gör mig tårögd ;)
Den här tråden e lite konstig:S vad har hänt? Vissa inlägg ligger höger om allt:S
tråden är keff mannen ;P kommenterar nån låt snart, ska ut med hundfan XP
http://www.myspace.com/micman123
Nu är tråden normal igen :D
Tackar alla :D och ja va skönt att den är normal tack till mabande admin för det :D
Det lät soft Rain :) Ledsen över min icke utförliga kommentar, men är alldeles för trött haha :) Lyssnade igenom låtarna lite snabbt och jag gillade det :) Peace out!
http://Myspace.com/Slukarn
Tack så mkt :))
Heelt okej ja tycker iaf att gatumusikanten beatet från bone thugs passade in perfekt! :)
Mr Awesome .. www.myspace.com/mrwillybwooi
Tack :) Jo det tyckte jag med, då gitarren kom in så förstod jag att det här är beatet för mig :P
Tycker det låter bra! ska kommentera mer utförligt sen dock. Peace
tkr dom är softa, men du är inge vidare på att mixa tkr ja !! Låter som om du inte har nån Reverb alls (?) iaf inte på verserna! Men texterna är softa asså!! Gatumusikanten är rätt chill, men de blir så tråkigt att lyssna på låtar med torr mix :/ Men big up! softa låtar annars :) pz
http://www.myspace.com/micman123
BW . Tack!MicMan . Ahh jo jag är väll inte världens bästa på att mixa, har studioreverb på 1000ms på verserna men det kanske inte är tillräkligt.. Tack för att du tyckte det lät bra ändå :)
låt 1 .. rättbra text. den va bra,.. rätt okej verser, jobbigt röstläge som fan i reffen, du tar ju alldens för mycket på HAN TIGGER, hopapr til lvarjegång det kommer dit, alldens för högt jämnförelse med allt annat å beatet ... men tycker låten var fan bra !! låt 2 för långa raadaer !! du missar skit mkt ord i akulationen typ , bra text!!! djup.. men hade varit bättre om du kunde lagt de mer lungt laidback, men vet din rapp stil är inte så .. låt 3 denna var helt okej, inte mer tycker jag, jag tycker du passar mer till låtar med känslor i typ ..du hajajr låt 4 bra text! , lite mer laidback rapp i flowet, passar bra. låt 5 rätt soft flow, okej text .. reffen var inget å hurra över faktiskt, gurkan är inte dålig, men denna reff var dålig ! tkr jag , tyvär .. texten funkar på denna med... du har fortfarande lite problem med hitta röstlägen tycker jag, men de blir bättre, en sak som jag tycker var jävligt trist dock var att du som proddar så mycket inte proddade ett enda beat själv på netplayet, ..grymt synd, det hade varit kul. snygg front också! pz /kekkz
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tankar nu så jag kommenterar sen
chasse dyker upp som döda fiskar
kekke Tack för utförlig kommentar :) Ska ta till mig och ha det i åtanke till senare!Jan Gör så ;)Hans Schysst :D
kekke Glömde säga att det kommer en netplay i Maj också med enbart mina beats :D
okej tycker att det är ett bra genomtänkt projekt och detta diggas fan , kommer inte kommentera varenda låt för jag känner mig inte på hugget för att skriva , tycker alla låtar var bra på din netplay fastnade främst för vi rockar partyt det var fett me gung i den låten och sen så fastnade jag för midnatss serenad den var skönt på nått sätt men good work från din sida rain och hoppas det kommer mer från dig för det värkar gillas från allas sida keep it up mannen peace
chasse dyker upp som döda fiskar
Chasse Tack som fan riktigt schysst kommentar :D Jo man blir ju peppad att fortsätta då man får beröm så :) Tack igen!
braBra;) gillade mest vi rockar partyt. sköna beats´va bra gjort.
NY whoa Byb1
Sorry, men jag säger nej tack. Digger tyvärr inte. Tycker du ska hålla dig till beaten där du håller en nice hög nivå. På de låtarna med lite "sad" tema tycker jag du låter lite för gnällig så att säga. Inte så jättevänligt för öronen. Och den låten rocka partyt låter det som att du ska tappa andan när som helst. Lite för ryckigt flow om man säger så, går upp och ner hela tiden, ena sekunden kör du högt sen ner igen. Kort sagt så tycker jag du ska slappna av mer. Som jag sagt många ggr innan; se det inte som hat. Ta det som konstruktiv kritik. Peys!
ÖzTer P19 Tack så mycket :D
Jeyan Tack så mkt :D ska ta till mig och tänka på det till nästa inspelningstillfälle. Schysst med konstrutiva grejer, det är alltid välkommet, vill ju bli så bra som jag kan bli så :D
Grym netplay.. Jag hade skrivit utförlig kritik på alla låtar och så, hur jävla långt osm helst, men såklart lyckas jag trycka nånstans så allt försvinner.... så nu är jag så jävla förbannad att jag inte orkar skriva om det. Så, jag nöjer mig med att säga; Jag älskar Party-låten! Fortsätt så, puss!
www.slackerz.se
Tråden var Fuck'd upp för mig med! Men det verkar ha löst sig! Orkar inte skriva nått utförligt såhär sent men allt shit var braaow : ) Jag gillar lyricen på Gatumusikanten : ) Synd att han e så psyko :> haha Peace
Kommer med utförlig kritik, kan dock säga redan nu att "Från två världar" är bäst.
Erhm, njae... Fortsätt med dina beats istället, dom har mer klass är din rapp! Inget illa menat, men beatsen är bättre.IQ52 out!
Nej för 111'e gången, jag HATAR dig. Men det underlättar inte min vardag...
ska ladda ner nu, hoppas det är bra.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Midnatts Serenad: Skön låt som fan! denna var nice! diggar den som fan! denna går på repeat. du har nice flow och allting. denna får 9/10 Gatumusikanten: Diggade denna inte! men du har skönt flow, och bra text. 6/10Minnen från Hösten: Skönt beat, skönt flow, du lägger det nice, du har en bra text. Du la det nice som fan. 8/10Vi Rockar Partyt: Skönt beat, du lägger det nice som fan i denna också, riktigt skönt låt asså, du lägger det nice som fan. 9/10Från två Världar: Du lägger det nice i denna också, Du har ett skönt delivery, bra text, skönt flow, diggade denna. 8/10I helhet: En mycket bra netplay med ett undantag Gatumusikanten men alla andra låtar var riktigt bra!Betyg: 8/10
Peace im out!
Essell P19 Tack så mkt :D synd att jag inte fick se din långa kommentar.
Rojjben P17 Tackar tackar :D
Kr0nan_ P15 Gör så :D peace
Mvh P17 Gör så :D
NemC P16 Tack som fan för utförlig kommentar :D Väldigt kul att du gilla dom flesta av låtarna också :D:D
Alltså när man läser att du har jobbat på skiten under hela årskurs 3 och jobbat jätte mkt med dom här 5 låtarna då börjar iaf jag verkligen undra. Låtarna känns jätte stressiga och du gör en och en annan flowmiss, Saknar känsla, Allt du säger i låtarna känns bara som toma ord. Mixningen är inget att hurra för heller. Textmässigt är inget jag personligen gillar det är ju från person till person, jag hade gärnat sett lite snyggare och avancerade rim än det som fanns. Jag vet inte om det är jag som är negativ, eller om alla som skrivit här är en bunt rövslickare. Men så här kände jag, och jag är helt ärlig. Jag tyckte inte något av det här lät som 1 års projekt. Förväntade mej verkligen något som skulle låta bättre när klicka mej in i tråden. Men lycka till med allt. Peace
Fucka ur!
mrkemisten Tack så mycket för din utförliga kritik :D ska tänka på det till nästa gång.
Ah jo kanske kan nämna bara att visst, det här började för ett år sen men jag har ju gjort allt under april månad förrutom nån text som jag skrev på förut.
Ah okej, vill bara informera dej om att det är jag som är mister. Och du har hatat mej innan, jag har blivit en snällare människa. Så kul att du diggade min kritik.
Fucka ur!
mrkemisten Det är bra med konstruktiv kritik. vill bli så bra som möjligt :)
Upp (första gången)
I huvudtaget hög standard på denna om jag får säga det själv! Good job rain! Beefa snart kanske? haha:D
Fisk soes
You know it baby ;) the battle is always around the corner!
lllllllol
oj, fel tråd! :P
hehe..
Svårt att få omdömmen på en netplay..
Nja, alltså jag tycker du låter stressat. Softa lite. Ibland blir allt lite hackigt också. Och sen diggar jag inte rösten, men det är ju en smaksak. Inget hat, jag säger bara som det är! :)
VI ÄR ÖVERALLT! Dubbeln 2lax9!
Aight! Tackar
Måste nog hålla med KungenKrook, han sa det mesta. Men sista låten gillade jag faktiskt lite mer än dom andra. Fortsätta droppa och fortsätt med beatmakandet Rain.. peyz man!
http://JKIBMM.se - Vad FAN gör det om hundra år?
www.myspace.com/WenMec
I will ;)
Tycker det var ett soft netplay, gillade mest första och näst sista låten, tycker du har utvecklats mycket. Jag tycker mest om dina texter, du har skills på det. Deliveryn kan förbättras lite.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Tack så mkt :) det var vänligt sagt :D