F.F.F (Durlind & Meistah) - Kvalbidrag
Tjoo, vi är med i någon tagteam tunering och ville bara passa på o slänga det kvalet vi kvalade in med för lite kritik. Man har inte fått så mycket respons på battle sidan så skulle va lite skoj med det. Vi själva tycker detta vart helt okej, men att de kanske skulle kunnas göra bättre men de räckte att kvala in med iaf. Introt: Båda flummar sig Vers 1: Durlind Vers 2: Meistah Reff: Durlind Outro: Flummar igenKonstruktiv kritik tack! Länken då Igen Fred! /D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Durlind: Fyyyfaaan vad tight du la det durlind,helt ärlingt. Odödligt flow! Meistah: Du la det också fett nice Reff: Reffen var hur skön som helst. Keep it up boys
Förresten. JAG VAR FÖÖÖÖRST!!!!!!!
jag har inget annat o säga än fiiiiiiiiiiiiiiiiiifan va jag vill pussa dej Jens :D:D:D:D:D haha nä den här e fet, :P skön bonkbonk flow o takt i den här :D
om jag inte misstar mej nu oxå så är flow o takt i princip samma saker så jag går o sover tror jag :D
Den är fet, som jag sa på msn :) Kan du länka turneringen?:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Black_Amor P19 tack som fan, värmer! tack krille o martin me :)
då kommer kritikmästarN in på whoa och langar lite kritik och er znel mot durlindhhh och meiztah.. sliggedy slår på låten och hör ett fult jävla intro och nu drar beatet igång..Durlind flyger in på beatet och jag känner igen tonläget eller röstläget orkar inte bry mig om vad fan det heter, för nu är jag trött..Men iallafall, skön röst som fan och fint flow, konstig text dock och lite halvskum mixning till och från och störde mig på nå småljud, men helt okey. Jag diggar det till och från! Reffrängen kommer in och det låter bra stundvis, men blir ju lite enformigt. Och nu kommer fettot meistah in och har också en mycket skön röst han också! men låter lite ansträngt till och från sen stör jag mig på att du märker rimmen halvkonstigt..svårt att förklara men chop chop. / alex
jävligt nice durlind, ditt flow e otroligt..;) meitstah var också fet!
Detta gillades starkt!
En bangar inget för 0501 serverad med en silversked!
www.myspace.com/zycoreofnewgeneration
detta är sjukt bra :) men ni vet vad jag tycker ;) peace <3
sa ju de durre :) visste att ni skulle ta det;b
ROUSU
tack alla! speciellt kronan för ärlig och konstruktivt kritik :)
tack! upp fan :D
Moderator
2007-05-03 14:45
Rond 1 är ju fetare :)
myspace.com/jiahprod
hehe ja alla tycker lika :D men denna är väll lite jämnare kanske elr jag vet inte haha :D tack iaf ;D
en kommentar kommer snart från mig fo' sure.. en bamsing :) ska förbereda inför den nu! :D
www.Laneby.com Spit It Out Crew!
Nja det funkar väll. Men inget jag skulle lyssna på.
HANINGE
okej,najs flow åh delviery,,men för battle inga tunga dizzar som tar, faktiskt,halv bra rim,de messta kom väll i reffen. : vi våldtar bitches : -meistah,självdizz tycker jah, så texten var sådär,meistah hade bättre men baitade rim av BT såsom, munkavel,pumphagel,tumnagel.. men de var najs iallafall.
Anden,?har inte lagt dizz till kaggen och co. nån hoe satte upp en låt med min röst i audio å sa att de var en dizz till dom,nej.
Intro Nått bland det fulaste jag hört, seriöst haha.. jävligt fult rakt igenom, men, konstigt nog jävligt roligt men även döds tråkigt. Är helt jävla klyven vet inte vad jag ska tycka.. haha shiet
RappDurlind Du ligger bra på beatet, har variationen och även en bra och stabil delivery. "så trodde de va irak" låter tvär skönt, gillar när du går upp så i rösten, låter nästan som en fjorton åring. haha Du har många snygga dubs, break och finurliga påhitt som gör att rappen Inte känns som att åka 20 mil på motorvägen. Hittade faktist inget att skriva negativt på även fast jag har letat, fan!
Meistah Du kommer bra in på beatet, men det låter kefft när durlinds dub kommer in, låter helt omixad? Säkerheten kryper sig fram, flowet har höjts sig i nivå sedan jag hörde dig sist. Tycker du markerar rimmen lite för mycket, typ som du försöker visa att "här kommer rimmet". Men fan jag älskar bara när du rappar fram "sätter på dig munkavel" din fallsett där asså (L)
Reff Den är stabil, många rim och det blir lätt monotont, men du har fan på håret undkommit de jobbiga montona lätet tack vare alla dubs ändrar sig pytte pytte lite asså. En sån liten detalj gör att jag inte hatar reffen. Den är okej.
TextDurlind Du har avancerat dig i text skrivandet och har fyndiga rader. Mycket variation mellan långa/korta rader med breaks. Skit bra, Men, du har börjat skriva lite för mycket om bomber på senaste? Eller kanske jag som har hört samma text på tusen olika beats och freestyles från din del? Haha
Meistah Överraskande. Du har hållt på i några månader och är hyffsat säker på skrivandet, du har bra rim, bra mycket bättre rim än mig som t.om hållt på längre än dig, men men Haha. Ne, men det är skit bra Jimmy, du hade en hög nivå på ditt text skrivande redan som nybörjare, och det är verkligen blivit bättre med tiden.
Mix Clean, riktigt clean, finns inga ord jag inte hör utan det klingar perfa. Sedan har ni mixat ner beatet på ett visst ställe på Jimmys del, ett sugande ljud som låter så jävla skönt! Ljudnivån är stabil på båda, ingen är högre än den andra. Bra gjort!
Beat Det är skönt, inget dunder beat men absolut inte dåligt, bra val.
Outro Hhahahahha, "hehe ja med"
yeah.. mc9.. tack.. men detta är vårt kval vi tyckte de va onödigt att skriva battle rader när vi bara kudne skryta på lite :) laneby... waaaaahhh fan va jag älskar när du skriver bäcker åt mig! mer mer mer mer! :D tack som fan!
Nefan ett upp kanske :)
det är lugnt durre :) alltid för dig ;)
:) upp!
nice fett bra ;D fortsätt så... Peace
så chill PeacE!
Jag tycker det var lite Grötigt faktiskt :S
JohnnyBee
e_j... tackar :) inter.. jag vet faktiskt inte, här låter de inte grötigt.. en o annan har sagt att accan kunde höjts lite men jag vet inte faktiskt.. mitt ljud krångla lite ett tag så de e fullt möjligt faktiskt.. aalto.. tackar man, men vill ha boken nästa ggn då ;) haha :D
Inte för att vi inte skulle ta kritik utan vi tar emot de och ser va vi kan göra.. men de där me rimmen var faktsikt en mening vi gjorde medvetet jag gjorde samma sak, dock hördes de mer på meistahs röst. men men vi får se hur de blir nu till rond 2 :)
ah men iallafall, bättre texte´r vill jah höra
Anden,?har inte lagt dizz till kaggen och co. nån hoe satte upp en låt med min röst i audio å sa att de var en dizz till dom,nej.
mc9.. om du syftar på personliga dissar så kommer dom ju allt eftersom i ronderna.. rond 1 hade en del personliga rader och lite annat. adda min msn om du ska ha den annars så när tävlingen är klar så kanske en del kommer upp här :) min msn står på min presentation. Fred! /D
ett upp känns välbehövligt ;)
Diggar de fett mkt. :) de lät coolt lr hur man ska säga ;P Fred.
juliathorén
J_T.. kul att de gillas :) tack :)
okej ?
ny länk till tuneringen tack? föresten bra kickat;)
tack!:)