I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fredric - Kapitel 2 [netplay]

Vår Hiphop - Audio & Video

2007-05-06 16:15

16.Dagarna Försvinner

En låt jag aldrig hört förut, lite linking park känsla tycker jag :)
mycket bra låt och texten är grym, flowet är jävligt bra...
finns inte så mycket mer att säga, GRYMT!

17.Feber Feat Anita Lindblom

HAHAHAHA så jävla söt, sjuk du e kompis

18.Min Tjej Feat Frida

haha The Temptations - My girl. älskar den,
och du har gjort en riktigt bra version av den
ska vi starta en grupp där vi bara kör temptations
låtar på svenska ? lite grymt det skulle vara..
Frida lägger det lika bra som vanligt, you go girl :O

19.Fattar Ingenting

HAHAHA lite nedrökt du låter, men jävligt skönt,
kul att se att du hanterar så många olika musikstilar
riktigt bra kompis, kommer att pumpas som fan...
en sån låt man kommer att lyssna på när man kommer hem
en sen fredagsnatt, när betongkepsen precis har börjat uppenbara sig!
eller när man står och skrapar wax på nån efterfest!!
grymt!

20.Vem sa att jag inte va på G

grymt intro.
grymt flow, grym beat, grym text,
grymma adlips och en jävligt grym låt...
fedt mayne!!

21.Bröderna Feat Mange Och Ante

Fredric: Grymt flow, grymt text
finns inte så mycket att säga utom att du mördar den här beaten!!!!

Mange: älskar din röst, så jävla nice
finns ju itne så mycket att tycka till om, men jag gillar det!

Ante:
du höjde låten med din rad !!! HAHA
nej men allvarligt det finns ju inte så mycket att tycka till om här heller
men det du gör gör du riktigt fint eller nått haha

Säg vad? säg hej!
bröderna har lyckats än en gång
jävligt bra gjort

AAOOW!

2007-05-06 16:16

22.Kör på

haha du och dina intron..

Riktigt jävla fet låt, grymt flow, skön text..
känns som jag har skrivit allt innan, men vad ska man göra ?
du vet att jag gillar såna här låtar...
mycket bra gjort
(Y)

23.River sönder dina jeans

hahaha flippad beat, men skönt som fan
haha sjuk text mayne, hahah säg aldrig kokade fåglar.
gillar din sjuka sida också, fint gjort mannen

24.Kommer nog bli så Feat Anthon

Hahaha här är den...
gillar den här låten, den sätter sig på skallen.
beaten är så jävla överviktig...
du lägger det så grymt mannen, jävligt bra
som sagt den sätter sig på huvudet.
jag tycker att jag gör en fin insats på sången.
kan inte sjunga för fem öre men kul va det :D
alla behövs i denna vardag som vi lever här!! haha
kommer spelas!!!

25.Passa in Feat Ante

Fredric: samma sak här som i alla 24 låtar innan, lägger det jävligt bra..
skönt flow, grym text. finns inte så mycket mer att säga
efter som jag inte kan ett skit om mixxning och sånt så kan jag inte kommentera sånt

Ante: Ante ante ante, du är som dina storebröder, så jävla grymt,
riktigt skön röst, flowet är överviktigt, och texten är jävligt skönt mannen
jag e kär i dig (K)

26.Bara va med dig

jävligt skön inlevelse, du vet hur man fångar lyssnarens öra.
grym text och flowet är fint... känner vad du säger.
alla kan nog refelektera till en sån här låt..
jävligt bra gjort mannen.

AAOOW!

2007-05-06 16:17

27.En helt ny dag

Så jävla skön röst, du kan fan sjunga mannen, så jävla skön röst
älskar hur du kommer in i första versen, bara ryser när man hör låten
fan va bra gjort bubben, jävligt bra text, och flowet är tungt som vanligt...
det här har du gjort mycket bra (Y)

28.Om du frågade mig Feat Frida

lätt en topp 5 plats på en här netplayen...
frida och du låter riktigt bra tillsammans.
mycket fin text och allt. skön känsla får jag av den här låten
ni två gör det mycket bra...

29.Slutet (Dj Produxa Remix)

t
ycker att det låter konstigt. håller inte samma klass som
orginalet, men det e klart efter som det är en remix.
är nog en sån jag kommer tycka blir bättre och bättre för varje lyssning

30.Ta mig då

HAHA den kom med ändå. introt är grymt.
skön attityd på den här. rolig text...
haha låter jävligt självsäker i den här
men det ska du vara, din lilla sexbomb :O

Tankar om Netplayen:

Damn it, inte ofta man hör en netplay med så många JÄVLIGT bra låtar.
det här har du gjort riktigt bra, den kommer att spelas mycket...
Du har en mycket skön blaning på den här, där du blandar,
depplåtar, skrytlåtar, kärlekslåtar. skönsång osv...

netplayen får jävligt bra betyg av mig.

Jävligt bra gjort Fredic

Fred ut

Anthon

AAOOW!
Rappare

2007-05-06 17:00
Fett mannen:D 30 bra spår! Grymmt BIG UP!:D

2007-05-06 18:12
TACK djfatboy, shorta, disiple86, stavfel   :) fan va glad jag blir !!

ANTHON ... tusen tack broder, tack för underbara insatser på låtarna :) och tack för alla fina ord   I LOVE YÒU som fan, nu e det bira & grillning & OLVI 8,7%  :) haha  då e man klaaar

DINGO ... fan va coolt å recensera gästerna, grymt intiativ  tack för det   :)  kul att du diggar

2007-05-06 18:54
tankas , kommer med kommentar!:)

2007-05-06 19:39
riktigt nice ;) klagar inte på nått xD
diggade bröderna extra mkt me crazy train samplingen ^^,

Peys !
EmM3 @ BMR | Svensk hiphop har aldrigt vart bättre

2007-05-06 20:57
tack :)

2007-05-06 21:05
soft som fan, sommar igen och bröderna va extra nice ;D pääyz
weeey. jag är för hög för att skriva något här.

2007-05-06 21:48
tack till alla som kommenterat låten "Oh Yeah"..
btw nice netplay fredric!

2007-05-06 22:01
dingo_2 P19

tack så mycket, ska tänkas på :)

AAOOW!

2007-05-06 23:11
fettfett!!

2007-05-06 23:31
tack som faaan !!  kul att den pumpas  :)

2007-05-07 00:21

jadu fredric din gamle tågluffare vart ska ja börja?

Det känns du har spikat me rätt spik i rätt planka som dom gamle snickarna sa förr i tiden !

morsans gramofon ylar som aldrig för här hemma av dina nya spår som du delar me dej av.. som ja måste säga låter himla bra allt i stortsätt . du vet va ja diggar o inte diggar men allt låter fan bra . din gamle avdankade flamingo skräddare.

propps till dej... ONEEE LOOOOVE

Wethoz Production<br>Beat producent o rääääpper ..

2007-05-07 09:29
jag diggar detta! tungt! men nån av låtarna var riktigt låg volym på:s men annars över fett!

peace
http://www.myspace.com/quizze

2007-05-07 10:10
Helt okejj, går helt klart att lyssna på
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-07 14:04
tack ERIK din gamla lokförare !!  du e söt du :)

tack PETER.. yes det e lite svajjigt på nån, men men  :)

thx reflex_trickz  :)  pumpish

Graffare

2007-05-07 15:48
låter nice fred..
"känsla för det här" va tung!!

one
http://metafourhiphop.com/

2007-05-07 16:19
hej fredric som fortfarande inte har lagt in mitt namn på sin pres fastän han bad mig göra de på min haha...

shit... har ni brödrar tävling om vem som kan ha flest låtar på sin netplay? Har inte hunnit lyssna igenom alla men de ja har hört än så länge har varit grymt! Fastande för "en dröm"... skööön... jaja man får väl lyssna vidare :) uppar så länge!

puss o kram
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-07 16:29
NU KÖR VI GUBBAR! den va tung asså:)
http://www.myspace.com/mowglibeats

http://www.myspace.com/otisrap

2007-05-07 17:29
tack grabbar !! 

annika  haha du e rolig du

2007-05-07 18:27
soft!

2007-05-07 20:54
tack :)

2007-05-07 21:16

harkel* ja jag är ju ingen riktig talare men...

haha, nejnej driver ska inte alls börja med den raden. jag spolar tillbaka och kör igen! ;)

jag ligger i min data/musik/teve/popcorn fåtölj och har just lyssnat igenom (igen!) musiken som följer med netplayen: KAPITEL TVÅ!!!!!!!! igår satt jag och skrev en sjukt lång recension fredric, sen tryckte jag på något? och allt försvann...(hade du sparat det mira? vaa NEJ? alltid lika smidig : (.. ) så nu orkar jag inte skriva om det tyvärr...(jag har blivit en slö jävel på gamla dar,haha ;) hmmm...undrar hur det känns att kunna sprida så mycket värme i sin musik att det påverkar så många människor? att ha lett in en hel bunt människor på nya spår och som fått dem att se välden på ett nytt sätt...underbar! : )

aja... överlag så tycker jag att alla låtarna håller en hög klass. känner mig inte riktigt redo att ta tag och kommentera alla låtarna ännu en gång. men jag börjar lite smått med låtar som fastnat på hjärnan så får vi ta det som det kommer aight.

kapitel två - yeeeeeeeeeah gasen i botten ;) den är aggressiv på ett sansat sätt...jag tycker att den fungerar! beatet faller mig i smaken och likaså upplägget. jag tycker att ni har ett fint samspel och en bra puls som håller igång låten. jag gillar energin och intensiteten och jag är övertygad om att detta är den typ av låt som ska höras på högsta volym : ). kort sagt en rakt på sak låt. det är en låt som växer ju fler gånger jag lyssnar på den. hm, tycker inte att någon av er låter deppig som någon skrev där uppe? säg vad? :S. tycker ni har en fett attityd alla fyra och lägger det nice. haha, seeeeb respekt... gillar farten, energin och den lite småkaxiga snärten på orden du har. du låter duktigt aggressiv! bra gubben ;)

dagarna försvinner - uppbyggnaden och sammansättningen av låten känns bara så rätt... refrängen står ut på sitt eget sätt. en härligt skön och stark låt med en underbar text och en härligt skön och äkta röst som kan förmedla texten på ett mycket känslomässigt och trovärdigt sätt. HA, jag fick precis in fyra och i en mening, yeah ;) det är alltid intressant med låtar som har en mening och en betydande text, de gör att man verkligen lyssnar. okey mira moving on...hehe.

det här är - ...tungt, tufft och hårt fredric och mange! ;) en låt som verkligen passar mig röstmässigt! det finns det där härligt lite hesa eller sträva som jag är så svag för...behagligt raspiga röster...haha, heter det så? jag kan helt enkelt inte hitta något att klaga på. ni har en bra energi låten igenom och den tuffa attityd som behövs i sådana här låtar finns där till 100%. jag älskar hur tighta ni låter. jag tror nästan att detta är en av de tyngre låtarna. ni har bra med attityd och detta är riktig grymt!

en dröm - den känns sorglig och fin på samma gång. fint, skört och naket! jag gillar känslan av öppenhet och känslan av att det är äkta. plötsligt framstår den där hårda killen i låten ovanför som väldigt känslig ;) har hittat ett sätt att fly vardagen på genom den här låten. det är som att öppna upp ett hål i själen och glida in i en kravlös värld där tankarna ges tillfälle att flyga fritt. det känns nästan som en drog och jag kan lyssna på låten om och om igen och får samma kick varje gång. fredric du skriver texter som berör mig, texter som är väldigt smarta och personliga utan att bli obehagligt privata. det är vackert!

2007-05-07 21:18
fredric .. gör en grymt välgjord skiva & skicka in den till nåt skivbolag, om du inte är nöjd med denna:)

2007-05-07 21:18

bröderna - varenda förväntning slog precis in. bröderna tillsammans steppar in med explosion, en glad smocka rakt i ansiktet :D wraaah...orden glider undan mig som smör i en stekpanna på en sné spis...hittar inte ord! låten pumpas just nu skyhögt just i detta ögonblick i alla fall. : ) jag hoppas att ni inser att ni kan komma undan med nästan vad som helst, bara ni gör det på det här sättet? jag är totalt såld! så jävla skön och framförallt medryckande.

bara va med dig - jag tycker om pianot det passar riktigt bra in, det höjer känslan i låten och det är verkligen en känsloladdad låt. vackert, en riktigt fin ballad. din sång är underbar fredric. så fort jag sätter mig och lyssnar på den här låten händer något märkligt i min kropp. det är precis som om man öppnar en skakad plastflaska med läsk och luften pyser ut eller som den så välkända ketchupflaskan som stått lite för länge... man klämmer och klämmer, men inget händer. man klämmer lite till och så plötsligt händer det, allt kommer på en jävla gång. det är en låt som verkligen berör mig på alla sätt och vis. det finns speciell en person som direkt kommer upp i tankarna när jag lyssnar och jag kan inte få nog av att lyssna på den här och drömma mig bort..: )

se dig om - häftig lite speciell låt med söta små sanna verser. en låt med massor av energi som verkligen når ut och smittar av sig, i alla fall till mig. jag gillar låtens puls och glada charm. jag tycker om att den känns egen och lite speciell, den har en refräng som man gärna nynna med i... man vill bara ställa sig upp och sjunga med i refrängen (men nej jag ska skona er från det,haha ;).

passa in - här var det energi och fullt ös! ni låter samspelta och har ett tight sound, riktigt roligt att höra! jag vet faktiskt inte vad jag ska klaga på, det är en riktigt skön låt helt enkelt. (fast jag diggar inte sådana här texter). men refrängen är grymmmm, tungt medryckande. : )

haha, nu orkar jag fan inte mer ikväll ostkrok ;). jag kan ju inte det här med mixning och grejer så har inga kommentarer där. men måste slå ett slag för alla helt sjuuukt grymma beats du har grävt fram. en helt underbar blandning. melodier som sticker ut och vill få bekräftelse. melodier som gått vilse, men som letar och hittar spåret. melodier som vägrar rätta sig efter normer och tar felsteg bara för att det är möjligt. melodier som vandrar hand i hand, men skiljs åt när bördorna blir för stora. melodier som berättar om kärlek och glädje. melodier som ropar efter andra och vill få sällskap. melodier som tagit en ledarroll och som alla vill vara nära. melodier som börjar i ensamhet, men som slutar i gemenskap. melodier som söker och efter många resor på okända vägar hittar hem till tryggheten igen.

SLUTLIGEN: MÄKTIGT är nog det bästa ordet att beskriva den här netplayen. texterna väcker många tankar och melodierna växlar mellan många olika stilar. saken är den att fredric kan skriva texter som berör och framför allt vet han hur ordens innebörd bäst ska förmedlas. allt får djup och liv; vikt och ett värde. det var ett tag sedan jag matade mig själv med så här bra örongodis ; ) och till slut vill jag bara säga en sak: FY FAN VA HUNGRIG JAG ÄR! HAHA. take care / mira

2007-05-07 22:35
tusen tusen tack mira.. jag satt som en fågelholk när jag läste fan.. typ så här  :0    du har förstått innebörden med min musik på pricken kan man säga,
.Jag skiter i om mixningen är PERFEKT och
.Jag skiter i massa coola effecter, och
.Jag skiter i att följa något mönster som en artist "tydligen" bör göra !!
Underbart Mira att du tar till dig det.. fan va kul :) 

Jag gör min musik från hjärtat och har så sjukt jävla kul och mår så sjukt jävla bra så ni anar inte.. kärlek till musiken är det jag står för, bra eller dåligt !!  sån e jag :)  "slå mig eller förstå mig"  haha  ;)

TACK mira.. /bamse kram

Tusen tack oxå alla som stöttar.. ni är guld värda

2007-05-08 07:43
Damn det e riktigt nice! jag har lite annat arbete men om en vecka elle rså ska jag försöka med en mer exakt kommentar !
http://www.herrbitter.blogg.se/

2007-05-08 13:12
tack seban.. :)  luuugnt

2007-05-08 16:43
tack så mycket.. tack mirish :D
100% peeeeeeys
SEB! shuuuee :D

2007-05-08 18:34
tyckte de va riktigt tungt alltså, utom en sak.. och det va remixen på slutet.. beatet passa inte alls in, orginalet e mkt bättre..

för övrigt så spelas "bröderna" "bara va med dig" och "en helt ny dag" 24/7 då dom va låtarna jag föll för :)

PIS !

2007-05-08 21:50
100 % sebbe.. alltid :)

Fosse - tack män, ja remixen e väldigt speciell.. i know :)   kul att det pumpas

2007-05-09 16:24
Bröderna var lätt min favorit,

förmodligen för att jag jag älskar orginalet med Lil John, Trick Daddy och Twista.

Denna ligger helt ärligt inte långt efter

(applåd)

2007-05-10 13:09
tack som fan män :)  yes orginalet dödar

2007-05-10 17:32
endel låter föll i min smak :D bra jobbat !

2007-05-10 17:35
en helt ny dag är klart bäst :D

2007-05-11 00:07
tack momiz :)

2007-05-11 12:31
jävligt skön netplay fredric!!! har lyssnat igenom allt nu... min tjej går på repeat :) jag är så himla dålig på att skriva långa recensioner så ja hoppas du nöjer dig med att jag säger keep it up!!!!! massa kärlek

2007-05-11 14:33
tack Annika & Hussni  :) 

2007-05-12 16:01
in å lyssna gott folk  :)

2007-05-15 07:34
yeah määään :)

2007-05-15 11:20
tack Qu3 :)  jag kör min grej.. så är det å så kommer det alltid å va..  men härligt att du säger vad du tycker.. uppskattas !!   piiz

2007-05-15 19:17
tack som fan Laash... yes R-Ett är jävla tight   :)

peyz

2007-05-16 15:12
Shit Nice Låtar fredric :)

2007-05-16 19:37
tack man :)

2007-05-24 22:12

as sköna låtar

2007-05-25 02:29
tack monrow.. kul att du diggar

2007-05-28 14:46
Upp !!!  :)

2007-05-31 15:54
Fredric du är riktigt grym mannen
Netplayen är grymt skön låtarna är tighta som fan ,
Din röst är så jävla grymt sköön.
peace

2007-05-31 19:45
tack män