I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tretton - Diktatorfobi!! (Icetail Prod.) Ny fräsch skit!

Vår Hiphop - Audio & Video

2007-05-14 15:22

Tretton - Diktatorfobi!! (Icetail Prod.) Ny fräsch skit!

Ny fräsch skit från TrettonfromLPA!

Från början var låten bara ett skolarbete jag sysselsatte mig med under en temavecka men när jag reccat den blidde jag väldigt nöjd måste jag säga! Låten "handlar" om förintelsen/världskrigen och texten blev lagom krystad.... Men jag är fortfarande nöjd!

Den gamla vanliga faktan
Rap: TrettonfromLPA
Sång: TrettonfromLPA
Beat: Icetail (Minnen )
Mixning: Blidde stressigt vilket resulterade i en hyfsad slaskmix!

Alriiight gott folk, där har vi faktan bakom projektet
och här har vi länken:
http://www.speedyshare.com/352797986.html

och om länken dör har vi:
www.myspace.com/trettonfromlpa

Kärlek fan! :)

Rappat skitlänge.
Promotor

2007-05-14 15:31

mixingen skit, rösten låg.. Du lägger det tight!! Skön text! sång, någgorlunda.. Tycker detta var riktigt nice! MEN - du har lagt bättre, sen är du fetast när du lägger mindre seriösa låtar, med det menar jag: inte snackar om krig osv..

Mer låtar vafan! Säg till när du har tid o hooka en vers! pz

2007-05-14 15:39
Opti.
Haha, jag förstår varu menar och jag håller med om att det inte är min grej med sånadär "seriösa" grejjer men jag tycker ändå jag får till det lite!

Kul att du gillade lite åtminstone, yes Imma holla ya!
Rappat skitlänge.

2007-05-14 15:48
Jag tycker det är synd med mixningen/ljudet. Annars hade den vart helt okej asså. Reffen är bra. du kan ju sjunga iaf. Sen så måste ja proppsa ice för beatet.

2007-05-14 15:57
grymt flow, bra rapp, sången ok.. mixningen inte så bra, och lite lågt ljud

men annars soft låt, peace out
Allt är sant på internet.

2007-05-14 16:06
good flow :! keff mix
SunShine Reggae!.

2007-05-14 16:12
woord på kaggen!
o just de.. du är jävligt äcklig också.

2007-05-14 18:04
Tack som fan:) Ja... keff mix.. det har vi nu konstaterat...

uppelibupp!
Rappat skitlänge.

2007-05-15 18:57
uppelibupp
Rappat skitlänge.

2007-05-16 10:32
fan va fel ni har!!! jag älskar mixen..man får verkligen lyssna efter texten och då uppfattar man den på ett helt annat sätt.
sen ger snaredrummen ett sånt där skönt baksug i öronen..

jag gillade sången (och verserna) men du måste få ett litet minus för triol-mängden.- jag tycker det va för få för att va ett koncept, men för många för att INTE va ett koncept. (plus att man inte hade en chans att uppfatta vad du säger i triolerna)

dock stoort plu för refrängen

den sätter sig verkligen i huvet på en gång. du får med budskap, variation, ja typ massor av andra bra grejer..riktigt catchigt

och ett stoort plus för avslutnings-fraserna i verserna, dom är viktiga när dom kommer fram så tydligt och du är så sjuuukt on point på dom raderna..

extra poäng till barbarossa för en sund mix=)

poäng= mycket bra låt

keep em comin out of the closet

life is a motherfucking rollercoaster
so I'm starting to consider the farfarsbilarna

2007-05-18 09:51
Desdichado
thanks man!! Kul att du gilla reffen!  Ja... det här med triolerna blev lite överdrivet.. men medge att jag är annorlunda tight;) haha.
ingen idé att säga upp va?
Rappat skitlänge.