lkåten handlar om deism :P Jag föddes upp år 1700 vid gryningens tid sammlade min tanke på guds viljas strid men han ville att jag bara skulle gå hans väg så istället beslöt jag mig för att ransaka min själ för på min väg fram mötte jag en herre vid namn isac newton han begav sig till ett annat land gudsrike skapade oss alla så klingade orden då isak satte sina egna rötter i jorden han drog sig åt det fallande äpplet han tänkte detta kan inte vara guds efterätter jag sade klokt sagt i dessa nyskapapande tider tog upp det han tappat åt med glädje åt livet vidare på min vandring så mötte jag nästa man han sade gud skapade värden men hjälper ej din hand jag tänkte vi har alla blivit försedda med den fria viljan därför startade tanken vad har vi att vinna fyra filosofer skapar en teori guds skapade värden men vi styr där i vi tänker använder vårt sunda förnuft nytänkande tider vi frambringar frisk luft resan bar vidare och jag mötte två författare vi satte oss ned pratade om vad som skulle ske den första hade en säregen filosofi barnen skall uppfostras till vad dem blir till emile pojken som växte upp fördoms fri han levde sitt liv i utvecklandets tid samme författare visade en negtativ bild av sämhället påväg bort från det naturliga vi näste man var också en förfarattar filosof berättade om ett folkstyre dit folket ville gå han sade däremot att detta påverkade oss fel just utsläppt från ett hus där dagarna steg jag vandrade vidare och mötte den sista mannen han beskrev vidden av överlevnadsinstikten ensam på en öde ö utan land i sikte gud har skapat oss men vi styr vårat rike
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.