I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Summarize - Ett steg fram [Netplay]

Vår Hiphop - Audio & Video

2007-06-16 01:46

Summarize - Ett steg fram [Netplay]

Tjabba!

Äntligen så släpper Summarize sin netplay som han jobbat väldigt hårt med, och feta artister som Chai & N.I.L.L.E gästar på denna, så missa inte! ja vad ska man mer säga, det är en fet netplay på 9 tunga spår som ni skall ladda hem helt enkelt! :D

Front
Här

Back
Här

Länkar till netplayen:

Bästa länken
Halvfungerande länk
Rapidshare
Megashare

Alla låtar är mixade utav Summarize förutom :
Spår nummer 8 , Chai's vers är mixad utav chai.

Stora tack till:
Sniskan, Konsekvens, Fridde, Anders, Kaz,  samtliga artister som gästat.

Producenter:
JZ, Rainmaker, PSP bla.

Övrigt:
Summarize går under namnet r0b1n på whoa.
Kommer speedyshare länkar för varje enskild låt.

Langa konstruktiv kritik nu boys, hoppas dem flesta länkarna funkar, och tack för mig!

2007-06-16 01:58

2007-06-16 02:28
Godnatt.

2007-06-16 02:56
ÄNTLIGEN !

Allt är skit bra, ganska trött nu (lanat i 4 dagar), men låter jävligt bra justnu iaf ;p...

Sista låten "Summarize ft. Nille - Fortsättningen", digger den högst av alla, grymt skön !!!

Nån låt lite weird på mixingen, men inget jag stör mig på...

Men omslaget måste jag berömma grymt mycket, jävligt snyggt gjort av mr. Saladamms kAz ;D

aja, nu ska jag fortsätta med mitt, men va Stolt över din netplay, grymt bra gjort !!!

/ Björn--- Roxhed.. !
Cuttad entertainment -Roxhed !

2007-06-16 02:57
Nån låt lät lite*
Cuttad entertainment -Roxhed !

2007-06-16 03:20
Ok vissa av låtarna vart uttjatade eftersom jag va me när du spela in dom, Tycker din engelska e grymm, men "fortsättningen" vart en riktig hit fan tror många som laddar ner den kommer spela den länge, Men som jag sa att ge konstruktiv (?) kritik på 9 låtar skulle ta hela natten för mej =(. Så jag säger väll skivan i helhet är helt ok riktigt bra för att vara första (Fast inte jag va me ;)). Ganska imponerad oxå att du orka lägga så mkt tid på den o inte släppa en enda låt innan skivan va klar, Och jävligt snyggt omslag oxå du borde ge en puss till kaz för de =) Aja tvättbjörn ut!
Konse''

2007-06-16 10:56
Kul att den äntligen kom :D. helt underbart. glad för din skull robin. du är riktigt bra. du kan de du göra! :) Peace
Oggy ^.-
Rappare

2007-06-16 11:00
braa låtar
http://www.stanislav.nu

2007-06-16 11:11
det va helt aight! jag diggar inte dialektrap så mkt men....ett upp är den verkligen värd!

2007-06-16 11:16
inte illa alls jag lyssnade igenom dom lite snabbt i går och nyss jag gillade fortsättnigen, min dag, tiden tar mig iväg och svek fast dom andra var bra dom med men dom andra var extra bra. pz
tare som du vill!

2007-06-16 12:15
Nice gubbar!

2007-06-16 12:17
Och för er som undrade så tog vi skivomslaget på Åkraskolan där vid den lilla fotbollsplanen, och kaz fixade om bilderna så det blev super!

Återigen, tack för att ni langar konstruktiv kritik till Summarize!

2007-06-16 12:30

Alla låtar va lite si sådär..beats man inte gillar men texten..andra kan de vara texten man inte gillar men beatet är bra..men en låt fastnade jag för som fan ...
En Kväll, fetaste låten du har på din netplay :)

Keeep it up mayn :D

Radikal är så jäla bra att även jag vill va jag! - Radikalneutral

2007-06-16 12:54
Det första jag upptäckte som var positivt med netplayen är att den har överdrivet bra beats här och var. Så propps till producenterna!

Något som Kr0nan_ glömde upplysa folk om är att du inte hållit på med rap särskilt länge, så för att vara "rookie" eller vad man ska säga, så är du riktigt duktig faktiskt!
En Kväll är riktigt skön faktiskt, skön story!
Party tycker jag också om, både beat och rap är tungt på den.
Fortsättningen är även det ett tungt spår! Producenten ska ha mycket propps för just det!

Ta en titt på detta allihop!
Yeah, you know..

2007-06-16 13:09
Känns väl som att jag skall langa lite sammanfattande kritik om netplayen även fast jag varit med på typ varje låt du spelat in och så har ju jag haft dem innan och jag har sagt till dig vad jag tycker om varje enskilt spår, men well.. vafan, jag har inget o göra så..

01. Summarize - Intro.mp3
Haha, finns väl inte mycket o säga här men täntke göra en komplett lista, men cool intro ;p

02. Summarize - Min dag.mp3

Det här var den första (?) låten du spelade in till netplayen om jag inte minns helt fel, och du spelade om den 2 (?) gånger tror jag, vilket blev bra eftersom din inlevelse är mycket bättre i den här verisionen och jag får feta sommarvibbar, ditt flow är nice kanske lite halvtråkigt i slutet på första versen men fan, reffen är ju dunder och den höjer låten som fan! en bra låt helt klart, skön sommar-text och mja, en nice mix.

03. Summarize - Det E Jag.mp3

Den här låten är det skönt jävla tryck i, och du kör en jävligt speciell stil på den här, aldrig hört dig i liknanade typ, du låter helt klart överlägsen men ditt flow kan   tyckas vara lite tråkigt stundvis, men bara stundvis & well, skönt beat som fan och reffrängen diggar jag fett hårt, skön låt dock.

04. Summarize - En Kväll.mp3

Jag vet hur hårt din mamma diggar den här ;D men well, vad ska man säga - du har aldrig gjort en storytelling förut och det här är tungt, lyriken är djup och jag diggar hur du formulerar det hela, inlevelsen är helt klart 100000% och du sjunger nästan lite sött i reffen fast du sjunger ju typ inte, men endå! här sitter fan allt i låten, beatet är wonderful och som sagt inlevelsen är på topp, nice flow för den delen också, tummen upp!

05. Summarize - Svek.mp3

Jag vet inte riktigt, jag har haft svårt för den här låten ibland och jag vet ej varför men det låter endåså bra flowmässigt, inlevelsen är bra också så hmm.. kan inte sätta fingret på det, reffen är fett bra men den första versen är inte alls lika bra som den andra versen enligt mig, men well ~ det är inte den bästa låten på netplayen enligt mig, dock är den 2:a versen jävligt bra.

06. Summarize feat Chai - Tiden tar mig iväg.mp3

Den här låten diggar jag stenhårt, från bådas håll! var ju lite knas med robins reff först när han läspade lite *fnIZzz* men sen blev det bra när du spelade om allt, vilket du gjorde rätt i & texten är skön och jag diggar temat som fan, reffen är chill...  Chai's vers är också jävligt bra, diggar ditt flow som fan! inlevelsen är skön och texten e chillinani, jävligt bra gjort från båda!

07. Summarize - Threw the ceiling of ice.mp3

Robin du vet hur mycket jag älskar den här låten, för att texten är fett med jävla djup och fett med bra, även fast engelskan inte är den bästa så diggar jag det, inlevelsen är fett nice & jag diggar när du sjunger i reffen vilket jag har sagt till dig också - verserna är dunder, mixningen är bra och allt sitter förutom att din engelska ska bli 300 gånger bättre men det vet jag att du kommer kunna bli också, du är lättlärd <3

08. Summarize - Party.mp3

Haha, det här är en låt som bah e chillinani, jag diggar hela grejen med den och jag vet hur enok är när han är lite full vaaaaa :) den är bra, helt klart.. låter lite stressat stundtals men jag diggar det endå.

09. Summarize feat Nille - Fortsättningen.mp3

Hehe säg mig, vem fixade instrumental whut whut! den e fett chillinani, men era verser& reffen dödar helt klart, den här låten kommer spelas hela sommaren av mig skulle jag tro, din vers är grym robin! ditt flow sitter här som fan, din text är bra, och inlevelsen är 3000000 % procent, jag diggar det som fan, jag vet inte vad jag ska säga eftersom jag sagt så jävla mycket till dig men det här är dunder, sen kommer Nille the mään, och han lägger det jävligt tungt, älskar hans röst och allt sitter här också, nicenezz flow osv.

Aja chop chop, blev grötigt och så vidare men jag skiteriii!

2007-06-16 13:38
Allright allright allright!

Tacksam att många tar sig tid till att kommentera, vaknade precis och blev riktigt glad för alla inlägg som fastnat! :)

Vill tacka sniskan ännu en gång för att han har hjälpt mig igenom det mesta, slängt upp trådar, tipsat folk om netplayen,  fixat servrar, instrumentaler, tagit kort osv.. Haha han har nog varit med på varenda punkt på hela skivan! , Tack baby you know I loove you :) <3

Och tack ännu en gång för alla trevliga kommentarer! :)

2007-06-16 14:04
Så lite så baby, titanic, together are we stroooooooong!

2007-06-16 14:23
Naah, inte min smak... men kul att du kör.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2007-06-16 15:08
Orkar inte kommentera alla låtar, jag kommenterar den på mitt beat istället ;)

PARTY
Tycker du visar upp potential men samtidigt så försöker du för mycket så att det riksom ramlar av takten ibland. Det är en kul grej att du vill köra avancerat men man måste krypa innan man kan gå.

Jag har som mest skummat igenom de andra låtarna och jag tycker att flowet är stabilt mest men det kommer stunder när säkerheten försvinner ur rösten och det liksom dalar ner. Om du skulle fortsätta öva så vet jag att det kommer bli bra.

Verkar som du haft schyssta beats över hela netplayen också så.

Kör hårt, du har en grund att stå på och utrymme att växa på.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2007-06-16 22:21
Fina ord av Jugge..

2007-06-16 22:28
Duger ;>
Kalas ..¿

2007-06-16 23:31
Rainmaker: Tack för en riktigt bra kritik! , Jag tar absolut åt mig och tänker fortsätta min träning och så småning om vilja visa mig på hiphop scenen! Btw tack för ett bra beat! :)

POOF-J: Underbart fina ord, det där kändes mannen!
Aa vad ska jag säga.. Tacksam och det vet du!
Ta det lungt så hörs vi!

Stay up!

2007-06-17 02:59

2007-06-17 10:37

Komigen nu folket.

up

Oggy ^.-

2007-06-17 12:24
vet inte vad jag ska säga:P det jag kan säga har andra redan sagt :P men en kväll diggade jag faktist :P svek var ganska skön också ;) finns många sköna låtar, du har ganska skönt flow ibland kan det bli lite tråkigt flow, men i helhet var det jävligt skönt ;) BRA MIXTAPE =D PEYZ

2007-06-17 13:11
Säger samma som Lil_c_ finns ju fan inge mer och säga! :P

grymt :P fortsätt! peace!:P
.:Maeijstro Music 2007:.<br>www.myspace.com/maeijstro<br>www.myspace.com/maeijstro

2007-06-17 13:35

2007-06-17 17:58

2007-06-17 19:59
Tycker det låter bra :D
gilalr idn musiK XD
Peyz mannen´!
hata mig inte bara för att jag duschar naken

2007-06-17 22:49
wap wap

2007-06-17 23:09
Det var trevligt att höra! :)

2007-06-17 23:45

Det är nice att se att du tog dig tid att göra skivan :),Jag tycker alla låtar va bra. men svek tycker jag om riktigt mkt måste jag säga :],Aja keep it up.-

§1 Härmed avsäger jag mig allt ansvar för ovan skriven text.
§2 Allt är skrivet i rent informativt syfte.
§3 Uppmaning till brott kan därför ej styrkas.

2007-06-18 00:47
den va helt ok!
du borde dock öva på uttalet på engelskan där!
helt ok flow! kan bli nice efter lite träning:)
men fan, kör på!

peace!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-18 01:51
Allright, ante du ska ha tack för att du hjälpte mig spela in också! :)

Klingan:
Jo engelskan har jag precis spänt fast på tvingen!
Flowet blommar sakta men säkert!

Be what you are!

2007-06-18 02:53

2007-06-18 04:54
hur många har tankat den =)
Konse''

2007-06-18 05:51
Har lyssnat igenom den nu! Ganska kvickt dock, detta var okej fan! Hur länge har du rappat man?

Beatsen var tjockt nice! Mad propps till proddarna som chai sa riktigt bra! Detta höjde din NP ganska kraftigt!

Vill höra mer me dig! Det jag tycker du borde träna på är att finna det där laidback röst läget så det låter riktigt proffsigt om du fattar, men sånt kommer la när man har rappat ett tag!

Din lyrik kan också slipas, både när det kommer till känslomässiga låtar och till hårdrap!

Flowet var helt okej men kan också jobbas på, känns inte direkt osäkert men det känns inte helt säkert om du fattar, kan dock bero på röstläget eller nåt!

Detta var lätt värt att höra! Som fåtal rappare känns det som du verkligen har lagt ner tid på ditt project och det gillas verkligen!

Hoppas det inte blir några hardfeelings på min kritik, försöker bara ge tips till utveckling! Peace man!

2007-06-18 15:04
Har rappat i ungefär ett år, slipar på allting och utnyttjar det jag har till max (när det behövs).

Riktigt kul att du diggar, och väldigt fin kritik!

Tacksamt skickar jag iväg mitt inlägg :)

Peace!

2007-06-18 23:31

Jag anser att jag är värd några inlägg till! ;>

2007-06-19 10:28
Okej får väll offra mig då robin :D.

Här haru.

UPP! :D
Oggy ^.-

2007-06-19 23:53

Nej men man lär ju testa sig fram!

Orka ha osläppta prylar..

2007-06-20 00:27
Min eller hans del?

2007-06-20 00:27
Eller jaha.. hans antagligen, tackar för kommentaren!

Mixningen lär jag lägga mer tid på

2007-06-20 21:16

2007-06-21 07:47
Grymt nice Robin,  du växer snabbt som satan!

Peace!

2007-06-21 15:44

2007-06-21 15:49
50!

2007-06-21 18:23

2007-06-22 19:35
hörde jag upp?

2007-06-22 22:51
^

2007-06-23 15:38
de är bra låtar :) men engelskan lär tränas mer på.. den bästa var nog den med chai. annars har jag bara keep it on this whay att säga :)

Peace !
www.myspace.com/BPMaejni