aijt man, Det låter bra för att vara första grejjen du gör asså :) lite för långa rader på vissa ställen typ; Glider vidare mot parken...sen hörde jag inte så mkt mer, lite flowmissar här och var med andra ord. Men som sagt mycket bättre än mina första grejjer. :P Och så var det mixningen. Ärligt talat så sög den, men det är ju inte så lätt när du inte riktigt vet hur man skall göra...var samma sak för mig. Lite tips på mix om du mixar i cool edit pro: Huvudaccapellan Amplitude / Dynamic Processing / 2;1, -20, Fast Drums Delay Effects / Reverb / Vocal - Natural Reverb Filters / FFT Filter / De-esser Filters / FFT Filter / Kill the Mic Rumble Filters / Quick Filter / Bass boost fast drums effekten gör att ljudvågorna blir lite "jämnare" de esser effekten tar bort "S ljuden" som kan låta lite läspiga ibland medans kill the mic rumble tar bort ljudet som kan bli när man rappar ord med P och B. Här har du tips på backups mixning oxå(låg bakgrundsröst som man brukar ha i slutet av raderna för att betona orden.) : Amplitude / Dynamic Processing / 4;1, -24 Very fast attack Filters / FFT Filter / De-esser Filters / FFT Filter / Kill the Mic Rumble Filters / Quick Filter / loudness Glöm inte att markera/högerklicka/Silence i alla områden där det ska vara tyst. fast attack effekten gör ljudvågorna mindre så att det skall bli som ett bakgrundsljud. Om du vill göra Adlips(låga bakgrundstillägg som kan vara ord som "yeah", "what", "uh", "ey" osv) så mixar du precis på samma sätt som backups, förutom att du byter ut loudness effekten mot en effekt som kallas gentle hi boost, som du hittar i filters/graphic equalizer. tror att det finns lite mer utförliga guider om cool edit pro i forumen, så in och sök och lycka till med allt! fortsätt, förtsätt, öva, öva. Puss
aa visst serrö :)