I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

P.M.S (Proclaimer & Klockan12) - Sentimentalitet

Vår Hiphop - Audio & Video

2007-07-19 23:24

P.M.S (Proclaimer & Klockan12) - Sentimentalitet

God afton, mina barn.

Proclaimer och jag har degat hela dagen och i princip inte gjort ett skit, förrutom att vi har skrivit på en låt, som vi sedan spelade in, och här är den!

Låten handlar om min och Proclaimers vänskap som varit tillochfrån problematisk från högstadiet då vi först blev polare - till idag då vi är... polare, också, men nu är vi starkare än någonsin!

Det här är också ett smakprov från våran EP som vi kommer släppa inom kort, en EP med 5 glödheta trumhinnestimulerare som ingen borde låta pasera obemärkt förbi. Info kring EP'n kommer ni kunna finna på följande sidor:

www.proclaimer.smyr.net
 www.klockan12.info.se
 www.myspace.com/proclaimerproductions
 www.myspace.com/klockan12

P.M.S - Sentimentalitet

Låttitel: Sentimentalitet
Text & Rap: Proclaimer & Klockan12
Beat: Onyx - Last days
Mix: Proclaimer
Inspelat i Proclaimer Studios 2007

// P.M.S

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-20 00:14

Fett braa låt ni e sköna flowet beat fortsätt så proclaimer peez (:

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-20 00:30
Tycker den var soft fett nice mannen
flowet var najs och beatet ;)
Peace
hata mig inte bara för att jag duschar naken

2007-07-20 01:10

låten får mig att vilja ringa upp alla mina 10000 polare från förr!  jag tror att många kan relatera till den och jag gillar hur låten utvecklar sig.  det känns genomtänk,  det var sköna rim och framförallt: äkta.

jag är discoverys ansikte utåt

2007-07-20 01:54
Tuuungt beat val! Charly lägger det tyngst men diggar inte uppläggningen av låten, visst ni la upp den på ett annurlunda sett inte gamla vanliga men det blev för mycket nästan ena versen tog slut innan den hann bli intressant nästan, refrängen i slutet skulle vart tungt en gång men där brister måns delivery lite.. Helt aight låt men har hört er droppat mycket tyngre!

Historien som ligger bakom är tuung, en tung historia att berätta och  tung idé på låt så det är galet med en låt direkt från hjärtat sådär!
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen

2007-07-20 01:55
vet inte vad jag ska säga, tycker allt e tråkigt. temat e väl soft, kul att ni hittat varandra igen liksom, men beatet är en instrumental, flowet e inte nice, första snubben börjar med två flowmissar på sina fyra första rader. sen ere för mycket andrum och utdragning av ord. något att tänka på till nästa låt kanske?

2007-07-20 02:57
Kul att ni lyssnar ändå. Men tanken med låten är inte att bli rikskändis, snarare mer för att få ventilera av oss. Men still, tack ändå ni som lyssnar!

2007-07-20 13:56
tack tack gott folk! bra som dålig kritik kan jag med gott samvete säga att jag är nöjd med resultatet:)

(detta är min Upp1/3)

2007-07-20 14:16
jag kan varken lyssna eller ladda ner :/ kirra bättre länk eller nått
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2007-07-20 14:33
ye märkte att det va lite strul

HÄR HAR NI EN FUNGERANDE LÄNK

2007-07-20 16:19
Detta var inte vad jag väntade mig. Inte så elakt som jag trodde men det var en skön låt. Härlig underground kännsla på något sätt.

Raderna var inte så vässade som jag förväntade mig heller men det är ju inte en sådan låt så det går ju inte att klaga på saknaden av punchlines. Bra eller dålig? Kan ju säga att det är den enda låten från Whoa som ligger kvar på min spel lista.
Det är hiphop helt enkelt, fortsätt så medans vi andra inväntar Ep:n
Blood on my dick or shit on my knife

2007-07-20 16:28
Niiice grabbar...
Tung röst Proclaimer!
Detta var en niice drop pågar... Vet inte va man ska skriva så nöj er med, Fett!

BleSs
Är jag inte här har jag väl förmodligen inte kommit än!
Producent

2007-07-25 13:30
Flowet sitter där! Charly hade lite bättre flow än Mr. P dock. Kändes som att det fanns dåligt om delivery dock :/

Men i övrigt chill låt, nice text, bra beat och sköna röster. Lite mer delivery så är allt bäst :)
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold

2007-07-25 13:44
Laidback o chill, kul att ni kickar allvar. Diggar det, kanske ingen banger, men en bra låt, keep it up.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.