|
|
|
|
|
Chai - Maskrosbarn
Här är en låt som jag gjorde för 3 veckor sedan. Står som vanligt för beat, rap och mixning. Har väntat med att släppa denna i och med att jag skickade in den till Aktuell MP3 men det verkar som att den inte riktigt hade vad som krävdes. Så jag släpper den här och nu och håller tummarna stenhårt för att ni tycker om den! Ladda ned, lyssna och lämna en kommentar. Skulle betyda mycket!
Chai - Maskrosbarn Vänsterklicka..
Chai - Maskrosbarn Backup, vänsterklicka..
Självfallet finns det ett par som inte ännu fått en bra förklaring på vad ett maskrosbarn är för något eller vad ordet står för. Så jag ska försöka förklara lite för er som inte har fått den chansen här under.
Vad är ett maskrosbarn? Det lättaste sättet att bildligt förklara vad själva ordet betyder är kanske att jämföra ett barn/ungdom med en maskros som växer upp ur asfalt eller mitt i en trottoar. Från ett frö och fram till att blomman växer igenom asfalten/trottoaren har det självklart varit en ganska tuff period. Men när blomman väl har lyckats, så har den gått från ingenting till något utav ett mirakel. Tänk er själva, en maskros på vägen? Så med andra ord. Ett maskrosbarn är en person som har gått igenom många tuffa perioder och haft det ganska svårt under sin uppväxt, men som tillslut har funnit styrka från det som personen har upplevt och istället för att bli misslyckad -blivit stark och en positiv människa.
Så, en låt för alla er maskrosbarn där ute.
Yeah, you know..
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Fett som vanligt, mannen. Känsla och inlevelse , you name it baby. Tycker du får släppa en dålig låt snart så jag får ge dig lite dålig kritik =D. Haha, bara bra hela tiden! Fortsätt såhär brorsan! Alla lyckliga önskningar!
Peeeyz!
Om jag inte var så rädd om min keps hade jag asswhoppat dig nu. :>
|
|
|
Joorå soft track. diggar dock inte riktigt reffen här. hade kunnat varit bättre. annars är delivery, text och flow helnice. tummen upp
|
|
|
Texten är skitbra och flytet under verserna är skitbra det med. Refrängen var rätt catchy, fast den jag gillade minst.. Tycker din låt låter lite väl....vad ska jag säga, nasal? Kanske så du låter iofs :)
Beatet är helt ok, men jag tycker det är lite väl glatt med tanke på konceptet.
Bara sådär första intrycken jag fick.
/ Deedz. www.jewoit.se www.youtube.com/user/JewoitEntertainment http://jewoit.tumblr.com/ & http://www.facebook.com/jewoit
|
|
|
Bra bra :D Skön text ! Beatet bra som fan! Jag gillade denna
www.myspace.com/suspectrap
|
|
|
Tycker din röst skulle det stå. Inte Tycker din Låt
/ Deedz. www.jewoit.se www.youtube.com/user/JewoitEntertainment http://jewoit.tumblr.com/ & http://www.facebook.com/jewoit
|
|
|
Sooft som fan gillar låten som faan. texten var niiice du la det tight. Fortsätt så har inte hört nån svensk låt med dig på länge :).
peace mannen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Tack så mycket allihopa! :)
Yun_DI, jag har problem med näsan. Måste operera :/
Yeah, you know..
|
|
|
Oh, i see :/
|
|
|
Allvarligt Chai, du hade all rätt i världen att kalla låten för; "något utan like" för jag tycker den spränger alla barriärer och skiljer sig från dina tidigare låtar, som redna dom hållt hög nivå.
You never stop suprise me bwoii! Beatet är off teh hook, sättet du lägger det, texten i sig och hela fadderrullan. Jag blev ganska besviken på din senaste engelska låt/session, så den varken sparade eller kommenterade jag inte. Men den här. Ouff!
Real good shit. Kommer att spelas kan jag lova .. // B
|
|
|
gillar den här skön känsla i den! =)
|
|
|
Chai my man, den va tung som fan! va stolt över dig själv för fan, hoppas du är de iaf:) keep this shit going
http://www.myspace.com/mowglibeats
http://www.myspace.com/otisrap
|
|
|
riktigt jävla fet låt! mycke bra gjort chai! :) keep the good shit going
|
|
|
hey, första versen va riktigt fin.. rysningar i slutet av den. good mayn .
|
|
|
Jora, den var helt ok. Even though I dont like the beat as much as I could have done, but still, najs låt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Tack så jättemycket! :)
Yeah, you know..
|
|
|
gillar den, som de flesta av dina låtar :)
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
|
|
|
Fuck vad nice!!! :O
One in a milli-on.
|
|
|
tungt mannen!
www.sds.studio.nu
|
|
|
diggar inte addsen
www.sds.studio.nu
|
|
|
Maskrosbarn e det grymmste svenska du släppt på länge, diggar allt! Texten e fet, beatet är fett och du levererar det fett som vanligt! denna låt har pumpats ett tag nu (lite preview, hehe) och det kommer den att fortsätta :D BIG UPP!
Berre,
Småkåt som en pedofil..
|
|
|
Refrängen är aight, verserna är på topp, beatet njää :/
|
|
|
Tack för en förklaring av Maskrosbarn som jag förstår:P... Till låten, Beatet diggar jag ej så mycket, slingan som du sjunger lite på hade kunnat skipats, annars är det prima;) Texten är på topp, deep! Verserna flyter på prima, inte mycket att säga! Refrängen börjar lite sämre men ökar as it goes along, men kan göras bättre, med flera accapelor kanske. Deliveryn är bra man tror på orden om att du är nöjd med hur det har blivit för dig och att livet har varit hårt. Men helt utan tvekan en bra låt!
EN!
|
|
|
Shiet brysh detta va skön skönt..Pz and love
Rap
|
|
|
Mannnen, alltså! jag pallar inte höra en massa skit om rövslickeri! Så Chaai duvet mycket väl vad ja tycker om Dig och din Musik! Så Big fucking up till dig och dina beats! Ett stort + för beatet och mixen denna gång!
PEEEEYZ!
Immortal Technique! Thats music Whoa KidZ!
|
|
|
Langa texten!
|
|
|
och ett stort + för Storyn i låten! Det är så........ maayn!
|
|
|
|
|
|
Här kommer texten!
Livet har varit hårt från natt till dag, När man är maskrosbarn. Kämpar för att ta sig upp igen, ger allt man har När man är maskrosbarn.
Jag är ett maskrosbarn och jag är stolt över livet jag fått, Har vuxit och tiden har gått från inget till sidor om nåt. Varit med om många saker, men ångrar ingenting, För allting som har hänt har kunnat skapa den jag blivit till. När jag föddes hände allt på en gång, Pappa vände ryggen till och han aldrig vänt om. Mamma stod på egna ben, jobbade hårt men fick det svårt, För hon var ung och hade bara gått i skolan något år. Hon gjorde nåt som inte många mammor kan, Älskade mig med sitt liv men jag fick flytta någon annanstans. Hamnade hos mina morföräldrar. Där jag fick växa upp och till att jag blev 15 var det oförändrat. Men under tiden hade saker varit skit, Jag gick på droger en tid och jag försökte ta mitt liv. Men det var länge sen. Se vad jag blivit idag. Jag är ett maskrosbarn och jag är glad över livet jag har. Livet har varit hårt..
Många tårar har fallit och jag har flera hål i själen,
Jag kan jag se hur såren läker och om något står i vägen Ska jag ta mig förbi. Spelar ingen roll vad som sker, Så länge jag kan vandra på för inget kan hålla mig ner. Jag är stolt för att jag är han, Som är ett maskrosbarn och jag kämpar för att ta mig fram. Från en barndom där allt har varit upp och ner, Där pappa stack och mamma gav det enda som hon kunde ge. Det kallas kärlek i varje andetag, För även hon precis som jag är ett maskrosbarn. Hon har kämpat för min skull; gett och vågat livet, Så jag skulle slippa samma liv och samma hårda tider. Har varit med om saker som jag har sårat min själ, Som har gjort min tillvaro till en gråare värld. Men det var länge sen. Se vad jag blivit idag. Jag är ett maskrosbarn och jag är glad över livet jag har. Livet har varit hårt..
För jag står stadigt på mina ben,
Tänker gör allt jag kan bara för att inte lida mer. Jag vet att du är stark som jag, Så ta vara på ditt liv, du är ett maskrosbarn. Så är du maskrosbarn? Låt inget stå i din väg, Du kan leva som du vill utan tårarnas värld, Se på mig, har haft det dålig; jag haft det bra, Men jag är stolt över mig; jag är ett maskrosbarn.
Livet har varit hårt..
Yeah, you know..
|
|
|
Matiaas P20, say whut? :S
Yeah, you know..
|
|
|
Fint inneåll sen reffen va sisådär : /
no changing, ima two step close, full armed, ima chew them hoes
|
|
|
den va fan sköön :)
Radikal är så jäla bra att även jag vill va jag! - Radikalneutral
|
|
|
Ne sry det va en snål kommentar, nu har jag lyssnat noga på den! Texten vart bra (Y) och storyn va riktigt bra :) Och reffen, asså den funkar sry för att jag säger det men jag menar att sångrösten va inte på topp :$, men men den va bra iaf:) Och slutet diggades som fan, diggade när du tog i där " Så är du maskrosbarn?" :) bra fan..!!
Keep it up :D
All 4 me p<z
Radikal är så jäla bra att även jag vill va jag! - Radikalneutral
|
|
|
Fet. helt enkelt. grymt jobbat!
http://www.soundcloud.com/mr-rnbck http://www.soundcloud.com/brormusik
|
|
|
Chai min sötbomb. Texten och delivryt är grym. Tycker beatet är helt okej. Jag vet inte varför men tycker att din röst är skönare på engelska haha. Detta är helt klart en jävligt bra låt..
Fan, för trött för att ge den kommentar du är värd. Men du får ursäkta för man är inte så pigg så här 3 timmar före gryningen när man vet att man ska städa trappuppgångar hela dagen..
|
|
|
okey, fan...
asså, detta är äkta... det hör man på långa vägar! visste det egentligen precis när jag läste titeln...
fett fett fett!
gillar när du slaskar svenska... ser att det är mkt blandade åsikter... men tkr du ska fortsätta pröva dig fram å labba mellan sv. o engelska tills du hittat de du trivs me!
päjjs!
hojta!
Följ på http://facebook.com/johanklingwall så missar du inget.
|
|
|
galet bra text, rappen var schysst, beatet med.. men reffen gilla jag inte rikgit, vet inte riktigt varför men, den lät inte bekväm som versna i mina öron ... pz!!
|
|
|
feeeet som faaaan bejbi! som vanligt liksom ;) u know it! PEACE
|
|
|
Tycker du har kokat ihop ett tight flyt med en bra inlevese till en bra text. Dock irriterar jag mig på sången som i mina öron var nästintill usel. Mysigt beat och bra känsla! Tight överlag! Skulle sparat låten om du lyckats bibehålla mitt intresse även i den andra versen, dock anser jag att första versen var avesvärt mycket bättre.
|
|
|
Otroligt härlig text. och skönt delivery man känner de du säger.. texten gör hela den här låten. och beatet e grymt...
de som e mindre bra e reffen. du kunde lagt fler spår fått mer liv i reffen då hade den kanske funkat bättre i mina öron-.---
mixningen känns oxå lite smått ofärdig. den känns ganska platt hade vart fint om du fått lite mer liv i mixen....
men texten e riktigt fin faktiskt. man känner med dej. och hur det är att vara ett maskros barn de vet man hur det e så man känner me dej.....
fortsätt med de du gör...!
/Mats
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>
|
|
|
Bra text.. diggar inte rösten.. Reffrängen va nice men brister på något konstigt vis.. tycker inte rösten passade in.. Resten va ait asså!
|
|
|
fet texxt som naligt chai :D delivery, rösten allt sånt sitter, reffen var skön :D men det var ändå det sämsta i låten, jävligt soft låt som vanligt =) Peyz !
|
|
|
Thanks a million! Kul att det är en fet soppa av olika åsikter! :)
Yeah, you know..
|
|
|
Varför klagar alla på reffen? Hm
|
|
|
skit soft låt :):) diggas jävligt mkt :)
PEACE
|
|
|
Riktigt bra låt, reffen var skön som fan : ) Pzz
|
|
|
Thanks! :)
Breeee, antingen så gillar de inte sången eller så är det en växande effekt. Du vet, en ogillar -resten ogillar :)
Yeah, you know..
|
|
|
Fyfan vad skön låt! Kommer pumpas länge! fortsätt med detta:)
Big up!
Pz
|
|
|
Tyckte att den var sådär. Vet inte heller om jag kan ge konstruktiv kritik, då det egentligen inte var dåligt. Inte min smak bara. Men ja det är ju ett sannt budskap som många kan relatera till, om man är från sthlm kanske
Blood on my dick or shit on my knife
|
|
|
Det här är fan braaaaaa! Låten fick mig att rysa, nice flow, delivery, text och hela kitet fan. Grymt! Refrängen var ingen höjdare dock, tråkig. Keep it up! Du är grym!
|
|
|
ingen aktuell mp3a... beatet hade tvärsoft sample, men du missbruka den! varför gör du så? brukar va bra annars ju... beatet känns som en oslipad diamant just nu...
refrängen sänkte låten ännu mer, den känns inte alls bra.. tror du skulle haft nånn refräng i helt andra banor...
men! tur är att du är en duktiga rappare, för jag kan inte klaga på hur du lägger det under verserna...
och! jag tycker verkligen inte detta är en dålig låt, men jag blir lite lessen för det känns som att man skulle kunnat gjort något så klockrent utav den, men istället blir den bara en bra låt...
ajja.. u get my point.. keep it up! :)
http://www.myspace.com/akinonline
|