Rain ft. Priest - Vi byggde den här staden
Börja känna att det var dags för ny låt nu. Så jag spelade in den här över helgen och sen skicka jag den till Patrik idag och fråga om han ville göra en refräng, och det gjorde han och det här blev resultatet.Högerklicka spara mål som Beat : ADProd - Close to the edgeRapp : RainmakerSång : PriestText : Rain (Verser ) . Priest (Reff )Mixx : Rain (Verser ) . Priest (Reff )Högerklicka spara mål som
facebook.com/idiomatisk - fan page
Ni ställer krav på vad – att jag ska Va som jag När jag inte känner skiten ska va Lagom glad Jag kommer ta dom snart – de va ni Lova mig Det kommer snart va klart – men fan de Tror jag ej För inga ord av dig kommer vända på det Faktum Att vreden som jag känner kommer överhetta Pannrum På ytan allt lugnt - men inne brinner viljan ännu Att Sätta allt till rätta få en Saga att berätta Att ställa allt på plats i samma fack från A till Ö Att bränna det trädet som växte där jag Satt mitt frö För vad ska jag ha det till nu skapar jag Vad jag vill Ja se i mina ögon och fatta vem fan du Talar till Är sann till det här för det är Allt jag är Och jag kan inte fokusera i nån Annans värld Jag menar vad är det som vi Gör idag Som har gått på mina nerver och har Stört mig klartVi byggde den här staden, tegelsten för tegelsten Mina händer bar den, bördan av att inte se dig mer Lyssna noga på – orden som jag skriver ner Och allting som jag nånsin sagt, glädjen ger dig mycket mycket mer jag har väntat för länge på att få Kämpa tillbaka jag vill bryta alla mönster och få Lämna min saknad För som det är idag – så blir jag Galen snart För jag vill inte göra smärtan till en Vanesak Att få gå tillbak är nått jag Inte kan Så jag vandrar på den vägen här till Ingenstans För det finns ingen chans för nån som Lämnats efter Att bygga nytt och Känna sig bättre Men det är samtid den världen som jag Bär idag Och jag kan inte ändra hållning för den Klär mig bra Det är den värld jag valt och all den Skit jag svalt Så jag sitter och väntar bort den Tid jag har Å då blir jag svag men jag ser Viljan växa Jag ser folk går förbi och fan då Vill man växa Jag vill resa mig upp och jag vill Ge tillbak För jag ska veta att skiten inte Blev min gravHook Vafan väntar jag på jag kommer Kämpa ändå, ja fastän jag tappar pulsen och mitt hjärta Sällan slår Så väntar jag än på stunden jag får blod i mina Vener Så känner jag det är värt att leva det livet som ja Lever väljer Takt och ton för att jag Sagt i tron, att jag inte känner av det som jag Satt i skon men det synns när jag Vandrar och jag vandrar fel men jag kan inte sluta Vandra för jag ramlar ner Vill ha korta glada dar och inte bara Transport mellan alla mina sorger som har sagt: Halt stopp! Så jag väntar på den stunden jag får Känna den känslan då allting är okej och jag är inte Längre ensam Det har varit så svårt när allting Vänt sig bort, å och hela jävla tiden har sen Känts så lång, så jag väntar å väntar att få Vänta på väntan På tiden jag har kvar att få Ställas till rätta Hook
Schyst lyrik med ett dugligt flyt. Men jag har hört bättre med dig rain. Var nånting som inte klingade fullt ut för mig. Priest kunde ju sjunga iaf :) Håll huvudet högt och sov gott.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Tack Tack :)
härligt beat! diggas mkt. bra text å flowet funkar men de va som foerplayer sa den där riktiga klangen saknas :/ du borde höja ljudet på rösten oxo. de va nästan lite mumligt. Priest hade skön röst :D big upp till låten!
R.I.P
Tack så mkt :D
den här va skön :) flow o text o beatet allt de funkar fin fint :) peace
åhå tackar =)
allt var nice på dne här låten..:) Pz
Peace Out!! if you good Keep on writing..;)
helt okey men,ganska normalt flow inget unigt text faktiskt riktigt bra...reffen riktigt sköön faktiskt fortsätt bara langa mer låtar peacee
Kalliistudios© 2:avåningen
grym lyric, flowet sitter som det ska och rösten är skön som alltid. tycker inte om mixningen på veserna.. S-ljuden stör mig lite. annars riktigt fett. reffen var riktigt skön, fet röst. dock för höga S-ljud är med. keep it comin :) pejs
Ja på tiden du droppar nytt med tanke på succen du gjorde med "När sista lövet faller ". Tycker du flyter bra som vanligt, kanske missade någonstans ibland men bara lite så de kvittar egentligen. Tänkte ta lite om texten. Ofta är det mkt snack om hur folk skriver sina texter, tex att du har inte tillräckligt bra rim och du rimmar för lite osv. jag kan till viss del hålla med där för hiphopen går väldigt mkt ut på att uttrycka sig med rim så de höjer jag en hand för men det hindrar inte mig från att tycka att det är heller inte så viktigt. Jag kan tycka att du har texter med inte så speciellt svåra rim och så men jag tycker inte heller att de är viktigt när man får fram budskapet så grymt jävla bra ändå. Ett exempel (Dock från en annan låt )Jag sätter tanken till takten det går från pennan till pappret Och som jag själv hade sagt det ja så lägger jag fram det Det där e så grymt bra tycker jag, du får fram saker endå utan att använda avancerade rim. det där e poesi i mina öron ! Men iaf till låten lite mer igen. Mixningen e som vanligt bra när det kommer från dig,hittar inget jag kan klaga på i dagsläget. fint fint! Gillar topicen då du reppar din stad, tror iaf du reppar din stad som du byggt upp=) gillar iaf när man reppar staden man e ifrån/bor i. så upp för den! Till reffrängen gillade den till viss del, hört mkt bättre men har hört mkt sämre samtidigt så upp för den med, bra jobbat patrik! Beatet var skönt, trodde först de var du som gjort de men fick gå upp o kolla och så att de inte var de så därför säger jag Propps till ADProd! Allt som allt en bra o välgjord låt i mina öron=) fortsätt droppa mannen!Natur HOLA!
www.myspace.com/naturmusic
Tackar tackar :D Härlig läsningNatur Alltså temat kanske inte gick fram helt hehe.. temat är i alla fall att "jag och glädjen" byggde den här staden(Mitt liv) men nu står jag själv utan den och väntar på att den ska komma tillbaka.
schyst flow, schyst text, schyst låt ;)
Jag tycker det var en riktigt bra låt, fett innehåll, och flowet och rösten är skön.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
UPP RAIN ;D Tack för att ni diggade min 10 min sånginspeln :D
"Skulle väl åka dit som en inbrottstjuv /<br> som bara vips dyker upp som en tillbakaspolad simhoppsbrud /"<br>
Tackar alla :D
Gonatt Whoa
upp :O
fan va bra den är rain, du har lyckats igen :D , hoppas du släpper ut ett album, kepp itt upp , nice mannen :) ps: jvligt bra sång där priest
Den Vise Visic
Rain Texten har väl sina bra stunder ibland. Rösten & Delivery diggar jag inte, du låter bara som om du berättar, ingen smärta eller sorg.Priest Fet refräng. För hög klassskillnad på artisterna. Sparas inte EN!
Jorå! Riktigt go låt! Text: Texten, rimmen osv var helt ok! Du är en flerstavsrappare vilket alltid, alltid är ett plus i kanten. Fanns inget jag tyckte va särskilt dåligt med själva texten men du är inte heller någon Pst, men sen, vem är det liksom?6/10 Flow: Ja. Flowet var gott som rackarns men jag gillade inte din röst så jeffla mycket faktiskt.. men ditt flow är asgott!7/10 Beat: Riktigt bra! Beatet gillades utav helvete!9/10 Hook: Njaaeeee... texten i reffen var schysst men jag älskade inte Priests insats här.. vet inte helt vad det beror på men den föll mig inte i smaken.5/10 Schysst låt! Totalt: 6,5/10! Pöjs!
Rappat skitlänge.
Tackar till alla :D kul att de rassla in lite kommentarer nu :)
tack. och jag brukar inte sjunga men vaffan, man måste utforska;)
"Skulle väl åka dit som en inbrottstjuv /<br> som bara vips dyker upp som en tillbakaspolad simhoppsbrud /"<br>
Du gör det jättebra isf :D
where are my all groupies at ?