I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Grizzly - We fly high session (Elegant diss)

Vår Hiphop - Audio & Video

2007-08-29 22:16

Grizzly - We fly high session (Elegant diss)

Har faktiskt känt för att göra detta ganska länge, så jag skrev ihop en liten 16 och nailade. Varför framgår hyffsat i texten, oförtjänt hype is the shit, eller?

Aja skitsamma, tanka och lyssna peeps.

http://www.speedyshare.com/680534443.html

Ai!

MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2007-08-29 22:38
äckligt playat att dissa medlemmer från stfu tkr jag..
o just de.. du är jävligt äcklig också.

2007-08-29 22:38
Jag gillar varken skåne eller dina gubbar, men måste säga ärligt att det här va fan riktigt nice, vet inte riktigt hur det kommer tugga på elegant men du tog fram en hel del på en minut vilket är riktigt nice, du flowar utan problem och man hör va du säger.

Peace, ONE!
I raise my head to the sky and hold my back up straight\\<br>My fucking pride is something i said, you can't take away\\<br>//Vilda Västern

2007-08-29 22:43
Lime - Säg gärna vad du tycker om låten, ifall du lyssnade.

DopeFish - Tack så mycket! Kul att det finns folk som inte har förutfattade meningar och är öppensinnade. Känns verkligen kul med en så positiv feedback från dig.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2007-08-29 23:00

Riktigt Najjs låt grizzly!!! digga ditt flow i denna..
över najjs!! hooka texten oxå..

one

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-29 23:01
Seriöst, palla dissar helatinde... ska lyssna på låten nu :P
-pack you'r bags man, you are a tourist!

2007-08-29 23:11

100% STFU fans!

helt ärligt... du va bra, skönt att förstå skånska för engång skull på whoa...
anyway... grymt jobbat!

lycka till//

de perfekta finns i idévärlden och alla kopior finns i sinnesvärlden.
dvs att du är en fucking kopia!

2007-08-29 23:14
fattar inte varför alla ska kicka på detta betet just nu när jag smidet en feting på det i snart en hel månad.. :(
work some magic

2007-08-29 23:23
Reflex - Tack som fan bruschan!

quiroga - Min första iaf om det är till nån tröst. Har du lyssnat på låten då?

jangiz - Har heller inget emot STFU som klick. Kul att du lyssnade och framförallt att du gillade. Tack!

Brodin - Jag har smidit på det länge också, kan bero på att det är det fetaste beatet ever hehe. Vad tyckte du om min lilla session då?

2007-08-29 23:31
Texten.

Du brukar ha tunga gäster men det stör inte mig
För ingen tankar dina låtar för att höra på dig
Elegant, ey nästan alla frågar vem då?
Har inte hört en enda låt med dig som du inte vatt sämst på
Skäms då, För ärligt mannen du är helt bull
Hela mixtapen räddades av Anta och V Punkt
Chansa, det e dumt, Grizz fuckar Eleganten
Vars rader knappast bidrog till vinsten i crewbattle
Ni vann storslammen, tack vare dina vänner
Du har levt på andra länge men det funkar shiden längre
Så du kom en bit på vägen, men aldrig ända fram
Du blev uppäten av Asma, nu är Grizzly nästa man

Kom på att det bara var 12 bars, inte 16 som det står där uppe, men det hör ni väl haha.

2007-08-29 23:31
bästa som släppts mot någon från en skåning, men det är tyvärr "hamna i papperskorgen kvalité" på dissen. så sorry dude, where´s my hubbybubbybbubbu
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen.
// Dansk_BB

2007-08-29 23:54
haha har me de beatet ahaha dt e övertungt ;), över till låten själva låten va fet, man hör va du säger du har tunga rader fett flow så du får 8/10 peeejZ
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-30 01:30
bra jobbat grizz, sorry att jag inte väntade på dig ;P

gillar din delivery och texten är cool.

jes

2007-08-30 07:00
Måste säga att detta är tungt :)

skulle vilja påstå att du och taytay är dom tyngsta skåningarna här på whoa..

Jag brukar vara väldigt ärligt. så när jag säger att jag tycker asma är rätt keff, och att antagonisten är ändå sämre och att du är bra mycke bättre och bevisar de på bara 12 bars så ljuger jag inte :)

kul om elegant svarar :)

fred ut..
Heffi Från Vilda Västern... Yes thats me. Dont even compare my flow with you. You will only fall down in tears...

2007-08-30 07:26
Sorry det här var jätte jätte dåligt! blir tyvär inget svar på sånt!
här viktigare beef att sköta
Nytt Mixtape på gång! Elegant Mixtape

2007-08-30 07:35
Pinsamt dåligt! tycker det är bland det sämsta dissarna som kan göras! visst ngn personlig diss var det men kom igen! om man lyssnar noga med sinba öron så märker man att detta var inget att ha som diss! mkt dålig! det här är kritik och jag hoppas du tar den med ditt hjärta! att du kickar på ett playat beat är fruktansvärt, att du dissar någon som är bättre är fruktansvärt och att du framför allt dissar någon utan anledning för att få hype är fruktansvärt!

slutsats: att du släppte denna låten blev mer som en självdiss tyvärr!

2007-08-30 11:16
kopiera - Antar att du hyser lite agg mot vår kära söder hehe, tack för att du lyssnade och skrev vad du tyckte.

MOB - Tackar tackar mayn!

Asma - Haha det är cool, grymt att  du diggar. Vi hörs!

Kottenstein - Fan va roligt att höra! Nu blev jag glad hehe. Håll utkik efter Spitbull mixtape vol. 3 så får du höra dina favoritskåningar på samma låt ;).

Elegant - Elegant, Elegant, Elegant. Blir inget svar på sånt här haha. Det är precis detta som är problemet med dig. Du har åkt så mkt snålskjuts på tekniskt skickliga rappare att du till slut har börjat tro att du också är duktig. Titta bara på din mixtape, den borde du nästan skämmas lite för. Smutsiga Södern är sjukt skön, förutom din vers. På Allt är soft levererar MG och Nicko grymt, men så kommer du och drar ner låten. Exakt samma sak händer på Hon gör mig galen och Vad sa du. Fattar du inte att du är wack? Varför tror du att vi kickade dig från låten du skulle gästa på La Familia mixtapet efter att du spelat in och allt? Sluta glida med på ett bananskal, och gör nånting själv. Och förresten, du är jätte, jätte, jättemycket sämre än mig så jag förstår helt och fullt om du inte vågar svara på låten. Hoppas du tar till dig lite av vad jag skriver, för jag är nog inte ensam om att tänka så.

robinR - Okej det är din åsikt och du får gärna tycka så. Men ska försöka "försvara" mig:

1. Beatvalet, jag kör på det beatet för jag älskar det. Inte för att jag har ensamrätt på det.
2. Att jag dissar någon som är bättre än mig, det gör jag ju verkligen inte i denna låten. Dissen är till Elegant, det står i namnet.
3. Utan anledning för hype. Standardkommentaren på whoa, lyssna på låten istället.
4. Verkar inte som nån annan i tråden håller med dig, så allt är gött. Simma lugnt, och ha det så bra på matten och hemkunskapen idag.

2007-08-30 11:28
Sanningen

2007-08-30 12:39
Det är nice fan. Much better than that Elegant hahaha.

Man kan ju förstå varför han inte svarar på denna ;) och inte fan är det för att den är för keff. No no. Tvärtom.

2007-08-30 13:02
Blev SKITfet övergång till timbuktu - pendelparanoia när jag hade låten efteråt i playlisten.
Tkr de va tungt men vet inte ens vem det var du dissade:P
peace
Bmtf

2007-08-30 13:25
mcMatix - Truth!

Music-Of-Steel - Hehe tack så mycket, förstår också att han inte svarar.

Melvin - Anledningen att jag döper denna till session är att det bara är en kort (knappt 1 min lång) vers, 12 bars liksom. Det är ju ingen fullfjädrad låt som jag lagt ner tid på. Men jag blev absolut nöjd, det har inget med namnet att göra.

joex - Haha grymt! Dissen är till Elegant, inte så konstigt att du inte vet vem det är.

2007-08-30 15:16
it's muuurda

2007-08-30 15:58
Måste gå emot dina kompisars kommentarer tyvärr,..
under dom åren jag hört svensk rap / svenska dissar så måste jag gråta när jag lyssnar på det här! helt ärligt detta var så värdelöst verkligen! Tråkigt beat,tråkiga dissar och jätte äcklig dialekt.., Har hört 3 låtar med grizzly och tyvärr du är ingen favorit alls! JAG ÄR INGEN HATARE men det finns verkligen gränser och du över stiger gränsen med att vara så dålig här!

Lite Kritik; Tycker du ska hålla dig till vanliga låtar, inte kicka på playade beats.., var inte så tråkig i din text och röst! jag vill hoppa av stolen när jag här en disss jag vill skratta inte gråta,
kom med något ovanligt t.ex. det hade kanske lyft låten en hel del, sen att dissa någon som redan har beef brukar inte vara lyckat verkligen!

2007-08-30 16:14
det är soft, skulle varit längre :) skåne in da house

2007-08-30 16:24
hanan - Gå emot mina kompisar? Mina kompisar har inte ens skrivit i tråden, eller jo Asma och Reflex, de andra har jag ingen aning om vem de är. Kan inte ta din kommentar på allvar, men alltid bra med folk som lyssnar, så det är gött.

CStudio - Ja kanske det, men jag orkade inte riktigt, därför det blev en liten session hehe. Skåne är alltid i huset, tack för att du lyssnade!

2007-08-30 16:31
Sorry dude detta var inget att hänga i granen som man bruka säga när något är dåligt.., hmm jag tycker faktiskt både asma och antagonisten kör bättre dissar och kvalite än vad du gör .., jag menar diggar inte alls dom två och att du är sämre än dom innebär katastroff! håller med Hanan en del faktiskt.., ska man släppa något så ska man börja skratta så äre bara
 personligt

2007-08-30 16:36
haha

2007-08-30 16:40
du kan inte inse fakta va? tycker detta är så meningslöst att jag dör! kom med överraskningar som tomten så ska du se att du blir mer omtyckt.., det är jätte många saker i din låt som sänker nivån totalt
 personligt

2007-08-30 17:21
Gillar skåne rapp, men du får nog träna lite till för att nå upp till Elegantish nivå!;)

2007-08-30 17:27
skön som satan big upp grizz

2007-08-30 17:41
Hehe Linus, jag är rätt mkt över Elegants nivå redan känns det som :)

2007-08-30 17:46
nej det är du inte grizzly eller vad du kalalr dig.., ehm haha för det första så är du själv sämst på alla låtar som du gjort med andra haha som den med tay tay satt o skrattade åt din vers så länge att chris tucker inte längre var rolig för mig!! seriöst grabbem du la 12 bars som söög hahaha gud vet bara hur länge du suttit o meckat med den! medlem på whoa sen 2004 och du har säkert rappat minst 2 år.., detta håller inte som bäst före datum

2007-08-30 17:46
skiter i denna tråden nu ta det i mitt gb om ni vill ngt

2007-08-30 17:55
Elegant pallade inte bry sig och ändå svarar han så utförligt?

Och vadå beefs som du ska ta hand om? Du menar bli uppäten i.

Folk gillar bara stfu för att dom INTE är skåningar vilket enligt mig själv är bull.
Sök inte berömmelse. Låt den komma till dig.

2007-08-30 17:55
Och snälla, nämn inte min ålder i det här sammanhanget.

2007-08-30 18:12
Ja-a! Vill du gjuta av dom och sätta upp på väggen? :)

2007-08-30 19:56
Elegant - Tay är duktig som fan, all respekt till honom. Många tycker han var fetast på väderschnubbar, andra tycker olika. Själv tycker jag också att han var bäst på den, men gillar låten som helhet. Och sämst på alla låtar jag vatt med på, hmm, nja haha.

2007-08-30 21:21
nice beat!
Go Hard or Go Home!
Rappare

2007-08-30 21:44
Sköön som fan mannen=)

2007-08-30 21:46
BearC:
Du har åkt så mkt snålskjuts på tekniskt skickliga rappare att du till slut har börjat tro att du också är duktig - WORD!

Till låten så diggar jag den, bra flyt och grejs men inget överfett! Men grejerna du säger under raderna ("Naah man") diggar jag ej, eller dem skulle vart lägre, men det var en bra session.

2007-08-30 22:44
Tackar tackar boys!

2007-08-31 11:26
Muuuuuurda

2007-08-31 11:37

gillar inte beatet riktigt... men ditt flow hittar ja inga fel på!!

Om Jims mamma får reda på de han gjort så får ja hans data :)

2007-08-31 17:35
U
P
P

2007-08-31 17:56
första intrycket va: nääääääääääj, inte du också!

men sen när hade lyssnat så ljusnade det lite. Tyckte bäst om deliveryn i denna.. fick en känsla av öris när du rappa, vet inte varför men,men det va fett iaf!.. texten va absolut inte dålig men du hade kunnat lägga fetare tror jag.

sen överlag är jag inte överförtjust i disslåtar, men jag skulle vilja höra en längreversion av denna med reff och minst 2 verser från dig.

Peace!

/M
Checka in min blogg på min myspace sida! www.myspace.com/maqsmusic

2007-08-31 18:06
sämst på länge!

2007-08-31 18:24
Detta diggadades, men tycker du kan bättre :D har hört mkt bättre ifrån daj.

Peeys
Pleassure
Du fyller ingen mening i dagen, som en fästing//

2007-08-31 18:45
jag tycker den är tung ,
jag är svag för eran dialekt , men det är bra :D
Attityd Crew 2006-09
Lofstrand.tk | http://myspace.com/lvsmusk

2007-09-02 11:33
YE YE YE YE! Detta är ingen 100% slakt, det vill jag inte påstå. Inte heller jättepersonliga dissar  men det är inte grejen med den här låten heller. Grizz säger det han vill ha sagt och det stämmer, alla vet det också.

Grizz hade kunnat gjort en låt med 100 bars och bara spottat redan played dissar. Men det är ju inte det som är grejen här känner jag.

Summan är hursomhelst är Grizzly tar Elegant i alla lägen!

2007-09-02 22:18
Tack Emil! Hojta på mig!

2007-09-05 17:16
var fan har ni hittat det är pisset jag kan lyssna på en opra som är bättre !!!!!!!