I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Janeway & Heli "Lever för det" -osläppt session

Vår Hiphop - Audio & Video

2007-09-29 22:12

Janeway & Heli "Lever för det" -osläppt session

En omixad, tidigare osläppt session som gjordes sommaren 2006.

Högerklicka, spara mål som

Vers 1: Dafne
Refräng: Dafne
Vers 2: Heli

fast det fattade ni väl ändå...

Beat: Jag vet ärligt talat inte
Inspelat av Roffe i Heavens Gate, Säter, augusti 2006

Det här är första låten av en serie sessions vi tänkt slänga upp inför att Flöde På Smetens nya album/netplay släpps om några veckor. (Som förövrigt kommer släppas helt och hållet supergratis!) Så vi startar med denna så får ni säga vad ni tycker.

Peace

Science Genius Girl

2007-09-29 22:31
Varje låt jag hör med heli låter såhär.. Samma tugg om samma saker.. tycker det är lite synd men ja.. det är ju helt ok men skulle kunna vara så jävla fräscht!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-30 00:51
Hur vill du att det ska låta då? det var en session hon skrev och spelade in i studion samma dag. Sen är inte jag heli heller, så jag kan inte svara för henne. Skulle vara kul om du kommenterade mig oxå ;)
Science Genius Girl

2007-09-30 01:45
jag tror att det är fler lyssnare än vad det är kommentarer. man kan i alla fall skriva något konstruktivt, ge en (äkta, inte whoa-forum-props-klapp) klapp i ryggen eller något liknande. jag antar att folk skräms av "F20".
skön sessionlåt, varken mer eller mindre än vad man förväntar sig från en session, men ändock bland det bästa jag har hört via det här ruttna forumet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-30 03:32
feeet! dafne du är duktig även om låten är gamal.,
heli har skönt flyt som dafne skön reff!
Nytt Mixtape på gång! Elegant Mixtape

2007-09-30 09:29
Tycker de e rätt soft, lite låg acapella o ett väldigt platt beat. Rätt enformigt, men helt okej.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2007-09-30 17:44

Ahh, så låtarna har börjat läggas upp nu.

Janway har varit med i gamet länge nu och är ingen man bör sova på. Av det jag hört från hennes kommande netplay så ären sjukt bra.

2007-09-30 18:02

Jag vet inte alltså. Heli brukar låta betydligt bättre. Jag brukar gilla henne.. men detta var av lägre standard än vanligt.

Dafne låter som att hon har konstant andnöd, kanske tar i för mycket? Flytet är väldigt hackigt och låteer nästan nybörjaraktigt. Texten är väldigt krystad och består mest av tråkiga punchlines.. inte hört dej förut, men jag har fått intrycket av att du har väldigt höga tankar om dej själv, så jag förväntade mig mer. 

Jag trodde denna skulle va tvärfet, faktiskt, men njae.

coolt med lite brudar med attityd iaf bland alla macho-fjantar.

2007-09-30 19:18
Kreativ, Hangeye och Elegant
Tackar!

Knork
Ja,  jag fattar inte riktigt den här grejen alltså, men hela poängen med whoa är ju "kommenterar du min låt kommenterar jag din" och ingen som utvecklas ;)

Subdominant
"inte hört dej förut, men jag har fått intrycket av att du har väldigt höga tankar om dej själv, så jag förväntade mig mer. "
Har vi träffats förr eller hur kan du ha dragit den slutsatsen om min personlighet? Av låten kanske? För att det är fult av mig att lägga en tight och kaxig vers? Hursomhelst, eftersom du förväntar dig mer så kommer du säkert bli riktigt nöjd med netplayen, den kommer garanterat leva upp till dina förväntningar och bättre ändå! :)

tack för alla kommentarer! :)
Science Genius Girl

2007-09-30 19:42
Janeway

Jag tänkte på sättet du brukar föra dig själv i diverse trådar här på whoa. Jag tyckte ju tyvärr inte att versen var tajt alls, men jag ska kolla netplayen.

2007-09-30 21:21
Jag har faktiskt jävligt låga tankar om mig själv...och ännu lägre om alla andra. :P
Science Genius Girl

2007-09-30 21:36
Jag vet att ni lyssnar, sov inte på en sånhär låt!
Science Genius Girl

2007-09-30 21:47
Janeway F20

Absolut! 

Jag tycker du gör det du gör svinbra! jag gillar att du låter sårbar.. Men när jag ser bilder framför mej ser jag en ung kvinna med axlarna ryckandes strax under öronen. Det kan nog bero på att jag inte bryr mej så jättemycket om när ni började lyssna på hiphop och ännu mindre hur länge ni kört.. Dåtid känns inte relevant.. Dåtida prylar borde ju tala för sig själv och nutida likaså.. Alltså försöker jag säga att textinnehållet inte tilltalar mej..

Jag vet inte riktigt vad det spelar för roll hur lång tid det tog för någon av er att skriva och göra låten.. Har aldrig sett poängen i att det ska gå fort.. Jag gillar genomtänkta grejer.. 

Det är ju bara min åsikt och ja.. mitt försök till konstruktiv kritik!

Men fan jag ser fram emot netplayen =)
Lycka till med den!

2007-09-30 22:39
fett ärligt svar haha. kör hårt!

2007-09-30 23:53
vad fan snackar ni om? lol
Science Genius Girl

2007-10-01 00:03
vemvillhaettnamn
Jag fattar verkligen inte vad du snackar om. Min text handlar ju inte alls om vad jag gjort förut, det är ju helis del. har du ens lyssnat på låten? Netplayen är förövrigt klar och kommer bli det hetaste släppet i år, jag lovar! :) du lär få höra nåt smakprov av den innan den släpps oxå, så får du se vad genomtänkta grejer egentligen är för något ;)
Science Genius Girl

2007-10-01 00:37
Janeway;

Du låter otroligt anstängd emellanåt. Rösten klarar jag inte av för fem öre faktiskt. Texten är helt okej dock, är dock lite trött på den här typen av teman. Ganska svaga och playda punchlines.
Men det är bara att köra på girl.

2007-10-01 08:10
frågan e väl vad din text eg handlar om.. Jag har lyssnat säkert 15 gånger och jag fattar det fortfarande inte,,

2007-10-01 09:35
Äntligen har denna gamla session släppts. session

well well, skivan är iaf i nuläget i djupaste dalaskogen och snart färdigmixad. Flöde på Smeten är här!
Its Tricky!

2007-10-01 15:52
taktsbar-0
Tack för kritiken! Känns bra att åtminstone någon kan ge kritik utan att komma med personangrepp och ren idioti.

Min röst är vad folk vanligtvis brukar störa sig på när de hör mig men den varierar mycket från låt till låt också, så förhoppningsvis tycker du bättre om någon annan låt. Jag skriver dessutom inte sånna här texter så ofta egentligen (vilket kanske märks ;) ) så lyssna gärna på någon ny låt vi slänger upp sen och säg vad du tycker.

vemvillhaettnamn
(...när man kan vara anonym och idiot på nätet?)
Min text handlar om absolut ingenting. Bara klyftpotatis och isglass, som du även kan se i lyricism-forumet där den ligger. Den börjar som du säkert hört med "Nu vill jag bara spy på dig, din sinnesvaga byfåne//Jag är från Säter där vi äter sill och potäter//" så vad snackar du om?

Science Genius Girl

2007-10-01 16:03
Och subdominant, no offence med det här "personangrepp och ren idioti" men det kändes lite halvkasst när jag läste vad du skrev. no hard feelings though, skriver ofta innan jag tänker ;)
Science Genius Girl

2007-10-01 16:12
Janeway;

Absolut, skicka iväg ett meddelande när du lagt upp något nytt.
Skönt med en tjej som kan ta kritik utan att bli helt galen och få storhetsvansinne. Big up.

2007-10-01 21:23
I will, no doubt!

Och apropå big ups: UPP!
Science Genius Girl

2007-10-01 21:27
GRYMT!
Death is the only way to true happiness

2007-10-01 22:55
tack så mycket! :)
Science Genius Girl

2007-10-02 00:13
upp!
Science Genius Girl

2007-10-02 00:33
tycker du har lite gnällig röst låter som du ska börja gråta ibland typ rappen va helt ok lite otydlig ibland, heli va helt ok, puss
Konse''

2007-10-02 02:30
Detta var ju nice! Det intrycket får man inte om man läser andra kommentarer här. Tycker Janeways röst funkar helt ok och texten är ju fan vass. Rösten om något är väl ett skönt avbrott mot många andra rappare som anstränger sig så man tror deras ringmuskler ska implodera. Sen är väl substans framför ytliga attribut att föredra i alla lägen.

Refrängen är grim och Heli är ju inte heller dålig i denna. Men visst, kan hålla med om att jag hört henne bättre.

Fan, kör hårt!

"coolt med lite brudar med attityd iaf bland alla macho-fjantar." Subdominant anlägger ett genusperspektiv. ;) Wtf, det är bra skit... brudar eller inte.

Må väl.
Det jag gillar bäst hos andra är mina förväntningar.
(www.myspace.com/tungviktarna – Samvetet säger: bli den du är!)

2007-10-02 02:55
Tack! Nice att höra!
Science Genius Girl

2007-10-02 04:01
den var helt okey. :) beatet va pheeeeeett
Get MAD and change

2007-10-02 04:03
dumt att jag inte vet som gjort beatet då haha :P men tack så mycket, kul att du lyssnade och ännu roligare att du gillade!
Science Genius Girl

2007-10-02 19:59
Upp! Fler borde lyssna och kommentera!
Science Genius Girl

2007-10-02 21:37
såhär långt ner får inte den här låten ligga yao!
Science Genius Girl

2007-10-03 00:02
upp :D
Science Genius Girl

2007-10-03 03:14
Janeway

Va? No offence för personangrepp och idioti? har jag missat nått?

Nestor

Subdominant anlägger ett genusperspektiv. ;) Wtf, det är bra skit... brudar eller inte.

Jag vet inte om du läste med mat i mun eller något men jag tyckte inte att detta var särskilt bra. 

Det jag menade var att det är kul att tjejer rappar, eftersom hiphop ofta framstår som så jävla grabbigt.

2007-10-03 05:11
^^ Läs igen så förstår du :)
Science Genius Girl

2007-10-03 12:46
Nej.. jag ser inte hur något du skrev har med mej att göra, tyvärr.

2007-10-03 13:25
Heli som vanligt riktigt bra, dock märks det som andra påpekat att det kanske inte är världens mest genomarbetade material ;)
Janeway är betydligt sämre och tappar stort på sina snabba partier samt på att det låter som om hon har andnöd hela tiden.

2007-10-03 15:28
Subdominant
Nähä, så synd då. Dumt av mig att be om ursäkt i onödan då antar jag.

Raymo
Tack för kritiken, hoppas du gillar nån annan låt bättre
Science Genius Girl

2007-10-03 20:48
Finkel
Its Tricky!

2007-10-04 03:32
Word!
Science Genius Girl

2007-10-04 06:35
deliveryn äre inge fel på iaf.
work some magic

2007-10-04 11:23
Kan säkert bli bra mycket bättre, försök dock att minska antalet stavelser emellanåt Janeway, hörde att du fick stressa för att hinna med alla ord på en del bars. Men första raderna i din vers var riktigt nice strukturerade, men rader som "mjukglass e ba skit" eller vad du nu sa är ju riktigt krystat ;)

Sen lägger man väl inte upp världens bästa låt på Whoa om man ska släppa en netplay om några veckor, så en session är en session liksom.

Men kör på

2007-10-04 16:58
Tackar till både!

Tack Kammel för väldigt bra kritik!
Science Genius Girl

2007-10-04 17:03
och "mjukglass typ av skit" säger jag, tyckte det lät kul även fast det e sjukt krystat.
Science Genius Girl

2007-10-05 15:47
upp!
Science Genius Girl

2007-10-06 14:22
Riktigt bra låt, aldrig hört Dafne förut, men du imponerar. Heli är lika bra som alltid :) Reffen sätter sig direkt

2007-10-06 17:14
Cherry F22: vill du höra mer finns en låt till här!
Vi har även släppt några låtar från förra skivan här
Its Tricky!

2007-10-06 18:10
Tack Cherry, kul att du gillar :) Håll utkik efter albumet som du kan ladda gratis om bara några veckor!
Science Genius Girl