I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

60 sek-battle - FINALEN (RESULTAT!)

Vår Hiphop - Audio & Video

Moderator

2007-09-30 20:45

http://prylz.empis.se/host/60sekkvalbidrag/

Japp, finalen är avgjord och vinsten går till Jimmie, grattis!

Jimmie vs Mfs = 5-0

Priser till Jimmie:

- du får ditt namn på förstasidan som bästa battlerappare.

- du får ett exlusivt beat av producenten LEGEND.

- du får en exlusiv remix på valfri låt av Dj Rooftop.

(Rooftop har producerat "Adam Tensta - They Wanna Know Remix")

-

Vi vill tacka alla som deltagit (domare, battlare osv) och även om vi ibland varit sega pga olika saker så tycker jag att tävlingen har fungerat riktigt bra. Tack!

Domare:
Perfektion
Dansk_BB
LEGEND
C-Dogg
Olzen

Serverplats:
Empis

-

Ännu en gång, tack för en nize tävling!

//Perfektion & Dansk_BB

Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda: [email protected]
Moderator

2007-09-30 20:54

C-doggs Röster:

Mfs vs. Jimmie (0-1)

Mfs:
Tycker att du la ett rätt så tungt bidrag, du hånar och trycker ner på ett bra sätt, hade dock velat höra lite mer metaforer.
Du hade ett skönt delivery men jag är inte specielt imponerad av flowet. Du hade gärna fått välja bättre första beat, kändes lite löjligt även fast de var överlägsenhet i texten.

Jimmie:

Tycker om texten som du la, ditt delivery helt okey och ditt flow var riktigt fett. Beatvalen tyckte jag inte om specielt mycket, hällst första beatet lät lite väl lågprofil. Väldigt bra känsla av överlägsenhet i texten men känndes inte riktigt lika starkt i framförandet av den. Skön blandning av metaforer och "rakt på sak" punchlines. Så min röst i denna ronden går till Jimmie för mer nedtryckande text och skönare flow.

Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda: [email protected]
Moderator

2007-09-30 20:55

Olzens Röster:

Mfs:
Du har inlevelse, det är nice. Men jag känner inte det här,
rätt tråkigt i övrigt och inget jag kommer att lyssna på igen,
du är ju motiverad i alla fall, det låter så och det är nice men som sagt, nej det här var rätt tråkigt tyvärr. Rätt ofta flytproblem och otydligt.

Jimmie:

Det här var inte heller så bra, men finns vissa ljudgilmtar.
Jag gillar den första lugna versen samt vissa delar av vers 2,
får lite Kanye-känsla över det hela. Nej, tyvärr det här är inte heller något jag kommer lyssna på igen, men jag tycker ändå Jimmie drar längstra strået här.

Vidare:
Jimmie

Moderator

2007-09-30 20:57

Coffes Röster:

Jimmie:
chill inledning och soft beat,
och accapellan är väldigt för hög för det beatet du har.
diggade inte första delen i ditt final bidrag..
andra beat valet var svängigt och skönt, där låter allting mkt bättre med tycker jag, flowet är fett, ljudet var cleant men är lite för högt. du får in några feting rader, "när hans lugg sköljer landet som en jävla flodvåg" & "han lämnar en bar tom å tycker det låter bra!" . rimmen var okej ibland. Sköna rader och nice battlekännsla

Mfs:
diggade dina beat val mera, din röst är mycket skönare i den här ronden. du flowar snyggt på första beatet, men får inte in så hårda rader. andra delen, beatet ,. så tungt!
haha och dialekten i bryggan och i början på andra beatet, så jävla gött! allityden är nice, flowar cool ibland .

vidare:
jag säger som jag tycker och tycker den var jämn,
men, hm fick lyssna igenom många gånger för at bestämma mig..
fast röstar på jimmie för lite bättre i helhet och fetare/roliga rader, och mfs skulle ha fått min röst om inte jimmie körde på hårt på sista halvan av sitt bidrag.

Moderator

2007-09-30 20:58

Perfektions Röster:

MFS:

låter bättre än nånsin, flowet är helt nice lyriken är soft, deliveryt är på topp men ibland kan ditt flow låta lite krystat och du gör något konstigt i slutet av raderna, drar ut på orden för att fylla ut hela raden, det gillar jag inte!

Jimmie:
har en väldigt tråkig öppning, även om lyriken är vass i första delen så sänker beaten ner ditt bidrag med sjukt mycket mannen... När din andra del drar igång så hör man din battlekänsla och raderna är ruskigt feta och jag tycker hela din andra del plockar ner MFS på jorden är och i helhet bättre än hela MFS bidrag.. så därför går min röst till Jimmie! Tung final, bättre än vad jag förväntat mig, big ups!

Moderator

2007-09-30 20:59

LEGENDs Röster:

MFS:
Skön delivery och bra beatval. Kändes hårt men inte så värst personligt. Hör en del flowmissar också. Stämningen känns battle men inget som träffade.

JIMMIE:

Bästa bidraget hittills. Du flöt nice och hade bra dissar.
Blev riktigt glad att höra att du hade mer att ge än i ronderna!

Grattis till vinsten!

VINNARE: Jimmie

2007-09-30 21:02

Vart kan man tanka låtarna ?

soundcloud.com/jerrones

2007-09-30 21:02
Jimmie vann ju solklart, han hade ju all info om Mfs, det är battle inte beef :) jäääävligt segt dommarna men i helhet sjyst att ni anordna tvälingen även om jag vart en av dem som whinat!
o just de.. du är jävligt äcklig också.
Rappare

2007-09-30 21:03
Grattis Jimmie

2007-09-30 21:03
yeaaah!
grattis Jimmie maayn!

första tävlingen för mannen, och vinnare med 5-0 i finalen. got damn!
fan va nice ;)

chajniz, H-town.
Litanol
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
Admin

2007-09-30 21:12
Då var den här tävlingen klar. Omotiverande lång vänta på resultaten och så blev det storbonk. Synd att man var tvungen att stressa ihop ett bidrag redan på tisdagen eftersom jag skulle resa bort. Men hade aldrig kunnat eller för den delen orkat skramla ihop så mycket personlig fakta om Jimmie ändå.

By the way, har inte rappat i 6år, och startade inte SVU.

Förutom sista ronden var det en mycket bra arrangerad tävling. Men som vanligt är det alltid domare som strular. Inget att göra nåt. Grattis till Jimmie!

2007-09-30 21:38
Grättis jimmie!
sköna bidrag igenom hela tävlingen.

2007-09-30 21:49
Think outside the box|
-------------------------
Don't!

2007-09-30 21:53
haha bra. gratz jimmy
Get MAD and change

2007-09-30 22:04
stressa ihop ett bidrag....
lägg av mannen..
jimmy åt upp dig easy

bra gjort av båda
pz out

2007-09-30 22:04
vart kan man lyssna? :P
Get Random!

2007-09-30 22:05
Vart inss bidragen?
www.myspace.com/suspectrap

2007-09-30 22:23
Sa ju det ! :)
be the change

2007-09-30 22:42

Helt rätt! Mycket bra tävling annars, förutom väntetiden i finalen nudå och att två tunga namn lämnade WO, men annars en toppentävling!

Lookin at you through the glass..

2007-09-30 22:46
5-0 nice jimmie, U GO GIRL <3
B

2007-09-30 23:22
grattis Jimmie!
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat

2007-09-30 23:24

Helt jävla fucking rätt! grabben e nykomling och kickar allas ass totalt! Fan va gött asså! PGN Up mayn!

-/ Big up!

2007-09-30 23:38
GRATTIS SOM FAN!!!
"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso

2007-09-30 23:46
Vart hittar man bidragen !! ??

2007-10-01 00:04
http://prylz.empis.se/host/60sekkvalbidrag/

där kan ni nog haxa till er dem.
soundcloud.com/brormusk/sets

2007-10-01 00:05
Jimmie stressade också mer eller mindre.
Han drog till Kina nåra dar innan deadlinen så att...
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol

2007-10-01 02:36
grattis till jimmie, fast jag trodde mfs skulle ta de : )
Konse''

2007-10-01 04:08
va nyss på cafe opera o korkade upp 2 moets .. för att få inspiration till ett määäääktigt beat till vinnaren Jimmie.

håll utkik!!!!
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013

2007-10-01 07:47

Priser till Jimmie:

- du får ditt namn på förstasidan som bästa battlerappare.

När händer det då? Det är väl kanske bara Admins som kan ändra startsidan iofs?

"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso

2007-10-01 08:16
"du kör radioprogram som inte har någon frekvens"

sjuukt nice! xD

rätt person vann
Get Random!

2007-10-01 08:51
Tycker faktiskt att mfs var bättre. Bara for the record.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2007-10-01 10:51
Svar på Mfs Inlägg..
mannen jimmie är i kina nu sluta lipa om att du fick stressa!
Sluta aldrig tro på dig själv.

Den dagen du söker kommer komma till slut
Admin

2007-10-01 11:02
PaLTee: När har jag lipat? Läs vad jag skriver. Förövrigt har jag ingen som helst aning om Jimmie åkt till Kina. Kunde bry mig mindre. Jag ä inte bitter.

2007-10-01 13:38
bortförklararen n1
work some magic

2007-10-01 15:25
Fan va jag hatar att folk ska skylla på nåt när dom förlorar

2007-10-01 15:46
M! F! S! ser ut som en långhårig porrskådis

^^,
Get Random!

2007-10-01 16:11
grattis
Attityd Crew 2006-09
Lofstrand.tk | http://myspace.com/lvsmusk

2007-10-01 16:21
"Synd att man var tvungen att stressa ihop ett bidrag redan på tisdagen eftersom jag skulle resa bort" citerar dig nu...
om jimmie åkt till kina tror du inte han fick stressa också.. samma villkor och en jävlig dålig ursäkt.. inse ditt whoa ljuger
Sluta aldrig tro på dig själv.

Den dagen du söker kommer komma till slut

2007-10-01 16:23
grattis.
K e l o c C<br><br>www.myspace.com/kelocc

2007-10-01 16:41
mfs P22 Alright, skrev vad jag trodde samt minns av vara samtal.

har ,on the contrary, aldrig fragat om nar din skiva kommer heller sa ingen storre ide att ta upp sanna saker.

Tack dock!

-fan va gott a se, lite sa som stevie wonder hade uttryckt de-

haha riktigt skon!

2007-10-01 17:22
Grattis jimme,  men Hallå, MFS ! 2:a plats är väll inte så tråkigt ? :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2007-10-01 17:35
hegga56: Verkligen inte. Jag är jättenöjd med att komma 2a. Delad bästa placering jag har haft tillsammans med Guttersnipers. Så det går bara framåt.

Tiwanacu: No probs. Hoppas du har det trevligt i Kina. Akta dig för att kritisera kommunismen öppet så du inte åker in i finkan bara :)

Däremot är det tråkigt med framförallt påfrestande med dryga människors kommentarer när man konstaterar faktum. Var ingen ursäkt, något jag flikade in bara. Dessutom är det skillnad på förklaring och bortförklaring. Kamma er för fan.

2007-10-01 18:02
haha vilken buse du är .. :)

2007-10-01 18:07
Grattis Jimmie, 5-0!
bla.

2007-10-01 18:20
mfs, du låter som tåren i ögat sj skrev det där. omg. och dåliga domare? herregud. jimmie åt upp dig som ingenting.
Producent

2007-10-01 18:28
tycker att båda ska få ett beat av Legend :)
Lil_H..

2007-10-01 19:49
congrats jimmie

2007-10-01 22:45
jimmie kanske var bättre, men tråkigare första beat kan jag ju verkligen inte hitta var jag än letar? åh andra sidan kanske han var den rätta vem vet, båda la det fett. jimmie vann, gz !

2007-10-02 17:57
Helt rätt. 5-0
I'm in the bathroom with a tommy gun, droppin gangsta shit.

2007-10-02 20:33
aldrig hört en tävling på whoa hålla så låg standar någonsin

2007-10-02 23:05
tycker du skulle varit med och visat standarn då..