P-Lex - Efter Regn
tjena alla. längesen jag droppade nåt här i audio forumet och det har sina förklaringar =) Jag och min kompis Garra har suttit ned under en tid och spelat in lite nya låtar som vi håller lite på , men givetvis ska jag droppa nån här också! På senare tid så har jag börjat ta min kristna tro mer på allvar, vilket har resulterat i seriösare texter/låtar vilket ni kommer få höra här, så det är med andra ord inte den gamla "P-Lex stilen" på denna =) hoppas ni diggar och va inte rädd för att skriva vad ni tycker, jag själv är nöjd med resultatet och ett tack till min vän KIM som sjunger på reffen! holla!http://www.speedyshare.com/747955502.html fred!
Detta är min forumsignatur
Just de ja! När jag och Garra i framtiden kör tillsammans så kommer vi gå under namnet REAL TALK. =) så ingen undrar varför de står så på låten =) yeeeeeeah
En riktgit fin låt, skön text.. men fortfarande dialekten :P haha annars den va enormt bra som alltid :) bara de att ja e rasist mot borås dialekt haha :) keep up bitch :) många bra låt .. peace
tack för kommentarerna fellas. upp!
najs låt fan :) skön text, den här åker in på mp3:en fan :) keep up, peace :)
Mclarzon is in tha house yao :) peace !
oj då, en plats på mp3:an ? härligt. tack ska du ha för den snälla commenten. fler
hehe DNS, kul att du gillar text osv, men du vet vad ja har sagt om min dialekt, svårt å ändra men tack för dina ord! MORGON! haha
Haha "morgon" årets dödande ord om man har borås dialekt. nä men riktigt bra låt som ja sa förut plus att de låter som en helt ny stil ifrån dig, inte din gamla vanliga stil som du brukar köra o de diggar ja, ett helt nytt sound =) keep up ;)
tack igen dennis. ja har flera såna här låtar liggandes som bara ska mixas, sen ska du få höra dom också =)
Beatet är rätt snyggt faktiskt.. Är något som jag gillar mindre med det dock, men kan inte säga exakt vad.. Textmässigt har jag väl inget direkt att klaga på.. Skulle väl vara nån utformning på nån rad, men det är inget allvarligare.. Vad gäller reffen så är jag klyven.. För det låter egentligen inte dåligt, men jag tycker det är för tunt med stämmor på.. Hade låtit betydligt mkt bättre med fler stämmor på, hade nog varit lite mer känsla i den då också.. Överlag bra här och förtjänar självklart tummen upp och inget annat, härligt att få se en seriös sida av dig också man.. Ska bli kul att se vad du har att leverera i sån här väg framöver.. Holla Peeeys n Luuuuv
Härligt och se en helt ny vågad stil från din sida ! Gillar att du skriver om sånt som du brinner för ! det borde alla göra mer eller mindre ! Och det här låter desstutom bra, och ja vet vad du har liggandes där hemma som väntar att får pumpas i mina öron, ja vet också att det här kommer bli så mycket bättre med tiden och att du kommer komma nånstans med det ! Så ja hoppas whoa håller ett öga när p-lex droppar nya låtar ! peacee dude !
Antagonisten, tack tack för den utförliga kritiken! kul å se att du tar dig tid! Vad gälelr reffen så va Kim själv lite missnöjd och ville spela om den, men du känner mig, ja jobbar redan på nya grejer så ja vill avsluta det gamla och inte göra om =) eftersom ja fortfarande klassar mig som en rookie så ser jag alla låtar som övning fortfarande mer eller mindre. men jag förstår vad du menar angående dina åsikter, som sagt tack för kritiken kompis! CADIER, tack brorsan för dom orden =) haha ja du om nån vet ju vad jag har för grejer liggandes hemma, eftersom vi sitter uppe hela nätterna å lyssnar beats osv. och det nya e betydligt tyngre än det här =) så lyssna på Cadier, å håll ett öga på P-Lex. får denna låten tillräckligt bra respons så lägger jag upp en ny iveckan =) kärlek och God Bless!
edda lämnar lite ärlig kritik! Rappen är najs, som någon sa.. Kul att se en annan sida av dig... Även kul att se att du utvecklas.. ;) Tycker dina rim kan utvecklas mer, och inlevelsen kan bli bättre.. Men precis som jag sa innan så är det viktigaste att man utvecklas hela tiden vilket du gör! Reffen är dålig enligt mig... Lite falsk, lite tom... Men keep it real! ;) peace bro
www.eddaonline.se
tjena Edda =), tack för att du lyssnade, jo ja håller med om att rimmen är väldigt enkla här, men ja ville lägga mer energi på text-innehållet än på snygga rim, men jag ska försöka bättra mig lite till hehe
som sagt, jag har många nyinspelade låtar med liknande tema så hojta om ni vill höra fellas!
fred,
UPP!
Fett bra gjort, tänkte inte ge kritik på låten i sig utan mer på din utveckling. De första du släppte (eller iaf som jag hörde med dig), "Naaw" med Garra och "Ja är inte bög" var redigt sköna, roliga topics och texter men sen blev det tråkigare att lyssna på- Du började med typ; "jag är bättre än dig så håll snattran"-stil vilket inte riktigt passade dig rappmässigt enligt min mening- Men nu har du ju visat en seriös sida också, och det uppskattades en massa - Skojfriska- och seriösa låtar i en salig kombination. Det är där vi (läs; Jag) vill ha P-Lex.
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
N_Jack, kul å se att du gillar de ja gör :D känns som om du har följt min resa en bit nu hehe, men du har så rätt i de du säger angående t ex skryt/diss låtar, ja e trött på de nu, de va som sagt kul nån låt sådär. och nu känner jag att ja verkligen får nått sagt med mina texter och de känns mycket roligare. kolla gärna in min andra tråd ja posta precis med en annan låt på samma tema. haha ja har massor, men ingen har fått lyssna förräns nu kärlek !
jo den va fin och skön. :) fortsätt med den här stilen skit skönt :) peace mayn :)
Men alltså... p-lex har ju varit petters smeknamn jagvetinte huur länge. varför inte satsa på annat rapname, det är ju som om nån skulle kalla sig doggelito eller nastradamus. har inte lyssnat på låten men tänkte bara ifall det va petter
hehe jodå de e jag medveten om, men mina vänner har kasllat mig P-Lex sen 5 år tillbaka. de e lixom en ordlek på mitt namn PETTER AXELL =)
Härlig låt kompis, haha ja va ju med när du recca =) ska bli spännande å se hur dom nya grejerna kommer låta, de du spelade upp i telefonen lät fett ju! ring mej playaaa
www.realtalk.se
redan död? :(
:) :)
fy fan ngt sjuktbra älskar din röst specielt i dissar tung text flowar helskönt nice beat :)
tack ska du ha flanus, kul att du gillar, fortsätt sprida kärlek!
kramaaaaaaaaaaaar (ett sista upp asså)
Skit härlig! alltså (SKIT HÄRLIG!!!) Peace!!!
haha skit härligt ja :D
när ja vaknar upp så känner ja at ja e ensam här för livet e misär, men av misstag man lär, för ja tycker ja e bättre värd än de här, men som jesus sa Petter, lyssna å lär för oavsett vad du har gjort så får du en ny chans så tänk va hårt livet vore om Gud inte fanns så ja fortsätter vandra på livets mörka stig, förbannar djävulen för han har startat alla krig kikar genom fönstret med tårar på min kind ja sluter mina ögon och ber till Gud om en vind som ska ge mig lite skjuts på vägen till bättre liv men lyckan kommer inte själv du måste vara kreativ så sök i ditt inre kompis vad som gör dej glad hur du kan hjälpa till med att förvandla din stad nej till droger, nej till våld, FÖR alla ska va vänner ja vet de låter tufft MEN de e så ja känner kompis REFF: Gud hur många gånger kan du förlåta mig kan inte räkna alla gånger ja har sårat dig ja gråter när ja tänker på vad ja har gjort men att du förlåter mig, jesus de e stort när ja vaknar upp så känns allt som rutin ja öppnar mina ögon hoppas dagen e fin för ja vill ha sol vill ha värme vill ha kärlek men framför allt vill ja känna guds närhet så ja ber en stund innan ja lämnar mitt hem för ja tänker inte göra samma misstag igen att vända ryggen mot han som älskar mig mest för alla får ju chanser men ja har fått flest för efter regn kommer sol, ha de vet ju alla ja klarar inte av fler vindar som e kalla så kom å håll om mig, å ge mitt liv en mening du å ja för alltid precis som en förening för jesus HA, du skänker mig lycka och ta med dina änglar dom kommer samtycka att petter förtjänar en plats i ditt palats för nu ska ja kämpa så ja börjar ta sats =)