karlic - Aldrig mer
Tjena, har kickat en ny låt. Blev ganska nöjd. Lite dålig mixning, men jag är inte van att mixa i Cool Edit, så det fick bli som det blev! Länk: http://www.speedyshare.com/776122422.html Upplägg: Vers (16bars) Refräng (8bars) Vers (16bars) Refräng + Outro Beat: Benne, tack så mycket :) Kommentera lite nu, whoa!
Ja, jag är en vitlök.
låter bra, :) lägg upp texten, äru snäll ^^ keep it up,
juliathorén
Vers: fast på en tågperong, men åker som att tågen kom// och gick på en tidtabell som ingen följer, dimman döljer// att timmar böjer sig till en evighet, med inga följder// men framför allt inget nöje// cirkulerar runt i tankebanan, kan det vara så// att tanken bara svider för att allting klarnat// eller är det bara så att tanken kanske har dragit ut// på tiden, så att vi äntligen har närmat oss sagans slut// så livet, har gått ner i en deppression med bättre ord// så regnar det hos mig, men jag söker ändå efter sol// och solen tittar fram nån gång ibland// men jag hatade ändå livet, för jag aldrig kom i land// men just nu känns det faktiskt som att molnen har skingrats// solen tittar fram och alla fåglar kan skrika// hittat mitt liv och lagt ner mitt dumma sökande// lever för hiphop, men skulle kunna dö för det//Reff:
jag vill aldrig mera komma ner// jag vill aldrig mera vara vaken, jag vill aldrig mera somna mer// jag vill aldrig mera lära mig att tiden// är det ända som läker mina sår// jag vill aldrig mera komma ner// jag vill aldrig mera vara vaken, jag vill aldrig mera somna mer// jag vill aldrig mera, jag vill aldrig mera// jag vill aldrig mera ha det såhär//Vers:
bita ihop, men allt är ganska tröttsamt// tar det som det kommer med en ömsesidig önskan// en önskan så innerlig och ärlig att den nästan spricker// då är det bästa tippset att rätta till det// jag testar bilder i mina snea ramar, medans jag har, letat klart och// funnit i alla sena dagar// metaforiskt sätt är jag bara fågelunge som inte vågar hoppa fast jag vet att vingarn bär mig men nog med metaforer// jag säger som det är istället, jag har bättrat på mig// jag stog i ett vägskäl, vilsen av ensamhet// men gick min egen väg, orkade inte vänta mer// för solen lyser starkare en nånsin nu, jag kommer ut// i den fria världen, är inte fången nu// hittat mitt liv och lagt ner mitt dumma sökande// lever för hiphop, men skulle kunna dö för det//Reff:
jag vill aldrig mera komma ner// jag vill aldrig mera vara vaken, jag vill aldrig mera somna mer// jag vill aldrig mera lära mig att tiden// är det ända som läker mina sår// jag vill aldrig mera komma ner// jag vill aldrig mera vara vaken, jag vill aldrig mera somna mer// JAG VILL ALDRIG MERA KOMMA NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER//
Ja, jag är en vitlök.
HÖG ACAPELLAN , vill höra mer ! det skulle vara fett då ;D så fixa mixningen nu ;D
Jag ska fixa det, lägger upp en till version här imorgon! Orkar inte just nu, bara. Tack! Upp!
Ja, jag är en vitlök.
shiiet va mkt filter du lagt på rösten xD
Utalas säta pe
jag vet att mixningen är urkeff, förlåt. har inte riktigt lärt mig Cool Edit ännu. Körde Cubase förut, fast Cool Edit är smidigare. Men låt mig lära mig lite också :) Tack alla!
Ja, jag är en vitlök.
Jag diggade shittet kalle. Djupt, good. Flowet va bättre än nånsin, hörde nån miss ibland. Men wtf, detta är mäktigt. Big up, peys :)
Klockan är tio över tio.
tack, jonthe! :) ses imorrn <3
Ja, jag är en vitlök.
du såg vad jag skrev på msn. yes we do bwoi <3. Kom igen nu whoa!
Klockan är tio över tio.
japp :)
Ja, jag är en vitlök.
upp!
Ja, jag är en vitlök.
kom igen WHOA! UPP!
Ja, jag är en vitlök.
fett, soft låt man!
Check it. Catch a vision, Spread the vibe.
Faktist dåligt flow om jag ska vara ärlig. det enda jag fastnade för va refrängen & din röst.
Ingen tar mig.
skön låt, diggar andra versen. var ett väldigt snabbt beat så, men flowet sitter fint. bra gjort kompis!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tack, alla :) <3
Ja, jag är en vitlök.
det låter ganska nice.. det ända jag stör mig på är att det är sorgsen låt, men du låter ganska glad i det tonläge du kör i :P pz
ah, men det är ju ingen sorglig låt.. det slutar ju alltid med något positivt. men jag ska tänka lite mer på deliveryt nästa gång :) tack!
Ja, jag är en vitlök.
kom igen, whoa! upp!
Ja, jag är en vitlök.
UPP, vafan. Sega på att kommentera?
Ja, jag är en vitlök.
asså shit, whoa! kommentera! UPP!
Ja, jag är en vitlök.
snart blir jag sur! kommentera förfan!
Ja, jag är en vitlök.
tacktack! :)
Ja, jag är en vitlök.
texten / flow var skön men jag digga inte mixningen :P peace
http://www.myspace.com/p2da1
haha, ne jag vet.. lite halvkass mixning, men jag lär mig ;)
Ja, jag är en vitlök.