I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hampus & Willy Vs Robie (BEEF)

Vår Hiphop - Audio & Video

2007-10-10 01:29

Hampus & Willy Vs Robie (BEEF)

För några år sedan så bildades gruppen Vilsna själar & i gruppen medvärkade Robie & Hampus som då körde med Willy också. De var goda vänner & de spelade in hemma hoss Robie.. En dag placerades Robie på ungdomshem & deras kontakt upphördes. Robie fick sedan höra att Hampus & Willy bildat grupp med några andra & i en av deras låtar så kunde Robie höra sinna egna rader rappas av Willy. Självklart blev Robie sur.. Det slutade prata med varandra osv & deras kontakt var nu bruten!
Robie beslöt sig då för att skriva ner några tankar på pappret om vad som hade hännt & vad han kännde. Tankarna skrevs ner & spelades in en tid senare, låten fick heta spelet.
Efter något år får Robie tag på en låt som Hampus & Willy gjort, en disslåt till Robie. De har då använnt sig utav samma beat som i Robies låt Spelet & de har dessutom baitat en stor del utav Robies text & ändrat lite på den.
Robie lät det vara.. Men självklart kände han sig lite smått irriterad över vad dem gjort & han kände att han var tvungen att spela in en disslåt.
Efter några bers skrev han 32 rader & spelade in.. Ja!

Robin - Spelet (Inspelad 2005)
http://www.speedyshare.com/506223500.html

Hampus & Willy - Tankar (Diss till Robie)
http://www.speedyshare.com/606545443.html

Robie - Två baitare i en smäll 
http://www.speedyshare.com/539579120.html

Jag är medveten om att det är lite kärringbeef & att Robies senaste diss inte är släppt att han skulle villja ha det så men så blir det inte för jag vill ta det här till en annan nivå.. Hihi

Jag själv är ett fään till Robie & vill höra mer dissar av han!!

Hampus, Willy & heela Dinostudio SUGER KUK! / LillJam

Dahlgren

2007-10-10 11:38

Alla tre låtar sög hårt'' snälla sluta slänga upp sånt här skit
Snälla ja ber er
What U know about that?

2007-10-10 12:50

Omoget av Hampus att sno Del av robies text & baita.. Han sa till mig att de var han som hade skrivit den haha jo ofta.. Willy fick smäll på käften för han hade baitat 2 rader..

Jmkp®oduction || TwooB®oo - Only in You® Speaker @ 2008

2007-10-10 13:42
skit rakt igenom , inte för att va taskig men! :P
Signatur?

2007-10-10 16:22
Lilljam din lilla slusk ?Att det finns folk som tror på robin!!! hahah ärligt så patetiskt så patetiskt!!
Allt den där killen rappar om är i detta fall, "willy snor mina texter" SNÄLLA BEVISA DET DÅ ? , det är bullshit ! Sanningen : VI skrev en REFRÄNG tillsamans och JAG spelade in det wow är det värt att bråka över? Ett sista farväl - Min idé btw, Och blandade känslor, jag och robin började skriva på den men sen 2 dagar senare hade robin och kwazten spelat in på den! Bara skit fult ! Ska ge han några slag i magen sen hoppas ja allt bara dör ut för det är patetiskt!!  och liljam din horunge visa dig!
Mr Awesome ..

www.myspace.com/mrwillybwooi

2007-10-10 16:56
haha
HomeOne

2007-10-10 16:57

Åh va fan skrattar du åt? . Skämmigt att bråka över en skit sak eller hur ?

Mr Awesome ..

2007-10-10 17:08
Ska ge dig några verbala ord i magen spelar in mitt shit i kväll så hoppas jag att du är tyst sen ! Puss och kram!
Mr Awesome ..

2007-10-10 17:10

Jo jag skrattar för att det här var en rätt komisk tråd.. Vad tjyrar du för?

Är det mig eller Lilljam du pratar med i ditt senaste inlägg?

HomeOne

2007-10-10 22:45
robie äger dom, och inte lite heller :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-11 00:09
Vad fan är grejen, detta var allvarligt talat skit rakt igenom.
I got more kicks than Jackie Chan.

2007-10-11 01:17
har alltid tyckt att eskilstuna har wacka rappare istortsett bara. finns ett fåtal som är bra, såsom benyah och dom. det här låter bara larvigt.
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen.
// Dansk_BB

2007-10-11 01:17
och då menar jag alla tre.

Lilljam, är du någon av hampus, willy, eller han sista? om inte, så tycker jag är rätt larvig också.
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen.
// Dansk_BB

2007-10-11 02:01
"De jag gav dig, kallas för valett" hahahahahah

Lavett heter de..
Om en cigg förkortar livet och ett gott skratt förlänger de, borde en spliff hålla skiten på en stabil nivå!

2007-10-11 15:23
Eller hur nördvarning! Liljam de här är bara tokigt onödigt du har ingenting med nånting att göra din lilla äckliga nolla!.
Jag skulle kunna göra en diss låt tillbaka , men med tanke på att allting är bara lögner och flera hundra år gamalt så vet ja inte om jag är så sugen faktist , Robin är inte i närheten iaf så är det bara och om han vill att jag svarar så gör ja gärna det , bara för sakens skull inte för att jag är arg eller för att jag hatar han utan för att jag iaf kan berätta sanningen om vad som hände på typ 1200 talet! . Men så länge så kan den här tråden bara dö ut ! Och varför lägger nån liten fjolla upp sån här' skit för?, Om robin hade velat bli hype'ad så hade han lagt upp den själv inte nått efterblivet "fan". Aja allt för mig
Mr Awesome ..