DR5 - I vår närhet
Tju, ny låt. Spelades in förra veckan. lyssna gärna och lägg in en kommentar. /DR5 Rap,text och mix är gjord av mig, beatet är ett free av Trubble"sad" Låten--->http://www.speedyshare.com/958883887.html Hoppas att den gillas. Hade nice. Peace
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jo den går att lyssna på:).. upp
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
låter ganska soft, men mixningen va lite för dov, har för mig att jag gillar dig bättre på engelska=) men detta va rätt okej ändå faktist:) keep it up brysh
http://www.myspace.com/mowglibeats http://www.myspace.com/otisrap
Håller med otis, sen va flowet inte det bästa tyvär, men deliveryn va riktigt skön jo detta va bra asså!
Thax boys, kul att höra. all kritik välkommnas
Kul att höra att du har gått framåt! låter riktigt bra.. soft röst å härligt flow.. keep up! :) peace
Hur mycke knark har du knarkat idag
går inte att hålla med Otis och Meedi.. alla behöver inte flowa likadant.. de här flowet var tungt! .. låter lite oldschool ! grymt soft
Hur mycke knark har du knarkat idag
Du bad mej att kommentera din låt och det e de jag ska göra.. Beat: Det här e ju mina gammla vapendragare krille som gjort beatet riktigt kul att höra någon kicka på de. Beatet e riktigt nice enligt min mening funkar bra till din röst... Texten: En hyffat bra text, du har någe å säga och du skriver ärlighet låter de som. de känns värkligen som du menar de du skriver.. Flowe: skönt flowe ganska rakt. men du rullar på rakt genom hårt smått brutalt och bestämt. någonstans snubblade du över några ord men de va inte så allvarligt.men det e nice självka helheten i flowet.. men lite lite mer variation skulle inte göra någe. fast annars riktigt nice.. Delivery: Jag tror på va du säger och det e riktigt viktigt. riktigt härlig leverans faktiskt. Mixning: den fungerar rätt små trevlig ibland men långt ifrån perfekt. tycker du skulle få lite mer stabilitet i själva Eq:n. sen kanske lägga någon lite soft effekt typ en chorus för å få lite mer liv i rösten. sen ett lite lite bredare reverb. och sen så kanske en exakt dub som du kanske lägger lite plus och minus delay på(om du använder cubase) annars ett vanligt litet delay allt enbart för å få lite mer liv i dina röst spår... Men helheten på denna låt va riktigt posetiv enligt mej. de här e någe jag kan lyssna på. jag personligen e ju otroligt svag för ett rakt hårt och enkelt flowe med en betydande text och de har du lyckats me här faktiskt.... så Big Up på dej och jag ser fram emot att höra mer av dej eftersom detta va den första låten jag hört med dej. /Mats
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>
Fexy - Tackar så mycket mannen. Uppskatts fan, keep it up..peace Mr-Banditen - Riktigt skön kommentar, konstruktiv som ja kommer dra nytta av. Peace
keep em come, peace
Kastar upp texten till dem som vill läsa också: Intro Låt ett ljus få brinna...// För ett barn som drömmarna förhindras...// Låt ett ljus få brinna...// För en kärlek som aldrig kommer vinna...// Låt ett ljus få brinna...// För ett barn som drömmarna förhindras...// Låt ett ljus få brinna...// Ja måste få berätta.... Vissa nätter, kan ja inte sova// Ja undrar om de skulle vara bättre va i koma// Ögat e tort, men snart kommer de vattnas// Varför ska ja leva kvar vill ti aska//--> Men fråga dig själv, va ska vi göra för o lindra hat//? Ställ dig denna fråga me familjen o din mat// Höj en tanke ti alla de som ligger// Höj en tanke ti alla de som tigger// Ti alla dem, som står o kollar in i hus// Som hoppas någongång att d får fira jul med ljus// Ti modern o fadern, som tårkar barnets kind// Som bara väntar på att gud ska öppna himlens grind// Ja försöker skriva ner en andledning eller bud// Till alla barnen, som spiller tårar på sin hud// Ja sitter kvar o ber för frihet utopin e svår// Va ska en neger göra för att häla alla sår//? Refräng Låt ett ljus få brinna...// För ett barn som drömmarna förhindras...// Låt ett ljus få brinna...// För en kärlek som aldrig kommer vinna...// Vers 2. Ja bränner upp min ögonlock vill inte vara rädd//| Om ja stänger ögonen av demon e ja sedd// För alla blommor som vissnar av en patron// De e för alla gråtande roser ja sjunger ton// Frihetensgudina ja undrar om du står för ditt namn//? Ja undrar om du hållit blödande barn i din famn//? Mamman ti barnet de våldtog, sköt iväg// De säger livet pågår efter döden men ej vilken väg// De e sanningen som makten blundar för// Vi håller i USA handen o bevittnar rädda själar dör//---> Men ingen ser eller hör, vi läser non notis eller så// Vi läser nåra dödades men d var bara så få//--> Vi är i skalet..av djävulens dåd// Agerar inte själva gå efter galningens råd// Så ja tvättar mina händer, ti armen// Säger snälla fader sonen hjälp mig nu, Amen//! Refräng Låt ett ljus få brinna...// För ett barn som drömmarna förhindras...// Låt ett ljus få brinna...// För en kärlek som aldrig kommer vinna...// Vers 3. Som en zombie, ser ja livet från en annan sida// Träffar många döende själar som visar mig sin pina// Svär ja gråter, för alla fina indevider// Ligger där i kylan ingen hör dem lider//! Barnsoldater, fattiga, hemlösa me besvär// Misären ökar inte någon håller dem kär// Flickor killar på gatan utan någon luv// Säljer sina kroppar söker hjälp...up above// Pappor ti mödrar me bebisar i krigets land// Afrika ti sydamerika ge dem en chans// Iraq, Balkan,Iran va gör vi för o rädda dan// Europa kollar på, medans djävulen e fri// O många andra länder som har våldtagits o stulits// Genom flera tusen år har länderna....skurits// Säger peace o respekt, ti alla som behöver// Luv o bless, ti systrar o bröder//! Refräng Låt ett ljus få brinna...// För ett barn som drömmarna förhindras...// Låt ett ljus få brinna...// För en kärlek som aldrig kommer vinna...// Outro Låt ett ljus få brinna...// Låt ett ljus få brinna...// För en kärlek som aldrig kommer vinna...//
Rösten var inte riktigt min stil.Men flowet var nice :) forsätt med de du gör
https://soundcloud.com/mendelsonbits
Du har blivit bättre sen jag hörde dej sist men de blir vi väll alla :) rösten är nice inlevelsen oxå, texten va rätt fet men tränan på att flerstavsrimma så blir de mycke bättre :) du kommer av dej på vissa ställen menmen, Tycker låten va helt okej nice gjort :) Peace
Konse''
Rea -Thax män. det uppskattas...peace ChrilleF - Tackar mannen, keep up. Peace
beatet va sådär.. mixningen kunde varit bättre men överlag så är det en fet låt. bra flow! big up! peace
Västkust Rockerz
Lången - Man tackar män, 1 kolla gärna in fler och lägg era kommentarer..ba kul.
d låter helt okey bruch..mixen e lite halv bra, smutsig sådär. Som en annan sa över, låter lite old school..det är soft. Fortsätt bror..One! Upp
tjenare mannen, Danny här..tankat låten nyss! det låter fett bror! sitter i Ljusdal nu med rallarna! dem hälsar, kommer hem nu till nästa helg...ring mig snabbt! ska styra till helgen! peace
sry för 2 inlägg, är ba tvungen att säga upp med denna! peace
låter lite bra :)
dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz
Har alldrig lyssnat på dina låtar innan men detta var soft. Om ja kmr fortsätta lyssna på det du droppar här på whoa? ja helt klart jag kommer och droppa nya kommentarer peace!
Hur galet är inte det dåe? Helt sjukt galet...
shue man jo det var så sant längesen man snakkade med dej men nu e jag tillbaks igen. angående din låt så gillar jag flowet fett grymt och texten e vädligt djupt berörande som e sanning i världen. fortsätt med d du gör mannen. hoppas vi kan snakkar vid mer framöver. peyz broder
spottar ut mina rader som feta ballader, låter pennan och bläcket på pappret glöda, vilken möda jag ska bepröva, din rapp är så slapp som kuken din, vilken ful min du har ingen medvind. hip hop is my life
Tung röst du har, fick lite Ken känsla, haha! Lät jävligt skönt, djupt djupt djupt, skönt osamplat beat också. Enda som jag kan klaga på är mixningen, lite bättre compressor o liknande så skulle detta vara fett.
Måste uppa denna feta för DR5! Cya till helgen bror! peace Kommentera nu för fan! Upp!
fet tkr ja, skön röst! upp med denna pz!
Tack så mycket alla! det uppskattas verkligen att höra! Kolla gärna in fler kärlek/DR5
lite kort: du har gjort mkt bättre.. men den e helt okej.. du har skön röst fan
Utalas säta pe
soft röst mannen.. nice flow..
Då var man signad då :D "Da sounds of the streets" - 3års kontrakt
"Ja bränner upp min ögonlock vill inte vara rädd" mannen.. din röst hahaha den så jävla hardcore. this is sum good shit bre, jalla keep it up! good work 754
Zup! Det var bra, du har utvecklats sen förra gången jag lyssnde vilket var ganska längesen. Fett!
-- Main Act -- www.myspace.com/mainact
Mecal- Thax bruch, uppskattare..keep the good work up my man! peace lyssna gärna fler, o släng in en kommentar. /DR5
Texten & Delivery var ganska nice. Du flyter på ganska bra och jag diggar. bara det att jag har lite svårt för din röst, inget fel på den. Faktiskt bra detta (Y) Peace Prob.
Om sanningen ska fram, så ljuger jag.
Bra text inte min stil preciz men keep it beat sen va kvaliten inte den bästa 6/10
I feel this hand om my brain when I write rhymes n' let the lord do his thang.
Ditt delevery är fett, skön röst, passion i din text som man tar till sig av! Sånt här gillar jag, fortsätt
2 PJÄSER
låten var rätt skön . du har bra känsla. texten var helt okej skulle vart nice att höra något dubbelrim aja sjysst låt peace
http://www.myspace.com/kallargubbens
Tack som fan grabbar, glädjer mej fett att se. /DR5
drar ett upp till dej bror. har fixat hem till helgen nu man ring om ru vill haka på. peace /Sthlm
faan nice maan fast mixnigen är lite låg bara annras va de nice, flow å flytt härligt :) good work Peace
mayne mayne.. vafan är detta ? niice boy! fan detta går ju frammåt. riktigt kul att höra att du kommer uppåt, fanns nån miss och sådära men det är små saker man inte bryr sig i, rösten är nice enligt mig iaf! är liiite för trött föratt dra någon riktig kontruktiv kritik men hojta på msn imorrn eller någe så kan jag dra lite bättre ! keep it up, känsla!
- http://www.facebook.com/DaavdOfficial -
Emilioo__- Tack så mycket mannen, kul att du checkade in, peace DAVd - Thax som fan bruch, uppskattas mycket. Keep it up! Only luv../DR5
du har ganska skönt flow samt både röst och delivery ! har inte hört dig förr men det här var fett fortsätt så !
Lil_c - Thax män, skönt att ru show some luv, keep it up! Peace/DR5
uppar denna lite åt dig bror, har fixat nu så ru kan börja till nästa vecka! kommer blir soft det här, ring på måndag som kommer, så fixar vi allt. Bless/T-sjö..
uppar denna lite åt dig bror, har fixat nu så ru kan börja till nästa vecka! kommer blir soft det här, ring på måndag som kommer, så fixar vi allt. Bless/T-sjö..
Låter lite för tillgjort med rösten?! försök att va lite mer avslapnad! texten är ingen höjdare, den kan göras mkt bättre! tråkiga rim, konstiga bars i mellan åt!?Träffar många döende själar som visar mig sin pina// -Hur visar man sin pina?! vad är ens pina?! Jag fattar ju vad du menar men det blir lite knas!"Visar mig sin pina" :S Aja Om ja stänger ögonen av demon e ja sedd// -"av demon e ja sedd"? det låter ju helt konstigt.. det blir lite konstig gramatik.. Utorma texten lite bättre.. Men fint syfte med låten! Du kan, men lägg ner lite mer tid på texten nästa gång!! Bra låt ändå mannen! Peace
Plastsoldat - Tackar så mycket att du tog dig stunden mannen. Skönt att du langar konstruktivt fan. Hjälper en att komma framåt, thax finns en updatering på länken, lite högre upp i tråden. Checka gärna in fler.
tja mannen ska skriva har varit seeg men har inte varit inne så mycket den senastetiden hehe men här haru.. Inte helt dåligt, tråden är bra. Texten e lite fukt,inte handlingen utan lite dåliga rimm men me lite fetare rimm o mer genomtänkt text så kan de bli bra. Lite ken ring style mannen:P Lite överdriven röst i vissa perioder,överansträngd på ngt sätt låter lite för tillgjort, men tycker det lät bra faktiskt,vill gärna hör lite mer så langa mer shit mannen.. peacee hade bra.
Kalliistudios© 2:avåningen
andravåningen - tack ree, skönt av dig att ru tog dig tid