I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Albin - Summer [Test]

Vår Hiphop - Audio & Video

2007-11-20 20:08

Albin - Summer [Test]

Hej,

Jag undrar ifall kan hjälpa mig med en sak. Jag har gjort ett skönt beat för ca 3 år sedan i Reason och har grunnat på en sångmelodi sedan dess utan att komma på vad melodin kommer ifrån. Nu tror jag att jag vet, det var från beatet som jag gjorde för 3 år sedan (godmorgon).

Jag slängde ihop en ej korrekt text bara för att få lite sång på beatet men det låter så jäkla fel. Men vad? Går det för sakta? Fasiken det låter ju som om man har saktat ner låten 2x hehe.

Klick

Klick 2

Kanske passar inte sångmelodin alls på låten? Gah, står still i skallen. Tänkte att nu jädrans ska jag göra en egen låt så blir det lite skumt.

Tack för hjälp!

A

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-20 20:22
Hmm, det passar väl lite så där om jag ska va helt ärlig, men är ju inte den bästa när det gäller sång direkt, hehe.
Det jag tycker är väl att melodin inte är riktigt hundra. Visst låter det bra och allt, men ändå, ändå känns den lite fel på något sätt. Vet inte vad det är men det känns bara så.

Vet att det här inte var till stor hjälp alls, men du fick min åsik i alla fall. It's gotta count for something, aight?

One love, Yez!
One in a milli-on.

2007-11-20 20:39
Det är nog som du skriver. Tjejen sa samma sak, framförallt att sången gick så sakta, haha. Islowmotion.

Tack!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-21 08:55
:) bump :)

2007-11-21 11:17
Upp, vafan!
One in a milli-on.

2007-11-21 11:36
jag tycker det passar alldeles utmärkt. Gör klart låten. hej

2007-11-21 12:09
Gör klart låten, låter fint som fan. äckligt bra gjort!
Om man är sugen på någonting, sen blir man inte sugen längre.
Är man avsugen då ?:S

2007-11-21 13:53
Hm, okej tack!

Jag har skrivit första versen nu och får tillägna den till sambon. Jag tror det kan bli bra! Beatet är i alla fall klockrent.

Tack, kommer en update så småning om!

Mvh A

2007-11-21 14:13
Låter riktigt skönt albin!

2007-11-21 14:24
fan vill ha hela

2007-11-21 19:06
Yess Albin den var bra!
Men men.. jag iaf tyckte att den sista tonen där på "mana(NAA)",
förstör den lite. Den tonen passar väl inte in så bra med bakgrunden?

Annars beatet var fett skön! Keep it up :]

2007-11-21 19:23
Tycker j*vligt bra om det faktist..

Gör klart det ;D peeace <3

Creeds to Albin

2007-11-21 21:03
detta låter bra albin är inte bra på sång direkt men de hörs att de är bra gör klart:D

peac!

2007-11-21 23:01
Tackar! Skoj att det redan diggas av det lilla ni hört.

Kostas: Japp, tjejen sa samma sak. ManiaNAA diggade hon inte. Det går lite för slött. Jag får först komma på en färdig text och sedan finslipa men refrängen kommer bli ett tufft jobb på denna. Det kan ta lite tid innan ni får höra den då jag har väldigt mycket att göra och ligger efter mycket men den kommer så måning om!

:)

2007-11-22 00:23
Tjejen kan nog något... ;].
Aa gör det, är redan nyfiken på hur det kommer låta!
Förresten, du är inte ensam som ligger lite efter haha, måste
också skärpa mig nu och börja göra något! Aaash...!

Lyssnade på vissa av dina covers på din sida också, lät
najs :]. Fy fan va höga toner du tar! Men den bästa covern där
tyckte jag var "Let me love you", mycket likt originalen :].

Ha dt gött! :)

2007-11-22 07:13
Kosta:

Tackar. :)

Du gillar inte Gotham City? Jag tycker om den till typ 3min.

Gotham City

Tack! :D