"Hon, My love " är hiphop ? det är metaforen.' din kärlek till hiphop.. peyz
Några fler gissningar? :)
Yeah, you know..
oh so beautiful, haha, kul att läsa alla gissningar, några är lite nära i alla fall ;) won't say nuttin, i know you know i know.. dope work, not dope like wack but dope like DOPE! gillade reffen som fan, och introt, shit vilken ond röst.. tufftuff!
Check it. Catch a vision, Spread the vibe.
ja metaforen måste vara hiphop :)
http://myspace.com/monzdidryk
metaforen är ingen bestämd genre så som t ex hiphop. begreppet vi talar om är större än så. metaforen är kort och gott "MUSIKEN" punkt.
Detta är min forumsignatur
haha nu när ja har läst igenom texten noga så vet ja inte om ja såtr för mitt tidigare inlägg =) för om de e musiken så e de väldigt många sidospår, men men nu e ja kluven. säg! bra låt btw
Det är riktigt kul att läsa vad alla har för gissningar! Jag avslöjar det hela när tråden är dödstyst :)
Yeah, you know..
döda tråden då whoa!
metaforen är hiphop, första versen är grafitti du snackar om, andra versen är ju pojkar me en bergssprängare och pumpar hiphop i den och tredje versen säger sig själv, japp d va tungt, lite mycket dubbs dock men d blev en rätt skön känsla av det japp d är nice!
du droppar det galet tungt, som vanligt... :D har inte så mkt att säga mer än att låten och allt är överfett..! spekulerandet i metaforgrejset lämnar jag till resten, men jag är nog inne på samma spår som de flesta ovan. ajja, du är bääst Chai, and i mean it. :) one big love <33 // Emilia
"jag är också skitgrym på att rappa". :)
första graffiti? andra breakdance? tredje rapp ?
Be kinder than necessary, for everyone you meet is fighting some kind of battle.
Bra skit Chaii... Nåt osm kommer sparas och de ve du. Mer sånt här... Gick ihop som smör och bröd på denn! BleSs
Är jag inte här har jag väl förmodligen inte kommit än!
riktigt jävla fet
• honor. loyalty. reputation. respect. •
Tack så mycket, glad att många verkar digga! :)
Yeah, you know..
Fett skön:D skönt flow :D gillar låten som fan;)
- D-A-L-L-A-S - ©
Tycker att den är grymt bra ! texten beatet o allt är bra gjort :)
Bra refräng och sjysst beat. Det låter ok.
Thanks! :)
Yeah, you know..
Sitter i skolan! skall tanka när jag kommer hem!=)
Skön som fan mannen
http://www.stanislav.nu
kan ju inte säga något annat än perfekt!
Chai, you did it again. Sjukt fett rätt igenom, underbar känsla och lika bra text som vanligt.
Thanks a million guys! :D
Yeah, you know..
varför inte droppa free? så man får lägga in på sin mp3 :)
_:Maketo:_, man kan ladda ned låten från myspace men måste dock vara online där för att göra det. Hookade i alla fall en speedy åt dig, här är den! Här är din speedy-länk :)
Yeah, you know..
Anymore? :)
Yeah, you know..
Texten är riktigt bra! Du flyer på fint och din röst är riktigt bekväm.. För mig resulterar låten i att jag tycker att du är en stor talang.. Bigup! /Heshows
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DU gör det igne bruchan. du vet vad jag tycker. Vi ses i hooden bruchan efter jul hoppas jag:) Phööjs
tack chai, min mp3 älskar dig nu :)
Thanks! :D
Yeah, you know..
en här ju redan gissat rätt ;) chai erkänn nu.. :)
köp sex och betala i natura
jävligt bra mannen. du droppar bara fresh shit !
keep it up
http://www.myspace.com/quizze
säg nu chai :( har kollat in här varje dag för ett svar nu :P
Haha, okay då! Det kommer att finnas en tydlig förklaring runt klockan 12 idag :)
Yeah, you know..
Bäst att det är en lång förklaring om det tar 4 timmar att skriva den :(
www.myspace.com/zycoreofnewgeneration
Hoppas att ni alla som inte har förstått metaforen tar er tid att läsa det här! "MY LOVE, TEXTSAMMANFATTNING OCH FÖRKLARING " Som redan nämnt är det hela en metafor. Egentligen är den ganska simpel och ni kommer genast att förstå hur allt hänger ihop när jag förklarar alltihop steg för steg. Metaforen beskriver 3 element inom hip hop-kulturen. Graffiti, break dance och rap, samt hur de alla har smutskastats ur mitt personliga perspektiv. Här under kommer jag att skriva de raderna ur varje vers som jag tycker avslöjar metaforerna.GRAFFITI "we met many years ago; sitting on the subway" Ett av de vanligaste platserna att hitta graffiti på är självklart tunnelbanan."She said nothing… Yet by the way that she looked she said more things to me than a page in book!" En enda piece har en tendens att säga så mycket mer än vad ögat ser."Something special about her that made people talk, looking at her with hate though she’s a piece of art!" Visst är det så? Graffiti är en konstform, punkt slut.BREAK DANCE "My love came, moving swiftly with a couple of boys" Föreställ er ett gäng killar med en boombox. Är det inte er kärlek som de spelar?"She was moving step by step, founding a sound, that made the boys go crazy and down to the ground!" Break dance back in the days utfördes väl mestadels på marken kan jag tänka mig."She was a queen! Standing with the world on its knees, world at her feet, just the type of girl that I need" Och de flesta movesen utförs väl ännu på knä och med fötterna?RAP "Nowadays she’s famous. She dress up with crystals, But has no more to say than just sex, drugs and pistols" Den här är så självklar att jag inte ska behöva förklara någonting."People get crazy of her money in stacks, already many men has died before becoming her man" Det finns en lång lista av rappare som har dött i ett försök att bli kung av hip hop."Been mistreated, abused, crushed and harassed, And never loved for who she is, sadly loved for the cash" Det känns som att de flesta nykomlingarna mest är med för pengarnas skull. Det finns även en gömd ledtråd i refrängen, men den är svår att upptäcka om man inte tänker i såna banor. Det kan också vara lite långsökt men jag hade inget att förlora på att ta med den i vilket fall som helst. Det är initialer helt enkelt. Efter varje "my love " säger jag en mening som alla börjar med den bokstaven det krävs för att bilda Hip Hop. Jag demonstrerar här under."My love! H ope that I will see you again… My Love! I love you from your feet to your head… My love! P lease let me meet you again! My love! H ope that I will see you again… My love! O nly for a short time baby… My love! P romise I’ll do anything to meet you again… Just let me see you again! Baby love…" Hoppas att ni alla har fått en klar bild av metaforen och textens innebörd. God jul på er allihopa, och gott nytt år!
Yeah, you know..
fy fan säger ja bara.... du är poesi! ÄR
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
TExten var fet redan innan du förklarade, men nu i efterhand så blev den riktigt jävla mycket bättre!
riktigt grymt det där med reffrängen :P så tydligt fast ändå inte
reffrängen var riktigt skön.. tungt man! :) love
Bomben kompis... bomben. Gillar stilen du kör och vägen du verkar ha valt. Rätt ner i mp3 spelaren och kommer gå med mig ett bra tag nu känns det som. Skönt flow, skönt beat och grym text. Du syr ihop det riktigt snyggt. Bug ups
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Thanks a million allihopa, det värmer sjukt mycket! Känns som att jag fått en julklapp av er alla :D
Yeah, you know..
hah shit, de där med HIPHOP lodrätt var ju coolt :D jävla tänkare du e asså! UPP
http://myspace.com/monzdidryk
älskar "historien" eller va man ska kalla det, i o ingen hade fan kunnat levirera det bättre än så här, lite sorgligt på slutet där =) detta med förklaringen om texten o reffen gjorde ju absolut inte låten sämre :) Den va riktigt fet asså, keep going!
Producent
2007-12-21 03:32
mycket bra..fler metaforer behövs som det här....rap nuförtiden är för enkelt...bless
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA
Tack så jättemycket! Håller med er, det är lite brist på genomtänkta texter här omkring tyvärr. Se detta som en liten utstickare (;
Yeah, you know..
100 !
www.myspace.com/zycoreofnewgeneration