Big-J ft. aejmiL - Ingen ska behöva drabbas
hej :) jag har rappat i 2 månader.. droppat nåra låtar. jag uppskattar kritik som fan, så länge den e konstruktiv. :) tror jimmie (big-j) också gör det..LÄNK LÄNK LÄNK LÄNK! Peace
ja men kom igen, släng upp en kommentar dåå!
aejmil var ju skön... du borde verkligen fortsätta de är tungt för att ha rappat i två månader!:D träna ba flowet o jobba lite mer på texterna så blire fett.. big- j var inte så skön träna flow och bättre text + du lät osäker om ja inte har fel! keep it up boys!
Sleep is the cousin of death
tack så jättemycket B.N.B, uppskattar kritik som faaan som sagt :) peace
undrar förresten om du vet som e vem, för enligt mig så är Big-J bättre än mig, det är jag som lägger andra versen!
jag gillar massor, bra text och allmänt skön att lyssna. gott :)
tack så jättemycket liinisen :D <3
Aejmil P17 hmm orkar inte lyssna om men någon av er va bra iallafall ;) haha ni ska ju träna ungefär på samma saker så de spelar ju inte så stor roll!
pz keep it up boys
Sleep is the cousin of death
aa sant, tack så mycket iaf :D
Faktiskt riktigt snyggt mixat, modigt hög rapp men ja gillar det. Har du gjort beatet också? Rätt fresh! Lite konstig rimstruktur i andra versen, blir bättre efter ett tag, men du skulle kunna ta i lite mer där?
Första versen hade gött flyt men jag kan tycka att det blir lite mycket att panorera en hel vers så som ni gjort, sånt kan va snyggt ibland men nu blir det lite mycket (en smaksak egentligen)
på det stora hela tror jag bara det är att träna, kör versen många gånger för dig själv så du känner dig helt säker innan du spelar in, get it tiiight!
haha nu fick ni värsta analysen! hope its okey//Mollgan
Mollgan, Middlesex. "Jag är hög och het så kalla mig ers höghet" www.middlesex.nu
Big-J la de fett najs gillar dock nt hans mixning men det är en smaksak och aejmil najs flow och sådär text men, räkna alltid med ett men^^ Mixningen va typ usel förhöga s men keeep it up:) Peeyyz brow
Gräv bort sverige och gör skåne självständigt:D
han på första versen hade skönt röstläge :) aejmil du lägger de soft, men de e lite mkt eko på acapellan tkr ja iaf ? soft låt i huvutaget iaf :) pz <3
1:a snubben bra men öve flytet..digga din röst 2:a yea yea main.. bättre en förväntat 2 månader .. klättra o klättra.. det här kan bli rikigt bra peace main !
www.myspace.com/prExiilent
Aejmil du utvecklas grymt... skön känsla har du i den här låten.
Ingen tar mig.
yeah! vi börjar med beatet: låter soft, skön dyster känsla på detta.gillar nedgångarna efter reff å vers osv första versen med big-j : jodå de låter helt ok, låter lite oegagerad kanske dock, skulle gärna hört lite mer känsla i deliveryn, men annars flyter de på bra! kanske kan jobba lite mer på rimmen, men som helthet en helt okej vers, varken mer eller mindre. reff: funkar helt klart, inte mycket å klaga på där, kanske hade varit nice om aejmil la typ sista raden i hooken eller liknande för att få lite röstvariation även där?! andra versen med aejmil: här blev ja positivt överraskad faktiskt. ja vet ju att du inte hållt på så länge, men du låter tillräckligt säker och de märks att du gillar de du gör. visst, flowet har sina brister och ibland låter de lite stressigt, men du har väldigt bra röstläge och ja tycker du lägger de klart godkänt även om ja e övertygad om att du kommer droppa tajtare grejer om du fortsätter rappa och utveckla dig själv med med avancerade rim osv. tummen upp! nu har ja lyssnat på repeat ett par gånger och låten växer mer för varje lyssning! hug from a thug
Detta är min forumsignatur
tack för kritiken alla:D
Att dricka en alkoholfri öl är som att slicka fittan på sin syster. Den smakar som vanlig , men det känns jävligt fel.
tack så jättemycket allihop skitkul att höra.
härlig kritik vi har fått :)
peace
nice ajemil,du lägger de bra denna ggn...om du bah hadde lite mer attityd och nu säger jag detta med konstruktivkritik(inget illa menat) så hadde de vart skit bra,men de blev bra du utvecklas o de e skönt o höra..peace bro
~ / KHARMA / LyricalSoldier / ~
Aejmil kompis du utvecklas som fan.. säger som någon sa innan, lite mer attityd bara sen äre topp!
-
Lyssna igenom lite snabbt, ger lite kritik på de ja hörde! För övrigt så diggar jag inte alls skånska. =) Första snubben flöt på bra asså, soft röst (för att vara skånska) Andra snubben vare lite hackigt, inte så mycket inlevelse... Öva på inlevelsen och flowet så blir de najs! Rappat i två månader och lägger det bättre än 70% på whoa är bra =) Ps. Hörde dock inte texten, lyssna som sagt igenom lite snabbt kanske kommer med lite kritik på textinnehållet sen om jag har tid över =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Aldrig hört Big J förut men blev positivt överaskad. Bara fortsätta vässa på allt för att gör allt bättre. Inte dåligt, inte bäst på långa vägar men det finns helt klart potential! Aejmil har utvecklats något enormt inför den här låten verkar det som. Det som förut var för många ord inslängda i en alldelles för snabb takt har nu fått någon form av struktur. Flowet börja sitta bättre också ! Träning ger färdighet, keep up the good work. Pz!
"Graveyard? Vadå, typ cykelbana eller?". . .
Aldrig hört big J..hum..förlåt men det är verkligen inget jag diggar! Reffen vart lite hum..jag vettefan asså! no comments Aejmil jag blev överraskad..du har utvecklats faktist :) fortsätt droppa guys..!
Radikal är så jäla bra att även jag vill va jag! - Radikalneutral
inget jag lyfta ögonen för, iofs har ni (bara) rappat i två månader. fortsätt spela in o skriva texter. övning ger färdighet.
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
aja.. tack för kritiken iallafall
Att dricka en alkoholfri öl är som att slicka fittan på sin syster. Den smakar som vanlig , men det känns jävligt fel.
tack alla :) uppskattas som fan..
helt ok:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Big-j: Rösten och dialekten var fucked . hör att du är skåning , men typ från något fucked ställe i skåne. inte så mycket som jag gilla med dig iaf.. men fortsätt .. Emil: Skön inlevelse har du i denna man.. du förbättras hela tiden , så fortsätt man.. du har potenialen , och skön röst! :) , och snart kommer dissen mannen ;) Peeys bror <3
haha, vi bor på landet!
ajaa... tack båda
och jag e från lödde
njaaaaaaaaaaaaaa stora j - har svårt att höra vad du säger, men annars är det helt ok. emiil - din lilla sork, mycket bra för att bara har hållt på i 2 månader. skriva mer bara, låter lite hackigt ibland, men det kommer du bli mycket bättre på ju mer du håller på :D fred ut. Anthon, det var en gång...
AAOOW!
varför låter detta så illa? :) fundera på det så utvecklas ni
Jaha ?
tack anthon.. ;D <3 jävligt bra KONSTRUKTIV kritik shashie..
Du kommer tacka mig en vacker dag :) Jag har själv varit där.
Jaha ?
aja okej, tack då.. ifall du inte menade något illa med de
ajja tack
FAN va sne jag blir när allting jag skriver försvinner =/
aja…första killen, jimmie: har även jag lite svårt att höra vad du säger. men tycker du hade skönt flow. man har den dialekt man har liksom. har inte så mycket konstruktiv kritik att ge dig. fortsätt att köra… skriv texter, öva på känsla osv. så kommer du utvecklas : )
emil , blev positivt överraskad måste jag säga… bättre flow, bättre taktkänsla… mer glöd i rappen i den här låten. du har utvecklats… och jag tyckte nästan att det lät bra ;) fortsätt såhär...öva flow, inlevelse och skriv texter så kommer snart min öronorgasm ska du se. haha.
NU grabbar, texten... den var inte jättedålig, men den säger mig inte heller någonting. en riktigt bra låttext berör. den får en att minnas specifika händelser i ens liv som man aldrig glömmer. på så sätt får textförfattaren även låten att ge ett oförglömligt intryck på lyssnaren, även om musiken i sig inte nödvändigtvis är vad man annars skulle kalla sin favoritmusik. (hängde ni med där?) kan man relatera till det så får man en speciell känsla för låten. men det är bara att skriva, skriva, skriva :D
/mira
sen undrar jag stashie... vad tror du ger bäst resultat?
1. att man talar om att det någon gjort låter illa och att de kan fundera på varför? 2. att berätta för dem vad som är dåligt och säger vad de kan göra bättre så att det kanske blir något bra i slutändan.
tack så jättemycket mira :) uppskattas vääääääääldigt mycket de vet du ;D. fridens
Ner med denna? :|, ni suger ju kuk , eller hur emil? :D Flippa bara mannen , och det vet du :)
haha, vi bor på landet!
tack alla... speciellt mira_87
mira_87 F20 > Då berättar jag bara vad
jag tycker låter illa. Det är bättre att analysera själv.
Over n out
Jaha ?
Låter soft, du blir bättre å bättre Emil :D. Big-J va också bra.
Planet 80!