kan slänga upp texten också:
Mert (jag): shit, alla bara tjatar, måste sköta ditt liv // men jag skiterii, måste utöka min tid // klart att jag måste, men jag gör det på mitt sätt // jag gör det på mitt sätt, jag försöker leva fett // men hur fett kan man leva, när cashen försvinner // när pengar är ett hinder, när starksprit kallas tinner// i mitt område, här nere i skåne // letar alla cash, men det är inte jag som får det // jag har nära till spriten, jag har nära till malmö // nära till danmark där jag dricker mig halvdöd // nära till en parkbänk där jag dricker en kall öl // nära på att däcka, jag känner mig chanslös // ett liv utan livet, jag förlitar mig på spriten// ett liv ej namngivet, jag fördriver bara tiden // går fram och tillbaka samma steg varje dag// när ska livet starta, när ska samhället bli bra//
Banny Löv: Jag lever utan cash mannen klart att jag vill jobba // Vill ha en massa grejer men jag ser vad de kostar // Så hoppet de går ner som monica på clinton // Tjännar lite pengar men ingen fast inkomst // Ta mig i kragen o ge mig ett klädhäng // Hjälp mig på vägen ditt jag inte är än // Från brotten o tjorvet där jag e säker // Men soc ger mig avslag säger ha en bra dag // Jag tuggar vidare som livet vore barnmat // Upp me en hand om du vet va som gäller // Kämpa för din grej de e då som de händer // Som när man knyter näven man vet att de smäller // Nu skålar hela gänget för att livet e livet // Allting e skit men de löser sig med tiden // Så upp me en hand o skrik om du vill nått // Lyssna på kämpar o kämpa för hiphop //
-^-
Jaha ?
|