Vincent E. L. (fka Fleppo II) - Crazy Talk
Goddagens, gott folk. Goddagens, ont folk också. Nu, efter en lång period av manusförfattande, har jag äntligen skärpt mig och gjort en ny låt. Med rap och allt, tänka sig. Helt osammanhängande, men vad fan kan man vänta sig av nån som får guldfiskar att verka fokuserade? Nåväl. Beat, text, rap och hela faderullan av mig, Vincent E. L. Lyssna, kommentera, kritisera, klaga, gör vad fan ni vill. Låten finns på Myspace och Soundclick . Ha en smakfull tonfisk. / Vincent.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fan vilken vild låt! riktigt ballt när du ligger i toner... falsk fleppo sång är perfekt två på natten.. riktigt phat shit
http://www.myspace.com/akinonline
å du ligger tokigt schysst med trummorna när du drar din bounce upptäckte jag nu... säkert
http://www.myspace.com/akinonline
du är och kommer alltid vara en av dem grymmaste på whoa! Sitter fortfarande och lyssnar på dina dissar mot Paraplu. =)
Tackor och bockar! Henka: Det är någonting fel på dig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Galet, gillar den annorlunda stilen på låten.
Tack! Och så texten... Hi. (Hi hi hi!) I am Vincent E. L. (I am Vincent E. L.!) And I am a ticking bomb. (I'm a bomb tick tock!) And I am about to go off... (I'm about to go off...) ...on a tangent! I don't deserve any hype? Fine, but you're worse than the type who upon seeing commercials for diapers needs personal wipes. I'm the modern version of Christ: A skinny pacifist with crappy wrists who spreads incongruous words and then dies. Mostly bad proverbs and disguised nursery rhymes. Personalized, that is to say I curse all the time and spit verses of violence although I'm perfectly nice. I'ts not my fault you people are thirsting for lies. I get on a wide stage made up in whiteface throwing rhymes in your face instead of pieplates. You can sell your soul for some nice tapes or just add my band page on Myspace. For christ's sakes, I've been doing this since the ice age. But only on fridays, so that's why I'm not as good as I should be, but interestingly enough my evil half is way better than the good me. I'm getting sick of hyper-defensive piss MC's whose only trick is hyping themselves and dissing me. "You're a lame geek who makes horrible rap!" Yup, that I am. You got a problem with that? "How'd you like a motherfucking saw in your back?" Uh... sorry, I'm drawing a blank. It's probably best you start barring your trap if you're planning on leaving with your marbles intact. Ref (x2): I'm rude and vicious, I'll force you to do the dishes. My food's nutricious, my body too bootylicious for my own good. I prolly should move to Hollywood and live a life that's jolly good, but that's crazy. This ain't an arms race, it's the motherfucking dark age. You'll wanna part ways with that arseface before your once attractive wife cometh back to life, starts to sacrifice dogs and cats and mice and cause mass hysteria. Music playing louder than Disaster Area. You may think she's creepy, but my ass is scarier. Don't think so? Wait 'til I ask to marry ya in the ancient tongue of Minaean. I don't care what bed to lay in as long as you're paying. I don't even know what you're talking about 'cause you're walking about with a sock in your mouth and I can't understand a single word of what you're saying. But if I'm making you ill at ease... Good. That's why I'm making these killer beats, writing these trilogies, villainously filling these facilities with people with superhuman abilities. I don't care about your cadillacs. I'm getting cattorax from having laugh attacks while eating crackerjacks. You want a bag of snacks? Just go ahead and stuff yourself until your bladder cracks. By happenstance I also deal in purple fanny packs. No value added tax. If you don't like it go to Halifax, buy a soprano sax, start playing the blues and while you're laying a noose I'll just hit you with a battle axe. (Ref x4)
Lyricist
2007-12-22 14:04
Like it ölöt ! Coolt fulsnyggt beat Kul text, snygg ref. clean flyt. Mixxningen var riktigt clean, gillar den skarpt. du får 6 stortår av 7 möjliga ! keep up the good work, vi hookar på en låt snart peace !
"Better to write for yourself and have no public, than to write for the public and have no self"
Tack. Jäpp. Jag gräver igenom mina drivor av beats efter nåt att utveckla. Vi bör försöka få nåt gjort innan nyår.
Nu har tråden gått och blivit osynlig. Mystiskt.
Äntligen! Så jag har väntat på en ny låt med dig! Jag är lika galen som Henka med tanke på att även jag sitter och lyssnar på dina gamla låtar fortfarande! Skulle vara trevligt att få en "Do over" på Inner Conversation faktist!
www.myspace.com/avmmusic
Shh! ;)
Haha! Så vi har lagt det bakom oss?
www.myspace.com/avmmusic
Producent
2007-12-22 19:08
Galet! Jag säger inget annat!
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold
Varför inte? Säger du annat så kanske tråden håller sig på första sidan lite längre;)
Låt oss för uppnings skull säga att jag kom på att låten var bra igen och var tvungen att upplysa alla om det!
www.myspace.com/avmmusic
NICE LÅT FFS :D denna diggades ;) låter lite som en Wierd Al Yankovic låt, och Wierd al är bra o det är du med :) fortsätt med det du gör ;) :D
dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz
Musiken är fenomenal och texten är skitnice. Det enda som stör mig är att du överdrivit lite väl i distningen på verserna. Det kunde du gott tona ner, eller ta bort, vilket som. Det är lite irriterande iaf. Upp!
Jag hade gärna låtit bli att dista, men när jag försökte mixa blev det bara mer och mer "aj mina öron"-ljud så det enda jag kunde göra var att lägga en dist på hela skiten och låtsas att det var meningen. Jag är kass på att mixa och Adobe Audition har en tendens att driva mig till vansinne.
Skaffa Cubase då!:)
www.myspace.com/avmmusic
Lättare sagt än gjort när ens dator vägrar köra cubase. Men jag ska skaffa ny dator inom snar framtid.
Ärligt, helt jävla ärligt: var nog det bästa jag hört inom "svensk hiphop" på jag vet inte hur länge.. En stor tumme upp (klipper av ena tumspetsen, limmar fast ovanpå den andra, såja)
Nice... gillar känslan! Keep on doin it!
Tackar tackar tackar tackar. Ska försöka fortsätta:P
Skivsamlare
2007-12-24 13:07
Gillar dina grejor, ska lyssna såfort släkten gittat, så denna kommentar är egentligen useless men uppar upp tråden lite. Fleppo.
http://www.soundcloud.com/adamkross
Tungt, men ändå inget jag skulle digga!
Om man är sugen på någonting, sen blir man inte sugen längre. Är man avsugen då ?:S
Uppåt, kanske.
Nähäpp, sov på det då.
Nej nu får ni allt ta och vakna.
Alltid sjukt tungt från dig, och detta va inget undantag! Riktigt fet låt, jävligt originell!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
cool rapp.. men inget jag lyssnar på main!!
Tack för att du tog dig tid iaf:)
det här är bra... nuff said
krrrrrrrra
Tacktack.
Hostharkelharkelupp.
Nu ska jag äta frukost.
hehe nu så, jag tror jag skulle digga det här mkt mer packad alltså... Ska kanske testlyssna me dlite lösningsmedel... men tycker ditt flow o utal är mkt bättre än när jag hörde dig sisst, diggar mixningen också, e väl mest att texten inte känns "seriös" osv som gör att jag inte känner det(OT förstår dock inte hur du tycker att min mixning skulle göra texten mer svårbegriplig än denna hehe) Pejs
Beklagar att du känner att du behöver förgifta dig för att avnjuta min musik - det är verkligen inte tanken. Nåväl. Det är väl sånt man får ta. Uppar denna, just for the halibut.
Jag dör av kärleksorgasmer pga. beatet. That is; beatet är helt fenomenalt bra. Texten är weird som fan, men det är den där stilen bara du skriver. Soft grej, personlig stil. Du bouncar galet där också. Disten är jobbig, men annars är låten helt fantastiskt, men det tror jag jag sagt förr. Keep it up!
www.soundcloud.com/whateverist www.paradigmskifte.se
Tack:)