Edda - Minns du den dagen? (Sång & Rap)

Vår Hiphop - Audio & Video

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Detta var bra, precis som folk säger.
Låtar som skrivs ifrån egna upplevelser och sanna händelser blir oftast bättre!
Lugn & skön låt på ett bra beat, bra jobbat keep it up!
jag droppar bomber som hitler

Den här låten var riktigt bra måste jag säga ! Grymt Edda !!!

they say hiphop was born in the bronx but the bronx was born in sweden!

www.fillson.blogg.se
alltså, jag vill itne vara den som är negativ!

MEN!

Edda varför är han populär? han som sångare eller rappare är inte särskilt bra, en BRA lyriker, JA men de andra nej!
www.samyprod.com
Rappare

2008-01-06 19:28
Användaren är inloggad Samy05 X19:
Hans lyric är bra som du sa.

Men... Han är en duktig rappare också. Hur han utför texten på beatet är grymt gjort.
Vissligen kanske inte sången är allt för högklassig, men han gör även det dugligt, beatvalet är oxå väldigt bra! Det finns inte allt för mycket att klaga på, och han är väl populär för att folk gillar låten?
Så puttinuttigt.. MEN DET ÄR FEEEEEL!
Entertainment P15

Tack för utförliga åsikter!
Det du säger om ordet hårt.. Det har nog med min dialekt att göra.. ;)

Samy05
Alla har rätt till en åsikt... Och jag får tacka om du tycker att jag är en duktig "lyriker"..
Som sångare har jag ingen erfarenhet  så där kan jag inte motsäga dig.. ;)
Dock anser jag liksom de flesta här att jag kan rappa bra...
Och just därför blev jag lite nyfiken på dina skills bakom micken eftersom du hade de åsikterna du hade!
Så jag bestämde mig för att  kika in på din hemsida och laddade ner "snön som faller ner"...
Och blev förvånad att du kan hävda att en rappare inte är särskillt bra när du enligt mig har några år kvar tills du lägger det ens okey...
Men heey det kanske bara är mina åsikter, men som sagt, alla har rätt till en åsikt! ;)

Till er andra...  Alot of love! ;)

/ Edda

www.eddaonline.se
utan tvekan bland dem bästa texter jag sett här whoa.. fett upp för denna.. inlevelsen är inte av denna jord... fett med propps till dig för denna!!!!!

keep it up
Kalliistudios©
2:avåningen
Tack ska ni ha.. Det värmer verkligen! ;)
www.eddaonline.se
Rapdude X18
Såg att du kommenterat även i lyricismforumet på denna...
Synd bara att tråden inte varade så länge där.. :P
www.eddaonline.se
Upp!
www.eddaonline.se
sjukt fin låt.. allt är klokrent med den, slänger in den på mp3n ^^
Edda P21
Måste rätta dig ang det där med samy05...
Det jag läste av honom var reko kritik... en åsikt.
hurvidare bra mc man är själv, befogar inte
hur mycket åsikter man får ha.

förövrigt håller jag inte med honom ang låten iaf, den spelas frekvent.

//Bless
Edda P21 - Du har självklart rätt till en åsikt om min musik, vad du anser osv. Jag sa endast vad jag tyckte, jag anser att ditt flow inte är på en acceptabel nivå, mixningen är inte skön någonstans! Men däremot är du en bra lyriker, men hey, de e bara en åsikt?, alla kan inte gilla allt, då vore livet jävligt knasigt! Jag har inte bett om någon kritik här så du borde inte hänvisa till mina låtar, oavsett om jag va lika bra som eminem eller mangemannen har ja väl rätt till en åsikt oavsett hur bra/dålig den är, för hade jag skrivit "så jävla bra låt" så hade du sagt "tack" och absolut inte sneglat in på hemsidan!

Peace!
www.samyprod.com
oj! haha jag ska nog inte lägga mig i mer;P
Det är ju bra kvalite på låten. Helt okey låt. inget jag kommer lyssna på igen, men ändå håller den högre klass än dom flesta låtarna i audiot. Keep it up

Samy05 X19 & PROCLAIMER

Det enda jag menar är att det skulle kännas knas för mig att skriva till en bättre rappare att han är en dålig rappare...
sen om man inte gillar låten han gjort, så är det självklart att det är upp till var och en..:)
Men heey det är kanske bara så för mig...

One love / Edda
www.eddaonline.se
Edda P21 - Nu känns det ju inte konstigt eftersom jag anser jag har ett mer avancerat flow och håller en högre standard än dej!
www.samyprod.com
ditt flow har jag svårt för i denna låt har hört andra där det låter betydligt bättre. men du har bra inlevelse i denna och får fram ett budskap =)
du är lika värd som bubblorna i min spottloska
Samy05
Ok ok.. Vi säger så, du har rätt och jag har fel...
Låt folk få fortsätta skriva va dom tycker och vill du fortsätta tjata om saker som inte rör låten hänvisar jag dig till min gbok... Var vänlig och respektera detta nu!

npr
Tack ska du ha mannen! ;)
www.eddaonline.se
Samy05 X19

Du håller lägre standard, men du kickar också ganska aight...

Edda P21

om du läägger det från den synvinkeln, förstår jag varför du svara så... själv tänker jag helt annorlunda gällande det där
PROCLAIMER 

Alla ser vi det från olika synvinklar, så det känns som om vi lägger det åt sidan och är glada med dom som gillar och är ledsna med dom som hatar.. ;)
Och duuu... Att du inte hänger på KevinK som ska ner till borås och kicka och festa med mig snart.. ;)

One love / Edda
www.eddaonline.se
Edda P21

Sure thing... det är ju ändå åsikter man söker genom å publicera tracks(bro som dåliga, stort sett)
ye får hooka med honom å snacka lite=) vore soft:)

//Bless
Absolut!!!

Langa lite fler åsikter nu gott folk!!

alot of love!!
www.eddaonline.se

Edda P21 - Ska lämna tråden efter mitt meddelande, förstår inte hur du resonerar alltså, "du har rätt och jag har fel", finns inget rätt och fel i konversationen, för att kunna diskutera måste man ha två åsikter!

Det jag inte får att gå ihop är det att du la upp din låt och eftersom du laddade upp låten på whoa antar jag att du söker efter kommentarer och då kan du heller inte räkna med endast bra så när någon kommer in i tråden och säger att du är en bra lyriker och inte tycker du är en bra rappare så letar du reda på hans låtar och ser om han är bättre eller sämre! Lite komiskt är det faktiskt, du kan ju inte på fullaste allvar inte tänka att om man inte kan rappa bättre ska man inte kritisera en bättre rappare, då kan íngen kommentera förutom bra respons, finns ganska många på whoa som endast lyssnar och jag lovar att en ganska stor procentdel inte kan rappa, då är det samma sak att säga att dom inte kan kommentera ditt sätt att leverera eftersom dom själva inte kan rappa!

Men om du mot förmodan tyckte jag var otydlig eller något sånt så kanske jag kan hjälpa dej på traven,

det är en sann berätellse som gör låten lite mer spännande, texten är bra om man ser överlag, som jag sa en duktig lyriker, sången är småfalsk och rappen tycker jag inte ligger tight. Tycker att det låter som om du har lagt 10 olika spår, ett spår för varje bar osv. Sedan är flowet alldeles för ointressant, händer ingenting. Tråkigt beat och din dialket och röst digga jag inte!

Det jag påpekade i mitt första inlägg var allmänt till whoa folket, en ganska simpel fråga! Du KAN rappa men du har inte direkt något extra, en vanlig whoa - kid som är på whoa standard och jag säger inte att jag är annorlunda, de hör inte hemma! Men förstår fortfarande inte vad folk ser i dig som artist, det dära lilla extra tycker jag saknas för att du ska vara så hypad som du är!

punkt!

www.samyprod.com

Förstod att du inte skulle kunna respektera min önskan...
Men du finner ett sött svar i din gbok nu.. Så håll dig borta från tråden om du inte har något vettigt att tillföra....

www.eddaonline.se
Lay off his back vafan... och sluta kalla er bitterhet för konstruktiv kritik.
Maketo__
Håll dig till låten... Ditt första inlägg hade räckt..
Men tack för din tid!

Ett tillägg här till alla som inte förstår riktigt!

Jag är endast intresserad av åsikter/kritik som rör just denna låten...
Det handlar inte om att jag inte kan ta åsikter som rör min låt... Ni får gärna totalsåga den och skriva att det är det sämsta ever...
Men var vänlig och ta hänsyn till att bara för man gör ett släpp på whoa så vill man inte veta hur man är som person eller rappare eller artist eller vad ni än kallar det...
Annars hade min tråd vart skriven i Emceeing och rubriken hade lydit..
"vad tycker ni om mig som rappare/person/artist..?"

Men fortsätt gärna lämna era åsikter om LÅTEN. Och ett stort tack till er som greppat det redan! ;)
www.eddaonline.se
najsnajs! fin låt!

Tack så mycket! :)
www.eddaonline.se
Lite fler åsikter nu då!
www.eddaonline.se
samplingen e alldeles för känd, känns inte originell tyvärr. sången kan ja inte ge kritik på eftersom jag inte har nån aning om hur man sjunger =)
det verkar som att slutet av varje rad ligger på fel betoning. det gäller nästan varenda rad i verserna. fixa det så, så låter det inte så enformigt. annars var texten ju bra självklart. dubsen ligger faktiskt galet otight, du kunde lagt ner lite mer tid på dem så skulle låten bli cirka 20-30 procent bättre.
låter bra detta Edda. här kommer din röst och ditt "avslappnade delivery" väl till pass.

jag gillar!

1
Detta är min forumsignatur
P-Lex
Kul att du gillar baby!

aZZ_eM
ok ok.. Jag ska träna mera..

Tack till er båda!
www.eddaonline.se
Uppland!
www.eddaonline.se
S*tan vilken bra låt! riktigt bra/fin text och ett härligt beat. Fortsätt så;D

M!ck3 P16

Tack så mycket! ;) Det värmer..
Foe shoe! ;)
www.eddaonline.se
den var riktigt rikigt fin och texten är helt underbar! och refrängen är också riktigt bra =)
Tack så mycket.. Det värmer :D
www.eddaonline.se
Kom igen då.. Lite fler åsikter så vi orkar oss över 100 iaf.. ;)

www.eddaonline.se
uppp!!
www.eddaonline.se
ingen mer än jag vaken såhär sent?
www.eddaonline.se
satan vad fin den är, får rysningar hela tiden. In i mp3n och där kommer den ligga länge!
bla.
hedde!

Taack, kul att den kan beröra fler än bara mig och henne! ;)
www.eddaonline.se

tummarna upp! bra gjort Edda

AweloN

Tack ska du ha! :D

Frågan är vem som blir nr 100 ?

www.eddaonline.se
Jag är
jag!
hypernervikotsiska diafragmakontravibrationer !
eller förlåt, jag är ju nr 1. hehehehehehehe!
hypernervikotsiska diafragmakontravibrationer !
Riktigt skön låt. Några små fel men det vägs upp av budskapet i låten känns!

Nu till ett problem... va fan e piano samplingen i från? känner igen den som fan men kan inte komma på vart jag har hört den.
www.swewave.com

hahaha va girigt av proclaimer där du rökmokare.. :P

Trubbel.. tack för dina åsikter, slingan vet jag inte vart den kommer ifrån tyvärr :s
www.eddaonline.se