I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Entertainment - Du är kall som is (Smakprov från 'nettpläjjen')

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-01-13 16:20

Entertainment - Du är kall som is (Smakprov från 'nettpläjjen')

Som sagt, jag håller på med en netplay, och så hittade jag ett beat och skrev en vers igår kväll så gjorde jag två till idag, vet inte riktigt om det blev bra, det ända jag vet är att mixen är keff...

Lyssna, hata, älska, kommentera.

Kommentera exakt allt, rösten, kvalitén, texten, rimmen, "flowet".. Fast mixningen är jävligt keff så den kan ni låta bli att nämna..

Länkjävel hittar du inte här....
Men här -> http://www.speedyshare.com/232468930.html

Dra åt helvete!

2008-01-13 16:22

Text för döva:

du är kall som is för mig jag brinner inte för dig
så knip igen käften och snälla sluta stör mig
jävla fjortis,  jag vet att jag är sexig
jag vet att jag är snygg så fuck you, baby
du raggar på mig hela tiden utan att lyckas
jag är van nu så jag har slutat att lyssna
på ditt skitsnack, det du säger är inte viktigt
om jag skulle le till dig så är det inte riktigt
du är säkert söt och så, men det är så här
jag hatar fjortisar som tror att dom är kär
så försvinn ifrån min syn din äckliga hora
jag skulle hellre ragga på din läskiga morsa
jag är hela din värld och jag vet det
men med ditt beteende har du gjort ett stort snesteg
jag pallar inte ditt tomma snack, ditt dumma fnask
men okej, du får ett hångel för en hundralapp

du har raggat på mig länge nu, utan resultat
försvin ifrån min syn och det är bäst du sätter fart
du är säkert en fin person... "what?"
men snälla lilla fröken, ta inte ton
jag är less på kåta ungar utan IQ
försvinn härifrån, jag börjar bli skitsur
jag vill inte ha ett luder som är hjärndöd
så jag petar dig med ett järnrör så du blir enögd
jag kommer inte ställa upp på att klämma bröst
och dina kärleksbrev har jag eldat upp
inse faktum, jag kommer aldrig älska dig
du är vidrig, så gå hem och tvätta dig
snälla kan du sluta ge mig kärleksbrev
jag ger dig pengar om du lämnar mig ifred
du är skit så du ska få skit tillbaks
jag skulle inte knulla dig om jag så fick betalt

för det första: så är du för ful för mig
för det andra så kommer jag snart och skjuter dig
det ända du förtjänar är ett jävla pannskott
men jag visar sympati och begraver dig i ett sandslott
fuck off, hoe, jag pallar inte med dig
fuck you, bitch, jag pallar knappt att se dig
jag får blommor varje dag så jag blir lite smickrad
jag får komplimanger men du kommer inte lyckas..-
att få mig, för jag är för bra för fjortisfans
jag hatar dig mest av allt så dra fort iväg
du kommer aldrig kunna komma in i mina brallor
jag skulle hellre vara tillsammans med din farmor
du är skitfin, men jag ljuger för dig
så jag tar en fick kniv och avslutar ditt liv
du hörde vad jag sa, mitt beslut det kvarstår
för du är mig hack i hälarna precis som skavsår

Dra åt helvete!

2008-01-13 16:28
kommer netplayen innehålla sånt här ?
mhm

2008-01-13 16:30

Antagligen, det kommer inte vara så "super" seriöst, jag hade tänkt mig att dra ihop en kort netplay med så gott som bara solo låtar för jag aldrig gjort någon netplay förut, bara gästat:P Men Jag och Showcase kommer göra en seriös netplay med sångerska och många gäster så fort han får fingrarna ur arslet och orkar spela in.

Dra åt helvete!

2008-01-13 16:33
Och nej, jag är inte så jävla bra som alla tycker att folk ska vara, men jag försöker och tycker det är kul, det är väl antagligen huvudsaken?...
Dra åt helvete!

2008-01-13 16:45
håller med enter där faktiskt ;)
dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz

2008-01-13 16:46
Men du kommenterade inte det jag bad om att du skulle kommentera >:(
Dra åt helvete!

2008-01-13 16:58
Haha, du fick till en del schyssta punches, vissa små flowmissar men dom lät enkla att ordna till, fixa det och kanske prova ha lite ljusare röst? Om det är din vanliga röst så kanske prova pitcha ner lite, lite tråkigt tonläge på den här sortens låt you know.

Keep it up!
www.FREEBEATS.SE - Uppe igen!

2008-01-13 17:01
Hehe, men jag brukar jämt ha det där tonläget, tycker det låter skönt för jag hatar min ljusa röst, men tack för lite positiv kritik!
Dra åt helvete!

2008-01-13 17:02
ok texten: var så där du skriver bättre på lyricism ;) röst o quality=nice, rimmen var så där, men flowet var bra ;) och för att jävlas så nämner jag mixningen oxxå, den blev ganska bra ;) hah^^
dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz

2008-01-13 17:08

Visst, det låter soft och lite laid back med den mörka rösten men då tappas endel inlevelse eftersom du inte kan gå upp i ton (eller särskilt mycket lägre) när det behövs. Jag brukade själv rappa med väldigt mörk röst innan jag märkte att det blev mycket sämre inlevelse (för mig, kanske för dig också?), öva på att rappa i lite ljusare röstläge, jag har själv fått kritik om det.

Jag brukade sitta ner när jag rappade och då blir det lite sådär, fick kritik om det, en snubbe som typ hörde att jag satt ner. Sitter du? Ställ dig upp isf

2008-01-13 17:15
Nej, jag står upp och rappar, men jag slappnar av i typ halsmusklerna:S Så då blir den mer mörk och avslappnad. Anledningen till att jag gör så är väl för att jag hade världens pip röst för ett år sen och tycker det är mycket skönare när jag kan få till en mörk röst, men tack för tipset, jag kanske drar ihop något snabbt och rappar ljusare och låter dig höra :) Pejs
Dra åt helvete!

2008-01-13 17:39
16 som laddat och typ 2 pers som kommenterat... Alltid ska folk vara snåla mot folk med lite mindre skicklighet och ingen fame.. -.-
Dra åt helvete!

2008-01-13 17:43
Det låter ganska dött om jag säger så.. Inte mycket till inlevelse, går att jobba mycket..
En bra början iaf.

Du har rätt om att det är viktigast att du tycker det är kul, men det påverkar inte att andra tycker att du är bra =P Om du förstår =)

2008-01-13 17:56
Prova att ösa lite på micen så kommer de bli minst 10 gånger bättre! De låter lite som du ba snacka fram texten i den här, lite hackigt på vissa ställen men de kan du fixa till! :) "för du är mig hack i hälarna precis som skavsår" hahaha den va tung!!!!!! :)
Konse''

2008-01-13 17:58
Japp, jag vet att jag inte är så bra, men jag testar och försöker, och tycker det är skit roligt att skapa musik, lär väl vara ännu roligare om folk kan gilla den också! Haha, pejs
Dra åt helvete!

2008-01-13 17:59

Tackar Konsekvens, den rad var egentligen gammal, skrev den för typ... 3 månader sen?:S Men tyckte att den passade in i den här texten, och den var ju snabbt inspelad och så, och jag MÅSTE göra något åt slutet, ekot och adsen låter kefft i "skavsår"...

Dra åt helvete!

2008-01-13 18:03
Följde Douglas's tips och testade köra med ljusare röst och försökte ösa i lite mer i en vers, inga ads eller något, snabbt inspelad bara för test och här kan du lyssna på det:)

http://www.speedyshare.com/401621837.html
Dra åt helvete!

2008-01-13 19:33
Här tar jag i för kung och fosterland och rappar med en ljusare stämma som JAG hatar och så kommenterar ingen det -.- snålt...
Dra åt helvete!

2008-01-13 22:20

Kaa, det lät bättre. Mer inlevelse, mitt tips till dig är att försöka betona vissa ord, växla mellan tonlägen för att få det slagkraftigare om du förstår..

spela in den seriös nu, det kan bli bra

2008-01-14 15:22
Jag ska försöka göra om låten senare och försöka få in mer inlevelse och lägga ner lite mer själ i rappen, tack för tipsen, hoppas det bli bättre :)
Dra åt helvete!

2008-01-14 15:52
utjatad instrumental! fyfan
Jag menar du har lika bra flow som Mange schmidt!

2008-01-14 17:32
Är det?... Har aldrig hört någon flippa på det beatet förut..
Dra åt helvete!

2008-01-14 19:38

kanske är därför!
Jag menar du har lika bra flow som Mange schmidt!

2008-01-14 20:59
Har ett annat på Whoa från 06 någon gång.
Dra åt helvete!