Chai - Call Me The King (video)

Vår Hiphop - Audio & Video

Chai - Call Me The King (video)

Yes, yes ya'll! Testade Phonografics nya video-kamera genom att spela in en musikvideo till "Call Me The King" som jag släppte här för några månader sedan.
Han satte sig sedan och editerade videon i ett par timmar. Resultatet blev bättre än förväntat, i alla fall enligt min personliga åsikt.
Videon finns på min myspace, jag vet att jag kunde slängt upp den direkt här men eftersom jag nyligen stylat till min profil en aning så är det ju lika bra att ni får ta en titt på den också!
Så, spana in och berätta vad ni tycker. Uppskattar om ni ger så konstruktiv kritik som möjligt.

CHAIS MYSPACE
vänsterklicka..

Yours sincerely
Chai

Yeah, you know..
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Moderator

2008-01-29 20:08
Först!
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce

Och checka:http://www.innuce.nu
Moderator

2008-01-29 20:11
Helt okej video faktiskt:)
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce

Och checka:http://www.innuce.nu
helt okey video, men tycker du hade lite fel stil i videon!
men annars bra!
Om man är sugen på någonting, sen blir man inte sugen längre.
Är man avsugen då ?:S
Videon funkar inte ? :S
www.myspace.com/norliekkv
www.myspace.com/kkv
www.klubbkoll.se/blogg/norliekkv
looking good,sounds good! i like it mayn!
www.myspace.com/heshowsmusic

"En gråskala mixtape" Ute snart för nedladdning nära dig!
MANNEN E DU BLOOOOD ?!

fet video!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
rätt bra låt rätt bra video..
det ända ja tyckte va "fult" var när du stog med typ luvan nere vid munnen.

men keep it up boy!
Sleep is the cousin of death
Tack för kommentarerna!

KimV, videon funkar visst. Check again!

Hansomknarkar, nope, jag har bara en röd bandana runt halsen :)
Yeah, you know..
håller med BNB, såg lite knepigt ut

Fet låt!
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

haha aa nu funka det! måste varit knas på mit net asså :P

Men till videon så tkde jag den va skitigt najs asså! Digga som fan :)

Bra jobbat av Mr Phono man med klippandet och klistrandet !

Big Up!

www.myspace.com/norliekkv
www.myspace.com/kkv
www.klubbkoll.se/blogg/norliekkv
Upp! :)
Yeah, you know..
hahaha chai, jag har inga högtalare på datorn men kollade på videon iaf, det ser rätt kul ut när det inte är ljud på, haha :D men fan är den bara 1.44min? :o haha

och bra jobbat av phono the beaver! haha
sitter i skolan ^^ och kollade nyss på din video fet som fan ni har varit duktiga mina söner :) men jag saknade pistoler och stora svarta killar i kostym samt brudar som skakar rumpa men jag ställer upp som frivillig när det kommer till "kille som står i bakgrunden och ser ball ut, OCH DIGGAR..."

peace out :D
du borde hängas...
Jag tyckte videon var fet! folk diggar inte när du har huvan nere över halva ansiktet, men jag tycker endå att det passade in på ngt vis.
tyckte låten var Fet, bra att du har självkänsla mannen ;)
men lättt 8/10 på videon med anledningen att det är alltid samma ställen som rappare gör videos på, alltså det är ju inte samma ställen! men duvet vad jag menar, pröva någonting nytt.. som ingen annan gjort eller iaf så några som möjligt! och 9/10 på låten!
PEEEYZ
Immortal Technique! Thats music Whoa KidZ!
Rappare

2008-01-30 12:08
Tungt mannen =)
http://www.stanislav.nu
Promotor

2008-01-30 13:23

videon var ju inget att hurra för, men låten var soft..

Tack hörni! :)

Som sagt, skulle verkligen uppskatta om kritiken var så konstruktiv som möjligt då det förmodligen skulle resultera i att nästa video blir bättre!
Yeah, you know..
den är rätt så fet. 1
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Promotor

2008-01-30 13:59
1. du är på samma ställen hela tiden..
2. ditt "uppförande" i videon var pinsamt
3. du framstår inte för 5.öre den tuffingen du framställer dig för i låten..
4. editeringen kan väl inte ha tagit mer än en timme?
5. inga effekter, eller ens skön miljö i videon..

jag tror att detta är en typisk video man filmar när man är redigt rastlös en dag, och har precis lärt sig grunderna till ett video-editering program...

du kan få tummen upp för scenerna framför den gula väggen iaf... där du åtminstånde presterade halv-bra...

Rappare

2008-01-30 14:07
Låter som någon ger sig inför att hata din video hah. Det är tufft att hata saker, glöm aldrig det! Cool video, tung video. Beatet inte riktigt min kopp té, men överlag, fett.

Ha det, vi syns i någon skum lada på landsbyggden.
http://www.soundcloud.com/hubler
Thanks guys! :)

Optimistisk,
1. samma ställe hela tiden?
2. föreslår du då hellre att jag bara skulle ha stått still?
3. vänligen återgå till att lyssna på texten, att jag är någon tuffing uttalar jag mig aldrig om.
4. editeringen tog nog mer än 1 timme, notera gärna att varken jag eller Phonografic har någon som helst erfarenhet av editering så vad hade du förväntat dig? :)
5. vad föreslår du att man har för effekter då? :)
Yeah, you know..

Blev smått bekymrad över "du framstår inte för 5.öre den tuffingen du framställer dig för i låten..", då jag fick en obehaglig magkänsla av att allt för många inte lyssnar ordentligt på texten, eller förstår engelska till fullo. Så för att skänka lite ljus postar jag upp texten.
Optimistisk får gärna peka ut var jag säger att jag är en "tuffing" och sedan ge mig en definition av vad han tycker är "tufft". No hard feelings, jag är bara nyfiken min vän :)

Whoa, stop, Cruk is coming through to style the game up,
With the mic cutting suckers in half like a light saber.
On a whole different level, much higher than skyscrapers,
A rap master mind, inside my divine nature.
Came through the game with a name but no gimmicks,
Man, you do not belong here, now watch as I grow! Listen!
Taking over your house, hoes and show business!
But no ass kissing, don’t you put your nose in it!
The game of rap is like the card game of poker,
See I’m the king, and you’re not even in it like the joker!
When I spit, you’re feeling like my rhymes rain on ya,
I disconnect you’re neck player, splat! Game over!
I’m verbally punching, what you bring is handshakes,
Don’t you mess with the Cruk and the facts you can’t change!
The rest of you are tied to the track and I’m the train,
call an ambulance! I just killed half of the rap game!

I smack you fake rappers…
With a impact harder than a hundred plane crashes!
I’m running marathon and you kids play catch up,
but I win and you’ll be at the start line the day after.
I have a dream –I wish that I could mute you all,
brain dead pop rappers and your stupid songs.
Make way, stop  bragging! I’m a shooting star,
exploding in your face like a nuclear bomb… POP!
Watch and listen, learn! I’m on a mission
to spit rap in the mix and you could do too. But missed your turn!
My vocals will be heard in every corner in the world,
ending your career with one rhyme in a single verse!
Rap phenomenon! A star without bling,
yet shining in the dark with the bars that I bring!
I’m kicking out opponents. I’m a God in the ring,
my name is Cruk Minnistar but you can call me the king!

Go for it..

Yeah, you know..
Tycker låter va fet, videon va sådär.
Tycker lite som Optimistisk att det hade vart najs med lite mer variation i videon, med olika miljöer osv

peace
Mr fuck it..
Thanks!

Vi ska se till att ha mer variation nästa gång då :)
Yeah, you know..
Hallå man.
Folks kommentarer angående din "tuffhet" tror jag inte ligger så mycket i texten, utan hur du faktiskt uppför dig i videon. Du börjar med att peka finger, och sen när du står och famlar i blindo med din luva över hela fejan så ser du ut som att du faktiskt playar dig själv.
Detta kände jag tyvärr genomgående, synd; för som du säger är du inte speciellt arrogant textmässigt, dessutom är du ganska tight och vad jag förstått även ödmjuk och down to earth.

Hel soft jobbat :) lycka till ifortsättningen!
http://www.myspace.com/bronkish / www.bronka.se
lite mer fantasi och planering bakom skulle de bli fetare =P
Be kinder than necessary, for everyone you meet is fighting some kind of battle.
Tack fan! :)

Taktsbar-0, förstår hur du menar min vän! Men det jag eggade på var: "du framstår inte för 5.öre den tuffingen du framställer dig för i låten..". Som du ser hänvisar påpekandet till låten och inte videon, därav mitt bekymrande angående ifall folk verkligen lyssnar på texten längre :)
Glad att du gav konstruktiv kritik! Det är som sagt första videon, man lär av sina misstag och förmodligen blir nästa video både mer genomarbetad samt snyggare :)
Yeah, you know..
bra jobbat mayne! ja diggar.

Detta är min forumsignatur
fett fet video! chai är tung . peace
http://www.myspace.com/drawskum
De va inget fel på miljöerna men hade det vart flera och snabbare klippt mellan varje hade det varit roligare att kolla på annars mycket bra video!
 Lundh pund hund sund grund blund
videon var för seg tycker jag, tycker ni skulle ha bytt klipp oftare plus ha filmat fler vinklar och på fler ställen, så man får upp tempot lite.
annars good
www.youtube.com/prendel
typ de jag menade :P
 Lundh pund hund sund grund blund
soft att du visar hooden brorsan haha ;)
fet video, I like

good job Chai & Phono
http://www.norliekkv.se
Tack så mycket hörni, det känns riktigt bra att ni kommer med förslag och åsikter! Tack, verkligen :)
Yeah, you know..
Chai gamle man, låten är superfet :]

Till videon, det har gjort alldeles för många sånna här videos med nästan samma vinkel rakt igenom hela videon, så prova nånting annat, tänk igenom din video ordentligt tills nästa gång :]
cool att folk inte sågar den totalt, har redan börjat skissa på ideér till nästa projekt.. propps till chiggedy för rappen i låten måste sägas i alla fall, den är helgrym! och snyggt agerande också!
Check it.
Catch a vision, Spread the vibe.

glömde att nämna det som var bra i videon haha .P

iallafall, jag gillar din inlevelse och hur du jobbar med armarna och händerna. bra bra =)
videon var inte över fet , men där emot var låten de !
richyrich bitch !
Tycker egentligen inte att orsaken bakom varför "videon inte var över fet" är så konstig. Kom igen, det är nollbudget och amatörverktyg. Är det så orealistisk då varför inte videon blir överfet?

För att utgå från det jag skrev nyligen finns det väl inte så jättemycket att klaga på. Som en del sagt;
Kanske lite effekter. Slowmotion kan vara riktigt häftigt vid rätt tillfälle!
En del fler klipp: Jag lade märke till en hel del miljöbyten vilket är nice enligt min mening! Men det går absolut att utöka. Ofta stog du stilla under inspelningen, varför?
Lite fler karaktärer: hooka upp med lite hårdkokta gangsterkompisar vid nästa inspelning! (lime, *HOST*) Inte för att de extrakaraktärerna behöver sysselsätta sig med någon som är jätte-"hiphop". Kan vara omväxlande att se någon tex spela fotboll, promenera osv.

Annars är det nice! Låten är överfet. Intressant att se ditt kroppsspråk. Aldrig sett det så tydligt!
Nakna träd kastar fåglar åt helvete
Förstår inte varför folk ska klaga på dina moves, eller att du har luvan så långt ner vid en scen. Det ser bra ut, det ser snyggt ut. Du har "delivery" i dina rörelser, så mycket mer än va förmodligen alla i tråden har. Det synns att du ger gärnet och går in för det, även om det är en amatör video som är snabbt gjord. Det ser endå proffsigt ut i mina ögon. tack vare ditt framförande.

Skit i dom som hatar, denna var off the hook.
work some magic
Tack allihopa! It's all love, med så här mycket tips kan ni satsa pengar på att nästa video blir riktigt tung! :D
Yeah, you know..
Jag tror på dig och Din nästa video mannen!
Immortal Technique! Thats music Whoa KidZ!
Graffare

2008-01-31 11:50
ser bra ut chai.. jag tycker dock du kunde gjort video till en annan låt, fast its all good endå. tänk på till nästa gång att börja redigera när du är helt nöjd med all inspelad material du har för då kan inget gå fel =)

one
Skön låt men dumt att släppa en video utan redigeringsskills, det förstör bara, jag gjorde samma sak med min första video. Diggade inte luvan över ansiktet och alla andra typiska hiphop scener, men är trött på dom. Ni skulle tittat igenom denna och släppt en fetare video istället för att släppa första bästa..

Men som sagt, fet låt! Lycka till med andra videos..

//Mathie Bokstavsbarn
http://TackForKaffet.se - Svensk humorpodcast.

Mathie, har sagt det innan och säger det ännu en gång: det är den första videon vi gör, anledningen till att vi släppte den var för att fiska upp tips på vad som ska förbättras och vad mer man kan göra. Det regnar ju inte punktlistor om hur man gör den perfekta musikvideon precis :)
Yeah, you know..
skön stil man!
Ny Användare : ReskOnee
jag diggar. :)
liksom, fet låt, sköna moves och galet snygg kille.
tkr den var soft att kolla på, och bra för att vara den första.
ahh, har inte så mkt mer att komma med än att jag gillare. ^

loove
"jag är också skitgrym på att rappa".
:)
ja tycker de va skitball video ,lite graff ,tyckte de där me luvan  asfräckkkt,thats ya swagga bwoi,nah mean?tyckte den va clean,inga snorungar som står me soft air guns i bakrunden haha ,doc lite snabbare byte o sen spotsen va coola men den enda som var annurlunda från dom andra va typ vid micken :)

feel the heartbeat:D
okay
www.myspace.com/johnlazy
Yeah, you know..