I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Maketo - A Chapter of My Life [netplay]

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-02-09 20:30

Maketo - A Chapter of My Life [netplay]

Personliga Favoriter: 03, 05,06,11,12,16... Dessa är jag stoltast över, antingen över texten lr själva låten, lr över hur jag mixa osv.. på något sätt är jag stolt över dessa låtar!

Länk!!!!

Här är Låtlistan (den har ändrats en hel del på vägen):

01. Intro

02. Window Licker ft. Sinima

03. Bitch

04. Get it

05. Hata Hata ft. Epik

06. Sista Lövet

07. Fly Away ft. Malin

08. With One Touch

09. Act Like You Know

10. I Dont Know

11. Patetiska Jävlar

12. Tankar på Beats

13. A Dream Defered ft. Avion the one

14. Say Goodbye ft. Malin

15. Alone Again

16. Mitt Avskedsbrev

17. Outro

Soon in your Fridge, mofo..

2008-02-10 01:29
ska lyssna kommenterar imorn :)

2008-02-11 15:53
Bokmärke! Lyssnar och kommenterar om 2 veckor när jag kommer hem.
be the change

2008-02-11 19:31
Tankade Hem din Netplay i Morse :) den var as Tight.. Gillade Spec din Låt "Tankar på beats" Big Upp Till Dej Bruush :) peace
Jmkp®oduction || TwooB®oo - Only in You® Speaker @ 2008

2008-02-11 21:04
01. Intro

Yeah, Simpsons!

02. Window Licker ft. Sinima

Helt ok låt! Rätt soft reff.

03. Bitch

Hört den förut och tycker den är skön att lyssna på. Jag orkar inte kommentera om denna låten :P

04. Get it

Jag vet faktist inte riktigt vad jag skall skriva om denna låten :S Den var rörig. Starten på den kändes väldigt rörig och det kändes som om du kunde gjort denna mkt bättre! Men den är för alldel inte dålig :)

05. Hata Hata ft. Epik

Den här var på din favorit lista. Jag antar att det är mixen eller texten? Tyckte flowet saknade kännsla och attityd, du liksom stannade upp mellan raderna och flöt inte på. men helt ok!

06. Sista Lövet

Den här är nog en av mina favoriter på denna Netplay! Tycker den är rätt bra rakt igenom. Tror att jag kommenterat denna tidigare med :P

07. Fly Away ft. Malin

Tycker din engelska var bra i denna låten! förövrigt helt soft låt.

08. With One Touch

Rätt ok. inget som sticker ut mer nån annan :P

09. Act Like You Know

Den här vare drag i :D Soft låt!

10. I Dont Know

Soft låt :) lite speciell reff men helt ok!

11. Patetiska Jävlar

Den här var bra! reffen var tung.

12. Tankar på Beats

Om du skiter i om man tycker att du ligger offbeat så känns det lite onödigt att kommentera :( Speciellt konstruktivt som du vill att man skall göra. heh. aja men bra låt! kännslan var bra i denna!

13. A Dream Defered ft. Avion the one

Det var intresant låt :) den var fan bra med! den blir nog en favoriterna på Netplayen.

14. Say Goodbye ft. Malin

mm den här var bra med. du lägger det bra på detta lugna beat.

15. Alone Again

Wow... Den här var bra! mixen imponerade värkligen. kännslan i rösten och flowet och texten. Det blev nog favoriten.

16. Mitt Avskedsbrev

Den här var helt okej. rätt soft att lyssna på.

17. Outro

Var ett jävligt mysigt outro :D haha fan tror det här blir det messt spelade från din netplay :P

Helheten

Du börjar med ett perfekt intro som får upp kännlan inför netplayen och håller samma sound rakt igenom och går ner lite lungt i slutet med nåra bra tracks och ett dunder mysigt outro! bra netplay!

2008-02-13 15:00
över fet brusan :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-16 01:07
njaaa diggar inte! har väldigt svårt för dig röst! sen så tycker ja du måste utvecklas mer innan du lägger upp en netplay! kämpa på...men detta är inget som sparas!

2008-02-20 14:39
inte haft tid o lyssna igenom allt ordentligt.. men d jag hört tycker jag låter bra! :D bara kriga på! kommer bli gryymt i framtiden!
www.magnusrytterstam.se

2008-02-21 18:54
uuuupp
www.magnusrytterstam.se

2008-02-22 01:37

1.Intro

Haha klockrent fifan, simpsons ftw ! ;D

2.Windows Licka

diggar reffen fett, resten e helt okej, men inget som sticker ut

3.Bitch

Den här e nice :) bra text, bra rapp, mixxen hade kunnat varit bättre, men låten e nice :)

4.Get It

rappen låter bra, men de känns som de e för mkt eko lr nått på addsen så dt låter väldigt ihop smetat, men rappen e nice :)

5.Hata Hata

Här va mixxen skön tkr jag, skön röstläge, lite laidback känsla, men inlevelsen kunde vart bättre

6.Sista Lövet

Den här e fett skön tkr jag mayne :) dock ligger addsen lite högt tkr jag :/

7.Fly Away

Den här är också soft :) skönt röstläge och najs känsla ! texten med :) dock är ja inte så bra på engelska så fattar inte allt ^^

8.With One Touch

Inget jag fastnade för, men den e helt okej

9.Act Like You Know

FET ! Bäst hittils på netplayen :)

10.I Don't Know

Skön känsla ! Den här e skön, mysig reff :)

11.Patetiska Jävlar

Låter najs :) Låter lite som organism 12 i rösten på denna , ta dt som en komplimang :)
Reffen e feeeeeeeeet!

12.Tankar På Beats

Den e najs :) fett skön känsla, en av dom bästa hittils :)

13.A Dream Defered

Fett skön reff ! lite annorlunda, men det låter najs faktist :) skönt röstläge i denna med!

14.Say Goodbye

Skööön den här med :)

15.Alone Again

Denna e skön med fan :) Nog bäst hittils på netplayen, riktigt fet !

16.Mitt Avskedsbrev

Helt okej, fin text mayne, skönt röstläge och inlevelse här med :)

17.Outro

Haha we can use cartman's pig :'D fan najs de här med mayne :)

I helhet en väldigt najs netplay, blev överraskad :) testa att träna på engelska uttalet !
keep it up :) /PMKI

2008-03-06 18:38
01. Intro -

Introt var inget jag diggade speciellt. Fastän jag gillar
Simpson.

02. Window Licker -

Den var ok. Men försök träna på utalet & prestation..

03. Bitch -

Helt ok också. Lite lam engelska & känns som om du inte
vill rappa helt.. Försök slipa till utalet & hur du
rappar den.. Försök få mer inlevelse..

04. Get It -

Den här var faktiskt Fet. Beatet var fresh som fan.

05. Hata Hata -

Den var bara dålig.. Träna på allt..

06. Sista Lövet -

Helt ok, märks att du tänk lite på lyriken. Men lite flowmissar här & var pga att du vill flerstava.
Försök fixa till rösten lite, så den blir behagligare att
lyssna på.. Men som sagt, helt ok.

07. Fly Away -

Samma här som låtarna innan på engelska..

08. With One Touch -

Det där kunde du gjort mycket bättre, beatet var fett med chill. Det skulle du tagit vara på.. Men helt ok.

09. Act Like You Know -

Här flowade du till det bättre än dem andra låtarna faktiskt.. Iallafall till större delen av låten. Helt ok!

10. I Don't Know -

Nee, det var inte bra..

11. Patetiska Jävlar -

En del attityd.. Men var inget jag diggade direkt ändå.

12. Tankar På Beats -

Den var en av de bättre på netplayen. Försök bara hålla flowet bättre..

Har ej tid att lyssna vidare, men slutligen;

Rappa på svenska. Eller du kan rappa på engelska, men isåfall måste du stå framför spegeln och träna, försök hitta ett skönare röstläge.. Sen har du en del flowmissar här & där, och det är inte skönt att lyssna på, försök verkligen att håll flowet, ta bort dom där extra stavelserna om du inte kan ligga on-beat, så låter det mycket bättre iallafall. Nu kanske jag låter väldigt negativ, men det är sånt här som får dig att utvecklas, och inte typ "fett" osv.

Men träna träna träna. Tänk på rösten & flowet.. Och utalet.. Du kan bli något.. Du måste bara lägga ner din själ i det hela.. Droppa inte en netplay, jag skulle hellre sätt dig släppa singelsläpp hela tiden & få kritik på dom & att du tog åt dig så mycket som möjligt av det, för att göra nästa låt ännu fetare..

Keep it up // J-V
be the change

2008-03-06 18:39
Lite för många låtar om ditt ex också.. Tänk på det.. Det lockar inte alltid folk..
be the change

2008-03-07 19:13
Sitter och lyssnar.

Du har gryma beats, hyfsat bra lyrik.

Ganska hemsk engelska, ganska hemskt flow.

Det låter betydligt bättre på svenska.