Whoa Mama 2008 - Finalresultat

Vår Hiphop - Audio & Video

Admin

2008-02-22 17:01

Whoa Mama 2008 - Finalresultat

Då var det klappat och klart för den här tävlingen och grattis till Prendel! Men det var som sagt två bra finalronder där det var mycket jämnt. Kul att tävlingen gick att genomföra utan några större problem. Inte en enda WO. Det måste vara första tävlingen någonsin på whoa? Vi får se om Whoa Mama kommer tillbaka någon gång i framtiden. Annars kan ni i väntan på nästa tävling som blir Tag Team 2008 så kan ni börja fundera på lite stabila team-mates. Men mer info om det vid ett senare tillfälle och tack till alla tävlande, domare och även ni som sagt sitt och följt tävlingen. /Mfs

Coffe vs. Prendel - 0-4

FINALBIDRAGEN

Pris:

Presentkort på 500:- @ Gulan
En gästvers från Toffer
Ett exklusivt beat från Rawmusic Entertainment och IceTail productions

Tävlingens domare:

Mfs – Tidigare chefredaktör för SVU, skribent för dagensskiva.com och frekvent battlare.

Soheil – En riktig räv när det kommer bli battle. Har alltid en åsikt och hävdar den gärna.

Toffer – När han inte gör låtar med Organism 12 träffar han gärna upp din mamma på plattan.

Oracle – Tidigare skribent på streetzone och kingsize. Ett hiphop-orakel helt enkelt.

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Admin

2008-02-22 17:04
Toffer:    

coffe, bra flyt o attityd, kul med lite dissar åt prendel

prendel, bra som vanligt, kul rader, bra refräng,

detta va jämnast hittils, oerhört svårt, men ja säger prendel, helheten va lite bättre.

Soheil:

Coffe: Ganska bra flow, några missar här och var dock. Gillar raderna överlag och deliveryt. Ett bra bidrag överlag. Ditt flow är snäppet vassare än prendels dock och känns inte lika hackigt.

Prendel:  Samma sak här, bra flow överlag med några missar här och var.  Tycker du lägger fler bra rader och har skön attityd igenom bidraget.

Resultat: Jävligt svårt att bestämma vinnaren här faktiskt; tycker ni ligger på exakt samma nivå. Hade jag gått efter flow och delivery skulle jag gett Coffe vinsten, men eftersom tävlingen är så nischad väljer jag att köra på den som lägger bäst rader överlag; Prendel.

Vinnare: Prendel

Admin

2008-02-22 17:07
Oracle:

Coffe

Fattar inget av första intro-raden, men jag kanske har missat nåt? Det börjar annars helt okej, "när din mamma står på vågen så säger den en i taget" var skön. Men sen dröjer tar det en hel minut innan jag ens lyfter på mungipan. Rader som "hon kastar runt en boomerang med ett duschmunstycke, det är enda sättet att lyckas komma runt ryggen" är riktigt played, ärligt alltså, var är fantasin och kreativiteten? Det blir egentligen först när "Purple Pills"-beatet går igång som bidraget blir lite giftigt. Svampmissbruk/pizza-raden var t.ex. rätt så rolig.

Prendel

Gillar inledningen ... lite storytelling-stuket. Raden om hur Coffe fick sitt namn var roligt, även om det kanske inte handlar om mamman så mycket. I övrigt är det rätt så ojämna rader. Vissa tycker jag ger noll effekt medan andra känns bra mycket finurligare, som t.ex. "hon står alltid högst upp på pricerunner.com". Tung! Ett plus till refrängen som ger lite mer tyngd och "hets" åt bidraget. "Sådan mor sådan dotter"-rader träffar alltid rätt, om ni frågar mig. Titanic/Twintowers/Tzunamin-raderna är smålustiga också, här märks det att Prendel ansträngt sig lite extra för att få till det.

Sammanfattat
Både Coffe och Prendel är hyfsade rappare, båda flowar helt okej även om båda har en bit kvar på vägen. Det finns talang här och båda visar att de har glimten i ögat när de verkligen anstränger sig. Kan dock tycka att det är för mycket simpla rader om blygdläppar, fettvalkar osv. Det går att gå hårt åt mammor på andra sätt? Kan tycka att det är synd att ingen vågade utmana sig själv, höja ribban och lägga dissarna på en mognare och mer genomtänkt nivå. Om man ska jämföra de två bidragen så är de ganska snarlika. En del bra punchlines och en del mindre bra. Båda artisterna varierar bakgrunden genom att köra över två beats, vilket är smart, då man lättare lyckas behålla lyssnarnas koncentration. Sett till det totala framförandet så har dock Prendel aningen vassare och fyndigare rader. Det blir avgörande i denna finalrond, så min röst går till Prendel.

Mfs:

En riktigt jämn rond där båda håller hög nivå. Brukar inte gilla refränger när det gäller battle men Prendels del blir inte uttjatad. Skönt med beatvariation i båda bidragen. Båda är lite otydliga på sina ställen men överlag bra artikulation. Men Prendel har lite fyndigare och bättre känsla på låten. Men det är inte med stor marginal. 4-0 visar inte riktigt hur verkligheten ser ut.

Vinnare: Prendel.

härligt tycker själv att prendel lägger de bättre sköna radera och flytter på rätt så bra.. !
oväntat
Jalla idiot systemet stänger snart!
det var jävligt jämnt, diggade coffes som fan. men prendel hade några mördande rader, skulle också lagt min röst på prendel.
Ja, jag är en vitlök.
grattis Prendel :)
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat
själv tycker jag coffe skulle vinna!

pigääääädy haha yeah kul för dig
http://www.myspace.com/sps451
skandal. .
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
WAHAY, grattis prendel!
GRAAAAAAAAAATZ PRENDEL ;)
Ey yo biatch!

gratt prendel,
tycker cooffe hade mycket mer tempo i sin låt.
men domarna har pratat... 

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
prendel var bäst hela tävlingen igenom, kul att han vann.
Aww, trodde det var solklart att Coffe skulle vinna =/ men men, grattis Prendel
ENYCE
Coffe tog en rad från dinmamma.se ställ dig på vågen bla bla bla
Rätt vinnare fan!
fyfan. trode coffe var säker. 4-0 dessutom. skandal som sagt innan i tråden
www.myspace.com/danielbylund

grattis prendel, välförtjänt
PRENDEL WHAT ! :D galen hahahaha
richyrich bitch !
grattis coffelito
-pack you'r bags man, you are a tourist!
ooowh shit vilket misstag, coffe va utan tvekan bättre.. mkt roligare att lyssna på, mer kreativ o roligare rader, jaja whatever
-pack you'r bags man, you are a tourist!
Grattis på dig prendel =)
Prendel mycket värdig vinnare, helt klart bättre!
^-_-^
Du är bäst prendel
HÄRLIGT! :D:D:D
Hur får jag priserna?

tack till domarna och till er andra.
www.youtube.com/prendel
ska det reff i battle, annvänd tiden till knäckande rader istället =/ > domarskandal.

Haha, faktiskt första gången jag tyckt prendel gjort något bra. Eller, det som jag har hört.. Lyssnat på dina bidrag, endel riktigt roliga rader.

Grattis, välförtjänt vinst faktiskt!

höhö, daimkryss raden kom från yo mama, prendel va tung!
coffe var lika fet om inte fetare? tycker han borde vunnit ..
aja strångt av en som är 15/16 år (coffe) att battla sönder prendel P20
grattis som fan prendel
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du
jag har tittat på yo mama 1 gång och jag bajtar aldrig med mening. prommis
www.youtube.com/prendel
välförtjänt!
http://www.herrbitter.blogg.se/
damn! men fan grattis prendel :)
http://www.myspace.com/akinonline
Lol, coffe skulle vunnit, prendel suger enligt mig.
Haha tungt, grattis prendäääl!
mjoo... coffe var skönare tyckte jag.
bla.
bra kämpat coffe, prendel grattis
Nytt Mixtape på gång! Elegant Mixtape
tycker dock att coffe borde ha vunnit detta men men domarna har talat.:s iaf gratz till prendel iaf^^
jag är en rimmande galning med en text i bagaget
placerar knivet emot strupen som en bil i garaget//
nu plockar jag fram repet. vill ni mig något hänger jag i garderoben..
rätt tråkiga båda två, känns liksom som att ni bara rappar igenom texten utan att tänka på inlevelsen... blir liksom ingen feeling, nja grabbar bättre kan ni.. Men min röst går iaf till Prendel för han är söt!
Jag är faran som lurar i natten!
Producent

2008-02-24 22:06
Grattis prendelo
http://www.soundcloud.com/gyllander
mfs hur du säger att det är jämnas hitils men ändå blev det 4-0 :S aja håppade på att akin skulle vinna skiten han var duktig. ajuste ett fett stort tack till mfs och alla som har fixat den hära tävlingen kul att ni fixar såna hära saker :D och till slut GRATTIS PRENDEL! :) fred.
 www.myspace.com/friphmusic
Admin

2008-02-25 15:24
Noper: Jag skrev att 4-0 var missvisande på rondens jämnhet om du läser vad jag skriver. Tack för tacket!

told you guys
krrrrrrrra
aha förlåt läste inte allt ;P
 www.myspace.com/friphmusic
grattis Christian! sa ju att du skulle vinna!
Med en påse över huvet så kan allt funka...
Ett stort tack till dem som gjorde tävlingen möjlig!! :D
^^
Prendel slaktar faktist..
Gangsta Rap Made Me Do It!
www.dinmamma.se
- Din mamma är så fet att när hon stiger upp på en våg för att väga sig, meddelar den "En i taget, tack!'"

- Tråkigt att Coffe drog med gamla skämt i sin text.

Prendel vann rättvist. Reffen var fet.
Skrattade lite då och då haha...

Kul att tävlingen anordnades och tack =)
This Is How We Do
Ja tycker prendel va galet sjuk i denna :) nice.. grattis :P
Tack till er alla, men jag verkar inte få några priser ??
www.youtube.com/prendel