Mathiaz,Medicc,Patten - Våran dunk intro: greppade pennan rivde av ett papper från mitt block och skrev ner alla jävla tankar som jag någonsin har fått körde de på beats o blev musik, kategori hiphop digga det till kicken för hela shittet var ju skitsoft.. vers1: Mathiaz det du lägger låter nice men det jag lägger låter fett och skillnaden på kvaliten är som mellan cd och kasett jag är som hård sten medans ni är som äpplen och vill ni inte bli uppkäkade så håll käften jag lever raplife, du kan kalla mig en rappare eller kolla ner på mig och kalla mig för knarkare för det mesta så har jag baggy jeans och nästan varje dag så röker jag min spliff det är nog hiphop kulturens onda cirkel alla springer runt och yrar, ingen av dom fattar vinklen man måste faktiskt sköta sig och skaffa sig ett jobb inte bara festa och tänka livet e fan soft det var beväpnad tjockis som fick mig att börja skriva och taytay gav mig ideen om att skriva klart en skiva och marke är en insperation efter som vi bor i samma stad vi reppar samma sak och allting kommer sluta bra Vers2: Medicc Nuförtiden har musiken blivit min enda drog och om jag tar fel på talfel eller rappar si och så jag är ingen gangster men får man lov att rappa på endå? för man måste vara något för att kunna släppa en låt men vems tur e det nu att stå framför rampljuset ingen säger vad dom vill för alla andra samtycker men, gör som jag och skriv vad fan du vill få sagt skit i andra dom vill bara kunna sätta dig på plats sätter vitt på svart och tar, inperation från allt för det finns så mycket mer att skriva om än bara knark och vem trodde att vi skulle stå i bås här i dag patten qvick och jag som har varit inne på hiphop ett tag och tänk så blir vi insperationen som gör din text bra att dagdrömma får väl alla göra tills man får ett svar om hur det blir med sin musik och hur de kommer sluta för jag vill inte kretsa runt i samma gamla jävla runta Vers3 : Patten De här e tungt shit, skumt shit, punkigt fett och funkigt. Askan regnar över dig. Arcenciel har brustit. Vi lägger de hela tiden för att få skiten att ligga tight. Gömmer dig i öknen, så knappt ett medium hittar dig. Långsam och våldsam, kontrar med coltar. Spränger skiten inifrån och fyller dig med volfram. Vi hojtar och plockar, chillar med dom flesta. Vi e parasiter i ditt skit, klart dom bästa. För de mesta, ditt virus i din stationära. Kom nu nära, häller på tjära, lär dig skit som vi e lärda. Min kära, tung beat ta det som de kommer. Medicc, Qvick och Patten skapar helvete som atombomber.
Medicc