Lex & Tretton - King Of Kings (session)
okej ni vet hur vi gör det, B-Town teamar upp med Varbergs finest named "Tretton". tretton va i borås i helgen för att spela in en gästvers till Real Talks kommande album-släpp, men givetvis skrev vi även ihop en snabb session som vi tänkte bjuda på här. Vers 1 Lex vers 2 Tretton Jag tog mig friheten att skriva på engelska denna gången, så kommentera gärna hur ja skötte mig med uttal osv Och till sist måste ja propsa upp Tretton, asså killen har mad skills, ja diggar stenhårt, han har inte släppt mycket här på whoa, men piskar upp dom flesta enligt mig i lyrik och delivery! vill ni höra mer så kolla in www.myspace.com/trettonfromlpa ......... holla at ya booooooooi!!http://www.speedyshare.com/721966593.html W W W . R E A L T A L K . S E
Detta är min forumsignatur
Texten till min vers kompis Yeah, Im about to add some heat to this rap game// L E X man you betta reqognize the name// cause Im from Real Talk.. you know we still walk// Im standing right here man so we can start to talk// and i dont care whos the lord of the rings// i serve Jesus..! king of the lords man and lord of the kings// and the sword i swing and outshine "the excalibur"// so if youre "king arthur" at the round table i laugh at ya// cause no king i know is even near God// but people worship human kings, for me thats odd// and whats up with all believe in superhero shit// when the time has come to kill me, you tell me who you with// a madeup cartoon or the Almighty himself?// choose the wrong side and you end up like Proof in D12// what im try to say man is that God is for real// i got no evidence man but thats how i feel// but you dosent like it when i kick religios rhymes// but i insist since we live in dark times// i gotta spit the truth man, you gotta think twice// you cant just role the dice and forget about lies//
låter soft! engelska uttalet kunde vara lite bättre dock:) annars soft
http://www.myspace.com/mowglibeats http://www.myspace.com/otisrap
som sagt, uttalet kunde varit bättre lex, men attityden i din vers är dunderfet! hyfsad text, och ett gulligt beat :) . andra killen har flow.. som fan! fet text också .. fortsätt boys!
haha, vi bor på landet!
P-Lex Håller med om uttalet! det är viktigt om man ska testa på engelska tycker jag.. Fast alla måste ju få chans att bättras på det så fortsätt träna på med den..Attityden var ok,kanske lite för överdrivet..annars var det helt aight!Tretton Ditt flow är okey men låter som du igentligen inte orkar köra sådär som du gör?träna upp lungorna mer;) .inte den bästa texten dock men funkar den med! Keep it up fokes!
Sometimes you win and sometimes you lose!
yea. asså det är rått. hårt rakt av asså! nice.som dom andra har sagt så äre bara utalet som de brister om ni frågar mig. keep doin it o öva uttal!! out
http://www.youtube.com/user/TheMeccaMusic
den var jätte bra
www.OwLaaaN.t83.net aiiigght!!!!
Lex: Wow, är det enda jag kan säga. Det här låter MYCKET bättre än det andra du gjort på engelska, både text- flyt och uttalsmässigt. Men som sagt måste du fortfarande slipa på uttalet. Skön känsla och dugliga rim som skapar en grym låt.Tretton: Också riktigt bra, bra flyt och gillar tempoväxlingarna. Är det du som gjorde bl.a. "Fula Ankungen"? Tycker jag känner igen din röst.
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
aight aight, uttalet ska slipas, no doubt! thanks folket för era kommentarer, kul att de flesta diggar ! nu kör vi.!
Tack för kritiken och kärleken!
Vill också slänga upp min vers! (Var la ja den?)
León P19 Tjenare! Jo, alltså, jag älskar bounce men i andra låtar jag spelat in (bounce alltså)
har jag lagt det i fler tagningar så att jag kunnat artikulera och fokusera bättre.
Detta satte jag i en tagning, ett flertal omtagningar dock, men fortfarande allt i en tagning.
Jag håller fullständigt med om att jag svamlar galet, haha, men det var en sjukt rolig kväll i studion!
N_Jack P16 Kul att du gillade!
Haha, jupp, thats me alright.
Jäkligt gammal låt! Den Vackra Ankungen heter den till och med.
Kul att du la upp, Petter, det här måste vi göra om!
Rappat skitlänge.
Trettons vers: Lite som tillbaka i huset och jag vaknar av ruset känner mig vaken i huvet och vill bara få ut det för jag e den jag e - det är erat problem så ge mig nåt mer - vill ta del av nåt helt jag spelar på scenen och lever för det och vill bara få ut det Lex och Tretton from LPA! Gimme some love jag är en rimmande nörd som brinner just för det ingenting stör mig, jag är fett med bra! Ni kan inte neka att jag är feting ball, för jag ger mitt allt när jag trevar fram i Jesu namn, hör mig! Med bländande rader, jag känner mig galen, sprider det hetaste namnet! Vem eller vad ville argumentera emot den Helige Ande? Ha din åsikt så har jag min, vi kan låta det vara så kom inte och fråga, har ingenting att förklara, oh! Jag droppar det fett och jag knockar det lätt utan att skryta, så du! Kom inte sen med ett "och" eller "men?" Jag har det sjukaste flytet just nu Levererar mitt shit, så ge mig en mick, det är allt jag behöver Ledsen, rappers, vi är bättre men kul att ni försöker Där you have it!
Rappat skitlänge.
denna var sådär lite dåligt utal på engelska men men.. P-Lex du har skyst flow din text är ok ja träna så blir det nog bra :) Tretton: hyfsat flow texten är ganske bra jag gillar faktis låten bra jobbat(Y) pz
www.myspace.com/friphmusic
Producent
2008-03-17 15:03
Lex! : cause Im from Real Talk.. you know we still walk// Im standing right here man so we can start to talk// choose the wrong side and you end up like Proof in D12// Fetaste rader Lex, diggade dom rejält. ^^ Nice!Tretton: Du rappar snabbt, jag gillar det! Men tycker dock att Lex var bättre på denna!
Lil_H..
tycker tretton flyter lite för snabbt för vad han klarar av faktist, but that just me. Helt ok lex, skön attityd
www.myspace.com/naturmusic
tack folket, kul å höra eran åsikt. keep em coming! peeeeys
yeah, fett jobbat grabbar, riktigt tungt. de gillar ja. båda lägger de fett. har inget att klaga på.. Peace.
www.realtalk.se
Inget ljud inkopplat grabbar.. återkommer senare med åsikter =)
jo detta var helt okej. utalet kan jag ej klaga på är själv kasss på engelska hehe men detta låter bra . ha en trevlig kväll
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
thanks kishore82 !! anta, jag väntar med spänning, och btw, kan inte spela fifa nu, e på jobbet :(
Hel soft låt asso, den engelska versen va tung o snubben i andra versen la den fett asso! Peace and keep going man!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tack ska du ha knazzen! fett att du diggar fler tycker man?
skön upp
www.myspace.com/elovbeny
Tack för kärleken grabbar. För er som missat så ligger min vers ovan i tråden. Keep em comin' One
Rappat skitlänge.
okej mm, p-lex :P bra attityd bra flow, man hör vad du säger vilket vissa inte lyckas med när de testar engelska... Jobba på uttalet, vissa ord ska du trolla lite med hit och dit, man behöver inte uttala ett engelskt ord som det står i gramatikboken :) lyssna lite på lite olika artister och försök få in själva uttalet sen äre bara öva på :) ! den andra killen va bra! :p
hoe
Först av allt måste jag säga att jag gillar låten. Detta kanske mildrar slaget när jag totalsågar den. P-lex: NEJ! Man får inte köra på engelska om man inte kan uttalsgrunderna! Såsom varande svensk-engelskt bilingual led mina trumhinnor. Texten var helt ok, men det går inte att leverera på engelska om man inte är tvärsäker på att man kan uttala vartenda ord i språket korrekt!
Tretton: Jag vet att du är min polare, men vad i helvete tänkte du på när du bad mig kritisera den här låten? Du vet vad jag tycker om vissa aspekter av din tro, t.ex. att den inte har i hiphop att göra! Jag älskar dig mayne, men snälla. Som sagt, jag gillade låten. Med ovanstående som undantag.
Ja jilar tjåka katter!
haha Antikrist: vem har sagt att man inte FÅR köra på engelska pga uttalsgrunder? jag citerar mig själv: "Jag tog mig friheten att skriva på engelska denna gången, så kommentera gärna hur ja skötte mig med uttal osv" och visst, du kommenterar mitt uttal precis som jag bad om, men "förbjudet" kanske va lite å ta i? tack ändå dock en fråga till, menar du att kristen tro inte har i hiphop att göra? varför inte?
Antikrist OjOjOj. Hård ord, broder, hårda ord. Jag ska inte tala för Lex, låter honom försvara sig mot angreppet på hans engelska. Kan inte säga annat än i mina öron är det skitsoft. Jag vet att du är min polare. Därför kunde jag inte annat än le när jag läste din kommentar. Dock kunde du faktiskt uttryckt dig mer utförligt och precist när du förklarade hur fel du tyckte det var. Detta var inte lika roligt som dina blogg-inlägg exempelvis. Det här med kristen rap är inget nytt för mig. Men detta var första gången på länge jag hade möjlighet att få börja skriva i hans namn igen. Det var oerhört utvecklande! Men detta låg ju fortfarande på "tung gangster"-nivå.(T-BONE!) Du började kommentaren med "jag gillar låten" men sågar sen min vers för att det är kristen rap.Det är bara för att jag nämner hans namn som du reagerar. Eller har jag fel? Får i i alla fall uppfattningen av att du inte gillar det, bara för att namnet nämns. Och om läget är så, är det aningen trångsynt. Oj, va arg jag låter. Ta inte illa upp, Anti, vi har bara olika åsikter kring tron! Still got love for you. Kul att du lyssnade! En kärlek
Rappat skitlänge.
jag skulle sammanfatta det såhär: Antikrist, du skrev att du gillade låten, men sen sågar du pga den kristna lyriken? så egentligen är det texten du inte gillar men annars va de ok? har ja rätt? inget hat, tycker de e kul att du lyssnade trots att du inte delar våran mening :) love is in da air
Sov inte på denna goddamnit, upp! HÖR LEX SJUNGA PÅ ENGELSKA, MYCKET NÖJE UTLOVAS!
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
P-Lex Gillar det du lägger och mest av allt vill jag säga att jag rådiggar attityden... Inlevelsen är kanon, utalet är sämre... Texten är aiight! tretton nja... imponerade inte på mig.. långt ifrån felfritt flow, men stundtals låter det snyggt... Sen känner jag att din sista rad har toppen relativt nyligen lagt nästan precis lika... "Vi är bättre rappare, men det är kul att ni försöker" skulle inte uppmärksammat det så mycket om det inte var för att du sa det precis likadant som han gjorde, med samma tonläge och allt.. Slump eller ej, det störde mig bara... Fortsätt kicka real talk, jag uppskattar ert budskap! One love / Edda
www.eddaonline.se
kanske va en smygdiss ? haha vad vet jag =) neee tror inte ens tretton lyssnar på toppen och grabbarna så de e nog en slump! tack edda för dina åsikter. 1
Den här va nice :D hoppas man får höra mer låtar med er ihop :)
jadå orre, de får man! vi har redan spelat in en låt till de kommande släppet med Real Talk. :)
whoa, sov inte på denna !!!!
www.realtalk.se
Antikrist P16 : Inte för att jag är kristen eller troende på något sätt alls, men kom med ETT bra argument till varför kristen tro inte har i hiphop att göra?
Till låten.. Har fortf inte lyssnat.. Dåligt jaa, men det är på gång =)
fred och kärlek..
daniel, nu ser du till att fixa ljud! :) lyssna!!
Kul som katten att folket lyssnar, sen kvittar det om dom gillar det eller inte.Edda P21 Jag måste få försvara mig, känner jag. Lex påpekade också detta i studion och jag hade ingen aning. Toppen är väl han som kickar med kaggen och lite så? Har inte hört massor med de rapparna men det jag hört är gott. Det är ju ingen särskilt bra rad och inget att tjafsa om, vill bara göra det klart att det var en ren slump. Massor med kärlek för övrigt!
Rappat skitlänge.
ett sista upp inför spelningen i varberg imorgon kväll!
detta la du lex helskönt :) diggades hårt som vanligt =)
tyngaste låten, många bra gjort av lex keep it up yao // lilla al-fadji
thanks alla!! keep em coming om nån mer vill lyssna =)
sista uppet! hugs....
Antagonisten: Ja, jag har ett argument för att kristen tro inte borde höra hemma i hiphop. Så som varande rabiat motståndare till kristendomen och även hiphopare tar jag illa upp när företrädare för en religion som är oerhört trångsynt, vrångsynt, och i mina ögon rent ondskefull ses som företrädare för en musikgenre som jag är en aktiv del av. Sen kanske inte alla gör det, men jag gör det garanterat. För mig är detta ett väldigt bra argument.
P-Lex:
Jag kanske tog i lite väl mycket när jag skrev att man inte får , men det var bara för att visa hur starkt jag ogillar när någon gör ett halvtaskigt jobb inom språk. Inget hat från den här sidan heller, försöker verkligen droppa snäll kritik, men jag har inte övat på att vara snäll tillräckligt länge. Tretton: Mayne, du flyter finfint, samma sak med P-Lex, men jag tycker bara så illa om det, du nämner inte bara namnet utan även låttiteln anspelar ju tungt på denna i mina ögon fiktiva person. Låten är jävligt bra om man bortser från just den kristna aspekten. Much jävla love, vi får skriva några låtar snart och dra till Vanvett.
Ja jilar tjåka katter!
om nån fortfarande inte har fått höra låten så ligger den nu även på hemsidan www.realtalk.se eller på frizon. holla
www.realtalk.se