I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Maketo - Crackdown.mp3 [Singel från kommande Netplay]

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-03-30 14:48

Maketo - Crackdown.mp3 [Singel från kommande Netplay]

Shoo, nu har jag lagt ner mig i denna låt...

försökt få till alla flowmissar osv.. inlevelsen, röstläget, rimmen... jadu allt jag kunde komma o tänka på.. hoppas den diggas nu bara...

annars är som sagt all kritik välkommen :)

LÄNK!

Soon in your Fridge, mofo..

2008-03-30 14:57
Diggar reffen, faktiskt.. Den satte sig i huvudet, som jag sa, bra jobbat..

Snyggt du har lagt in "heey hooe" typ när det är 4 bars kvar, då blir man taggad till reffen, så snyggt faktiskt..

Nu tror jag faktiskt inte jag hörde en ända direkt flowmiss så? Så det har du tagit åt dig, bra.. Rösten har blivit bättre, men det är bara att fortsätta öva, samma med uttalet, man märker dock att du vill förbättras, keep it that way. Textmässigt har jag inget att klaga på då jag ser en hel del bra rim, och texten var också helt ok.

Men som sagt, fortsätt träna på rösten, utallet och helheten, inlevelsen börjar komma mer & mer också, så det är bara att köra på.. Man märker iallafall att du vill bli något, keep it that way.

// J-V
be the change

2008-03-30 15:12
reffen e fet ! fan bästa du släppt tror ja mayne , låter riktigt bra , utveckling ! :) keep it up

2008-03-30 15:21
jävlar vad sjukt bra sncka om bra på engelska :P den äger fan
Allerhed-$tudio$
Rappen har tagit över mitt liv...
http://myspace.com/gata-i-blodet

2008-03-30 15:23
den här sparas fan =)
Allerhed-$tudio$

2008-03-30 15:24
allt jag undrar bara är vad är crackdown hehe :P?
Allerhed-$tudio$

2008-03-30 15:26
ok hahha  varse god reffen sitter som cement
Allerhed-$tudio$

2008-03-30 16:15
Engelska uttalet var inte fullt bra, annars var det mesta bra!

2008-03-30 18:55
en av de bättre låtarna som gjorts på engelska av 'amatörrappare' enligt mig, uttalet varierade från att vara skitbra till lite bra men overall så var det på plussidan.

refrängen gör en riktigt taggad och det var en skön låt med najs flow och en råbra känsla, kör på wöfan!!
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.

2008-03-30 19:02
gillades ej tyvärr, men beror nog mest på beaten eftersom den låter skit :D

sen träna mer på engelska uttalet.
annars helt ok ! peace
Allt är sant på internet.

2008-03-31 12:36
lite dåligt uttal ! men hör att du har potenial till att bra bli på engelska rap.. bra text, och den duger ! fast inget direkt bra tema på den ;P . men fortsätt mään, så blir det fett snart :)

kärlek !
haha, vi bor på landet!

2008-03-31 16:10
Som fler har sagt, halvdant uttal. Skönt att fler och fler på whoa börja kicka på engelska.
Jag gillade
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-31 18:35
Låten:

allmänt rent okey låt. Inte dålig men den hamnar inte i min playlist.

Rap:

Flowet är helt okey, hör inte några riktiga missar men samtidigt inget direkt utmanande
Engelskan känns ghetto-krystad, vilket den nog ska vara men när det kommer lite små svenska inslag (grammatik och uttal) här och där känns det konstigt.
Tycker det känns som en del rader bara är utfyllnad. På engelska finns det så många rim att inget bör bli ett nödrim. 

Beat:

Beatet är ganska varierat och passar till låten.

Saknar bas i beatet,

Reff:

Bra känsla

"Wannabe? Toughguy? Want a piece of me? Here, take both of my legs and walk home peacefully"

2008-03-31 20:46
Ibland sätter du uttalet nästan perfekt o sen ibland blir nivån sanslöst låg.
Men fortsätt träna bara och låten vare bra drag i.
Oh

2008-04-01 11:00
Grymt Skön Brorsan :D Den kommer värkligen bli fet =) du Lyckas bra.. Peace
Jmkp®oduction || TwooB®oo - Only in You® Speaker @ 2008