I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Laser Inc Feat. LEX - utgång ikväll

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-05-08 01:12

Laser Inc Feat. LEX - utgång ikväll

yess, ni läste rätt. jag har slagit mig ihop med dancekungarna LASER INC och skapat sommarens absoluta klubb-hit.

Laser Inc (signade på warner records) hade som bekant en enorm hit förra sommaren med deras låt "fågeln Roger". Dom sysslar med disco/trance musik och hookade upp mig för en låt.

här är resultatet!

och aight, jag VET att detta svider i mångas ögon eftersom det inte är traditionell hiphop, men försök se glimten i det hela och sprid så gott ni kan till alla ni känner. jag menar, även om du är en stenhård hiphopskalle så kan man skaka skallen till detta också =) tänk dej vilken perfekt låt till din fest med småtjejerna! haha

hoppas på kärlek nu folket. låten finns på min myspace högst upp:

www.myspace.com/lexhiphop

Detta är min forumsignatur

2008-05-08 01:26
Låten går naturligtvis även att ladda ner via min myspace.

vers1
när Lex glider in på klubben tänker alla vem e snubben
dance drabbar samman med Lex och de blir trubbel
för ja kommer in, rör omkring, bedriver kaos
gör de så tungt så att du behöver paus..

ja sitter å glider med en glasklar drink
lutar mig tillbaks tillsammans med laser inc
musiken den pumpas, volymen e på max
våran låt spelas nu så dansgovlet fylls snabbt.

och.. ja känner basen när ja sitter mitt i baren
och tjejerna flockas som om ja har ett harem
beställer in en, eller 2 hienieken
passar en till rabaan som halsar igen

för ikväll e de fest ingen tar de från oss
vi ska röja lika hårt som om vi va på rhodos
så höj dina händer högt och  dansa i takt
vi e kaptener på golvet så ladda givakt

vers2
okej festen går vidare, vi taggar hem till mitt place
vi skruvar upp volymen på laser incs myspace
..tjejerna som vi har med blir helt vilda
på bordet ligger 5-6 cider utspillda

de finns ingen morgondag när vi har efterfest
för Lex, jonas och rabaan, vi presterar bäst
tjejer står i kö bara för att komma in
vi får golvet att lyfta precis som alladin

för när de kommer till fest,, så e ja världsvan
..ja styr upp allt folk som världens karavan
så vad väntar du på, kom å festa med oss
behöver inte stå i kö, vi går före förstås

mycket folk ikväll, de blev tajt men ja hann
FÖr vem vill missa en fetgrym fest med raabaan
kallar mig för Lex, men jag döptes till Petter
jag sover på dagar och lever på nätter

2008-05-08 06:27
jag ska försöka att inte hata, men jag hatar verkligen fucking laser inc och deras fågel låt som blev den största låten för fjortonåringar sen rullar fram. detta är lika mycket smuts - om inte värre. när skit techno blandas med hip hop blir det bajs, när techno överhuvudtaget blandas blir det bajs. hälsa dina laser vänner fuck you från mig.

-9545461 av 10
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-08 07:02
Tycker din vers va GALEN bror. Denna låten åker in på mp3:n... ;)
http://www.myspace.com/lattimusic

2008-05-08 08:56
okej, antar att asma inte diggar techno så värst mycket =)

2008-05-08 10:21
nja, asma säger det i helhet.. techno sucks dude, men du bevisa att du kan lägga det till annat
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-08 10:29
Detta är inte techno utan eurodance! Haha.
Fick lite Basshunter / Lillen känsla över det hela, dock inte lika tight.
Helt okej i vilket fall!

2008-05-08 11:23
p-lex du är skillad. och du lägger den fett även här
MEN det här är inget annat än ett dåligt försök på att göra som basshunter och patrik och lillen det här året och tjäna pengar på det... billigt som fan

att man kan tjäna pengar på happyhardcore och eurodance är för mig obegripligt, det låter likadant och är ungefär lika seriöst gjort, kom igen alla vet att basshunter skrattar åt folk som köper skiten?

det enda som krävs är en reff på samma basslinga som alla använder och lite rolig text, man behöver ju inte ens kunna sjunga. usch
själva musiken kanske inte är så dålig, men jag gillar inte konceptet med 14is techno

peace
http://www.myspace.com/prozakproductions
Rappare

2008-05-08 11:56
Shit mannen detta är tight!diggas hårt!Tror faktist att du ska lägga ner hiphop börja med sånt här istället kanske du kan tjäna lite!mannen ha d gott
<br> BrAsSeMaN!<br>
Skåne is my life!

2008-05-08 12:57
engstromfmx: tack för kommentaren. men måste försvara mig lite här genom att säga att det absolut inte är några pengar inblandade. som du märker så släpper vi låten som free download nämligen =)

den skulle varit med på deras album som kommer i september, men jag ville ha ut den lagom till sommaren så den kan pumpas på klubbarna, så jag valde att dela ut den gratis utan inblandning av warner., vilket va helt okej med laser inc.

tack alla andra! kul att såpass få "HATAR" trots bristen på "äkta hiphop" =) det bevisar att whoa-medlemmar inte är så trångsynta som jag trodde.

kärlek!

2008-05-08 14:15
tja mannen lägg upp den i an annnan länk som man kan ladda ner den!!

annrs är den perfekt atttt dunka i bilen:)

pz
nille här me hagel gevär

2008-05-08 14:18
du kan ladda ner den från myspace, men aight, ja kirrar en länk =)

klicka häär för nedladdning

2008-05-08 16:12
för att man ska få en sådan här låt att bli en klubb hit/årets sommarplåga så ska techno delen sätta sig på hjärnan, tycker inte denna gör det, inte heller refrängen gör det. Lex du visar att du kan lägga de helt aiit på olika stilar. din rapshit får godkänt men tycker låten var sådär, btw ee accapellan lite låg?

Friden
www.myspace.com/naturmusic

2008-05-08 16:35
Lex, jag tycker bara du ska göra sån här musik min neger!
Ya Diiig!?
www.myspace.com/maxxxcady

2008-05-08 16:53
Det värsta är att detta låter b'ttre än rappen du gör, så jag tycker du ska satsa på detta å göra seriösa grejer så kan du dra in cashen :)
Joltarn finns över allt du kanske bara inte har märkt det än

2008-05-08 17:35
haha, att kicka med laser inc är inget att skryta om :(
såvida du inte syftar på hajpen, för skillzen/musiken dom gör är fan inget att le mot.

men du gjorde bra ifrån dig och tja... that's all that is to be said there. fuck techno
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.

2008-05-08 18:28
Gillar inte techno men gillar din musik så låten blev bra ändå :D

2008-05-08 19:27
Denna va fet ändå, gillar inte techno men jävlar dina lines e ju feta som fan mannen

2008-05-08 21:11
tack tack

:)

2008-05-08 21:31
Tycker det låter helt åt helvete asså, däremot lär väl varenda lillbrud dunka den här i sommar så hypen lär du definitivt få..
I got more kicks than Jackie Chan.

2008-05-08 21:50
för d första så diggar ja både techno å hiphop å lex så diggade denna väldigt hårt  dock stör ja mig på att ja tänker typ på basshunter å d folket när ja hör denna men denna blir te att pumpa ett tag=)

2008-05-08 23:24
HitEM Movement: de va lixom tanken, räknade inte med att whoa skulle digga, men ville sprida den här ändå.

tack ni andra

fler?

2008-05-08 23:26
men blä. det blir svensk e-type över det hela..

ge fan i technon.

2008-05-09 00:00
Ska vara helt ärlig eftersom du förväntar dig det av mig petter...

När basshunter släppte låten med patrik och lillen så tyckte jag att det var katastrofalt dåligt och det sa jag till lillen när han frågade..

Och är ärlig när jag säger detta till dig med.. Det är inte bra i mina öron alltså..
reffen var skräp, ditt flow flyter aiight osv men verserna är helt omusikaliska i mina öron och reffen var som sagt, inte ens nästan bra..

Det kan låta hårt, men det är sanning, vilket bevisar att det positiva jag sagt om dig i dina tidigare låtar inte är kompispropps utan välförtjänta ord...

One love / Ed
www.eddaonline.se

2008-05-09 00:06
E-type är svensk.

Tycker den var sådär. Har inget emot att rappare gör sånt här. Det blir sköna låtar om det blir bra, men tycker tyvärr inte det blev så bra. Gillar inte din rap, och absolut inte din text, tyvärr. Känns som att du verkligen bara drar rad efter rad, och det blir inget nice flyt och texten blir dålig.

Men fortsätt, det kan bli nice :)
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2008-05-09 00:20
fett bra;) ÄLSKA RAABAN!:D
http://myspace.com/BomBooze !!!!!

2008-05-09 01:03
haha E-Type!

aight Edda, kul att se att du är ärlig, de uppskattas! tråkigt att du inte gillar alls, men du vet att detta mest va en kul grej och inget ja kommer fortsätta med. Plus att denna låten egentligen inte är riktad till hiphop-publiken så jag kan inte räkna med positiv feedback på detta forum. Men gör mig en tjänst och fortsätt kika in i mina trådar, jag gillar att läsa vad just du tycker. thanks

KungenKrook: hehe jag kan hålla med om att de inte blir så nice flyt på det hela eftersom min acapella är uppspeedad till typ en miljon bpm :) nää men, de e klart de gungade mer när ja spelade in det i 94 bpm, men jag förstår din poäng. tack för din tid!

yess, Raaban är en soft snubbe!

2008-05-09 01:06
du kan ju fan inte kalla dig P-Lex? de är ju förfan petters nick haha.

2008-05-09 01:08
King-Size: användarnamn på whoa:P-Lex, gör låtar under namnet LEX (en förkortning på mitt efternamn) och du, du kan ju inte döpa dej efter ett svenskt hiphop magazin =)

och vad har det med låten att göra? står de "P-Lex" i rubriken?

2008-05-09 01:10
Jag syftade på ditt whoanick.. och de fanns nog mycke mer King-Size innan tidningen kom, som King-Size chicken buffalo wings kompis.

2008-05-09 01:12
vad jag väljer som användarnamn på ett forum är väl inte speciellt relevant i sammanhanget? förövrigt så heter jag också Petter, men det hör inte hit. anyway, inget vi behöver fylla tråden med kamrat

2008-05-09 04:20

walla det finns king size kebabrulle där jag bur idjuuuut! :)

2008-05-09 06:54
tecno i sig är helt okej, men den här blandade grejen sög fanns inget jag gillade ....

2008-05-09 10:26
asså jag diggar denna låten skit mkt! du säger att du inte ska fortsätta med detta! FORTSÄTT FÖR FAAN:D bra grejjer detta!
http://myspace.com/BomBooze !!!!!

2008-05-09 13:04
tråkigt att du inte gillade sajjnapp.

hehe som sagt, blir nog inte mer sånt här, känns som en engångsgrej, fast man vet ju alrig =)

2008-05-09 14:06
Jag som lyssnar på lite all möjlig musik måste säga att jag tycker detta är riktigt bra.
Raaban vet onekligen hur man snickrar ihop ett klubb-anpassat beat och refrängen sätter sig på huvudet direkt vilket förmodligen är tanken med det hela.

Tycker Petter (Lex) lägger det riktigt bra här, käcka rader som kan tilltala en bredare publik. Jag kommer iallafall spela denna både i bilen och på sommarens grillfester.

kalla de kompis-props om ni vill, men detta är fett fett fett!

Lex, har du övat in allt inför våran spelning ikväll? =)
www.realtalk.se

2008-05-09 19:33
dags för trådens första upp
Rappare

2008-05-10 00:51
haha det blir många king size för dig asma i veckan va ?

2008-05-10 15:59
andra uppet

2008-05-10 16:26
Mycket underhållande att läsa inläggen i denna tråd. Hade väl egentligen hållt med Asma i vanliga fall men fått en annan syn på det efter dagen i studion och så vidare. Jag gillar grejjen! Kanske gillar det för att det är du. Vet inte, men det är en klar mp3låt i vilket fall!
Take care och ring! När drar vi till Jönköping?

En kärlek /Trettonfrånlpa
Rappat skitlänge.

2008-05-10 18:01
detta kanske inte gillas av rappare här på whoa, oavsett om man är omusikalisk eller ej... Men detta sticker ut! tycker du ska fortsätta med båda!... Sånt här är populärt! lägger du ner med att kicka på techno blir jag fan sur :P

2008-05-11 02:50
_brainless: haha tack för ditt inlägg. mer sånt :)

2008-06-25 18:01
såg att du tagit bort nedladdningslänken, jag vill ha denna på min sommarfest i helgen iaf :D, så hosta upp en ny speedyshare är du bussig, reffen och sticket efteråt är ju klockrent
 Jag ska inte hänga med dom, jag ska hänga dom!

2008-06-25 18:05
styr en länk så fort ja kommer hem, koll sent inatt homie!

2008-06-25 18:20
i will bro
 Jag ska inte hänga med dom, jag ska hänga dom!

2008-06-26 02:42