I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Maketo - Ser du barnen i tegelstaden.mp3

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-06-01 03:38

Maketo - Ser du barnen i tegelstaden.mp3

Shoo whoa...

Här kommer singellåten från nästa netplay/skiva, kommer sälja den till dom som vill supporta min musik, men i annat fall går det även att ladda ner :)

så det är en netplay, men dom som vill ge mig en slant för mitt arbete får göra det :)

upp till var o en..
jag vill bara sprida min musik..

info om låten:
Text/Rap/Mix: Matti (jag)
Beat: VTZ..

well, låten handlar om "Tegelbarn" barn som har det svårt... egentligen inte barn, men det är 16-25 åringar som är ett barn i själen, dessa barn har det grymt svårt, dom stänger ute känslorna, tar piller, blunts whatever..

men men, säg vad ni tycker om låten! la ner mig kraftigt i denna låt, och även i resterande låtar som kommer på skivan/netplay..

Fred!Maketo - Ser du barnen i tegelstaden.mp3

Soon in your Fridge, mofo..

2008-06-01 12:57
Beatet var rätt så soft.

Hörde nån liten flowmiss i början på vers1.
Men annars flyter flowet på ganska bra..
Känns som om du har tränat på rösten, för
det låter bara bättre & bättre, inte alls
lika stel längre.. Och det är kul att se..

Du kan ju rimma, och det är alltid kul att
höra en text med mycket rim. Försök lägg ner
lite extra tid på texten, försöka att gå
djupare, djupare, så det verkligen
sätter sig hos oss lyssnare!

Men well, fortsätt stå hemma & öva öva öva.
Och när du spelar in, du kanske inte tar första,
inte andra men kanske tredje inspelningen.
För att få det att bli så bra som möjligt.

Tänk bara på att fortsätta med utvecklingen,
flowet, försök bara att vara felfri.. Samt
försöka få till ett litet eget flow, det är då
man kan dra åt sig lyssnare! Rösten har blivit bättre
men går ju självklart att öva mer, typ att du ska
försöka låta ännu säkrare.. Lyrik sa jag där uppe!

Men fortsätt sprid din musik! Kämpa vidare!

Peace J-V
be the change

2008-06-02 10:16
God dagens Maketo!

Då ska vi se här. Först och främst måste jag säga att melodin är förbaskat bra faktiskt. Beatet är jäkligt fränt, även fast trummorna var lite dova.
Tanken du har haft bakom refrängen är bra. Den hade kunnat utvecklas lite med en gnutta variation, för "ser du barnen, här i tegelstaden" blev lite enformigt efter ett tag. Men helt klart en refräng som funkar.

Verserna känns lite sisådär. Tänk på att inte låta rimmen styra din text för mycket, för ibland känns vissa av de saker du rappar lite irrelevanta med tanke på låtens koncept.
Lägg lite mer tid bakom vad som sägs innan rimmen, istället för vad som sägs i dem så är det lättare att hålla en röd tråd genom låtarna.
MEN! Texten är helt ok ändå. Du har bra inlevelse vilket är ett starkt kort.

Good work!
Chai
Yeah, you know..

2008-06-03 19:54
Såja, Måste vara allvarlig aldrig hatat din musik men har inte gillat den heller.

Jävlit skönt beat måste jag erkänna antar att det är proddat right? ye det låter skitskönt.
Reffen asså det är bra ide på skiten rimmet är ganska nice dock lite drygt med upprepandet Du fattar right?. Rösten du har är helt ok diggar inte den grovt men hatar inte den heller den e helt ok.

Texten är bra mycket bra innehåll i det asså rimmen är fan riktigt bra och att du inte tappar innehållet är ett stort plus i mina ögon. Jadå det e bra att du kan skriva ofta ser man folk på whoa med bra flow men med keff text / rim och det blir oftast väldigt tråkigt i längden.

Flowet är stabilt hela vägen känns det som varken urfett eller dåligt flow utan mer stabilt Känslan är nice osså aah en bra låt helt enkelt mayn. Kör på

/ Prince
Geni

2008-06-04 07:13
Texten måste jag säga var riktigt soft, skönt flow, det flyter på genom hela låten ;)
Reffen var rätt unik har inte hört ngt liknande förut :).. Dock lyssnar jag på anourlunda hiphop^^,
beatet var fan riktigt tight :)

Keep it up
/prismah
Lyssna först, snacka skit efter ;)
Producent

2008-06-05 16:57
lät som en liten miss i flowet i början av låten, men annars lät de rätt soft =)
Bra text och sköna rim. De är dock något med mixningen ja inte riktigt gillar, kan inte säga vad men :S

Men som helhet var de en skön låt och du ska va nöjd =)

//Benne
dom säger att jag kan göra beats...

2008-06-05 18:16
kass som fan jag är bättre
"You just gotta be dope" - Slim Shady.

2008-06-11 12:33
vem fan payar för netplayen när du endå ska ge ut den gratis?
aja bästa jag hört med dej kör hårt.

det är ingen konst att skita när arslet är fullt!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.