I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lex - Dissen.mp3 (sleez & kaggen diss)

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-06-25 22:40
haha de va jag som sa att sleez va rädd för dig :D
o just de.. du är jävligt äcklig också.

2008-06-25 22:47
fresten
kul att du får in ken.. han hade ju faktiskt kört över dig ganska brutalt OCH denna diss kan du inte räkna med att "vinna" med..
jobbar mer med flowet låter inte bra faktiskt, hackigt och jobbigt.. typ som juice

FRESTEN<3

Och du, Ken är väll den som han definitivt vinner över, iallafall om man dömer efter texten.

2008-06-25 23:50
Hajjjpannnndeeee påjkäh ? klaga gärna på min stavning oxå :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-26 00:47
1. E du verkligen 24? Du låter fan så mkt yngre..
2. Tror inte att ngn kommer att svara dig, så du får inte så mkt hype pöjke lilla!
No you!

2008-06-26 00:52
FÄÄÄÄÄÄTTTTT Diggar :D tycker du äter sleeze eller vad han heter kaggen å du kan bli jämt, men jag litar på dig,, fan iggar asså :D
https://soundcloud.com/mendelsonbits

2008-06-26 01:23
Denna var ändå rätt nice :) attityden ... Gaash såå skööön !! DIn röst är såå klockren med skööön :)
Hojjta för Collab ...

2008-06-26 02:48
You got it....

Feta rader lexus ;)
1% of something is better then 100% of nothing

2008-06-26 02:59
tack alla!!

nån skrev att flowet va monotont och lite hackigt och jag kan hålla med till viss del. dissen va väldigt snabbt ihopskriven och den spelades in på typ en kvart på min lunchrast idag =)

MEN jag är nöjd med resultatet så försöker absolut inte ursäkta mig =)

sleez behöver man ju inte lägga ner mycket tid på för att köra över, och kaggen... ja... de går köra över honom bokstavligt talat om man äger en traktor!

fortsätt pumpa homies, och glöm inte köra upp erat "hype-sökande-snack" i era mödrar.

word på daaddict btw angående kaggens skills.

kraam
Detta är min forumsignatur

2008-06-26 12:40
klockrent!
www.realtalk.se

2008-06-26 13:23
Jag tycker dissen e bra, och det e bra kvalitet på låten och det e fan viktigt att mixning och sånt funkar oxå. och raderna va riktigt bra. vem som kör över vem å vem som vinner tänker jag inte ytra mej om för dissar e inte riktigt min kopp av te, tycker det e överskattat.
Men de som jag reagerar över e att folk säger att P-Lex söker hype. asså varför måste han söka hype bara för att han dissar nån/några som har lite mer så kallad status på en internet sida. Vist vissa använder diss låtar för att söka hype men de här verkar faktiskt inte så känner inte P-lex överhuvudtaget, men blir bara trött på att folk ska skylla på hype sök bara för någon gör en diss till någon som de tröttnat på. vist de går att fylla hiphop sverige med så mycket bättre musik är diss låtar, men om man gör en diss så behöver de inte betyda att man e hype sökande eller inte.
Så alla små folk som håller på med sånt lägg bara ner skriv ärligt istället va ni tycker och inte tycker om med låten osv. Blir trött på alla dessa små hundar som ska försöka skälla högt och morra bara för någon gör en ärlig diss till någon ni tycker e kung eller nåt. så va bara tysta för man börjar ju undra igentligen om det inte e dessa små hundar som söker hype.

Mina ärliga ord, tyck va ni vill men börjar trötta på lekis nivån på vissa människor.

Skulle folk sluta bete sej som barn och sluta göra dissar för jag gillar inte dissar om man inte har väldigt bra grund till de, då kanske vi kan få se lite riktigt bra hiphop i vårat avlånga land.

/Mats
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>

2008-06-26 14:09
haha. "visst är det roligt med en man med celluliter". Gillade fan Kaggendissen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-26 14:13
En liten disclaimer: Dig/Mig är en utveckling på Dej/Mej som var det som "kom först", då dagens generation inte växt upp med Mej/Dej så tar dom för givet att Dig/Mig är det enda rätta. 70 samt 80-talister brukar som oftast skriva Mej/Dig, medan 90-talister helt går på Dig/Mig-teorin.

2008-06-26 15:31
Mr-banditen: tack för din kommentar, du visar att de finns hopp på whoa, och det skriver jag inte pga att du gillade dissen, utan pga att du hade en vettig åsikt angående hype-diskussionen.

dynamo: thanks man! kul att se dej i tråden

peace

2008-06-26 18:21

2008-06-26 19:13
ja tyckte du la det bra, men som ja nu ser det, skulle kaggen köra över dig, men det är för ja personligt gillar kaggens musik in all ways, men ja tycker du gjorde det bra.
Min åsikt!

pz out
Jag är torevi även Miztah T//
Jag rockar lika hårt som en gibson flyin V//

2008-06-26 19:43
jag aterkommer nar jag ar hemma igen.. ar i varmen nu grabbar.. auja,,

hoooj

2008-06-26 19:59
Nigga please?

Det kunde du ha skippat tycker jag, med tanke pa att du ar vit. Aja, kanske jag som ar lite overkanslig men men!

Nu till laten, tycker att den var ganska nice! Tycker att du kunde ha finslipat lite pa texten bara men men, nu ska jag inte vara den killen hehe!

2008-06-26 20:02
haha "nigga please" är givetvis ironiskt, om jag inte är helt borta så är det en fras man kör när man har fått nog av nåns dumheter typ? "seriöst sluta nu, nigga please" =)

2008-06-26 20:03
Låter som att du spelar in två rader - pause - sen två rader.

Sånt får mig att verdera låten 50ggr sämre.

2008-06-26 20:34
Hehe ja assa, I'm familiar with the phrase, men jag tycker kanske inte att det ar nagot en vit dude ska saga. Haha nu later det som att jag tar det way 2 serious vilket jag inte gor men men. Anyhow, jag gillade laten iaf, vilket ar viktigast. Eller vad sags?

2008-06-26 20:40
hehe du har rätt kompis! tack för att du tog dej tid!

lyssnade precis på sleez "svar", seriöst, va de nån som hörde vad han sa? tyckte han mumlade nått om att JAG hade talfel? haha

2008-06-26 20:47
Vem fan ar Sleez btw? Har han nagon MySpace eller liknande?

2008-06-26 20:59
och det hadfe varit trevligt med ett svar lexii :)
haha, vi bor på landet!

2008-06-26 21:01
haha fan va skönt man!

min rap är som zidane när det är bollkolldags
för jag lämnar dej mållös som en nollnoll match

Riktigt bra!

2008-06-26 21:08
Det va över förvänting

2008-06-26 22:13
Dont take my kindness for weekness / Du misstar min snällhet för svaghet <- Akon rakt igenom :P iaf alltid kul med dissar vill se blooood :) Dags för lite kritik nu med.

Flowet lite hackigt men de e ju din stil så va ska man göra =)
Texten rolig och skön, men du kan bättre ´=D

PEAAAACCEEE MUFFAKA

2008-06-26 22:29
sleez: jag tycker inte jag behöver svara eftersom din diss va såpassmycket sämre, hade du överträffat mig så hade jag svarat :)

kram

2008-06-26 22:31
Ey p-lex checka nya smöjan ja har klistrat upp :)

2008-06-26 22:46
Nåja rätt bra låt, inte den bästa jag hört dock.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)

2008-06-27 01:47
tack folks!

keep em comin

2008-06-27 01:49
nej lex, lägg inte ner, dissa nollan ;)

2008-06-27 02:01
denna kommer jag lyssna på :) diggar din glada röst ;D keep it, pz
We make rap, but we live hiphop

2008-06-27 09:26
shu lex!

du la det bättre an vanligt ;) diggar dina rim..
gillade beatet med the P i början ;) hehe

upp för den :*
D--V-D

2008-06-27 11:29
Jag måste pissa, brb.
Ja, jag är en vitlök.

2008-06-27 13:18
har du pissat klart?

2008-06-27 13:27
När man lyssnade på den blev man glad :] haha :p

men jag fatta inte ritkgit varför du dissade Kaggen men men xD ..
den va soft ^^
http://stcmusic.se/

2008-06-27 13:34
Dont take my kindness for weekness / Du misstar min snällhet för svaghet <- Akon rakt igenom :P

Mycket möjligt att Akon lägger detta men det gör även Busta Rhymes i Hail Mary dissen till Ja rule, typ sista raden i låten,
You finished, I ain't tryina repeat this/
Just 'cause I'm cool, you shouldn't take my kindness for weakness// :p Men alltid kul me lite dissar :D Sitter på jobbet nu så får nog vänta med att lyssna tes man kommit hem,

Puuss

2008-06-27 14:25
Tänk att vara så dålig och endå få så många kommentarer, och vi vet alla vad det beror på! Hypesökande jävel.... Hade jag varit känd så hade du väl dissat mig också för den här kommentaren! haha

2008-06-27 17:20
den funkar väl men börjat bli trött på dissar, för alla vill verkligen dissa nån hela tiden sen är det bara för onödiga saker tycker, han är tjock, kan inte rappa, inget flow osv... WTF ! låt dom hålla på rappa om man vill det, hjälp dom o bli bättre. väl bättre om sverige får flera bra rapp artister, yeah yeah, over and out ! be friends
dont hate the player, hata the game! ;)

2008-06-27 17:27
jagduger: yeah okej, ah ja vet inte hur det är men klart ska man kunna ta kretik har gjort några låtar o vet att ja är inte så bra på flow osv men ja tar kretiken, vissa gillar o vissa inte vafan..
dont hate the player, hata the game! ;)

2008-06-27 18:08
Lex: haha, du har för bra självförtroende för detta kompis! :)

PussPuss!
haha, vi bor på landet!

2008-06-27 18:54
Skön bror.. ;)
Du tog sleez lätt ;)
skit sköna p-lines och rader!! ;)
http://www.myspace.com/lattimusic

2008-06-27 19:05
Skön text och flow, men jag tycker ditt beatval var lite udda. Det skulle ha varit lite tyngre beat. Men texten må jag säga var fan rolig, satt och garvade :)

Peayce!
Vår musik och blogg hittar du på - http://www.smsmusic.se

2008-06-27 19:07
jag läste ert tjaffs i kaggens tråd å förväntade mig en diss från ditt håll, hoppas han svarar vill se blod

2008-06-27 20:14
hahaha asså du vill se blod? ja de lär det bli om han svarar :)

sleez-beefen däremot går direkt i graven om inte han kommer med nått bättre.
jag menar, mina lunchrast-rim som va i denna låten är bättre än hans diss flera gånger om hihi

puss

2008-06-27 22:50
fan det svänger ju ..
Drick upp din läsk o dra

2008-06-27 22:57
hahaha självmordsbenägen? vadå ska han döda mig menar du?

zhycco: thanks man!

2008-06-27 23:51
så jävla sjukt fett flow :D älskar denna haha =) du ägde han med denna =) skön diss sparas =)
Allerhed-$tudio$
Rappen har tagit över mitt liv...
http://myspace.com/gata-i-blodet

2008-06-27 23:54
men btw jävla dåligt att dissa KAGGEN =)
Allerhed-$tudio$

2008-06-27 23:56
och vadå din fitta kass som ken ? KEN ÄR BÄST I SVERIGE KMR ALLTID VA FATTAR ALDRIG VRF NI SNACKAR SKIT OM HAN =( ?
Allerhed-$tudio$