I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Behöver råd..

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-07-05 02:01

Behöver råd..

Hej du..

nu behöver konstruktiv kritk, verkligen... eller iaf råd och tips..

Nu mitt i arbetet av kommande netplayen så har jag fått återfall av en så kallad Genuin Depprision..

och jag vet inte hur det och mina tidigare (nuvarande) sömnproblem påverkar mitt arbete.. jag är grymt tveksam angående min musik just nu

så här är en kommande låt som va tänkt att komma på Netplayen..

Låten förklarar mitt återfall och mina sömnproblem...
men aah, känslan och mixningen känns helt sönderfuckad.. vilket jag behöver råd och konstruktiv kritik på!

en fungerande länk?

take care!

Soon in your Fridge, mofo..

2008-07-05 02:30
jag verkligen ogillar pianobeats av d här slaget asså..

låter som du har fööör mkt dynamics... prova spela in "jag får inte ge upp" 2 ggr.. o panorera..

2008-07-05 12:25
tycker att du måste nöta på ditt flow, känns hackigt på ngt sätt..
du har mixat på något konstigt sätt? tror det är dina dubbs om jag inte tar fel.
testa det som memo säger, det kommer låta skönt.
mest av allt tycker jag att mixning och flow är dina problem,
men det är bara nöta.. good luck med netplayen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-05 13:14
Grymt skön låt mannen :] Den här tycker ja värkligen du ska ha med... Den var Riktigt fet.. Djup text main.. Alltid lika kul o höra att du kickar på svenska.. Peace

2008-07-05 14:00
ogillar beatet, eller ja, det var okej.

Inte alls mycket flowmissar i denna, så det har du blivit bättre på som fan. Istället har du ändrat ditt flow på något konstigt sett, det är alldeles för hackigt.. och du låter osäker oxå..
men ja, hackigt flow, det kanske är en grej av att vara deprimerad om du förstår, vissa blir ju sånna så det kan ju va inlevelse, men jag gillart inte!

inte så mkt text denna gång, men jag väntar tills nästa låt redan!

/ J-V
be the change

2008-07-05 14:35
Bortsett från att låten inte är klar, att detta är ett test, för jag kan inte säga hur du ska mixa, o rappa osv..

.. så tycker jag detta är bra! Jävligt stark text, och jag känner känslan i din röst.. känner med dig om du fattar..

Behåll din känsla, och arbeta lite på den med mix osv så kommer det bli hur bra som helst!

lycka till!!!
melly mel

2008-07-07 00:26
låten låter bra tkr jag, men mixningen måste bli bättre. och dina pålägg är lite jobbiga:p

2008-07-08 13:57
diggar faktist din röst, håller med några här det fins några flowmissar. du har för skum mix
testa minska på compressorn/ dynamics och jag hör att du har för skarpa S. sänk diskanten också eller lägg till en "de esser" men din röst diggar jag sjukt mkt, med lite träning o tyngre mix så kan du få till det. beatet digga jag faktist det va riktigt skönt. men fortsätt! hoppas vi får höra mer med dig upp!

mvh /Tarequito
www.frizon.se/Tarequito

Rösta o komentera så mkt ni orkar det uppskattar jag:D