Cash - tung skit! Diggar refrängen och du flyter rätt skönt. Rimmen är lite blandad kompott, några gånger fint, andra okej och några mindre bra. Men överlag en låt som lätt stannar på mp3n! Dagdrömmer - skulle nog blivit klart bättre med ett bättre beat, det var jävligt segt och inga sköna vibbar direkt om jag ska vara ärlig. HB: Nja, du kan nog bättre. Sen tror jag inte att du passar på såna här långsamma beats heller så det beror delvis på det. Kenta: aningen intressantare text och lite bättre rim. Drogs dock ner av beatet en del här också. Sommaren e här - Skönt beat, man får riktigt sköna vibbar och det skapar rätt sommarmode. Här har du klart bättre rim och man kan verkligen relatera till texten. Reffen är också jävligt skön. Det enda negativa man kan säga är att den tog slut lite väl fort. Utekväll - Riktigt skönt beat och någonting man kan känna igen sig i. HB: Du flyter bra och rimmen är rätt schyssta för det mesta. Hamba: skön vers, röstläget är härligt. Skön grej det där med luren, synd bara med tomrummet efteråt. Rimmen kan bli aningen bättre kanske. Reffen kunde också arbetats lite mer på, men överlag en jävligt soft låt att dra på. Reflektioner av mitt liv - Skönt beatval och intressant text. Här flyter du stundtals riktigt bra och rimmen är på en schysst nivå. Bra reff som skiljer sig bra på versen om du förstår vad jag menar. Skilda världar - Schysst beatval, reffen kunde skiljt sig lite mer mot verserna. Verserna är schyssta och dom skapar en kontrast mot varandra när du skildrar två helt olika människor. Dock kunde du kanske skrivit en tredje vers där du knyter ihop det och kommer med någon typ av slutsats, hade helt klart höjt låten. Vakna Sverige - Bra beatval och schysst idé. Till större delen en bra text men stundtals lite okunnigt kanske. Du flyter riktigt bra vissa gånger och reffen höjer låten lite mer. Vill inte vara den - Lite segt beat och refrängen också lite seg. Samtidigt meningsfull text och schysst flyt, så jag är lite blandat inställd till låten. Älskar mitt liv - Rätt skönt beatval. Helt okej reff, inget över det vanliga. Båda verserna helt okej men inget man höjer ögonbrynen åt. Nu börjar jag bli jävligt trött, men har ändå hört några äldre låtar av dig och det är kul att se dig bli bättre man! Bättra lite på rimmen och fortsätt skriv så kan det bli riktigt bra, väntar redan på låten med chrille ;) peace out så syns vi imorgon, och klockan är fan över tolv så grattis din jävel :D /Kap
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com